Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I dag kunne det blive til 16 kilometer cykling, plus noget COC-leg.

Engang skal jeg lige have snakket med kondicykel-forhandleren. Kuglelejet på højre pedal går en anelse trægt. Har foreløbig givet det lidt WD40 (det er godt for næsten alt), og bliver det værre, må garantien dække det. Heldigvis er det jo en lille, omend vigtig, ting.

Men i hvert fald bliver cyklen da brugt. Og det er rart.

I morgen er jeg jo på barrikaderne. Men gang-træning skal jeg nok få så rigeligt af. Derom er der vist ingen tvivl.

Men hvis jeg kan nøjes med at træne benmusklerne, og ikke skal bruge knytnæven til andet end `Rød Front´-hilsnen, så er jeg såmænd også tilfreds. Min mor har i hvert fald givet mig den obligatoriske formaning: `Husk nu, at man ikke skal drille dyrene!´ :laugh::laugh: . Det siger hun hvert år.

Mandag hviler jeg ud, og tirsdag er jeg antageligt tilbage i jernhulen.

Ved ikke, om jeg skriver et indlæg i morgen formiddag. Ellers vil jeg ønske alle en god 1. maj!

Link to comment
Share on other sites

Det var såmænd en ok dag i går, men AAAAAAVVV, hvor er jeg øm i hele kroppen af at rende så meget rundt. Det er jo nogle bevægelser, jeg ikke er så vant til, og min gangfunktion er meget anderledes end andres.

Hvis det bliver nødvendigt med endnu en hviledag i morgen, så er der desværre ikke noget at gøre ved det.

Overanstrengelse tager sin tid at komme over, og sådan har det altid været for mig. Tager jeg mig ikke tid, bliver det sidste værre end det første.

Jeg skal dog nok komme stærkt igen. Ingen tvivl om det!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Der er klar bedring at spore, men træningsklar er jeg endnu ikke.

Må bare tage mig den tid, der skal til. Er jo kun alt for godt klar over, at jeg bare kunne lade være med at overbelaste mig selv på den måde. men må jo se at komme igennem det, som så ofte før. Til tider er det vel nødvendigt med sådan en reminder om, at jeg skal passe på mig selv.

Torsdag skal jeg til fys, og det vil sikkert hjælpe.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det var trods alt en udmærket gang disko-træning i går. Mine glutes var endnu ikke helt klar til leg extensions, så derfor blev det netop disco.

Rows blev holdt på beskedne 60 kg, af hensyn til mine ryg, men pecdeck, wristroller og rope hammer curls kørte fint.

DB skulderpres var heller ikke slemme.

Reverse wrist curls er jeg blevet nogenlunde god til. Det er en fed øvelse.

I dag skal jeg til fysioterapeut, og det er tiltrængt. Derefter skal jeg vist bare kokse ud, og spise noget god mad (ved endnu ikke, hvad det bliver). Må nok forvente kraftige eftervirkninger efter dagens fys-behandling. Sådan er det, når affaldsstofferne skal ud.

I morgen forventer jeg at være klar til en cykel-etape. Derudover kommer weekenden til at stå på rengøring og læsning.

Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg en lidt lang dag på jobbet.

Det er vist godt, at der kommer alarmer og automatisk aflåsning på kl. 18, for ellers ville jeg alt for sjældent forlade mit kontor! :laugh::laugh:

Jeg er ikke workaholic i gængs forstand, men jeg har det bare sådan, at når jeg har en opgave, så skal den sgu laves. Men bevar mig vel, så meget afspadsering, jeg får til gode! Der er jo kommet denne kasse med en masse VHS-film, der skal digitaliseres, og da det kører i real-tid, så skal der lægges nogle timer i det. Hvis der ikke er andre opgaver samtidig, kan jeg læse bøger imens. I starten var jeg ilde til mode ved at læse knaldromaner i arbejdstiden, men jeg måtte sande, at det nærmest var nødvendigt, i det mindste i perioder. Jeg elsker at læse, og jeg er god til det.

