Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Mit projekt med at digitalisere film lakker mod enden.

I dag har jeg jo fred og ro, imens de andre fjoller rundt og glor på kunstmuseer, og hvad pokker, det ellers var, de skulle se.

Da et par af de tilmeldte deltagere var gået ned med maveonde, kunne jeg godt være kommet med på afbud, men jeg betakkede mig høfligst.

Sorry. Arbejdstid er arbejdstid!

Størst mulig dedikation skal præge de ting, jeg er beskæftiget med, på jobbet såvel som i relation til træningen. Hvorledes andre vælger at prioritere, blander jeg mig ikke i. Jeg påtaler heller ikke andre folks træningsmetoder, medmindre de ligefrem laver noget farligt. Tanker er jo som bekendt toldfrie.

Om en god times tid smutter jeg, og derefter skal der brændes igennem i jernhulen. Der kan man nemlig også se en form for kunst!

Link to comment
Share on other sites

I dag må jeg se at komme i gang med at cykle, inden klokken bliver for mange. De sene etaper bliver sjældent gode, simpelt hen fordi energien er i aftagende på det tidspunkt.

Satser på mindst 16 km i dag.

Kondicyklens computer viser nu godt og vel 1100 km.

I weekenden skal der gøres rent. Èn af dagene får jeg nok også klemt et styrke-pas ind.

Link to comment
Share on other sites

Ved Statsbib var der lige ved at være gang i gaden: En mørklødet mand flygtede afsted, imens en pige og to gutter styrtede efter ham. Jeg ved ikke hvorfor. Det kan være, at han havde stjålet noget.

Min tilstedeværelse tvang ham til at skifte retning, og han hoppede over en slags højbed, og hen til en dør ind til Statsbib. Døren var aflåst.

Pigen råbte, at han lige så godt kunne blive stående, og det gjorde han så, til de to bros pågreb ham. Jeg så ikke, hvad det endte med. Ærgerligt nok. Nu var der lige lidt spænding i dagligdagen.

Cyklingen var en anelse hård, men ved udholdenhed fik jeg snuppet 23 km. 26,2 km/t i snit.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

21 km cykling. 26,6 km/t i snit.

Det var ganske udmærket, og foregik uden de store problemer.

Desuden en del COC-træning. Som jeg vist også kom til at nævne i opturs-tråden, så kan jeg nu reppe med 1´eren med venstre hånd. Hvis nogen tror, at jeg er stolt af det, så skal jeg bestemt ikke sige dem imod.

2´eren kan jeg liiiige lukke med højre, når jeg eller får rigtigt fat. Der er blod på grebet på min COC 2´er (fra et tidligt forsøg på at lukke den), og det har jeg ikke forsøgt at fjerne. The blood stays on the steel (lettere omskrevet citat fra filmen Gangs Of New York)!

Nu skal jeg lige have et hurtigt bad, og så er der go´natmad! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Cykel-mæssigt har det været en god weekend; når jeg kan tage to etaper á mere end 20 km, så skal jeg ikke klage.

I dag tog jeg, hvad jeg vil kalde en omgang vedligeholdelses-træning, i et næsten mennesketomt center.

Mine rows og rope hammer curls var gode nok, hvorimod benene godt kunne have været bedre. 80 kg kunne jeg dog klare i leg extensions. I rope hammer curls lagde jeg et 1-kilos lod oven på vægt-stakken. Det gør næppe afgørende forskel, men hvert kilo tæller.

Endvidere har jeg brugt weekenden til at vaske gulve. Så skal jeg da ikke gøre det igen lige med det samme.

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg en meget lang dag på jobbet, og var godt brugt bagefter.

Men jeg SKULLE lige have 12 km på cyklen, og det fik jeg.

I dag afspadserede jeg så, da jeg skulle have ordnet en masse ting nede i byen.

På vejen hjem smuttede jeg ind til Spejdersport og købte kalk. Jeg bliver sgu aldrig virkelig god til wristroller, hvis jeg ikke har en stabil forsyning af kalk.

Skal blive spændende at afprøve det på wristrolleren.

Link to comment
Share on other sites

Kalken gjorde sin virkning, kunne jeg konstatere. Man skal bare ikke bruge ret meget af gangen, for det laver et pokkers svineri. Det er jo også derfor, at mange pop-centre ikke tillader brug af kalk.

Men anyways, så røg de 30 på (på wristroller) op uden problemer, og det flere gange i træk.

Også leg extensions kørte fint, og jeg var oppe på 90 kg. En enkelt bro, som skulle bruge maskinen efter mig, havde dog svært ved at tro på, at det var mig, der havde haft 90 kg på den. Men jeg kan garantere for, at jeg ikke forfalder til den slags billige drengerøvs-tricks, som bl.a. går ud på at sætte flere kg på, EFTER at jeg er færdig med at bruge en maskine!

Efter en periode med nedsat workload på mine rows er der igen bedring at spore: I går tog jeg 75 kg, aldeles uden probs.

I rope hammer curls kunne jeg ikke komme til at køre rigtigt tungt, da det tunge kabeltårn var optaget hele tiden. Men 50 kg snupper jeg uden det mindste besvær.

