Bulk?


quiet
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er en gut på 18, der går efter at få mere muskelmasse på kroppen. Men jeg er i tvivl om det er dumt at bulke i forhold til min fedtmasse.

Kan man tillade sig at bulke med denne fedt% ?

Jeg er 178cm høj. Vejer 70,6kg.

Jeg regnede mit bmi ud på iform.dk og det blev 22,1. Men det skal man nok ikke regne med.

Edited by quiet
Link to comment
Share on other sites

Kan man tillade sig at bulke med denne fedt% ?

"Man"?

Hvad vil du selv?

Man kan godt se du har et tynd lag "hvalpefedt", jeg tror dog mest af alt at det er tydeligt fordi du bare ikke bare så stor muskelmasse endnu.

Hvis jeg skulle bestemme hvad du skulle, så var det bulk (kontrolleret naturligvis). Skulle du cutte 5kg nu ville du ende som ren pind. :wink:

Link to comment
Share on other sites

"Man"?

Hvad vil du selv?

Man kan godt se du har et tynd lag "hvalpefedt", jeg tror dog mest af alt at det er tydeligt fordi du bare ikke bare så stor muskelmasse endnu.

Hvis jeg skulle bestemme hvad du skulle, så var det bulk (kontrolleret naturligvis). Skulle du cutte 5kg nu ville du ende som ren pind. :wink:

Jeg vil helst bulke, også fordi jeg har svært ved at tabe mig. Men jeg har da tabt mig fra 77kg.

Jeg frygter bare lidt, at komme til at tage for meget fedt på mens jeg bulker, især her til sommer.

Edited by quiet
Link to comment
Share on other sites

Jeg frygter bare lidt, at komme til at tage for meget fedt på mens jeg bulker, især her til sommer.

Der er jo heller ingen der siger du skal gå på en SeeFood diæt (if you see food, eat it :smile: ), bare fordi vi kalder det bulk.

Du må jo gøre op med dig selv om det er vigtigere at have lav fedtprocent her hen over sommeren, eller om du hellere vil nå nogle langsigtede mål ang. muskelmasse et stykke tid før.

Man kan selvfølgelig sige, at hvis slutmålet er at ende på X kg med en fedtprocent på Y, så gør det ikke det store hvilken rækkefølge man gør tingene i. Og så alligevel, fordi det koster uden tvivl at komme langt ned i fedtprocent, så det vil være meget fjollet at gøre det flere gange end højst nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Du er et typisk eksempel på the "should I cut or bulk?"-guy. I din "tilstand" vil jeg mene du skal spise alm. og så fokusere på at træne, du har jo ikke noget at cutte til, andet end den før omtalte pind. Glem cut/bulk, det er ligegyldigt for dig, spis alm. og fornuftigt og få trænet.

Link to comment
Share on other sites

Du er et typisk eksempel på the "should I cut or bulk?"-guy. I din "tilstand" vil jeg mene du skal spise alm. og så fokusere på at træne, du har jo ikke noget at cutte til, andet end den før omtalte pind. Glem cut/bulk, det er ligegyldigt for dig, spis alm. og fornuftigt og få trænet.

et dagligt kcal overskud på 500 kcal er vel også = bulk ?

Du mener ikke jeg behøver være i energi overskud fordi jeg er nybegynder eller hvad?

Edited by quiet
Link to comment
Share on other sites

Hvem siger det skal være 500kcal?

Bare god gammeldags clean bodybuilding mad og langsom vægtøgning.

Sådan en fysik næsten skriger på et klassisk Bill Starr program :smile:

Men jeg tager jo ikke muskler på af at spise efter ligevægtsindtaget,

og så er der ikke så meget grund til at træne for mig.

Link to comment
Share on other sites

Hvem siger det skal være 500kcal?

Bare god gammeldags clean bodybuilding mad og langsom vægtøgning.

Sådan en fysik næsten skriger på et WSB inspireret program :smile:

/fixed :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg tager jo ikke muskler på af at spise efter ligevægtsindtaget,

og så er der ikke så meget grund til at træne for mig.

Poul skriver ikke noget om ligevægtsindtag. Han skriver langsom vægtøgning.

