Smerte ved Dips


habito
 Share

Recommended Posts

Hey MO

Er efterhånden utrolig træt af at jeg har problemer med øvelsen DIPS

Kørte øvelsen over en periode og fik en del belastning på.

Allerede fra start af fik jeg smerter i brystbenet ved Solar plexsus. Ikke ømme muskler men som om mit brystben blev trykket sammen.

Mener selv jeg kører denne øvelse 100% rigtig ( Dog kommer brystet lidt meget frem)

hvad kan disse smerter skyldes?

Er jeg bare fysisk ikke skruet sammen til at kunne benytte mig af øvelsen?

Håber i kan hjælpe ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg har haft nøjagtig samme problem .... mit gik væk ved en temmelig lang pause fra øvelsen.

Har idag ingen problemer med den, men var ved at blive sindsyg i sin tid af, at prøve alskens forskellige udførelser af dips, samt forgæves lægekonsultationer .... i sidste ende tog jeg bare pausen.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spænde lige op i musklerne (mave, ryg). Det hjælper dig til en bedre form.

Og husk at det ikke handler om mest mulig vægt, men om at udføre øvelsen i god stil. Har selv haft lidt problemer med den, men de forsvinder når dine musker/ledbånd begynder at være vant til øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi du ikke er "vandt" til øvelsen. Bare bliv ved. på et tidspunkt stopper det. Prøv evt at dreje dine arme anderledes..

<{POST_SNAPBACK}>

Det ville da være tåbeligt at fortsætte øvelsen hvis den gør ondt? Der er nok en grund til dette, og tvivler meget stærkt på det er fordi han ikke ikke vant til øvelsen. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også lige sige at da jeg kørte øvelsen på et tidspunkt, havde jeg også rimelig ubehagelige smerter i starten. Bl.a. mellem brystmusklerne (omkring solar plexus) som du også selv beskriver.

Derudover fik jeg også meget ondt der oppe hvor anterior deltoideus hæfter sig på kravebenet (tror det var der) lige når jeg gav slip. Men denne smerte forsvandt i løbet af 2-3 sekunder :blink: ..

Men til pointen :smile: : efter jeg havde lavet øvelsen 3-4 gange synes jeg jeg kunne lave den smertefrit.

Så jeg vil også tro at det er en øvelse man lige skal "vænne sig til". Og som andre har nævnt er det ikke en god ide at tage ekstra belastning på før du kan køre øvelsen med god stil og smertefrit.

Held og lykke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share