sublimsport..... ret unik butik


trooper
 Share

Recommended Posts

Jeg vidste selvfølgeligt hvad bodyhouse handler om, men vidste sgu ikke at sublimsport var ligeså, her er et af moderatorne meget aktive med at 'hjælpe' dem der skal ha en sprøjte.. mener også at old qua er herinde, men han har vist skiftet navn.. det er bare lidt bizart der er jo tale om et butiks-fora

http://www.sublimsport.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2427

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vidste selvfølgeligt hvad bodyhouse handler om, men vidste sgu ikke at sublimsport var ligeså, her er et af moderatorne meget aktive med at 'hjælpe' dem der skal ha en sprøjte.. mener også at old qua er herinde, men han har vist skiftet navn.. det er bare lidt bizart der er jo tale om et butiks-fora

http://www.sublimsport.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2427

<{POST_SNAPBACK}>

synes det er foruroligende at der findes officialle sider der i den grad advokerer brug af steroider og andre former for doping.

Link to comment
Share on other sites

Deres webmaster skriver:

Brugerne af Sublim Sport Forum forpligter sig til ikke at udveksle information der indeholder ærekrænkelser, injurier, andre privatlivskrænkelser, opfordringer til strafbare handlinger eller som på anden måde strider mod lovgivningen.

Så var det jeg blev i tvivl om besiddelse / anvendelse af steroider eller andre stoffer på doping-listen er strafbart ifølge dansk lovgivning? Eller er det kun salg der er det?

Link to comment
Share on other sites

Deres webmaster skriver:
Brugerne af Sublim Sport Forum forpligter sig til ikke at udveksle information der indeholder ærekrænkelser, injurier, andre privatlivskrænkelser, opfordringer til strafbare handlinger eller som på anden måde strider mod lovgivningen.

Så var det jeg blev i tvivl om besiddelse / anvendelse af steroider eller andre stoffer på doping-listen er strafbart ifølge dansk lovgivning? Eller er det kun salg der er det?

<{POST_SNAPBACK}>

Naturligvis er det ulovligt i Danmark af være i besiddelse af steroider. Det er ulovligt at fremstille, indføre, udføre, forhandle, udlevere, fordele eller besiddelse dopingmidler.

Man straffes med op til 2 års fængsel - alene for besiddelse. Retspraksis viser dog at man typisk straffes med bøde og ikke længerevarende fængselsdomme som ved øvrige narkotiske stoffer. Der er tegn i sol, måne og stjerne på at straffen i nærmeste fremtid skærpes væsentligt.

Ift. midler på dopinglisten er udgangspunktet det samme. Indtil videre straffer loven således ikke selve anvendelsen af dopingmidlerne, hvilket kan synes mærkværdigt, dersom enhver anden omgang med produkterne er ulovlig.

Det hænger sammen med den øvrige lovgivning som lov om euforiserende stoffer, der ligeledes undlader at kriminalisere brugen af stofferne.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Deres webmaster skriver:
Brugerne af Sublim Sport Forum forpligter sig til ikke at udveksle information der indeholder ærekrænkelser, injurier, andre privatlivskrænkelser, opfordringer til strafbare handlinger eller som på anden måde strider mod lovgivningen.

Så var det jeg blev i tvivl om besiddelse / anvendelse af steroider eller andre stoffer på doping-listen er strafbart ifølge dansk lovgivning? Eller er det kun salg der er det?

<{POST_SNAPBACK}>

Naturligvis er det ulovligt i Danmark af være i besiddelse af steroider. Retspraksis viser dog at man typisk straffes med bøde og ikke længerevarende fængselsdomme som ved øvrige narkotiske stoffer. Der er tegn i sol, måne og stjerne på at straffen i nærmeste fremtid skærpes væsentligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du et link til en paragraf i straffeloven?

Link to comment
Share on other sites

Løft nogle vægte / løb en tur etc. i stedet for at dække over Jeres komplekser ved at ødelægge kroppen med div. injektioner. Målet med træning er vel sundhed og ikke at "puste sig op " på gaden ?

Vær ren i sindet - og kroppen, så lever du sgu nok også lidt længere.

Endelig er det også rarere at være atletisk bygget end at ligne t badedyr me for meget luft i?

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over andres gerninger, mens mon ikke kroppen betaler tilbage en dag ?

GOD SUND TRÆNING TIL ALLE !!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vil vejledning i brug af doping så også være strafbart, da det jo ligesom opfordre til besiddelse?

<{POST_SNAPBACK}>

vejledning i brug af AAS, er ikke det samme som en opfordring.

Eksempel:

brugeren:

jeg har købt 10 ampullet AAS, og sider og skal til at injektiere dem i hjertet, men skal jeg bruge alle sammen på en gang, eller skal jeg fordele dem lidt?

Vejlederen:

Du skal ikke bruge AAS, det er farligt

Brugeren:

fuck dig, jeg bad ikke om moralprædken men om hjælp.

