MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hvem hader ikke Burpees! Ellers en fed WOD. Tror jeg lige skal køres her en af dagene. Nu er der jo også en tid, at forsøge, at slå :tongue:

Ja ok, forskellen er nok at jeg hader dem OG er dårlig til dem.

Og der er jo 2 tider at sammenligne med afhængig af kugle-valg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja ok, forskellen er nok at jeg hader dem OG er dårlig til dem.

Og der er jo 2 tider at sammenligne med afhængig af kugle-valg. :smile:

Så godt lige, at Tjr også havde kørte den. Men skal den køres teknisk forsvarligt med så høj en grad af udmattelse med de 45 burpees. Så må jeg hellere holde mig til 16'eren. Har ikke kørt så meget med 24eren i Snatch og da heller ikke i serier endnu. :smile:

Men nu må vi se om jeg overhovedet ryger i nærheden af din tid. :wink:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Så godt lige, at Tjr også havde kørte den. Men skal den køres teknisk forsvarligt med så høj en grad af udmattelse med de 45 burpees. Så må jeg hellere holde mig til 16'eren. Har ikke kørt så meget med 24eren i Snatch og da heller ikke i serier endnu. :smile:

Men nu må vi se om jeg overhovedet ryger i nærheden af din tid. :wink:

Hvis du ikke kommer under 10 minutter er du godt nok i sølle form :cool:

Link to comment
Share on other sites

Løberi lørdag 29-05-2010

Jeg fik bundet løbeskoene i formiddags (faktisk var de allerede bundet) og driblede ud på en tur til Frederiksberg have og en lille bakke.

2km derned tilbagelagt på præcis 10 min (det skulle give 12km/t) :superman: uden at det var nedern hårdt.

Derefter 8 gange op og ned af bakken ved slottet (den over mod tennisbanerne) startende som en kontrolleret spurt og morphede lige så stille over i meget meget kontrolleret spurt - ja vel nærmest bare normalt løbetempo opaf. :laugh:

Tiderne gik fra 30 sek til 35-36 sek de sidste ture og gåturene nedaf tog 1:15-1:25.

Den første var god, men resten var dælme ikke sjove. Fra nr 5 blev de jævnt nedern. :innocent:

Der var mange ude at løbe i haven og flere hilste da også på bakken - nogle i deres helt eget tøffetøf-tempo, og nogle enkelte gav den faktisk god gas. Jeg var dog den eneste der tog den flere gange i træk. :laugh:

Efter veloverståede bakkeløb 1,6km senere gik jeg ned igen og løb så lidt videre, men var noget flad, så jeg måtte lige gå nogle minutter mere, så det blev vel til en kilometers løb på hjemtiden.

Her er ruten Endomondo optog fra min telefon - langt udefra passer den jo ok, men går man tæt på skulle man tro jeg var fuld og i øvrigt med ret vilde skills hvad angår højdehopning og kravlen på husmure/tage. :wink: Det havde nok være smart hvis man kunne sige den skulle antage at man opholdt sig på veje og stier, så mest af alt kan det vel bruges til at få en idé om hvor langt man har løbet, hvis ikke man gider tegne ruten ind manuelt.

http://www.endomondo...s?w=j5R4a0DTSNs

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym søndag 30-05-2010

Long time no church. blush.gif

Faktisk så længe at jeg nærmest ikke kunne beslutte hvad jeg skulle lave. Det faldt dog nogenlunde på plads.

Opvarmning

Svingeri med pind

Duckwalk med skive

Diverse bentøjsmobilitering

Back squat (high bar)

5 @ 20kg

5 @ 50kg

5 @ 70kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

Power clean & split jerk

3+3 @ 40kg

3+3 @ 50kg

3+3 @ 60kg

3+3 @ 70kg

Rope pullups (meget tykt og glat reb!)

