Smerte i armen efter curls


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Jeg tager normale bicepscurls siddende og curls en arm af gangen hvor man støtter albuen på benet...

I starten da jeg trænede fik jeg meget ondt i den nederste del af armen.. Altså efter biceps og før håndledet... Nu er det begyndt at komme igen og det er kun venstre arm... Men nu kommer smerten også på dage hvor jeg slet ikke er nede og træne...

Er det tegn på overanstrengelse???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet noget tilsvarende. Lige når jeg løsner grebet efter bicepscurl får jeg en brændende smerte langs med den mediale kant af albuebenet. Jeg er ret overbevist om at det er en begyndende overbelastning af muskeltilhæftningerne med risiko for at udvikle sig til en lægerevarende og ofte drilsk inflammationsskade.

De muskler der bøjer i albueleddet hæfter ikke der, så jeg tror faktisk det er de muskler der bøjer i håndleddet og fingrene der er overbelastede (en muskel der hedder m. flexor digitorum profundus udspringer der, hvor jeg har ondt - det er altid lækkert at kunne vifte om sig med latinske betegnelser :superman: ). Det undrer mig godt nok at jeg ikke oplever det ved andre øvelser.

Under alle omstændigheder så har jeg løst problemet ved at lave de fleste barbellcurls med overhåndsgreb - så gør det ikke ondt på mig. Det kunne du jo prøve. Hammercurls er også mindre belastende fordi de rammer håndleddet i en andet vinkel.

Link to comment
Share on other sites

Pas på med det.. jeg havde selvsamme efter noget armlægning, også kun i venstre.. og kunne også mærkes på off-dage.

Lad være med at lave biceps curl hvor dine håndled er i den der "vandrette" position - prøv at lave hammer curls i stedet for,

det virker meget bedre for mig.. også til triceps øvelser.

Hvis det gør ondt ved en øvelse, så find et alternativ..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet noget tilsvarende. Lige når jeg løsner grebet efter bicepscurl får jeg en brændende smerte langs med den mediale kant af albuebenet. Jeg er ret overbevist om at det er en begyndende overbelastning af muskeltilhæftningerne med risiko for at udvikle sig til en lægerevarende og ofte drilsk inflammationsskade.

De muskler der bøjer i albueleddet hæfter ikke der, så jeg tror faktisk det er de muskler der bøjer i håndleddet og fingrene der er overbelastede (en muskel der hedder m. flexor digitorum profundus udspringer der, hvor jeg har ondt - det er altid lækkert at kunne vifte om sig med latinske betegnelser :superman: ). Det undrer mig godt nok at jeg ikke oplever det ved andre øvelser.

Under alle omstændigheder så har jeg løst problemet ved at lave de fleste barbellcurls med overhåndsgreb - så gør det ikke ondt på mig. Det kunne du jo prøve. Hammercurls er også mindre belastende fordi de rammer håndleddet i en andet vinkel.

Agon prøv at tage et kabel-håndtag og lav en curl der normalt ville gøre ondt, men uden at involvere håndledet (altså lægge håndtaget op af underarmen efter håndledet)

Nu gør det pludselig ikke ondt, vel?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet noget tilsvarende. Lige når jeg løsner grebet efter bicepscurl får jeg en brændende smerte langs med den mediale kant af albuebenet. Jeg er ret overbevist om at det er en begyndende overbelastning af muskeltilhæftningerne med risiko for at udvikle sig til en lægerevarende og ofte drilsk inflammationsskade.

De muskler der bøjer i albueleddet hæfter ikke der, så jeg tror faktisk det er de muskler der bøjer i håndleddet og fingrene der er overbelastede (en muskel der hedder m. flexor digitorum profundus udspringer der, hvor jeg har ondt - det er altid lækkert at kunne vifte om sig med latinske betegnelser :superman: ). Det undrer mig godt nok at jeg ikke oplever det ved andre øvelser.

Under alle omstændigheder så har jeg løst problemet ved at lave de fleste barbellcurls med overhåndsgreb - så gør det ikke ondt på mig. Det kunne du jo prøve. Hammercurls er også mindre belastende fordi de rammer håndleddet i en andet vinkel.

Det er lige præcis sådan jeg føler, og det er kun i venstre...

Angående hammer curls, synes jeg bare ikke de giver det samme som normale

Link to comment
Share on other sites

Tjah... Jeg tror du skal se de to varianter jeg nævner som eneste alternativ til en længere pause, hvis ikke du vil ende med en skadestype som traditionelt er meget vanskelig at slippe af med igen.

Hammercurls går jo mere i brachioradialis, så se det som en lille ekstragevinst :4thumbup: .

Link to comment
Share on other sites

Tjah... Jeg tror du skal se de to varianter jeg nævner som eneste alternativ til en længere pause, hvis ikke du vil ende med en skadestype som traditionelt er meget vanskelig at slippe af med igen.

Hammercurls går jo mere i brachioradialis, så se det som en lille ekstragevinst :4thumbup: .

Kan være du har ret.... Bare min ynglingsøvelse, biceps curls... Hmm skal ned og træne nu, så må jeg se hvad det bliver til

Link to comment
Share on other sites

SÅ drop curls. Sværv til bent over rows (alm. eller supinated grip), pull ups, chin ups og lignende. Måske barbell curls.

På dit billede ser det ikke ud til, at du har en særlig stor masse. Kom igang med nogle basisøvelser istedet!

Så så :smile:

Ja det er rigtigt nok... Bare en øvelse jeg altid har kørt med og har lidt svært ved at undvære

Link to comment
Share on other sites

Så så :smile:

Ja det er rigtigt nok... Bare en øvelse jeg altid har kørt med og har lidt svært ved at undvære

Det var skam ikke ment som en fornærmelse, men nærmere et godt tip. Du får MEGET mere ud af, at træne tunge basisøvelser end div. isolationsøvelser. Curls er overvurderet med stort O.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share