Nyt trænings program


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at bygge et nyt program

Fokus er som følger, og i den angivede rækkefølge.

1: Øget fokus på bænkpres specalisering. Dvs Raw styrke, og styrke i øvre ryg = Nakke, skuldre, bagskulder

2: Styrke i squat

3: Styrke i dødløft

4: Overall styrke, ala grip, core etc

Pas 1:

Bænkpres Gillingham Peaking

Squat

Kneeling Squat 3 tunge sæt

Laterals 3 sæt

Close grip pull downs 5 sæt

Biceps 3 -4 sæt

Pas 2:

Bænkpres alternativ : Håndvægte, Dips, Pausede løft, Closegrip

Squat

Zezcher Squat

Rows – cabel, dumbbell, barbell

Shrugs

Biceps 3-4 sæt

Pas 3:

Bænkpres Gillingham Peaking

Dødløft

Front Squat 3 sæt

Chest supported rows 4-5 sæt

Pull downs/chins 3-4 sæt

Laterals

Biceps 3-4 sæt

Alternative Øvelser:

Træk balance

Rå træk

Frivend

Goodmornings

Rumænsk Dødløft /RAR

Shrugs

Plate Flips

Box Jumps

Box Squat

Lunges

Hypers /weighted)

Military Pres

Tanken er, at laterals, rows, chins, pulldowns, shrugs, osv, skal bruges til at opbygge styrken i den øvre ryg, skuldre, nakke osv, med henblik på bænkpres.

Dødløft forventer jeg kun at køre ugentlig. Squat er jeg i tvivl om.

Link to comment
Share on other sites

Er planen at der skal trænes op til et stævne på et tidspunkt ? Og hvis det er tilfældet, hvornår ?

Derudover er det lidt svært at vurdere din underkrops træning, når der ikk er angivet nogle intensiteter eller rep / sæt

Altså det eneste jeg pt føler jeg har overskud til at deltage i, er BP stævner. Så måske DM til December.

Men ellers er der ikke lige nogle planer. Mht squat er det fordi jeg selv er i tvivl.

Indtil nu var tanken at Pas 1, skulle være 5 x 5 i squat, og at pas 2, skulle være tungere, ala 5 x 3. Men i praksis har jeg varieret en del. Startede med 5 x 5, og kørte så 4 x 4, 6 x 3 osv. Pas 2 har jeg typisk kørt tunge 2`ere osv på, men uden at der har været det store system i det.

Link to comment
Share on other sites

såfremt de 5*5 er tunge, og de 5*3 også er det i squat, så vill jeg nok lægge dem mandag og fredag, og så rotere dødløft ind i midten. Du kunne jo også splitte din træning, så du noget af tiden kørte underkrop mandag - fredag og så onsdag ugen efter. Det kan ofte anbefales, hvis der køres meget tungt. Sådan gjorde jeg op til nordland og har tænkt mig at anvende samme fremgangs måde op til TSk raw. Om det virker for dig, ved jeg ikke dog :-)

men måske er det ikke altid er sådan at kroppen restituerer sig efter faste dage i vores kalender.

hvis du går efter at løfte i trøje, så er det måske ok med noget raw træning, men det er bare ikke din raw styrke der er den begrænsende faktor i dine trøje løft. Det er derimod dine evner til at løfte i trøje pt. og dine evner til at håndtere de tunge kg, så måske det kunne være interessant for dig at tage højde for det i din træning

Link to comment
Share on other sites

såfremt de 5*5 er tunge, og de 5*3 også er det i squat, så vill jeg nok lægge dem mandag og fredag, og så rotere dødløft ind i midten. Du kunne jo også splitte din træning, så du noget af tiden kørte underkrop mandag - fredag og så onsdag ugen efter. Det kan ofte anbefales, hvis der køres meget tungt. Sådan gjorde jeg op til nordland og har tænkt mig at anvende samme fremgangs måde op til TSk raw. Om det virker for dig, ved jeg ikke dog :-)

men måske er det ikke altid er sådan at kroppen restituerer sig efter faste dage i vores kalender.

hvis du går efter at løfte i trøje, så er det måske ok med noget raw træning, men det er bare ikke din raw styrke der er den begrænsende faktor i dine trøje løft. Det er derimod dine evner til at løfte i trøje pt. og dine evner til at håndtere de tunge kg, så måske det kunne være interessant for dig at tage højde for det i din træning

Mht squat, så er det taget til efterretning.

Mht Bænk, så er jeg enig i din betragtning. Det er også meningen at der skal køres trøjeløft. Jeg synes dog det pt er svært at sætte system i, da det er lidt på må og få, når det lige går op i en højere enhed. Men det er bestemt meningen at jeg skal have nogle hyppigere trøje løft

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share