Kreatin fremstilling


ff
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået svar fra Getbig idag. Her er deres svar:

Undskyld den lange svartid.

Kreatin pulver udvindes ikke af noget.

Det fremstilles syntetisk på vores fabrik.

Hvis det skulle udvindes af noget var det kød, fisk eller bær...  men som sagt

det er bare en syntetisk fremstilling, formlen må du ikke spørge mig om, men

jeg kan da ringe til fabrikken hvis du er meget interesseret i at finde ud af

denne også :-)

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er ikke så meget, hvordan kreatinet er fremstillet - men er det fremstillet så professionelt, at det kreatin du indtager er rent!

Ved Anti-doping Danmark seminaret viste Prof. Peter Hessel  ved en tabeloversigt over de forskellige kreatinprodukter, at Creapure fra SKW i Tyskland var det eneste rene kreatinprodukt på verdensmarkedet.

   

HPLC Kreatin testresultater    

   

                             Kreatinine Dicyandiamide Dihydrotriazine

German Manufacturer  < 50 ppm     < 20 ppm        n.d.

US Manufacturer #1      190ppm       400ppm      410ppm

US Manufacturer #2      300ppm       100ppm     40ppm Chinese Manufacturer #1 1500ppm    2300ppm      n.d. Chinese Manufacturer #2 100ppm     18000ppm     n.d.

n.d. = ikke måleligt    

HPLC = high-performance liquid chromatography    

   

Dicyandiamide

Potentiel toksisk effekt

Dihydrotriazine

Potentiel toksisk effekt

kreatinine

Et biprodukt ved kreatin metabolismen

Mange af de kreatinprodukter der sælges på internettet er ikke godkendt  af levnedsmiddelsstyrelsen. Man får, hvad man betaler får. Kreatin fra Kina koster kun en tredjedel af kreatin fra Tyskland - men kvaliteten er også derefter.

Link to comment
Share on other sites

arggggGGGGG!!!! ...nej nu MÅ I altså tage jer sammen inde på Maxim !!!!

Det er efterhånden noooget gennemskueligt hver gang I lægger et indlæg på MOL under dække af en eller anden pige (som sjovt nok kun har lagt mellem 0 og 5 indlæg tidligere) som tilfældigvis ved at der netop er tilbud på proteinbarer i denne uge og "Maxim....de har altså bare de bedste produkter ..weeeeee.....og så er de billige og smager sørme´også så godt, så godt, så godt ..." og "husk nu....kig efter produkter mærket creapure....fordi det er det eeeneste rene produkt på markedet ...alle de andre produkter er lavet af en obskøn blanding af gamle teglfliser,linoleum og fløjl".....

..

...

....

Link to comment
Share on other sites

Jeg må give dig ret Mayol.

Jeg kender et Dansk kreatin produkt som er godkendt, og som er mindst lige så rent, eller måske renere end Maxim´s kreatin, så det med creapure er simpelthen noget fis, de tabeller der bliver henvis til, oplyser ikke hvem og hvor kreatinet er analyseret, det kan meget let være at det er firmaet (SKW) som laver Creapure, der selv har stået for analyseringen af de forskellige kreatin produkter på marked.

De skulle jo nødig finde et kreatin produkt som var lige så rent/urent som deres egen, nu da de jo har patent på deres kære kreatin.  

Se også følgende link: brinkzone.com

Link to comment
Share on other sites

SKW som producerer Creapure har deres egen lab, hvor de selv har foretaget alle de analyser som fremgår af de tabeller som Maxim bla. bruger.

Alle de analyser som Maxim viser deres kunder er derfor foretaget af deres egen leverandør af kreatin, det fremgår også af analysen, er det 100% troværdig ?

Hvor troværdig er det når et firma selv analyserer andre firmaer´s produkter, og derefter påstår at de selv har et produkt der er verdens reneste ?

Will Brink har brugt tabellerne i hans redegørelse om kreatin og

om de forskellige stoffer der kan forekomme i kreatin. Han skriver bla. følgende:

The results came to me through the back door so to speak but the company who did the tests is a multi billion dollar pharmaceutical company and one of the largest producers of chemical intermediates (including the chemicals used to make creatine) in the world.

Som I kan se på teksten anlyder Will Brink at det er SKW han har modtaget materialet fra.

For at kunne se  Will Brink kreatin artikler kan man gå ind på følgende sider:

kreatin 1

kreatin 2  the update

Link to comment
Share on other sites

Man kan faktisk søge efter et bestemt brugernavn i søge-funktionen til diskussionaforummet. Så kan man se de indlæg personen tidligere har skrevet.

Så kan man jo også lige undersøge de personer der kommer med positive kommentarer(fx den positive kommenater i indlæget med de gratis proteinbarer).

Link to comment
Share on other sites

Kære Carina, her et svar til dit indlæg tidligere idag

1. Var du selv med til Anti-Doping Danmark seminariet?

2. De af os, der var med til seminariet ved, at det ikke var et SKW-seminar for Kreatin, men et bredt videnskabligt internationalt seminar med eksperter inviteret af Team Danmark

3. De resultater jeg satte op på denne website var de resultater og tabeller der blev vist ved seminariet. Hvorfor skulle professor Peter Hepsel reklamere for SKW?

4. Det ville gavne alle os der bruger kosttilskud, hvis en uafhængig institution, fx team Danmark, undersøgte og analyserede samtlige kreatin og protein produkter på det danske marked. Dermed ville vi, som forbrugere vide, hvilke leverandører vi kan stole på. Fremtiden er mere information, måske skulle kosttilskud få smileys, ligesom restauranter, fødevareforretninger etc. for karakter efter kvalitet, renhed, etc..

6. Eftersom der er for lidt kontrol med salget af kosttilskud i Danmark. Især ved salg over internet har firmaer mulighed for at sælge billige kosttilskud, som i mange tilfælde ikke er godkendt for salg og ikke lever op til de krav der er omkring næringsdeklarationer, indhold og renhed.

Personligt håber jeg, at fødevaredirektoriatet i fremtiden vil kontrollere kvaliteten af de kosttilskud der sælges.

Smileys til kosttilskud af god kvalitet!

Link to comment
Share on other sites

Maggie !

Jeg deltog ikke i seminaret !

Jeg mener stadigvæk at man ikke kan bruge nogle tal og tabeller som ingen vil kendes ved.

Jeg kan godt forstå at Team-Danmark går ind for at alle kosttilskud skal kontroleres, men kan det lade sig gøre i virkeligheden ?

Hvis der skal nye regler til, skal det gælde over hele EU, eller

måske over hele verden, men det er nok urealistisk at tænke sig at det skulle kunne lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Lige en ting:

En besked fra Getbig:

Vi har lige været på fabriksbesøg hvor vi gennemgik uafhængige

analyser af de fremtidige produkter samt sammensatte nogle gode smagsvarianter

så der bliver noget at glæde sig til :-)

Ikke fordi jeg på nogen måde har tilknytning til Getbig eller vil reklamere, men fordi der har været så meget snak om kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share