Nå, men det var CYKLING, det skulle handle om i dag. Og det kom det da også til: 17 km.

Det var ikke sindssygt hårdt, og rent mentalt gjorde det godt at få brudt dødvandet.

I morgen håber jeg ligeledes på en god etape, og så skulle jeg gerne få styrketrænet på søndag. En gang gulvvask er absolut påkrævet i morgen, så jeg kommer næppe ned i træningscentret. Derefter forventer jeg, at træningen igen kommer ind i den vante gænge.

Link to comment
Share on other sites

Super fint styrke-pas i dag:

Leg extensions virkede igen, og de 85 kg røg op uden det store besvær.

Også wristrolleren var god: 30 kg var faktisk så let, at jeg måtte tjekke, at jeg ikke havde taget fejl af kiksene. Det havde jeg ikke. 32,5 kg gik fint, og der er potentiale til mere.

Rope curls: Her blev der kørt med full stack (50 kg) uden nævneværdige problemer. Det er tydeligt, at de øvelser, der involverer underarme, er blevet lettere. Naturligvis er der ikke ligefrem dømt John Brookfield (endnu! :devil: ), men det kan ses og mærkes, at øvelserne virker.

Maveøvelser går det også ok med. Det hjalp, at Verner fik lært mig at lave denne øvelse korrekt.

Det eneste, der ikke helt kørte for fulde gardiner, var rows.

På vejen hjem gav flaskeindsamlingen bonus, og snart havde jeg tjent til et pund god bøffars. Nogle æg købte jeg også. Det skal gøre godt i morgen. Det er et held, at meget proteinrigt mad er så lækkert. Ville være træls at være BB´er, hvis det hele smagte af puha.

Alt i alt en ganske ok dag i dag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pga. den kraftige varme i går ventede jeg til om aftenen med at cykle.

Da jeg først kom i sving, gik det til gengæld fint, og jeg endte på en udmærket halvmarathon. De sidste 3 km var lidt hårde, men det har jeg jo prøvet før, så det gik. 1000-km´s jubilæet burde være hjemme inden udgangen af indeværende uge. Der mangler kun ca. et halvt hundrede km.

I dag håber jeg på et nogenlunde habilt styrke-pas. Det afhænger lidt af, hvornår jeg kan smutte fra jobbet. Det bliver nok kl. 14, vil jeg tro.

Til aften tager jeg rugbrødsmadder, spejlæg og gulerødder.

Et lille hjertesuk: Det er dæleme træls, at kaffe er blevet så dyrt! Hvor i alverden ender dette i forvejen hårdt plagede land, hvis folk til sidst ikke kan få deres daglige mokka? Selv drikker jeg ikke MEGET kaffe, men jeg har det princip, at sålænge jeg har råd, så vil jeg have en lille stempelkande-fuld hver morgen. Af hensyn til min nattesøvn drikker jeg sjældent kaffe senere på dagen. Det kan dog ske, en sjælden gang, at jeg snupper et par kopper om eftermiddagen, hvis jeg f.eks. skal læse.

Link to comment
Share on other sites

I går var træningen ganske fin: Jeg havde 35 kg på wristrolleren, og gennemførte flere reps (det vælger jeg at kalde det. En rep må således være én `op- og nedtur´ på wristrolleren).

I det hele taget fik underarmene godt med tæsk. Næste gang vil jeg prøve at øge til 6 kg i reverse wrist curls. Det går nok an.

Det er dejligt, at det går så fint. Også i cable curls synes jeg, at jeg bliver stærkere. Dog gider jeg ikke altid bruge tov, for så skal jeg ind i den anden afdeling, hvor de større kabeltårne er. 50 kg er jo ikke vildt meget i rope (cable)hammer curls, set i lyset af, at jeg kan tage 35, bare med min højre. Og til syvende og sidst skal man jo ikke tage de nemme øvelser, bare for at give det udseende af, at man kan køre tungt.