Fokuser på almindelige basisøvelser og en god alsidig kost. Træn hårdt og lær teknikken i de forskellige øvelser, så er du godt på vej. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Poul skriver ikke noget om ligevægtsindtag. Han skriver langsom vægtøgning.

Fokuser på almindelige basisøvelser og en god alsidig kost. Træn hårdt og lær teknikken i de forskellige øvelser, så er du godt på vej. :smile:

Nårr, så i mener bare et evt. mindre kcal overskud. :smile:

Jeg har trænet i januar 2007, det blev til en måneds træning, det var meningen at jeg skulle være startet der.

Jeg er ved at have godt styr på teknikken. (I øvelserne)

Mit fullbody ser sådan ud:

Mandag

Millitarypress 5 x 5

BOR 5 x 5

Back Squat 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Mave 3 x 10

Onsdag

Millitarypress 5 x 5

Chin-ups 10 x 1

Bænkpres 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Mave 3 x 10

Fredag

Millitarypress 5 x 5

BOR 5 x 5

Back Squat 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Mave 3 x 10

Jeg prøver at finde en måde at få bænkpres ind i programmet 2 gange om ugen,

uden ellers at lave for meget om på programmet. Bliver der for mange øvelser, hvis jeg ligger en

ekstra øvelse ind til hvert træningspas. Så kunne jeg flytte bænkpres til Mandag og Fredag, og erstatte onsdagens

bænkpres med dips.... eller måske skal jeg bare holde mig til hvad jeg har?

Edited by quiet
Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke både bænkpres og millitary press hver gang.

Det er for mange et spørgsmål om et valg. max fokus på skuldre eller på bryst. Begge dele går sjældent godt.

Jeg ville personligt bænkpresse mandag og fredag og millitary presse om onsdagen.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Tror jeg kører Milliterypres/bænkpres hver anden gang så :smile:

Indtil videre er det gået fint med dødløft hver gang. Jeg har ingen "smerte" endnu, eller doms, og jeg har alle gange følt mig klar til næste træningspas.

Er der ellers nogle mangler i mit program? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg kører Milliterypres/bænkpres hver anden gang så :smile:

Indtil videre er det gået fint med dødløft hver gang. Jeg har ingen "smerte" endnu, eller doms, og jeg har alle gange følt mig klar til næste træningspas.

Er der ellers nogle mangler i mit program? :smile:

Ja du har jo også trænet en hel måned...

Du finder stor set ingen programmer, hvor dødløft indgår tre gange om ugen sammen med 2x squat, det er der nok en grund til.

Link to comment
Share on other sites

Ja du har jo også trænet en hel måned...

Du finder stor set ingen programmer, hvor dødløft indgår tre gange om ugen sammen med 2x squat, det er der nok en grund til.

Seriøst, Søren har ret. Drop dit program. lad være med at opfinde noget selv og find et fornuftigt program og følg det 100%

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare så glad for dødløft :tongue::bigsmile:

Men jeg kan godt se, at det ikke kan blive ved med at gå. Er også kommet i tvivl om, hvor vidt kroppen kan nå at restituere fra det.

Jeg øger også vægten hver gang så..

Jeg går et smut på udkig efter nydt program :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mit fullbody ser sådan ud:

Mandag

Millitarypress 5 x 5

BOR 5 x 5

Back Squat 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Mave 3 x 10

Onsdag

Millitarypress 5 x 5

Chin-ups 10 x 1

Bænkpres 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Mave 3 x 10

Fredag

Millitarypress 5 x 5

BOR 5 x 5

Back Squat 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Mave 3 x 10

Bør squat og DL ikke altid ligge først i træningspasset?

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Bør squat og DL ikke altid lige først i træningspasset?

Som grundregel jo, så altid de store basisøvelser først, men hvis man vil f.eks. vil arbejde på svagheder kan de godt placeres anderledes. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som begynder skal du glemme alt om programmer indeholdende progression, procenter osv. Der er ikke det store hokus-pokus i det, keep it simple.

Hvornår er man ikke længere begynder?

Er det helt ligegyldigt med progression som begynder, eller vil det give en fordel fremfor at træne som du foreslår?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share