kcal, protein, kulhydrat og fedt indhold i mad?


jenz
 Share

Recommended Posts

hey!

Skal til at smide et kostprogram sammen så ville lige vide om der er nogen som har en hjemmeside de kan henvise til så jeg kunne se hvad de forskellige madvarer indholder. fx frugt, grønsager, rødt kød og hvidt kød

På forhånd tak for hjælpen

Jenz

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål til det med værdien af den bestemte vare. Er det noget jeg skal tage hensyn til når jeg her snart skal til at cutte? Der står jo at alle de varer med rødt ved værdien helst ikke skal spises når man er på slankekur, men er en slankekur det samme som når man cutter?

jenz

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål til det med værdien af den bestemte vare. Er det noget jeg skal tage hensyn til når jeg her snart skal til at cutte? Der står jo at alle de varer med rødt ved værdien helst ikke skal spises når man er på slankekur, men er en slankekur det samme som når man cutter?

jenz

Hej Jenz :)

Den kalorietabel kan hjælpe dig med at se hvilke fødevarer der er mest fedt og dermed også mange kalorier i og derfor kan du godt bruge den som en rettesnor. Cutting handler jo om at holde et (helst ikke for stort) energiunderskud. Tjah lidt det samme som en slankekur, men det der i ugebladsverdenen kaldes slankekure er tit de rene sultekure hvor kroppen fx ikke får ret meget protein og det har du sikkert læst dig til herinde er en skidt ide :)

Dog skal du være opmærksom på at de i kalorietabellen har makeret samtlige vegetabilske olier med rødt, dem skal du ikke styre helt udenom. Fedt er nødvendigt for kroppen også under cutting.

Der er folk herinde der er meget mere inde i alt dette end jeg, måske de evt. vil uddybe!?!

Mvh Tulle :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share