Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hej Okse,

Jeg måtte jo liiiige tjekke din log da jeg jo blev lovet historier! Og det kan jeg jo ikke stå for :hehe: .

Hold da op, det var godt nok også nogle dramatiske dage du har haft dig der var. Det er fandme noget svineri af momentuøse proportioner sådan noget følelsesmæssig afpresning, nix putte, det er slet ikke okay! Kontrollerende og manipulerende adfærd som det der, kan få mig til at se helt rødt :bruce: .

Jeg synes du gjorde det helt rigtige.

/Jaaanie

Tak skal du have Jaaanie. :smile:

For at det ikke skal være løwn, så havde tøsen tæppe-bombet mig med sms´er, imens jeg havde haft min mobil slukket.

Men der ER ikke mere at gøre. Hun har brug for behandling, og når denne behandling forhåbentlig har virket, kan hun prøve at finde en fyr, der passer bedre til hende, end jeg gør. Det der med at hun aldrig får en mand, hvis hun ikke kan få mig, er jo sådan noget, især yngre piger kan slynge ud hveranden dag.

Selv hvis jeg var single, tror jeg ikke, at hun og jeg ville passe sammen. Det er jeg, som den ældste, nødt til at lade hende forstå.

På min side skal jeg selv blive bedre til kun at anvende mit beskytter-instinkt, når der virkelig er behov for det.

Nå, nu ikke mere psykolog-snak!

Dagens træning:

Især rope hammer curls gik fint, og jeg fik sågar kørt et enkelt sæt @50 kg (full stack). Behøver i hvert fald SLET ikke gå under 40 i fremtiden.

Wristroller: en del sæt, med 30 kg som det tungeste.

Leg extensions @80 kg.

Rowing-maskine: 3x10@75.

Brystpres: 3x10@40.

Pecdeck: 3x10@55.

Desuden triceps pushdowns (mit smertensbarn) @25 kg.

Diverse maveøvelser.

Vægt-mæssigt har jeg tabt mig et par kg den sidste måneds tid. Ganske ok.

Link to comment
Share on other sites

Ny idé: Jeg skal prøve at lave rope hammer curls, kun med én hånd!

Det kan natullervis lade sig gøre. Man skal bare bruge en tov-ende, der ikke er splejset dobbelt. Og sådanne har vi i centret.

Så undgår jeg at over-kompensere med højre arm, og får samtidig trænet grebet/underarmen i venstre side. Win-win!

Link to comment
Share on other sites

22 km udmærket cykling, kunne det blive til i dag. Det er det niveau (eller lidt højere), jeg skal op på, hvis det skal batte lidt.

I morgen: Styrke-pas. Damn, hvor skal jeg bare PWNE de der rope hammer curls! :devil:

Jeg stod lige foran spejlet og poserede lidt. Som nævnt i går har jeg vistnok tabt en smule fedt på det sidste. Mine lats er jeg pænt glad for. De har udviklet sig godt. Det siger min fys også (uden at jeg selv havde bragt emnet på bane).

Og naturligvis kan det også ses på mine guns, at jeg har trænet mange curls på det sidste. Underarmene har især wristrolleren hjulpet på. Abs er et problem-område for mig. Men det går nok.

Jeg forstår godt, hvis folk skriger: Pics or it didn´t happen! Men desværre. Jeg HADER billeder af mig selv.

Jeg tørner ind nu.

Link to comment
Share on other sites

Så så man lige Oksen være tæt på at springe op gennem loftet:

Et par meget vigtige mapper med optegnelser over det videnskabelige personales time-forbrug var ikke, hvor de skulle være. Og jeg VIDSTE, helt 250%, at jeg havde anbragt dem på deres plads i går!

Dette var jeg naturligvis nødt til at underrette såvel min chef som den relevante sekretær om.

Der gik ganske få min., og så stod bossen på mit kontor, medbringende de to mapper!

Han havde ikke fået meddelt, at han havde lånt mapperne. Pyyyh, da åndede jeg lettet op!

Men det var træning, det skulle handle om!

Alt i alt gik det ok i går:

85 kg på toppen i leg extensions, gode wristrolls, rows @75 (vil snart op på 80 igen.

I pecdeck er jeg igen oppe på 55. Har før haft den tungere, men er lidt forsigtig, af hensyn til min stupide rotator cuff.

Brystpres: 3x10@40.

Wrist extensions med en 4-kilos db. Tror godt, jeg kan øge til 5 kg, uden at der sker noget ved det.

Maveøvelser efter behag.

