Har tabt 20 kg, er gået i stå......


HPD
 Share

Recommended Posts

Jeg har tabt 20 kg ved at følge De Danske Vægtkonsulenters program.

Nu mangler jeg at tabe 10 kilo, og er begyndt at dyrke spinning 2xugen og styrketræning 3x ugen (incl 20 min. løb). Dette har jeg gjort i 1 måned nu, og lige siden er mit vægttab gået i stå. Jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt, og måler derfor også min fedt%, og denne er heller ikke faldet overhovedet. Jeg har ligeledes heller ikke tabt mig i cm.

Er der nogen der har en forklaring på dette. Jeg følger jo stadig kuren, som jeg ved at jeg taber mig af.

Er det bedre at dyrke andre former for motion ??

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Tilykke med tabet af de 20 kg - godt gået!

Mht. til din nye situation.

Først vil jeg sige, at hvis du måler fedt %med en af de elektroniske måledimser der måler via elektrisk modstand i kroppen, må du ikke ligge for meget i tallene, de måler i bedste fald noget uprecist -så måske har du bare øget din fedfri masse!

Hvis du virkelig er g kan man vælge at gøre en masse, eller man kan vælge ikke og gøre noget og lige se tiden an - hvorlænge har pausen i vægttabet varet? Og undskyld jeg spørger, men er du sikker på at kalorieindtaget er uændret? Man kommer meget nemt til at spise mere når man træner hårdt, det skal man nok faktisk også, men det skal være rigtigt.

MHT. din motion, vil jeg nok alligevel forslå en ændret balance. Mindre styrketræning, f.eks 2 gange og mere konditionstræning. Hvad er det for noget styrketræning du dyrker?

Skriv igen med en mere precis træningsplan, hvilke du øvelser laver du, hvordan er træninge opbygget osv. Så kan vi bedre råde dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke så meget om træning og sådan noget, men da jeg tabte mig, gik jeg også fuldstændigt i stå efter 10 kg. Det jeg ikke havde tænkt på var at når man vejer mindre end man plejer bruger man også mindre energi end man plejer, prøv at tænk på at du 24 timer i døgnet, skulle slæbe på 20 liter mælk, alt den energi du ikke bruger til at bære dine tabte 20 kg skal du jo spise mindre.

Arne skriver om du er sikker på at du ikke har øget dit energi-indtag.... jeg vil omformulere det lidt: er du sikker på at du har fået reguleret dit energi-indtag ned i takt med at du har tabt dig?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne udelukke at jeg spiser lidt mere, nu hvor jeg træner. Men da kuren består af 600 gram grøntsager dagligt, frugt, kød og lidt mælkeprodukter, er det i så fald grøntsager og frugt jeg spiser mere af. Skulle det betyde så meget ?

Mht styrketræning er det et basis standard program som man får i fitness centret. 3X12 ben, mave, ryg og bryst. Jeg kan ikke huske hvad maskinerne hedder.

Jeg varmer altid op med 6 min cykling, derefter styrketræningen, og til sidst 20 min interval på løbebåndet.

Arne skriver at det er bedre med 2xStyrketræning og 3xKonditionstræning. Da jeg allerede dyrker spinning 2x ugen á 1 time ville det være nemt for mig at ændre dette til 3xUgen. Men ville det være bedre at kombinere det, så f.eks. 2xspinning og 1x? (noget andet ). Kort sagt, er der en optimal kombination når formålet er at tabe sig, samt stramme op?? Jeg har selv tænkt på fitness boksning, men ved ikke om det er det bedste !

Til sidst: Ville det hjælpe mig at rådføre mig med en personlig træner ?? Har I nogen erfaring med udbyttet af en sådan ??

Mvh HPD

Link to comment
Share on other sites

"Personlig træner" er mange ting, jeg har selv en og det vil jeg ikke være glad for at undvære, jeg var så heldig at have en vidende idrætsuddannet i omgangskredsen.

Personlig træner kan alle kalde sig - og tage rigtigt mange penge for.

Har du læst den her?:

Motionskuren

Og den her:

Tab dig med motion

Og alle de andre gode artikler her:

Sundhed og vægt

Du træner med de samme elementer som Klausjensen her inde fra gør, læs hans logbog som inspiration.

Med disse oplysninger kan du komme rigtigt langt.

Hvis du kan få anbefalet en kompetent faglig velfunderet person som træner er det fint, men du kan hurtigt bruge mange penge på lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share