Jeg overvejer at begynde med benpres igen. Leg extensions bliver for nemt i længden.

Link to comment
Share on other sites

Så er der PR på wristrolleren!

36,25 kg fik jeg hevet op en enkelt gang!

Det der magnesiumkalk `værker´ altså bare! :devil:

Men nu er jeg sulten som en bogbinder (som Preben Mahrt sagde i en gammel dansk film). :4mewantfood: .

Hvorfor bogbindere skulle være specielt sultne, fik han ikke forklaret.

Link to comment
Share on other sites

Blandt de relativt få tilstedeværende i centret i dag så man bl.a. Mikkel Leicht. DAMN, den knægt er noget af et stort skrummel! Før eller siden får han vel også held til at vinde DKs stærkeste.

Selv gjorde jeg det nu heller ikke helt ringe, idet jeg fik lavet endnu en PR på wristrolleren: 37,5 kg! :devil: . Den var beasty, men det gik. Betydningen af at bruge kalk kan ikke understreges nok. De 40 kg turde jeg ikke binde an med, men det kommer!

Også rope hammer curls var gode, selv om det kneb en anelse med grebet (iær venstre hånd), når der var 60 kg på. Det er tydeligt, at det går fremad med bisps.

DB skulderpres og reverse writscurls kørte også fint, hvorimod rows blev kørt lidt lettere end sidst.

Leg extensions lå på 85 kg.

I går cyklede jeg i øvrigt 18 km.

Nu vil jeg ned i haven og læse lidt.

I aften: SLÅ HAM IHJEL, KESSLER! :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Som nogle af jer måske ved, omfatter min træningsmæssige erfaring også tai chi.

Det foregik i Sølystgades beboerhus om vinteren og i Botanisk Have om sommeren.

Underviseren var ham her:

http://www.joachimhauser.dk/Webfiles/JOACHIM_HAUSER/Joachim_Hauser.html

En helt igennem flink fyr, dog med nogle meget bestemte meninger om mange ting. :laugh::laugh:

Jeg trænede tai chi, dels pga. at det styrkede min balance, og var god afspænding, og dels fordi det var en form for selvforsvar, som mit handicap ikke forhindrede mig i at lære.

Joachim var, i mine øjne, særdeles sej til `pushing hands´, selv om han selv sagde, at han, med sine dengang `kun´ 16 års erfaring, var no match for de virkelige mestre.

Jeg kan huske engang, i Botanisk Have, hvor han stod med et stort kinesisk wushu-sværd (ikke bare af træ, men i rigtigt stål). `Du skal ikke stille dig lige der, for så kan jeg ramme dig´, sagde han til mig. `Jamen, du er ikke ude på at hugge mig ned, sådan rigtigt´, svarede jeg, naivt. `Det ved du ikke noget om!´, sagde han, uden den mindste snert af ironi i stemmen. Jeg flyttede mig straks! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kessler var bare Da Shizzle i går! :superman: :4thumbup:

Efter Kasper Bruuns kamp fik jeg en sms fra Lena: Ring hurtigst muligt!

Hun var helt ude af den: D-d-d-de slår Kessler ihjel. De er ude på at smadre ham totalt!

Jeg: Hvad fanden snakker du om, kvinde? Der er sgu ikke nogen, der smadrer Kessler i aften! :blink:

Hun (stadig oprevet): jamen, han har ige bokset mod Kasper Bruun, og så skal han bokse mod Patrick Nielsen, og så mod ham franskmanden!

Det viste sig så, at hun troede, at Kasper Bruuns slagne modstander var Kessler, og at Kessler i øvrigt skulle bokse samtlige aftenens 3 kampe! :laugh::laugh:

I dag var jeg tidligt i gang med cyklingen, for at undgå den stærkeste varme. Og det var nok en klog disposition, for her er dæleme varmt nu.

Jeg cyklede 22 km, og gennemsnitshastigheden lå på 27 rent.

I morgen bliver muligvis en hviledag, da jeg har meget andet at se til.

Link to comment
Share on other sites

Trods meget slem lummer-varme fik jeg cyklet 18 km i går.

Intensiteten kunne have været bedre, og vand-forbruget var tårnhøjt, men det gik!

Det var én af de dage, hvor jeg måtte sige ti mig selv, at alt er bedre end slet intet. Til tider er en hviledag nødvendig, enten pga. slem udmattethed, eller fordi jeg har travlt med andre ting. Men jeg tilstræber at undgå flere hviledage end højest nødvendigt.

Mit nye Lorte-ID (som en del MOLboer kalder det) synes foreløbig at virke. Så har jeg da det, til senere brug. Nutildags skal man jo bruge det til snart sagt alt.

Nu må jeg se, om det bliver til et styrke-pas i dag. Varmen er stadig slem. Vi kunne godt snart bruge det tordenvejr. I går så vi ikke noget til det.

Link to comment
Share on other sites

Pga. den lumre varme, og en del travlhed, er det kun blevet til lidt gripper- og DB-træning herhjemme i dag.

Det er også længe siden, at jeg har fået hvilet ordentligt ud.