Men når ingen gider hjælpe, så tror jeg bare jeg deller dem op sådan for en sikkerhed skyld, 5 i hjertet nu, og 5 i hjertet om 10 dage.

vejlederen:

Injektier det i låret istedetfor, en ampul om ugen.

ikke nogen opfordring IMO

Link to comment
Share on other sites

Løft nogle vægte / løb en tur etc. i stedet for at dække over Jeres komplekser ved at ødelægge kroppen med div. injektioner. Målet med træning er vel sundhed og ikke at "puste sig op " på gaden ?

Vær ren i sindet - og kroppen, så lever du sgu nok også lidt længere.

Endelig er det også rarere at være atletisk bygget end at ligne t badedyr me for meget luft i?

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over andres gerninger, mens mon ikke kroppen betaler tilbage en dag ?

GOD SUND TRÆNING TIL ALLE !!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

True true, men det er slet ikke det diskussionen går på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løft nogle vægte / løb en tur etc. i stedet for at dække over Jeres komplekser ved at ødelægge kroppen med div. injektioner. Målet med træning er vel sundhed og ikke at "puste sig op " på gaden ?

Vær ren i sindet - og kroppen, så lever du sgu nok også lidt længere.

Endelig er det også rarere at være atletisk bygget end at ligne t badedyr me for meget luft i?

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over andres gerninger, mens mon ikke kroppen betaler tilbage en dag ?

GOD SUND TRÆNING TIL ALLE !!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Du gør dig i den kommentar til dommer over andre menneskers æstetik, livsvalg, psyke, forsimpler helbredsproblematikken...

Imponerende :laugh:

Men nej, du skal da ikke gøre dig til domme over andres gerninger.. Bevares :blink:

Link to comment
Share on other sites

Deres webmaster skriver:
Brugerne af Sublim Sport Forum forpligter sig til ikke at udveksle information der indeholder ærekrænkelser, injurier, andre privatlivskrænkelser, opfordringer til strafbare handlinger eller som på anden måde strider mod lovgivningen.

Så var det jeg blev i tvivl om besiddelse / anvendelse af steroider eller andre stoffer på doping-listen er strafbart ifølge dansk lovgivning? Eller er det kun salg der er det?

<{POST_SNAPBACK}>

Naturligvis er det ulovligt i Danmark af være i besiddelse af steroider. Retspraksis viser dog at man typisk straffes med bøde og ikke længerevarende fængselsdomme som ved øvrige narkotiske stoffer. Der er tegn i sol, måne og stjerne på at straffen i nærmeste fremtid skærpes væsentligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du et link til en paragraf i straffeloven?

Ift. dopingmidler er det dopingloven der gælder.

Link til dopingloven findes her http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1999/0023230.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Vil vejledning i brug af doping så også være strafbart, da det jo ligesom opfordre til besiddelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Isoleret set og i praksis er svaret nej. Men, typisk vil der være andre omstændigheder der gør at man kan straffes, f.eks. at man besidder eller lign.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Vil vejledning i brug af doping så også være strafbart, da det jo ligesom opfordre til besiddelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Isoleret set og i praksis er svaret nej. Men, typisk vil der være andre omstændigheder der gør at man kan straffes, f.eks. at man besidder eller lign.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kan man jo sagtens rådgive folk omkrig brug af AAS, uden selv at være i besidelse af AAS!

Link to comment
Share on other sites

Vil vejledning i brug af doping så også være strafbart, da det jo ligesom opfordre til besiddelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Isoleret set og i praksis er svaret nej. Men, typisk vil der være andre omstændigheder der gør at man kan straffes, f.eks. at man besidder eller lign.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kan man jo sagtens rådgive folk omkrig brug af AAS, uden selv at være i besidelse af AAS!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. Det er også det jeg skriver.

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg svært ved at forstå, hvorfor folk har lyst til at pumpe sig op kunstigt ved hjælp af ting såsom steroider... Som jeg ser det, er det fede ved at have muskler, at man selv véd, at man har arbejdet hårdt for dem...og desuden så træner jeg for min sundheds skyld, så der er vel absolut ingen grund til at udsætte mig selv for noget så usundt som AAS?

Ellers synes jeg sgu, at folk selv må ligge og rode med om de har lyst til at gamble med deres helbred bare for at få et pumpet look... Så længe det ikke er i forbindelse med konkurrence-sport (da doping er en smule unfair...), så er det vel deres eget valg, selvom jeg personligt ikke forstår dem... :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg svært ved at forstå, hvorfor folk har lyst til at pumpe sig op kunstigt ved hjælp af ting såsom steroider... Som jeg ser det, er det fede ved at have muskler, at man selv véd, at man har arbejdet hårdt for dem...og desuden så træner jeg for min sundheds skyld, så der er vel absolut ingen grund til at udsætte mig selv for noget så usundt som AAS?

Ellers synes jeg sgu, at folk selv må ligge og rode med om de har lyst til at gamble med deres helbred bare for at få et pumpet look... Så længe det ikke er i forbindelse med konkurrence-sport (da doping er en smule unfair...), så er det vel deres eget valg, selvom jeg personligt ikke forstår dem...  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

What she said :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vil vejledning i brug af doping så også være strafbart, da det jo ligesom opfordre til besiddelse?