3

3

2

3

3

- Fik jeg nævnt det var et meget tykt og glat reb? :laugh:

Forinden testede jeg lige skulderen med et par kipping pullups, og den dumpede desværre. unhappy.gif

Strict pullups både overhånds og underhånds lader dig til at gå fint.

Concept 2 roning

2000m @ 8:12,5, 187 watt, 23-24spm, damper 5, drag factor 125

2 min pause

2000m @ 7:59.8, 203 watt, samme settings

- Rimelig stille og roligt, men stadig rigeligt til sved på panden.

Mine glutes fortæller mig i øvrigt at de blev sat på hårdt arbejde i går. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løberi lørdag 29-05-2010

Jeg fik bundet løbeskoene i formiddags (faktisk var de allerede bundet) og driblede ud på en tur til Frederiksberg have og en lille bakke.

2km derned tilbagelagt på præcis 10 min (det skulle give 12km/t) superman.gif uden at det var nedern hårdt.

Derefter 8 gange op og ned af bakken ved slottet (den over mod tennisbanerne) startende som en kontrolleret spurt og morphede lige så stille over i meget meget kontrolleret spurt - ja vel nærmest bare normalt løbetempo opaf. laugh.gif

Tiderne gik fra 30 sek til 35-36 sek de sidste ture og gåturene nedaf tog 1:15-1:25.

Den første var god, men resten var dælme ikke sjove. Fra nr 5 blev de jævnt nedern. innocent.gif

Der var mange ude at løbe i haven og flere hilste da også på bakken - nogle i deres helt eget tøffetøf-tempo, og nogle enkelte gav den faktisk god gas. Jeg var dog den eneste der tog den flere gange i træk. laugh.gif

Efter veloverståede bakkeløb 1,6km senere gik jeg ned igen og løb så lidt videre, men var noget flad, så jeg måtte lige gå nogle minutter mere, så det blev vel til en kilometers løb på hjemtiden.

Her er ruten Endomondo optog fra min telefon - langt udefra passer den jo ok, men går man tæt på skulle man tro jeg var fuld og i øvrigt med ret vilde skills hvad angår højdehopning og kravlen på husmure/tage. wink.gif Det havde nok være smart hvis man kunne sige den skulle antage at man opholdt sig på veje og stier, så mest af alt kan det vel bruges til at få en idé om hvor langt man har løbet, hvis ikke man gider tegne ruten ind manuelt.

http://www.endomondo...s?w=j5R4a0DTSNs

Royalties, biatch!!!!!!!!!!!!!!!!! wink.gif

Link to comment
Share on other sites

laugh.gif

Jeg sendte dig skam et par venlige tanker undervejs, og jeg var jo også ligesom nødt til at have et acceptabelt antal intervaller.

Fedt!!! Det er en super fed bakke at sprinte på.... og folk glor altid så sjovt, når man er ved at kvæles i opkast og andre kropsvæsker efter 10-12 stykker. Jeg får altid nogle sjove bemærkninger med på vejen - engang var der en gammel dame, der (bogstaveligt talt) tog hatten af for mig! laugh.gif

... og husk så: Hvis man ikke er ved at quitte halvvejs, er det ikke hårdt nok!

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jeg sendte dig skam et par venlige tanker undervejs, og jeg var jo også ligesom nødt til at have et acceptabelt antal intervaller.

Det glæder mig, at jeg ikke er den eneste der finder det en smule :crazy: at bene op og ned af den bakke - for reps :bigsmile: Jeg synes nu dog at det havde været mere fair, hvis i begge to tog turene med en 40kgs rygsæk på :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Løberi onsdag 02-06-2010

Aktivitet i loggen! :w00t:

Løbe med arbejdet i fantastisk vejr.

Distance: 4,9km

Tid: 25:50

Hastighed: 11,4km/t

Startede ud rigtig fint, men lige så stille sniger pulsen sig op og tempoet mister lige toppen.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg et smut forbi Paideia til en snak med Fred om mit kadavers tilstand.