Rows fungerede bedre i dag end sidst, og også i pecdeck går det fint. Her ligger jeg på 60 kg. Af hensyn til min rotator cuff vil jeg ikke køre pecdeck alt for tungt.

I dag skulle jeg gerne få cyklet noget. Nu er varmen heller ikke så slem længere. Håber ikke, at der bliver for meget overtid på jobbet i dag.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, sikke en dag!

Først overarbejde, så handle ind, hjem og kæmpe en hård kamp mod støv og skidt, og til sidst var der en cykel, der skulle PWNES!

Dagens etape kom dog op på 20 km, med 26,1 km/t i snit. Så det var vistnok OK.

Med COC´er synes jeg omsider, at det for alvor går fremad, idet jeg er ved at få krammet på 2´eren, med højre hånd. Med venstre kan jeg tage 3-4 reps med 1´eren, og i betragtning af de problemer, jeg har med min venstre hånd, så er det absolut habilt.

Nu skal jeg have sovet noget, og i morgen går det så løs igen. Har rigeligt med overtimer lige for tiden. Det er muligt, at jeg snart er nødt til at slå bremsen i, hvis det ikke skal ende galt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville godt nok foretrække, enten at bodybuilde eller at fyre den af, i stedet for at sidde her og digitalisere gamle VHS-film, som er optaget fra TCM. Men det er nu engang den opgave, jeg har, lige i øjeblikket.

Som regel lægger jeg mindst én overtime pr. dag, simpelt hen for at få sat skred i det projekt. Nå, men det må gå, som det kan, og så optjener jeg da nogle fridage. Hvornår jeg så ellers får dem.

Omkring kl. 14 forventer jeg at kunne smutte her fra kontoret, og når jeg så lige har været et smut hjemme, skal der løftes jern.

Ved ikke helt, hvad jeg regner med, at weekenden skal bringe. Vi kan jo nok ikke forvente det bedste vejr.

Link to comment
Share on other sites

Trods en del `akkumuleret´ træthed fik jeg cyklet 18 km i dag. Måske kneb det en anelse med intensiteten, men det gik.

At holde ud er tit den største præstation.

I aften kommer der en hulens masse film på diverse kanaler. Mange MOLboer vil dog sikkert vælge `Predator´ på TV2 (kl. 22.35). Alternativt kan man snuppe American History X på TV3 kl. 23.30. Hvis man er en rigtig natteravn, kan man slutte af med `Hannibal´, som kommer lige efter American History X.

I almindelighed glor jeg ikke meget TV. Tit foretrækker jeg at læse. Efter denne lange uge skal jeg imidlertid tilstå, at en film-aften vil bekomme mig særdeles vel. Jeg har nogle frikadeller, et par æg, og lidt andet. Det skal der nok blive et måltid ud af, især når man skyller det ned med en påskebryg.

En sang skal der også til, og det bliver én af dem, hvormed man, i mine teenage-år skreg sine frustrationer over pædagokker og andre autoriteter ud:

Link to comment
Share on other sites

23 km cykling i dag, trods varmen. Stort vand-indtag, og måske ikke top-fin itensitet, men det gik.

@JAAB: Min evne til at drive mig selv frem i forhold til træning kommer nok tildels af, at det, i min barndom, ikke var et spørgsmål om at VILLE, men om at SKULLE. Mine forældre vidste jo godt, at hvis de gav efter, når jeg græd, og ikke ville lave mine øvelser, så ville jeg være et skridt tættere på kørestolen.

