AM/PM workouts. HST - optimering!


The Tiger
 Share

Recommended Posts

For cirka et år siden startede jeg op på AM/PM workouts i HST. Programmet blev dog desværre aldrig fuldendt :( , og jeg sidder nu her igen et år efter, og læser inde på Bryan Haycock´s om AM/PM workouts. Jeg er derfor på udgik efter gode råd og forslag om optimering af HST ved at dele træning op i to gange pr dag. Her tænker jeg specielt på selve programsammensætningen - altså valg af øvelser hhv. morgen/aften. Jeg er meget åben for forslag til dette projekt, da jeg ikke synes at netop AM/PM splits, er blevet diskuteret så meget.

En af de ting jeg ser lidt som en ulempe er, at der går meget tid med det - når man tænker på, at man vel helst skal varme lidt op før hver træning. Omvendt skal jeg også til at tabe lidt fedt, og her synes jeg jo, at det må være en fordel at dele det op, da mit stofskifte får et ekstra boost to gange om dagen.

Nogle meninger/forslag/egne erfaringer vedr. dette her?

Tiger :)

PS: Sådan så mit tidligere AM/PM program ud:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=3517&st=0

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Og til jer der er endnu mere interesseret, så har Bryan H. faktisk selv lavet et eksempel på en AM/PM split-routine.

Den ser således ud:

AM

Squat

Incline Bench

T-bar row (supported)

Calf (straight leg)

Lateral raises

Bent over laterals

EZ curls

Tri extensions

PM

Leg curl

Leg extension

Millitary press (lowering no further than top of head)

Chins

Dips

Lateral raises

lying rear delt raises (lie on bench on your side)

DB curl

Tri extension

calf raise

Link:

http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bi...ct=ST;f=13;t=16

Det bliver måske noget alla dette, som jeg også vil tage udgangspunkt i. B) Hvad synes I om denne?

Link to comment
Share on other sites

....jeg tror dog, at jeg vil træne fladbænk i stedet for inclinebænk, da jeg jo også har militarypress til det øverste bryst ;) Endvidere undrer det mig, at han har alle disse benøvelser.. Og hvorfor ikke dødløft..

Kommer lige med et udkast til mit programforslag senere - er desværre på vej ud af døren.

Kommentarer modtages stadig med et stort smil på læben :)

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Mit split er ikke et almindeligt split (altså opdeling på muskler). Det er derimod work-load distribution. Så jeg laver sådan mere eller mindre samme øvelser begge gange. Og holder en pausedag i mellem mine træningsdage (altså 2xmandag, 2xonsdag, 2xfredag - men ingen træning tirsdag, torsdag, lørdag og søndag).

Jeg variere så øvelserne en smule. F.eks. er min AM BP alm. BB BP og min PM BP er så let incl. DB BP.

Squat kører jeg kun AM og dødløft kun PM.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen – og mange tak for jeres svar! ;)

Hermed har jeg lavet mit AM/PM HST-program. Jeg har lagt hovedparten af øvelserne om aftenen, da jeg generelt har lidt travlt om morgenen. Jeg er meget interesseret i at høre, om I mener, at jeg har for mange ben-øvelser med!?! Normalt ville jeg nemlig ikke have haft Leg Curl og Leg Extensions med, men jeg har inkluderet dem efter inspirations af Bryan Haycock´s AM/PM-program. Problemet er at jeg også har dødløft med, hvilket BH ikke har, men her kunne jeg evt. skifte mellem squat og dødløft eller evt. kun kører dødløft én gang om ugen.

Noget inspiration er som sagt fundet fra BH, men som I kan se, så er der er også flere ændringer.

Hvad synes I?

Tiger´s AM/PM HST-program:

AM

Military Press

Bent-over BB Rows

DB Lateral Raises

EZ Curls

Tri Extensions

PM

Squat

Lever Lying Leg Curl

Lever Leg Extension

Deadlift

Lever Seated Calf Raise

BB Bench Press

Cable Front Pulldown

Lever Triceps Dips

DB Curl

Tri Extension

Tiger

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share