Fullbody Program


Jamesgoingstrong
 Share

Recommended Posts

Hey hey...

Jeg har før trænet lidt for sjov men nu skal det altså være, har gået og spekuleret lidt over hvilke øvelser jeg vil have og i hvilken rækkefølge.. Vil træne mandag, onsdag og fredag og så pause i weekenderne, her er de øvelser jeg indtil videre har tænkt på.

- BB Bænkpres

- DB Incline Bænkpres

- Triceps Dips

- Military Presses

- Chin ups / Underhand Chin ups

- Lateral Raises

- Bent Over Row / Yates Row

- DB Curls

- Dødløft

- Single Leg Calf Raise

- Back / Front Squat

- Mave finder jeg selv ud af

Andre øvelser i synes bør indgå eller nogle der måske skal væk? Eventuelt hvilken rækkefølge skal jeg tage dem i?

På forhånd, mange tak! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Gider ikke roning..

Nu skal du huske på at trods det at det er et fullbody kan jeg jo tage nogle af øvelserne mandag, skifte nogle ud onsdag og så kører det samme som mandag om fredagen.. altså tage de lidt mindre betydelige øvelser ind onsdag, såsom single leg calf raise da den også bliver trænet i squat.. :)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ganske fornuftigt, men som du selv lidt er inde på, så kør evt. bb bænk mandag og fredag og så db incline onsdag. Det virker lidt overkill for bryst i forhold til ryg hvis du kører begge varianter og så med dips og mili oveni, hvor triceps, forsiden af skuldrene og bryst også bruges.

Link to comment
Share on other sites

Gider ikke roning..

Nu skal du huske på at trods det at det er et fullbody kan jeg jo tage nogle af øvelserne mandag, skifte nogle ud onsdag og så kører det samme som mandag om fredagen.. altså tage de lidt mindre betydelige øvelser ind onsdag, såsom single leg calf raise da den også bliver trænet i squat.. :)

Fejl! ik den quote jeg skulle tage :)

Edited by Jamesgoingstrong
Link to comment
Share on other sites

Roning = bent over row (formoder jeg)

I øvrigt kan jeg ikke se noget problem i at have 12 øvelser i et fullbody, hvis bare den samlede mængde er afstemt efter ens evner.

Læg bliver ikke trænet særlig effektivt i squat.

Nej det er rigtigt men den bliver dog stadigvæk stimuleret ved det, ligesom den gør ved cykling og løb :D har du en ide til hvordan det kunne komme til at se ud ?

Link to comment
Share on other sites

http://cbass.com/Pavel'sLadders.htm er en god måde, som har virket for mig :smile:

Hmmm.. jeg behøver jo ik have en at gøre den med, men det er i princippet vel bare at gå ud og så begynde med: 1 chin-up, hurtig pause, 2 chin-ups, hurtig pause, 3 chin-ups, hurtig pause og så fortsætte på den måde til man ikke kan mere, og så begynde forfra igen ikke? Fortsætter man så med at kører chin-ups til man simpelthen ikke engang kan tage én? Eller skal man stoppe lige når man stadig kan klarer et par stykker?! :) + Hvis man skal gøre det 2 gange om ugen, kommer det jo til at ligge på restitutionsdagene :S ?

Edited by Jamesgoingstrong
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share