Derfor var de til tider hårde ved mig. Jeg bebrejder ikke mine forældre noget, men jeg bebrejder visse af datidens fysioterapeuter, at de manglede de pædagogiske evner, der var påkrævet for at kunne behandle børn. Heldigvis skete der et skift til det bedre, da jeg var omkring 13 år. Da fik jeg en bedre fys. Og det skadede heller ikke, at O. D. Wilson, Henning Thorsen og Jon Pál var store Tv-stjerner dengang. Det gav motivation.

Jeg har jo desuden en pligt-følelse, der til tider er nærmest uhyggelig.

Hej Oksen, hvad er det for noget med kørestolen?

Super fint styrke-pas i dag:

Leg extensions virkede igen, og de 85 kg røg op uden det store besvær.

Også wristrolleren var god: 30 kg var faktisk så let, at jeg måtte tjekke, at jeg ikke havde taget fejl af kiksene. Det havde jeg ikke. 32,5 kg gik fint, og der er potentiale til mere.

Rope curls: Her blev der kørt med full stack (50 kg) uden nævneværdige problemer. Det er tydeligt, at de øvelser, der involverer underarme, er blevet lettere. Naturligvis er der ikke ligefrem dømt John Brookfield (endnu! :devil: ), men det kan ses og mærkes, at øvelserne virker.

Maveøvelser går det også ok med. Det hjalp, at Verner fik lært mig at lave denne øvelse korrekt.

Det eneste, der ikke helt kørte for fulde gardiner, var rows.

På vejen hjem gav flaskeindsamlingen bonus, og snart havde jeg tjent til et pund god bøffars. Nogle æg købte jeg også. Det skal gøre godt i morgen. Det er et held, at meget proteinrigt mad er så lækkert. Ville være træls at være BB´er, hvis det hele smagte af puha.

Alt i alt en ganske ok dag i dag. :smile:

lols, jeg troede folk tog pis på dig med det med flaskerne...

Jeg ville godt nok foretrække, enten at bodybuilde eller at fyre den af, i stedet for at sidde her og digitalisere gamle VHS-film, som er optaget fra TCM. Men det er nu engang den opgave, jeg har, lige i øjeblikket.

Som regel lægger jeg mindst én overtime pr. dag, simpelt hen for at få sat skred i det projekt. Nå, men det må gå, som det kan, og så optjener jeg da nogle fridage. Hvornår jeg så ellers får dem.

Omkring kl. 14 forventer jeg at kunne smutte her fra kontoret, og når jeg så lige har været et smut hjemme, skal der løftes jern.

Ved ikke helt, hvad jeg regner med, at weekenden skal bringe. Vi kan jo nok ikke forvente det bedste vejr.

Hvad søren er det du arbejder med? :blink:

Trods en del `akkumuleret´ træthed fik jeg cyklet 18 km i dag. Måske kneb det en anelse med intensiteten, men det gik.

At holde ud er tit den største præstation.

I aften kommer der en hulens masse film på diverse kanaler. Mange MOLboer vil dog sikkert vælge `Predator´ på TV2 (kl. 22.35). Alternativt kan man snuppe American History X på TV3 kl. 23.30. Hvis man er en rigtig natteravn, kan man slutte af med `Hannibal´, som kommer lige efter American History X.

I almindelighed glor jeg ikke meget TV. Tit foretrækker jeg at læse. Efter denne lange uge skal jeg imidlertid tilstå, at en film-aften vil bekomme mig særdeles vel. Jeg har nogle frikadeller, et par æg, og lidt andet. Det skal der nok blive et måltid ud af, især når man skyller det ned med en påskebryg.

Jeg er også en bog person, men med oplysningen om American history X fik du mig næsten hevet ind i stuen!

Hav en god weekend! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

@Jaaanie:

Jeg arbejder på Århus uni, og der ligger trilliarder af gamle bånd med film og videnskabelige programmer, som vil gå tabt, hvis vi ikke får dem overført til digitale medier. It´s a boring job, but someone´s gotta do it! Og forskerne vil jo, forståeligt nok, hellere forske. Når jeg ike laver det, laver jeg forskellige administrative opgaver, bl.a. research. Er en mellemting mellem en sekretær og en forskningsassistent.