Rope hammer curls:

Jeg tror alligevel, jeg foretrækker at bruge et metal-håndtag, hvis øvelsen skal laves som enhånds. Som to-hånds rope hammer curl går det imidlertid fint; 40 kg er nærmest nemt, og 50 kan jeg godt klare. Det varer næppe længe, før det bliver nødvendigt at bruge de blåmalede kabeltårne, som kan gå op til 100 kg.

Skal se, om jeg får cyklet en beskeden etape i dag. Er mere eller mindre nødt til at deltage i en reception i anledning af en bogudgivelse. Forfatteren har jeg kendt i mange år, og jeg vil gerne gøre ham den glæde at deltage.

Link to comment
Share on other sites

I går:

16 km pligt-cykling, efter receptionen.

Det var udmærket, det sene tidspunkt taget i betragtning.

I dag blev der så igen gået til stålet i Ny Helse:

Gode DB skulderpres.

Leg extensions op til 85 kg.

Masser af cable curls, flest med tov, og nogle som enhånds.

Især med tovet går det godt. Jeg vil dog ikke helt droppe at køre dem som enhånds.

Rows med de sædvanlige 75 kg.

Wrist extensions med db. Her havde jeg øget til 5 kg, og det gik glimrende. tror nok, jeg kan vente DOMS i underarmene i morgen.

De obligate maveøvelser blev naturligvis også lavet.

En fredagssang må der dog til.

Den handler om en mand, der gør alt for sin kone....synes han da selv!

http://www.youtube.com/watch?v=9wO_6wMRS7A&feature=player_detailpage

Apropos mave, så er jeg hamrende sulten nu!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Udmærket cykel-etape i dag: 26 km.

26,2 i snit.

Det gælder om at få startet i god tid. Hvis det bliver for langt ud på aftenen, kan motivationen nemmere falde.

Nu vil jeg lige trimme mit garn, og tage et bad.

Derefter skal der kokkereres. :4mewantfood:

Olsenbanden skal man jo trods alt også se.

Link to comment
Share on other sites

Kan i øvrigt oplyse, at de ventede DOMS ikke udeblev; i aftes føltes det, som om mine underarme var ved at løsne sig fra albueleddet, og her til morgen var jeg temmeligt øm i selve underarmene. Førstnævnte er jo nok fra rope hammer curls, og sidstnævnte er med garanti fra wrist extensions.

Men så har de extensions da ramt der, hvor Verner sagde, at de skulle.

Jeg passer dog lidt på fremover. Underarmene skal man ikke smadre FOR vildt. Der, hvor DOMS ikke slår til, følger decideret inflammation, og det kan gøre meget avzer!

I morgen skal jeg forbi Rema 1000 og se, om jeg kan få en billig flaske brændselsvin, som skal mixes med appelsinvand, når det nu snart er 1. maj!

Link to comment
Share on other sites

I dag:

22 km på cyklen.

Det var sådan set ok. Havde en lille krise omkring de 16 km, men det gik.

Lige en solstråle-historie:

En pige på ca. 8-10 og hendes noget yngre lillebror (eller hvad han nu var) stod bag mig i køen i Rema1000.

De skulle have nogle halvliters kildevand, men havde glemt, at der skulle betales pant. De havde således ikke fået penge nok med. Pigen var noget nedtrykt, og var tydeligvis ikke indstillet på at komme hjem med færre flasker, end hun var blevet sendt i byen efter.

Købmanden kunne ikke give dem afslag i prisen. Priser skal jo holdes.

Da løb mit gode hjerte af med mig, og jeg stak købmanden de 9 kr, der mangledes. Sjældent har jeg fået så mange taksigelser! Glæden i øjnene på ungerne var lige ved at røre mig til tårer!

:laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg en ganske standard-agtig omgang træning i Ny Helse.

Dog bød dagen på en lille PR: 51 kg (full stack, plus et løst er-kilos lod ovenpå) i rope hammer curls.

Bevares, lidt tung var den da, men det var ikke nogen umulig opgave.

Jeg havde planlagt at køre bentræningen lidt let, men endte alligevel på 85 i leg extensions. Det er faktisk svært at lade være med at gøre de ting, der går godt.

I påsken håber jeg at komme til monster truck show. Det har jeg altid gerne villet, men har aldrig fået taget mig sammen til det. Det er nede ved Vejlby-Risskov Hallen, så jeg har ikke så langt.

Link to comment
Share on other sites

I dag var det en lidt varm omgang at få cyklet, men jeg fik da hevet 18 km hjem.