Han testede mig sådan mere eller mindre igennem fra top til tå og fandt bl.a. følgende:

- Min ankelmobilitet (især dorsal fleksion) er helt skudt, virkelig virkelig ringe. Venstre ankels udafrotation var også ret slem, måske pga jeg tidligere har haft brækket den.

- Lårbasserne er sindsyg spændt, særligt vastus medialis, hvor det var meget let at påføre mig signifikante mængder smerte bare ved tryk. Om det skulle være foresaget af den manglende ankelmobilitet fangede jeg ikke helt.

- Min hofte er bestemt ikke særlig mobil eller glad for at bevæge sig selvstændigt. Fred anbefalede godt med salsa (og ikke den slags til nachos) eller lignende. :laugh:

- Ryggen var godt låst hist og her, og vist også en smule asymmetrisk højre/venstre

- Højre skulder testede vi igennem for at de hvor der var smerte. Strakt over hovedet giver smerten og udadrotation forstærker. Med bøjet albue er det meget minimalt. Det sjove kom da vi kiggede på mine armes position i nedenstående stilling. Venstre underarm kunne pænt hænge lige ned. Højre kom i afslappet tilstand kun til 15-20 grader fra lodret. That might be an issue! :laugh:

rot_dumb_1.jpg

Så der er lidt at se til. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Du lyder mere eller mindre handicappet!

Fungerer templet ikke fint? Umiddelbart kan du lave stillinger i yoga jeg ikke tør drømme om at komme i. Jeg tør næsten ikke tænke på hvad dommen på min krop ville være!

Link to comment
Share on other sites

Hold da op MaxP. Troede du var temmelig mobil.

Fik du nogle øvelser anbefalet for anklen? Tror heller ikke min er helt mobil efter den har været både brækket og forstuvet.

Godt at se løb i loggen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Racerræs lørdag 06-05-2010

Bedre sent end aldrig - og sommeren er jo også først startet nu. :tongue:

Lågen er taget ud af vinterhiet og efter en hurtig pumpning og smøring var den klar til ræs.

Den stod på en fin lille solo-opstarts-tur på 45km ud på landet og hjem igen.

Således så ruten ud:

http://bikelog.dk/loadrutever8.php?id=8963

Vinden virkede rimelig frisk fra sydvest, så første halvdel stod på modvind, til tider en hel del af den, men så til gengæld mere vind i sejlene hjem af. Derfor virkede tempoet lidt i den lave ende (læs: under 30km/t) - i hvert fald var det kun sporadisk den blev klemt over.

Første lille interval med 40+ km/t var fantastisk. :w00t: Det er først dér jeg synes det sådan rigtig er sjovt tempomæssigt (til nøds fra 35km/t :innocent:). Dem nappede jeg et par stykker af, men ikke så lange at åndedrættet nåede at blive væsentlig presset. Lårbasserne må som regel også give fortabt før lungerne jvf forrige indlæg. En noget frustrerende følelse... håber dælme det bliver bedre.

Jeg fik vendt snuden mod øst igen og masser af dejlig vind i den rigtige retning. Det gav god gas indtil omkring 35km hvor trangen til sukker ret pludselig blev ret kraftig. Det er vidt tydelig jeg ikke er i cykeltopform, hvis der ikke skal mere til at jeg nærmer mig sukkerkoldheden. :laugh: En MacD og et par tankstationer blev passeret i rasende fart. 4mewantfood.gifblush.gif

Jeg overlevede dog de 35-40km og kunne stadig give den ok gas, og de sidste 5km var sådan mere reel by-kørsel med det tempo og pauser sådan noget nu giver.

Alt i alt en fin tur dog, selvom det måske ikke lyder sådan i visse passager. Og når tiden er inkl bykørsel er snittet faktisk også ganske acceptabelt, selvom de magiske 30km/t irriterer.