Og nej, at samle flasker er ikke (udelukkende) en joke. Driver det dog ikke så hårdt, som da jeg gik ledig.

Folk er ALTID velkomne til at spørge til mit handicap. Men for at undgå gentagelser i mange forskellige MOL-tråde, svarer jeg pr. PM.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget at sige om dagens træning. Men den blev gennemført, og gik uden problemer. Hverken særlig bemærkelsesværdig eller specielt crappy.

Herhjemme har jeg brugt COC´erne en del. Jeg synes, 1´eren er ved at være nem. Kunne godt overveje at købe 1,5´eren, og så veksle mellem den og 2´eren (som jeg liiiige kan klare med højre hånd). Så kunne 1´eren enten blive sat til salg eller sendt på pension.

Kan godt mærke, at mine underarme er trætte. Så jeg lader nok COC´erne hvile i morgen. En klog mand har engang skrevet (på et eller andet udenlandsk board om grip strength) at man skal respektere COC´erne lige så meget, som man ville respektere et tungt dødløft. Det er sande ord. Inflammation i underarmene er VIRKELIG ikke sjovt!

I morgen skal der cykles, og det glæder jeg mig til. Derudover skal jeg læse lidt, og have vasket en masse kluns.

Hvad bøger angår, drejer det sig om Jussis `Og Hun Takkede Guderne´. Når den er læst, har jeg læst alle hans bøger.

Link to comment
Share on other sites

I mangel af rene T-shirts tog jeg en tanktop på til træning i dag.

Og bevar mig vel, hvor folk fik travlt med at komme med sjove bemærkninger! :laugh::laugh:

Men træningen gik da udmærket.

Det er godt, at der snart kommer et par fridage. Kan godt mærke, at jeg trænger til hvile. Presser mig selv rigeligt hårdt på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Trods travlhed og spirende ugidelighed fik jeg tvunget mig selv op på cyklen i aftes.

Det blev til 15 km.

Ja, det var pligt-cykling, men det tæller også med. ALT er bedre end en nul-dag! Det er det, jeg altid siger til mig selv.

I dag forventer jeg at få et styrke-pas. I morgen tager jeg ud til mine forældre, som camperer ude på Århus Nord (og ja, jeg holder stædigt fast ved at skrive Århus med `Å´. I denne log bliver det aldrig stavet med `Aa´. Så kan de byrødder sgu lære det!).

Anyways, så var det godt, at jeg tog mig sammen til at cykle i går. Det skal ikke smutte alt for tit.

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk ganske godt tilfreds med mig selv:

Har cyklet 23 sveddryppende km, været i bad, spist en let frokost, vasket op, og er begyndt på en ny bog.

Ikke dårligt, så relativt tidligt på dagen. Måske man skulle satse mere på formiddags-cykling, når det ellers er fridag/weekend.

Nu må mine forældre gerne snart komme med bambus-raketten, så vi kan komme ud og grille, drikke prol-bajere og slappe af med hver vores bog (dvs. for min mors vedkommende bliver det nok sytøjet i stedet for. Men min far læser også evig og altid).

Gårsdagens styrketræning var fin nok, og energien var ganske ok. Hvis det bare var sådan lidt oftere.

Jeg er tilbage @ MOL i morgen aften. Hvis da ikke ham den skøre kamerikaner Harold Camping (ja, det hedder han virkelig!) får ret i, at der kommer et jordskælv på 15 på Richter-skalaen i morgen kl. 18. I så fald ses vi i den store jernhule hinsides skyerne, hvorfra både krådt-hoveder og ADD-fjolser bliver forvist.

Link to comment
Share on other sites

Vor gamle verden står da endnu!

Og jeg er vendt tilbage efter godt og vel et døgns god afslapning, hvor den stod på læsning, snak, øl og mad.