Mine ellers højtelskede Giordana-shorts endte deres dage i skralderen. Der var indtil flere huller i dem, og endnu flere var under opsejling.

Men bevar mig vel, hvor har de været gode!

Jeg har to andre par cykelshorts, så jeg klarer mig nok et stykke tid endnu.

Link to comment
Share on other sites

Note to self:

Skaf nogle Dextro-pastiller, inden påsken sætter ind!

De er gode at have, når der skal cykles igennem. Forleden, da jeg snakkede med en bekendt, kom jeg til at sige Deca i stedet for Dextro. Den pågældende vidste dog ikke, hvad Deca er, så jeg nåede at redde den i land. :laugh: :laugh:

Nu sidder jeg mutters alene på mit job. Men jeg klarer mig igennem. Holder ikke mere ferie end absolut nødvendigt. Hvis jeg kunne, ville jeg springe sommerferien over. Men det må man nok ikke. Føler ABSOLUT intet behov for ferie i år: Jeg ville alligevel bare komme til at være alene, og træning kan jeg ikke bruge ret meget mere tid på, end jeg allerede gør. Det skal jo ikke gå ud over restitutionen.

Men i de kommende dage kan jeg da i det mindste få gjort rent.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Trods varmen endte jeg på 26 km, med lige akkurat 26,0 km/t i snit.

Det var ganske ok.

I går: Godt, langt træningspas, hvor der ind imellem kom jokes og opmuntrende bemærkninger fra Verner.

Især bisps og underarme fik gode tæsk. Jeg var dog mindre DOMS´et i dag, end sidst, jeg gav den sådan gas med de øvelser.

Rope hammer curls går ganske fint, i hvert fald. DB wrist extensions kan jeg tage flere af, og føler mig generelt stærkere i den øvelse, så den kører også.

Rowing-maskinen blev ligeledes brugt flittigt.

Ben- og maveøvelser var omtrent, som de plejer at være.

Nu skal der laves mad, for jeg er hamrende sulten.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal lige have en sang, og det bliver én af dem, jeg gik amok til for 10-15 år siden:

http://www.youtube.com/watch?v=Odi8nW30mB4&feature=player_detailpage

Og for god ordens skyld: De personer, der påstår, at det er en nazi-sang, har hverken forståelse for det tyske sprog eller for ironi.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Det lykkedes at få hevet 16 kilometer pligt-cykling hjem, selv om jeg blev forstyrret af telefonen. Lige et par ting, som jeg skal hjælpe nogen med at researche på. En irriterende, men tilsyneladende ufarlig, sag. Det er utroligt, så meget bøvl, folk går og laver for sig selv og hinanden. Og mindre end lidt får de som regel ud af det. Det er én af flere grunde til, at jeg mest holder mig for mig selv.

Nå, men jeg må ned og træne lidt. Håber, at man kan være der for DBBFF og deres poserings-seminar. Naturligvis skal de have lov til at lave sådan noget. Men jeg træner for at blive stærk, og ikke for udseende.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning blev ikke helt, som jeg havde håbet.

Seminaret fyldte nøjagtigt lige så meget, som man kunne have frygtet.

Så jeg valgte at køre på lavere blus, og så komme tilbage en anden gang, hvor tilstandene i centret er mere normale. Visse bros gav DBBFFs repræsentanter hårde ord med på vejen (Også for hårde, efter min smag. Det var jo trods alt kun i dag, at de skulle være der), men det var de tilsyneladende vant til.

Mine lårmuskler var noget ristede pga. cykling, så leg extensions blev holdt på 70 kg. Rows gik dog fint.

Jeg tror, jeg sætter mig ned i haven og læser lidt Jussi.

Link to comment
Share on other sites

I et forsøg på at afhjælpe et anfald af hidsighed cyklede jeg hele 32 km!

Det er en PR (forbedring på 5 km) for den nye cykel.

25,8 km/t i snit.

Et par af de bolte, der holder styr-stammen fast, havde løsnet sig en smule, og måtte efterspændes.

Nu skal jeg lige i bad, og så sætter jeg mig ned i haven.

Øl bliver der ikke noget af i dag. Det er mit temperament fortsat ikke til, kan jeg mærke. Men cykel-etapen tog da toppen af energien, så jeg har så meget mindre at lave ulykker med. Det er én af grundene til, at det er godt for mig at have en kondicykel hjemme.

Og appetitten må komme, når den vil. Det første par timer kan jeg næppe få noget mad ned.

Link to comment
Share on other sites

Kun lidt COC leg i dag.

Stængerne havde brug for hvile, og jeg ville gerne nyde det gode vejr, hvilket jeg så gjorde, med læsning i haven.