<{POST_SNAPBACK}>

vejledning i brug af AAS, er ikke det samme som en opfordring.

Eksempel:

brugeren:

jeg har købt 10 ampullet AAS, og sider og skal til at injektiere dem i hjertet, men skal jeg bruge alle sammen på en gang, eller skal jeg fordele dem lidt?

Vejlederen:

Du skal ikke bruge AAS, det er farligt

Brugeren:

fuck dig, jeg bad ikke om moralprædken men om hjælp.

Men når ingen gider hjælpe, så tror jeg bare jeg deller dem op sådan for en sikkerhed skyld, 5 i hjertet nu, og 5 i hjertet om 10 dage.

vejlederen:

Injektier det i låret istedetfor, en ampul om ugen.

ikke nogen opfordring IMO

<{POST_SNAPBACK}>

I forhold til den side der linkes til har du jo meget behændigt lige sneget en advarsel ind fra vejlederens side. Den er bestemt ikke til stede i den konkrete tilfælde. Når det er sagt er jeg enig med dig i at man nemt kan finde slemmere tilfælde af opfordring. Jeg mener bare at en vejledning i doping, hvor man får forklaret alle praktiske aspekter, sagtens kan komme til at virke som opfordring. Derfor er jeg interesseret i at høre hvor folk mener grænsen går, og evt. om der har været afgivet nogle domme på opfordring til at anvende doping.

Link to comment
Share on other sites

stiu -> Jeg synes bestemt heller ikke det er smart at tage steroider eller lignende, ja, det er faktisk rimelig dumt i mine øjne. Netop fordi jeg ligesom dig mener sundhed kommer før udseende.

Men man må bare se i øjnene, at det bestemt ikke er alle der deler den holdning, og længere er den sådan set ikke. Ellers ville vi jo ikke have nogle "motionister" der dopede sig.

PS: NÅR MAN SKRIVER MED STORE BOGSTAVER PÅ NETTET, SÅ SVARER DET TIL AT RÅBE! Så lad være med det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Deres webmaster skriver:
Brugerne af Sublim Sport Forum forpligter sig til ikke at udveksle information der indeholder ærekrænkelser, injurier, andre privatlivskrænkelser, opfordringer til strafbare handlinger eller som på anden måde strider mod lovgivningen.

Så var det jeg blev i tvivl om besiddelse / anvendelse af steroider eller andre stoffer på doping-listen er strafbart ifølge dansk lovgivning? Eller er det kun salg der er det?

<{POST_SNAPBACK}>

Naturligvis er det ulovligt i Danmark af være i besiddelse af steroider. Retspraksis viser dog at man typisk straffes med bøde og ikke længerevarende fængselsdomme som ved øvrige narkotiske stoffer. Der er tegn i sol, måne og stjerne på at straffen i nærmeste fremtid skærpes væsentligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du et link til en paragraf i straffeloven?

Ift. dopingmidler er det dopingloven der gælder.

Link til dopingloven findes her http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1999/0023230.htm

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

At det er forbudt er vel en sandhed med visse modifikationer, idet en del "forbudte" stoffer er helt almindelig medicin, men forbudt af WADA - og således forbudt ifm idrætskonkurrencer.

Der findes mange eksempler på legal medicin som er diskvalificerende, men altså helt legalt at købe og besidde.

se feks http://www.lmk.dk/(3z5qlcjmovosg4ukqwl0vs45)/show.aspx i lægemiddelkataloget, hvor der også er link til WADA.

Hvad der præcist så definerer et lægemiddel der er forbudt iflg straffelov osv ved jeg ikke lige, men mon ikke man ved det hos antidoping dk

http://www.doping.dk/default.asp?artikelID=124

Der i øvrigt har mange gode artikler om lovligt såvel som ulovligt medicin brug

Link to comment
Share on other sites

stiu -> Jeg synes bestemt heller ikke det er smart at tage steroider eller lignende, ja, det er faktisk rimelig dumt i mine øjne. Netop fordi jeg ligesom dig mener sundhed kommer før udseende.

Men man må bare se i øjnene, at det bestemt ikke er alle der deler den holdning, og længere er den sådan set ikke. Ellers ville vi jo ikke have nogle "motionister" der dopede sig.

PS: NÅR MAN SKRIVER MED STORE BOGSTAVER PÅ NETTET, SÅ SVARER DET TIL AT RÅBE! Så lad være med det.  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

tak for oplysningen - det vidste jeg saftsuseme ikke ! Jeg vil jo ikke virke unødig agressiv, når nu jeg ikke kunne få presset de der kyllingebrsyter i kanylen :smile:

Jeg synes at det rart med positive tilkendegivelser omkring dette emne. Jeg startede selv op i dette forum for at få hints til træning - indtil i dag har jeg kun set fornuftige indlæg.

Atter engang - undskyld råberiet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share