Det var ganske glimrede. Lidt mere sol ville dog ikke have skadet. Men skidt!

Fra Bilka købte jeg bl.a. en bøtte skyr med hjem. Det smager herligt, indeholder stort set ikke fedt, og man kan (næsten) se proteinerne hoppe rundt på tallerkenen. :laugh: . Jon Pal Sigmarsson introducerede det jo i UK, fordi han syntes, at briterne så så slappe ud, pga. for meget fish n´ chips. Dertil fik han hjælp af Douglas Edmunds, der både var mælkemand og stærkmand.

Vel hjemkommet trak stålhesten i mig, så jeg syntes da liiige, jeg kunne snuppe 12 km. Det blev til 15. 18. Og før jeg vidste af det, havde jeg cyklet 20 km. Pokker til måde at tilbringe en lørdag aften på!

Nå, men alt i alt er det jo ikke så ringe!

I morgen skal der løftes tunge ting.

Link to comment
Share on other sites

Det gik såmænd ganske OK i går.

I leg extensions tog jeg 90 kg på toppen, og også i pecdeck og DB skulderpres var der ganske godt pump. Jeg går dog ikke over 60 kg., af hensyn til min rotator cuff.

I cable hammer curls tager jeg 60 kg uden problemer, og desuden forsøgte jeg mig med lidt plate curls (bare med en 5-kilos, til at starte med). Det er sværere, end det ser ud, men stol på, at jeg nok skal få det lært.

Når jeg får fri, snupper jeg en lille portion skyr med bananstykker, og evt. lidt rosiner. Hvis der er tid og energi, cykler jeg en lille etape i aften. Må jo nok vente, til solen er væk. Ikke særligt givende at cykle i et drivhus.

Link to comment
Share on other sites

Desværre kun gripper-træning i dag.

Nogle irriterende problemer, som ikke er log-egnede, har lagt beslag på min tid og energi. Desuden er min appetit i bund, og når jeg ikke spiser ordentligt, kan jeg simpelt hen ikke cykle.

Men i morgen er jeg tilbage i træningscentret.

I morgen skal det nok blive bedre. Det er jeg nødt til at tro på.

Link to comment
Share on other sites

Takket være, at jeg kom tidligt i gang med at cykle, nåede jeg en glimrende etape på 27 km i dag! :4thumbup:

Jeg havde spist en lille tallerken skyr, og drukket lidt Matilde, inden jeg sad op. Skyr er jeg blevet rimeligt glad for. Det er bare rigeligt dyrt. Mht. Matilde cacaomælk, så har jeg efterhånden fået så meget selvdisciplin, at jeg kan få en liter til at vare i to dage. Før i tiden drak jeg det `by the gallon´, og det var sikkert medvirkende til min dengang ret betydelige overvægt.

Men når det nydes med måde, er det jo en skønherlig drik.

I går var der ganske udmærket pump på: Wristrolleren kørte fint, og jeg var oppe og lege med de 35 kg. Derefter var mine underarme dog noget ristede, og det kunne mærkes på mine rope hammer curls. 50 kg kunne jeg dog mageligt tage.

De 14-kilos DBs fik jeg også smidt noget rundt med.

Både pecdeck og brystpres kører ganske fint.

I det hele taget et energisk og langt styrke-pas i går.

Nu tror jeg, at jeg vil lave en portion spaghetti med kødsovs, og en gevaldig gang hvidløg. Er alene på jobbet i morgen, så det vil ikke slå nogen fordærvet. :laugh:

Nej, for resten, lige en lille anekdote:

En engelsktalende dame kommer ind på mit kontor, og siger, på det reneste Oxford-engelsk:

Martin, could I borrow a FLYN, please?

Mig: A FLYN? What´s that?

Hun: A Fucking Little Yellow Note!

Det var én af de gule Post-It sedler, hun skulle bruge! :laugh::laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share