I påskeferien har jeg cyklet 74 km, foruden styrketræningen.

Det er ganske ok.

I morgen går det ige løs i jernhulen. Onsdag bliver en mareridts-dag på jobbet, så da får jeg nok ikke trænet. Har købt et par Redbull, og så giver el jefe nok en kage. Han har forståelse for, hvornår det er tiltrængt. Efter jobbet skal jeg til et seminar, med efterfølgende reception og irsk musik. Det bliver skææææægt!

Om en uge ved denne tid er jeg sikkert godt beskænket. Har skaffet noget tysk prol-snaps (ganske billig, og med gode procenter), og så skal jeg have fat i noget sukkerfri Harboe-sodavand at blande det op med. Så har man en effektiv prol-drik at fejre 1. maj med.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde god træning i går, selv om det kneb lidt med energien.

Søvnløshed, kombineret med overtimer på jobbet, giver ikke de bedste betingelser.

Men rope hammer curls, leg extensions og wrist DB extensions gik i hvert fald godt.

I rope hammer curls tager jeg rimeligt nemt full stack (50 kg). Kører dog stadig enkelte sæt som enhånds cable curls, for at være sikker på, at min venstre arm bliver brugt tilstrækkeligt.

I pecdeck er der også fremgang at spore.

I dag får jeg ikke trænet, idet jeg først kommer hjem langt ud på aftenen. Holder den gående med energi-drik, en god madpakke, kaffe og kage, samt forhåbentlig en genstand at falde ned på, efter at dagens sidste seminar er afsluttet.

Link to comment
Share on other sites

Damn, du får godt nok cyklet nogle km. Jeg har stor respekt for din selvdiciplin til at gide at sidde på en kondicykel SÅ meget. :4thumbup: Og lidt sejt, sådan som du fik kørt den første i smadder! :w00t:

Tak for komplimenterne, JAAB.

Og mange gange velkommen til min log. :smile:

Når jeg får lidt mere energi, skriver jeg lige lidt mere om det der med at gide og ikke gide.

Men nu må jeg have en lur, for jeg har været på arbejde fra 8-21, og endte med at tylle Bailey´s sammen med et par skønne ladies, hvoraf den ene var en vildt lækker jamaicaner.

Link to comment
Share on other sites

Udmærket styrke-pas i går:

For første gang i længere tid var jeg oppe og lege med de 90 kg i leg extensions. Den er tung, men det går.

DB reverse wirst curls (har jeg fundet ud af, at de hedder) går godt fremad. Kan uden problemer bruge en 5-kilos DB nu.

Rope hammer curls er ganske ok, og jeg tager relativt nemt full stack (50 kg). Hvis jeg brugte en lige stang, i stedet for tovet, kunne jeg sikkert tage mere. Men jeg kan bedre lide tovet, fordi øvelsen så også udfordrer grebet/underarmene.

Triceps-øvelser bliver vist aldrig min helt stærke side, men jeg kæmper med dem.

I dag skulle jeg gerne få cyklet mindst 16 km.

På vejen hjem skal jeg lige handle lidt ind. Skal bl.a. have nogle halvliter sodavand, til at blande op med snaps, nu på søndag.

Link to comment
Share on other sites

23 km cykling i dag, trods varmen. Stort vand-indtag, og måske ikke top-fin itensitet, men det gik.

@JAAB: Min evne til at drive mig selv frem i forhold til træning kommer nok tildels af, at det, i min barndom, ikke var et spørgsmål om at VILLE, men om at SKULLE. Mine forældre vidste jo godt, at hvis de gav efter, når jeg græd, og ikke ville lave mine øvelser, så ville jeg være et skridt tættere på kørestolen.

Derfor var de til tider hårde ved mig. Jeg bebrejder ikke mine forældre noget, men jeg bebrejder visse af datidens fysioterapeuter, at de manglede de pædagogiske evner, der var påkrævet for at kunne behandle børn. Heldigvis skete der et skift til det bedre, da jeg var omkring 13 år. Da fik jeg en bedre fys. Og det skadede heller ikke, at O. D. Wilson, Henning Thorsen og Jon Pál var store Tv-stjerner dengang. Det gav motivation.

Jeg har jo desuden en pligt-følelse, der til tider er nærmest uhyggelig.

Men det er fredag, og vi skal have en sang. Mange kender den om `Big Bad John´, der gav sit liv for at redde de andre minearbejdere. Her er en fortsættelse til den sang:

Og så Johnny Cash´s hyldest til borebisserne:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share