Crawdaddy

Medlemmer
  • Content count

    4,713
  • Joined

  • Last visited

About Crawdaddy

  • Rank
    Disciple of Baxter
  • Birthday 03/16/1974

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Casa de Baxter

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Wellness

Recent Profile Visitors

1,757 profile views
  1. 1 YARD STARE

    Oldschool med log på MOL Det lyder som et fint projekt :4thumbup:
  2. Søren W

    En der pludseligt har tabt 10kg? Jeg kunne ellers hurtigt finde et par stykker som beskrivelsen dækker, hvis man undlader "pludseligt" Men jo, kreatin må være forklaringen
  3. Crawdaddy 3.0

    Jo, det kunne være ganske interessant at læse om den ene skade efter den anden
  4. Anita Rye's log

    Stort tillykke :4thumbup: Det er pokaler og medaljer der vil noget
  5. Ny Helse og Motion Køber Klub Olympic

    Det var lige omkring den tid at stedet fik ny ejer.
  6. Ny Helse og Motion Køber Klub Olympic

    Det ville hjælpe på det Styrken ved NH & M er jo i høj grad de frie vægte og mulighed for at løfte tungt. Svagheden er at stort set samtlige maskiner er selvbyggede i starten af 80'erne og mange af dem er direkte elendige. Skifter man dem ud, har man et rigtig fint center. At tilføre flere frie vægte er da fint, men det er ikke ligefrem noget der retter op på de mangler stedet har
  7. Ny Helse og Motion Køber Klub Olympic

    Olympic havde vel knap noget, der kan øge kvaliteten? Alt udstyret i Olympic var noget gammelt skrammel, men metal var der dog rigeligt af. Det mener jeg dog også der ikke var mangel på i Ny helse og motion, så bortset fra flere stænger og skiver, er der vel ingen større opgradering?
  8. Full squats vs. parallel vs. partial squats

    Knæene er nu heller ikke det værste at få noget med. Ryggen er værre at få problemer med og du må vel også medgive at flere i træningsmiljøet i Odense har fået skader i lænden. Når først de er der, skal der ikke meget til før det bliver kronisk eller forværret osv Det er i alle tilfælde noget der giver store gener i næsten alle bevægelser, hvor knæene kun kan give lokal smerte.
  9. Full squats vs. parallel vs. partial squats

    Variation og diverse former for rehab er helt sikkert gode ting, men det er noget de færreste, som jeg har set, praktiserer. Jeg skal da heller ikke sige mig selv fri for at have trænet med for høj workload og intensitet i lange perioder, men det lærer man jo af....det er som ofte bare når skaden allerede er sket at man lærer Mange træner jo efter programmer, med meget høj workload og intensitet og de bliver også udråbt til at være gode programmer herinde. En programtype som f.eks. WSB, vil jeg synes er problematisk, idet skades/slidpotentialet er meget stort i det program. Jeg synes det er sjældent at vi herinde ser en programstruktur for styrkeprogrammer, hvor størstedelen af løftene ligger under 80% af 1rm, hvilket kan være et problem på både kort og lang sigt. Ikke at 80% skal være et magisk tal, men hvis størstedelen af løftene ligger i den høje ende, er sliddet på led mm. så meget desto større.
  10. Full squats vs. parallel vs. partial squats

    Lad os da ikke underdrive at folk bliver skadede af at træne tung squat og dødløft. Der er da flere i Odense alene der har haft alvorlige skader i de sidste par år af at træne på den måde. Jeg tror også at skaderne kommer til at vise sig over tid, da slidskader ikke er noget man mærker før det er for sent at gøre det store ved dem....desværre. Man kan jo sagtens træne med grim teknik i årevis uden at mærke noget til det, indtil en dag, hvor det begynder at gøre ondt for alvor. Med det in mente, skal vi måske være knap så skråsikre med at frifinde forskellige måder at træne på, blot fordi man ikke selv har mærket noget...endnu måske, eller man ikke hører om mange der får akutte skader i bevægeapperatet. Der er ingen tvivl om at tung træning slider på leddene og træner man i de høje procenter konstant, er sliddet større endnu. Selv med god teknik vil der være slid og med dårlig teknik, vil dette være større endnu.
  11. Full squats vs. parallel vs. partial squats

    Var det ikke en påstand? Jeg synes ikke at have set at den skulle være baseret på undersøgelser, hvilket også var grunden til at jeg spurgte i første omgang. Det er muligt det er forkert, men det ser ud som om det er en konklusion han selv drager, baseret på?
  12. Full squats vs. parallel vs. partial squats

    Andelen af folk, der bare sidder ned er også noget større end andelen af folk som træner, så det samlede overraskelsesniveau er ikke højt Mht. vægtløftere, der ofte har stor knævandring, vil jeg gerne vide om der er belæg for at postulere at de ikke har knæproblemer, da det ikke synes at være tilfældet udfra de vægtløftere jeg jeg er stødt på herhjemme. Jeg har mødt flere med dårlige knæ og knæoperationer hos nogle ældre af slagsen.
  13. Anita Rye's log

    Dem er der desværre rigtig mange af og de er søde og rare når de kan bruge en til noget, eller vil have noget ud af deres bekendtskab. Når de har fået det de kom efter, daler interessen så betydeligt Forsvinder behovet for den ting, der motiverede deres interesse, forsvinder interessen. Det er nogle rigtige kedelige typer og der er mange af dem indenfor den her "sport". Muligvis bunder en del af det i usikkerhed om egen person og et behov for at blive bekræftet af andre uden reel omtanke for den person, der er målet for "opmærksomheden". Heldigvis behøver man ikke at have noget med dem at gøre, når man først har fundet ud af hvad de er for nogle Kan man konsistens udvise ligegyldighed og oprigt ignorere dem, da de ikke er bedre værd, er man godt på vej Dine tanker omkring det at stille op og hvorfor man gør det, kan jeg i øvrigt sagtens nikke genkendende til. Dybest set er det jo en dybt mystisk beskæftigelse man kaster sig ud i
  14. Mest komplette skulder øvelse?

    Vi er enige om at biceps stimuleres mest, men det betyder ikke at den stimulus nødvendigvis er nok til at biceps vokser eller bliver stærkere. Og hvis den ikke er nok til at biceps vokser/bliver stærkere, så vil ryggen heller ikke. Læg mærke til at jeg ikke siger at biceps ikke kan vokse ved at lave rygøvelser, men at den ikke vil vokse udover en given størrelse/styrke, fordi det ikke vil være nødvendigt for at løfte den vægt øvelsen samlet set tillader. Det vil da være meget svært at lave et spring, som gør at biceps kan trække mere vægt i en row eller chin, da vægten bliver så tung at forskellen mellem at fuldføre en gentagelse eller fejle den bliver meget stor. Jeg ved ikke om det giver mere mening stillet op på den måde? Der vil også være forskelle udfra om vi taler 10rm, 5rm eller 1rm eller højere gentagelser, men grundlæggende er det det ovenstående der er pointen, hvis vi snakker styrke/hypertrofi og ikke muskeludholdenhed, som må være det en funktionelt trænende må være ude efter.