Stats

Dato: 05-06-2010

Tid: 1:30:15

Distance: 44,5km

Snit: 29,6km/t

Højdemeter: 192 meter (ifølge bikelog)

Gns. puls: 156 (74%)

Max puls: 184 (87%)

Pulszoner:

70-80%: 0:53:44

80-90%: 0:14:30

90-100%: 0

Og således ser lågen ud i år.

Efter Frankrigsturen fik jeg sat nyt styr på, vendt frempinden så den peger opaf og ny fræk sadel på, men jeg nåede dårlig nok at få kørt med det.

post-1845-12757575473_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du lyder mere eller mindre handicappet!

Fungerer templet ikke fint? Umiddelbart kan du lave stillinger i yoga jeg ikke tør drømme om at komme i. Jeg tør næsten ikke tænke på hvad dommen på min krop ville være!

Hehe, nu er det jo ikke fordi jeg er decideret invalid, bare lidt hæmmet i at træne for fuld damp.

Jeg er da ret smidig i visse retninger, men så meget usmidig (eller ligefrem låst) i andre, hvilket jeg forestiller mig giver større problemer end for en person der bare er nogenlunde jævnt usmidig.

Hold da op MaxP. Troede du var temmelig mobil.

Fik du nogle øvelser anbefalet for anklen? Tror heller ikke min er helt mobil efter den har været både brækket og forstuvet.

Godt at se løb i loggen.

Junker

Jeg er skam også ret mobil, men desværre lidt ujævnt som nævnt for Lasse. Jeg synes sgu heller ikke min krop er så nem at blive klog på! sneaky2.gif

Fred manipulerede temmelig meget med min ankel og vi snakkede om de forskellige ankeløvelser fra Z-health. Nu var det også en "første-gang-er-gratis"-session jeg (lidt uventet) fik, så vi nåede ikke at gå så dybt ind i behandling, men jeg synes også der var nok at tage fat i med ankel- og skuldersmidighed.

Løberiet falder uden tvivl ind under kategorien "Train what you suck at" :devil: så det er dejligt at se det bliver anerkendt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løberi 06-06-2010

Jeg fik lidt gang i fusserne her til aften - helt olschool i øvrigt med alm løbesko og ikke noget five-fingers i denne omgang.

Først en opvarmningsrunde på 580m ifølge rutemåleren og derefter 4x580m intervaller med 1 minut pause.

Tiderne fordelte sig som følger:

Opv: 2:56 ~11,9km/t

1: 2:20 ~14,9km/t

2: 2:14 ~15,6km/t

3: 2:19 ~15,0km/t

4: 2:21 ~14,8km/t

Dato: 06-06-2010

Distance: 2,90km i alt

Tid: 17:46 inkl pauser

Gns. puls: 153 (72,5%)

Max puls: 193 (91,5%)

Ikke det vildeste tempo, men bestemt hårdt nok til at kalde det træning. :bigsmile:

Derefter i omegnen af 10 minutters pauser... and then... :superman:

Kettlebell gøgleri

Slæbte 12kg, 16kg og 24kg ned på plænen

Startede med lidt freestyle flipping med 12'eren, hand-to-hand, gennem benene, side-til-side, open palm snatch. Fik faktisk også flip bagom ryggen til at lykkedes de fleste gange. :w00t:

Lidt mere flipperi og alm snatch med 16'eren.

Derefter nogle korte snatch-runder med 24kg. Den var tung i dagens anledning.

And then kb thruster ladders:

5+4+3+2+1 @ 24kg med hver arm

- Dvs 5 reps thruster højre, clean til venstre side, 5 reps, clean til højre, 4 reps og så fremdeles.

Det var sgu hårdt og jeg havde en enkelt rep der lige måtte gøres om fordi jeg fik placeret kuglen dårligt på skulderen så presset gik i fisk. Hvis jeg ellers har læst Hr Kousgaards log korrekt er det vel deres "squat press" serie til X-fit kravene.

