One Arm Chinup/Pullup


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig trænet efter at tage en OAC/P, men fik alligevel hevet mig hele vejen op til næsen, da jeg ved et tilfælde lige skulle prøve (tak til Plexus, der var skyld i mit forsøg). Det var endda med venstre arm, da min højre stadig ikke er på toppen.

Havde den været det, havde jeg nok fået den. ;)

Jeg ved godt, at der har været utallige tråde om dette emne, men jeg vil ikke have gode råd, bare høre om der er nogen på MOL, der har præsteret at tage en helt gennemført OAC/P, eller om der er nogen, der personligt kender én, der har gjort det.

Link to comment
Share on other sites

er det med support af den modsatte arm på håndleddet eller lign??? eller helt uden??
Helt uden hjælp. Udgangspositionen er, at man hænger helt strakt i en arm uden forbindelse til gulvet.
Har taget flere med hver arm  Ved ikke om jeg kan gøre det nu

Du er udelukket Faber. ;) :tongue:

Dine vilde gener gælder ikke. Du kunne jo gøre det efter 2 måneders træning! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fuck hvor føler jeg mig svag når jeg hører den slags!

Troede fandme ik det var muligt! :blink:

Så vejer man 60 kg, har en arm på 50 cm og en satans god teknik...

Eller hva?

Overhovedet ikke. Jeg vejer 77Kg, 182cm høj og en arm med ca. 38cm i omkreds. Jeg vil selv mene jeg er rimelig tæt på. Jeg synes ikke det virker som om der er noget teknik i det, bare ren styrke.

Den gode MS proklamerede i sin tid, at det var 90% teknik og 10% styrke, men han lavede jo også militærpres med 60kg stående på en swiss-ball og undervands JKD :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fuck hvor føler jeg mig svag når jeg hører den slags!

Troede fandme ik det var muligt! :blink:

Så vejer man 60 kg, har en arm på 50 cm og en satans god teknik...

Eller hva?

Overhovedet ikke. Jeg vejer 77Kg, 182cm høj og en arm med ca. 38cm i omkreds. Jeg vil selv mene jeg er rimelig tæt på. Jeg synes ikke det virker som om der er noget teknik i det, bare ren styrke.

Den gode MS proklamerede i sin tid, at det var 90% teknik og 10% styrke, men han lavede jo også militærpres med 60kg stående på en swiss-ball og undervands JKD :lol:

uden at være expert vil jeg mene der er MEGET teknik i det, så er ikk sikker på MS er helt forkert på den :lol:

Link to comment
Share on other sites

Overhovedet ikke. Jeg vejer 77Kg, 182cm høj og en arm med ca. 38cm i omkreds. Jeg vil selv mene jeg er rimelig tæt på. Jeg synes ikke det virker som om der er noget teknik i det, bare ren styrke.

Den gode MS proklamerede i sin tid, at det var 90% teknik og 10% styrke, men han lavede jo også militærpres med 60kg stående på en swiss-ball og undervands JKD  :lol:

uden at være expert vil jeg mene der er MEGET teknik i det, så er ikk sikker på MS er helt forkert på den :lol:

Uden at være ekspert vil jeg mene der er meget LIDT teknik i det, så er sikker på MS er helt forkert på den :clown: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Cool nok! :bigsmile:

Så kommer spørgsmålet:

Har du specialtrænet, eller er det bare kommet ved "et tilfælde" som mig?

Tja - mest tilfælde vil jeg sige.

Er den seneste tid begyndt at fokusere enormt meget på "funkionel" styrke... og er derfor meget engageret i øvelser med egen (evt. +vægt) øvelser.

Men for s.... søren - hvis jeg prøver at tage nr. 2 begynder hele kroppen nærmest at ryste :tongue: men det skal lykkedes at tage et par stykker inden for en overskuelig tidshorisont!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share