Jægertræning


Musclehead
 Share

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

På anekdoteplan understøttes hypotesen gennem udsagn fra adskillige garvede jægere og frøer, der fortæller at de stadig kan gå de lange stræk med oppakning, også selv om de kun træner det yderst sjældent.

Nu er jeg ikke Jæger eller noget, men har da vandret en del i mit liv.

I 1999 var jeg bestemt ikke i god rygsækform.. havde faktisk ikke rigtigt rørt den hele året. Alligevel var det ikke det store problem at gennemføre en meget hård tur i Norge med 32 kg oppakning. I løbet af 3 dage havde jeg "gået mig i form" igen.

14 dage senere tog jeg en tur til. Og naturligvis gik den endnu bedre, da jeg var i bedre for her, men jeg har altid haft det sådan at jeg altid kan tage en tung rygsæk på og gå langt i et mellemtempo.. og det er ret uafhængigt af min cardiovaskulære form.. den betyder "kun" noget hvis jeg skal gå hurtigt eller gå stejlt opad. (det betyder den så en del :innocent: )

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

I 1999 var jeg bestemt ikke i god rygsækform.. havde faktisk ikke rigtigt rørt den hele året. Alligevel var det ikke det store probmem at gennemføre en meget hård tur i Norge med 32 kg oppakning. I løbet af 3 dage havde jeg "gået mig i form" igen.

Mit indtryk er, at det mentale aspekt i at gå med tunge ting på ryggen, er meget udpræget. Så mon det er her, at man skal finde noget af forklaringen på at evnen meget hurtigt kommer igen?

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Ja, mon dog ikke at jægerne kan finde plads i budgettet til at indkøbe et par finner eller 2.... :laugh:

Rommel

Ellers må jeg bøje mig i støvet og sige at de er MEGET barske hvis de tager de 10km overflade svømning under kampsvømningen iført deres støvler :w00t:

Link to comment
Share on other sites

På anekdoteplan understøttes hypotesen gennem udsagn fra adskillige garvede jægere og frøer, der fortæller at de stadig kan gå de lange stræk med oppakning, også selv om de kun træner det yderst sjældent.

LOL, min effaring med gamle jægere der udtaler det omtalte er at, når de snakker om at træne yderst sjældent, så er det ikke nødvendigvis tilfældet set med alm. dødeliges øjne;

Hvem husker feks ikke den halv gamle kro mand fra ejstrupholm (tidligere jæger) der for snart en HELT del år siden (jeg var kun en knægt), ytrede præcist det samme da han stillede op til noget nørre snede marathon haløj, i kamp støvler vel og mærke,- historien lyder at manden løb to runder da de hærdede marthon løbere var tæt på døden efter en.

I øvrigt samme mand der ikke havde problemer med rockere da de ellers slog sig løs i byen, eftersigende fordi de ikke turde sætte benene i hans kro, efter en episode hvor de havde lavet ballade på hans kro, en episode han selv havde taget hånd om.

- Jeg husker personligt også hans søn Jacob,- som på trods af, at han var en værre bølle, havde arvet farens attitude; Under en ellers stille bytur på et typisk bonde diskutek, husker jeg stadig dem der ville banke ham, hvor han startede med at smadre et glas i sit eget hovede for at ligge stilen og gøre dem opmærksom på hvad der ventede dem; desværre så jeg dem aldrig løbe ud derfra skrigende, da jeg tog hjem med det samme, var 14-15 år gammel (som vel ca. var gennemsnits alderen, måske derfor de mistede bevillingen.)

M.V.H

Helio

PS; hvad er jæger snak uden røverhistorier, med en tydelig grad af sandhed!

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Ja, mon dog ikke at jægerne kan finde plads i budgettet til at indkøbe et par finner eller 2.... :laugh:

Rommel

I aspirantgruppen kommer man kun til at svømme brystsvømning når du svømmer med uniform og på ikke noget tidspunkt bliver der svømmet med finner.

Edited by bjørn
Link to comment
Share on other sites

I aspirantgruppen kommer man kun til at svømme brystsvømning når du svømmer med uniform og på ikke noget tidspunkt bliver der svømmet med finner.

De svømmer vel i andet end i M84 uniform? Jeg har da set adskillige billeder af jægere i tørdragter.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

I aspirantgruppen kommer man kun til at svømme brystsvømning når du svømmer med uniform og på ikke noget tidspunkt bliver der svømmet med finner.

Jeg ved at der under kampsvømningsuddannelse hos frømandskorpset svømmes med finner (bl.a. 10km overflade svømning). Som jæger skal du gennemføre kampsvømmerkurset, så finner slipper du ikke helt for.

Link to comment
Share on other sites

Man kommer først på kampsvømmerkursus efter patruljen- og aspirantkursus. Indtil da svømmer man i det man har, altså kampuniform og støvler (som minimum), og derfor kun brystsvømning. Som jæger har man muligheden for at hoppe i en tørdragt og mose grejet i et badedyr, men før. Det er måske derfor at svømmekravene til jægerkorpset altid har været brystsvømning...? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man kommer først på kampsvømmerkursus efter patruljen- og aspirantkursus. Indtil da svømmer man i det man har, altså kampuniform og støvler (som minimum), og derfor kun brystsvømning. Som jæger har man muligheden for at hoppe i en tørdragt og mose grejet i et badedyr, men før. Det er måske derfor at svømmekravene til jægerkorpset altid har været brystsvømning...? :wink:

Hvor står der at svømmekravene til Jægerkorpset er lige brystsvømning?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Er der nogen der har den som hedder ASPIRANTERNE på bånd? Den blev vist på TV-danmark, hvor man følger nogle jægeraspiranter fra de starter på uddannelsen og til de er færdige!

Jeg håber?

Hilsen

Heinohansen

Hed den ikke Jægersoldaterne? er lidt i tvivl om det er den samme... :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share