Nikki

Medlemmer
  • Content count

    659
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Nikki last won the day on September 23 2015

Nikki had the most liked content!

About Nikki

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/25/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Randers

Recent Profile Visitors

1,237 profile views
  1. Så er det snart 15 år siden, vi mødtes en tidlig morgen for at stå i kø til indmeldelse i AUS.

    1. Nikki

      Nikki

      Ja det er godt nok lang tid siden. Får du holdt træningen ved lige? Mit er gået helt død efter universitets-tiden. 

      Fører du blog noget sted?

    2. Fistandantilus

      Fistandantilus

      Ja, jeg har ført log på bb.dk i snart 10 år. Den er dog lidt død lige nu.

      Det gik noget ned ad bakke, da jeg fik barn, men er på vej op igen. Det gik voldsomt frem for mig efter jeg i 2010 skiftede til IF.

      Bor du stadig i Århus, eller flyttede du efter studierne sluttede?

  2. Got legs?

    Jeg synes det er så fedt at læse med i din log. Din nørdede (på den gode måde) tilgang til din cykel er helt fantastisk.
  3. Langt pokker i MOL

    Jeg har også en følelse af, at jeg ikke kan trække vejret fuldt gennem næsen, men jeg kan fint bruge et næsehorn. Det kræver dog en del at vende sig til det.
  4. Løb og lidt styrketræning

    Træning fredag: Squat: 20 kg: 5,5 35 kg: 5,5,5,5,5 Overhead Press: 20 kg: 5,5,5,5,5 DL: 42,5 kg: 5 Chins: BW: 4,3,3 Hanging Knee Raises: BW: 5,5 Godt at komme igang igen, men kroppen er blevet slap.
  5. Langt pokker i MOL

    Med fare for, at det lyder som en hippi ting. Har du overvejet at skylle din næste med saltvand med et næsehorn. Det gør jeg, når min næse er stoppet - og det hjælper.
  6. Løb og lidt styrketræning

    Tid til at genoplive loggen Henover sommeren stod den primært på løb. Det blev dog ikke til så meget løb som ønsket, men jeg fik gennemført Aarhus City halvmaraton med en lille forbedring i forhold til sidste år, så helt skidt var det heller ikke. Efter halvmaraton tilmeldte jeg mig et træningsforsøg på Aarhus Universitet, hvor der testes på skadeforkomster ved forskellige træningsformer; distance vs. intervaltræning. Jeg er kommet i gruppen med intervaltræning, så jeg har byttet de længere ture ud med de korte. Det er nu også meget rart at prøve, men jeg savner også mine længere ture, hvor jeg kan slappe af og få klaret hovedet. På arbejdet er vi ovre den travleste tid på året, så det er tid til at få gang i styrketræningen igen. Mandag blev det til et forsigtigt pas med: Squat: 20 kg: 5,5 32,5 kg: 5,5,5,5,5 BP 20 kg: 5,5 30 kg: 5,5,5,5,5 BOR 20 kg: 5,5,5,5,5 Dips BW; 5,5,5 Planke 3*30 sek
  7. Løb og lidt styrketræning

    Træning onsdag: Squat: 20 kg: 5, 5 40 kg: 5 50 kg: 5 65 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Bænkpres: 20 kg: 5, 5 40 kg: 5 50 kg: 5 62,5 kg: 5, 5, 5, 5, 5 BOR: 40 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Torsdag blev det til en kort løbetur på 5 km. Det var koldere end forventet pga. en del vind, så jeg var glad for, at jeg ikke valgte at løbe i korte ærmer. På dage hvor vejret er dejligt, så er det en fornøjelse at løbe - i går var ikke sådan en dag. Træning fredag: Squat: 20kg: 5, 5 40kg: 5 55kg: 5 67,5 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Military 20kg: 5 32,5 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Dødløft: 60kg: 5 72,5kg: 5 85kg: 5
  8. Løb og lidt styrketræning

    Træningsupdate Fredag og søndag løb jeg intervaller. Ville gerne have løbet en lang tur, men tiden var ikke til det. Træning mandag: Squat: 20 kg: 5 40 kg: 5 62,5 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Military: 20 kg: 5 30 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Dødløft: 60 kg: 5 70 kg: 5 80 kg: 5 Overstået på 25 min. Derefter hurtigt på arbejde.
  9. Løb og lidt styrketræning