Pulsen kom da dejligt op sådan ala crossfit på rimelig kort tid, men thrusters med kb er da godt nok en nedern øvelse, fordi det mildt sagt er svært at holde en fornuftig racked position i squatten og så presse derfra. Formentlig noget bedre med db's, der vil ligge bedre på skuldrene.

Og sidst lidt mere gøgleri med 16kg.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

ComputerWorld løbet tirsdag 08-06-2010

Jeg var med arbejdet et smut til ComputerWorld-løbet hos KMD i Ballerup.

En stafet på 4x2,5km var lige til at overskue, og så kunne det kaldes træning. :bigsmile:

Jeg havde sat et næsten arbitrært mål om 12 min, så det jo svarer til 2500m på en Cooper, og et tempo på 12,5km/t.

Det kunne jeg måske have nået hvis jeg havde givet den max gas, men jeg løb sikkert og vil nok skyde skylden på manglende erfaring i disponering af kræfterne på distancen. Jeg løb så også uden ur og kendte jo ikke ruten, hvilket heller ikke ligefrem gjorde det nemmere. :innocent:

Mine lægge og lår var sindsygt spændte, og det er vist ikke en fordel. :wink:

Anyways, omstændighederne taget i betragtning er det et acceptabelt resultat, og i det mindste dejligt lige at komme over de 12km/t

Distance: 2,5km

Tid: 12:25

Hastighed: 12,1km/t

Dertil kan jeg så få logget Z-health 3 gange i sidste uge, 1x i tirsdags og en gang lige om lidt. Dygtige mig.

Mærker ikke noget vildt endnu, men det føles uden tvivl godt for især ankler, ryg og håndled.

Jeg fik så også massage på arbejdet i går. Vi har to massører hvor den ene er ham jeg plejer at have - og han giver den gas. Hende der var der i går er lidt mere på den bløde side kan man vist godt sige. :bigsmile: Benene fik en god omgang og hun kunne konstatere at lægge og lår var voldsomt spændte, og massagen havde ikke den helt store effekt, og derefter fik jeg så spørgsmålet:

"Hvad er det der gør dig så spændt? Kan det være noget psykisk?" :laugh:

Det kan da godt være, men hvad sørensen svarer man lige på dén? Jeg kan da ikke udelukke der kan være noget om det, men måtte pænt melde pas. :wink:

Link to comment
Share on other sites

I ovenstående beklager jeg mig lidt over mine spændte krop, særligt lægge og quads, og trods mit vage svar til massøren i onsdags, så er det skam top-priority at finde årsagen til min spændthed eller i hvert fald en løsning.

Nu faldt jeg så tilfældigvis også over http://www.the-stick.co.uk/ der kan bruges på områder der er lidt svære at ramme præcist og hårdt nok med den store blå pind.

Men selvom det er "space-age plastic", så synes jeg måske priserne var lige hampre nok og jeg tænkte det må da kunne klares billigere, og har jeg i øvrigt ikke noget der minder lidt om sådan en rullefætter.

JO! er svaret :laugh:

0510rulepi_1.jpg

Det er uden tvivl ganske underholdende at se, men det virker sgu, og kan inducere betydelig smerte (på den gode måde).

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev lige inspireret til at få svinget kedlerne i går.

Det blev til noget kb snatch

- lidt opvarmning med 24kg

- 2 x 5+5 @ 32kg

- 2 x 10+10 @ 24kg

32'eren er dælme tung i røven og mine hænder var glatte, så før jeg fik noget magnesium på hænderne turde jeg sgu ikke. Bekymringen for 32kg jern flyvende på tværs i stuen var alligevel for meget. :laugh:

Men med kridt på poterne gik det ok, selvom der skulle flås til.

24kg følte så til gengæld dejlig behagelig efterfølgende. :superman:

Ud over det får jeg lavet min Z-health og ikke så meget andet end det pt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share