    Tilbage efter en uge før påske med arbejde og en påske der også stod i arbejdes tegn, så blev det ikke til så meget træning. Lidt løb blev det til, men har ikke lige tallene ved hånden. I går blev der trænet: Squat: 20 kg: 5, 5 40 kg: 5 50 kg: 5 60 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Bænkpres: 20 kg: 5 40 kg: 5 50 kg: 5 60 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Bænkpres var hård i sidste sæt. Løftede 70 kg før påske, så der skulle gerne være lidt mere at gøre med. BOR; 40 kg: 5, 5, 5, 5, 5 Dips BW: 8, 6, 5 Før påske tog jeg udenproblemer flere, så håber også det hurtigt kommer tilbage.
  10. Løb og lidt styrketræning

    BOB BOB - har ikke fået logget træning: Fredag var planen at træne ben, men glemte shorts gjorde, at jeg måtte træne i mine jeans = disco-træning. Incline BP, db 12 kg: 10 20 kg. 8 22 kg: 8, 8 Cable Rows 30: 8 35: 8 40: 8 One arm db row 14 kg: 8 18 kg: 8, 8, 8 Military 20 kg: 8 30 kg: 8 40 kg: 6 - nitte - skulle have været 8 Decblibe BP, db 18 kg: 8 20 kg: 8 Weekenden skulle have budt på en løbetur med søn med omgangssyge med manglende søvn til følge drænede energien. Mandag blev det til 3 km løbetur da jeg stod op. Skulle have været til træning, men kroppen kræver lige et par dage med ordenlig søvn før den har vænnet sig til sommertid.
  11. A pair of Levi's

    Jeg synes du er noget hård ved dig selv. Det er da super flotte resultater, der viser, at du er konsistent i dit arbejde.
  12. Løb og lidt styrketræning

    Søndag blev det til en løbetur. Planen var en rolig tur omkring maffetone puls svarende til puls 148. Pulsmålingen var dog helt skæv og ruten var ikke kendt nok til, at jeg kunne løbe nogenlunde på km-tider. Startede omkring 6:00 per km men halvvejs besluttede jeg at skrue tempoet op til 5:00. Distance: 7 km Tempo: 5:36/km Træning mandag Det var ved at være et par træningen siden den stod på "tung"dødløft, så det blev dagens menu Squat 20 kg: 8 60 kg: 5, 5 Dødløft 60 kg: 5 80 kg: 5 90 kg: 6 100 kg: 6 Mit oprindelige mål var at 100 kg x 5 inden sommer, så det mål er allerede nået. Har aldrig løftet så tungt i dødløft før, så herfra af er det bare ren optur. Cable Rows 20: 12 25: 8 30: 8 35: 8 Plejer ikke at lave cable rows, så det var rent på testbase. Ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om den og om den skal have genvalg en anden gang. Incline BP, db 20: 8, 8, 8 Military 20: 8, 8 Dips BW: 12, 8, 8
  13. Løb og lidt styrketræning

    Løbetur torsdag aften. Distance: 7,08 km Pace 6:08 min/km Puls:142 Pulsen lige til den lave side - især taget i betragtning af, at den var forkert i starten, hvor den blev målt til 170. Jeg løb en del af turen på en cykelsti i komplet mørke, så tempoet var bevist lavt på den del af turen. Jeg kan mærke, at der er til mere i benene, så øvelsen bliver ikke at forsere træningen for meget.
  14. Løb og lidt styrketræning

    Træning tirsdag En bil der skulle på værksted resulterede i manglende træningspas mandag morgen. Tog det tirsdag i stedet. Jeg forstår virkelig at forvirre kroppen. Måske jeg også skal prøve med 7 gentagelser på et tidspunkt. Planen var at dødløfte, men jeg kunne se, at det var længere tid siden at jeg havde squattet, så det blev det til i stedet.Tiden var knap, og jeg var allerede sent på den efter at have afleveret børn. Squat 20: 8, 8 60: 5 70: 5 80: 5, 5 Ville nå lidt bænk også, så hoppede hurtigt videre Bænkpres 20: 8, 8 60: 5 70: 3, 5 Military 20: 8 30: 8, 8 Chins BW: 5, 5, 3 Derudover lidt mavegøjl
  15. Løb og lidt styrketræning

    Løb søndag Fik sneget mig afsted søndag aften efter at ungerne var puttet. Løb 1 km intervaller i tempo 4:45 (ca.). I alt 4 runder. Derudover 1 km opvarmning og 1 km aflunt.