Men i går fik jeg en god gang træning i Ny Helse.

Især bentræningen kørte godt, men også rope hammer curls var fede. Det kan ses på mine gunz, at det går fremad.

I morgen satser jeg på at cykle. Og det skal gerne være mindst 18 km (nu har jeg skrevet det, så nu forpligter det). Jeg forventer at cyklen når over de 1300 km i weekenden. Nu skal jeg vist i bad.

Link to comment
Share on other sites

24 km sveddryppende cyklads i dag.

Med et snit på 27,1 km/t synes jeg, at det er ganske pænt.

I morgen har Ny Helse åbent til kl. 15, så jeg klemmer nok lige et styrke-pas ind.

Vi tager lige en sang, og det bliver en gammel én med Eddie Skoller

Den har jeg gået amok til i mangen en salig teenage-brandert.

Link to comment
Share on other sites

Ganske vist fik jeg ikke skrevet så meget i går, men træne gjorde jeg; Wristrolleren lå udmærket omkring de 35 kg, og i rope hammer curls var jeg oppe og tage 2 sæt @ 60 kg.

Benene kørte også fint, og jeg tog 90 i det tungeste sæt i leg extensions.

Rows var måske ikke helt i top, men generelt var det et udmærket træningspas.

I dag endte jeg 25 km cykling. 27,2 km/t i snit.

Den etape kan jeg vist godt være tilfreds med.

Nu vil det vise sig, om Nordland Cup regner væk på lørdag. Det gamle halvtag står dog endnu, så vi klarer den vel. Jeg forventer i hvert fald at skulle ned og heppe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må se til, at denne log ikke dør ud!

I forgårs: 22 km udmærket cykling. Husker ikke snit-hastigheden.

Både i går og i dag har jeg været i Ny Helse & Motion. Plejer jo ikke at styrketræne to dage i træk, men jeg gjorde en undtagelse. Når jeg nu alligevel gerne ville ned og se Nordland Cup, ville det være for åndssvagt, ikke lige at snuppe et hurtigt styrke-pas i det nærliggende Ny Helse først.

Generelt kan det siges, at mht. mine gunz, så går det godt. I fremtiden vil det næppe blive nødvendigt at gå under 55 kg i rope hammer curls. 60 kg kan jeg som regel også tage, at de 65 er, såvidt, jeg kan fornemme, snart inden for rækkevidde.

På wristrolleren behøver jeg ikke længere gå under 35 kg. I det mindste ikke, når jeg bruger kalk. Og det gør jeg jo hver gang. DEt er en klar forbedring, at jeg nu kan starte med 35 kg, og ikke skal lægge ud med et par lettere sæt.

Reverse wrist curls: Her vil jeg næste gang prøve at øge fra 5 til 6 kg. Har haft god fremgang, siden Verner satte mig i gang med den øvelse.

Nordland Cup var en kølig og lidt fugtig fornøjelse. Men det gik da! Hverken SL-folk eller deres supporters er nemme at slå ud. Og velbesøgt var stævnet da.

Dagens tungeste squat, som vistnok var på 270, var noget af det mest beasty, jeg har set. Respekt for det! :superman: :4thumbup:

Hjemturen tog jeg til fods, idet jeg også har godt af lidt gangtræning.

I morgen ved jeg ikke, om jeg får trænet noget. Skal have gjort lidt rent. Og så er jeg blevet totallt bidt af Tolstojs `Anna Karenina´. Det er godt nok et storslået værk.

Lykkelig den, der kan håndtere tunge vægte og tunge litterære værker med samme flammede passion!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg en anelse træt efter at have gået og stået meget i går.

Men jeg kom da op på cyklen. Startede med at satse på 18 km, og endte på 22. Ja, der bliver stadig færre etaper under 20 km. Det er jo bare herligt.

Når bare man tager sig sammen, så går det som regel.

Den kommende uge bliver nok hård, rent arbejdsmæssigt. Men det går vel også.

3 styrke-pas satser jeg i hvert fald på.

Og så skal jeg sørge for at spise ordentligt. Det har knebet lidt på det sidste.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg liiige taget 6 reps @ 65 kg i rope hammer curls! :devil: . Det er en PR.

Den var beasty. Jeg var ikke under 60 kg i den øvelse i dag.

I det hele taget var det et fint styrke-pas. Jeg har øget til 6 kg i reverse wrist curls. Det går fint.

Pecdeck ligger fint på 60 kg.

Har du nu været ude og ta´ sprøjter?, grinede Verner, da jeg havde været ude på lokummet. `Jaja, og 5 thai-piller´, svarede jeg kvikt. Der er næppe nogen, der seriøst tror det om mig. Og Verner har bestemt ikke mere sympati for krudt-brug, end jeg har. Men man kan jo lige så godt lave lidt sjov.

Link to comment
Share on other sites

Pga. travlhed og lettere udbrændthed blev det kun til lidt håndvægt- og gripper-træning i går.

Men i dag skal der pumpes jern igen.

Jeg satser således på, at det bliver 3 styrke-pas og 3 cykel-etaper i indeværende uge.

Af og til kan jeg godt mærke, at jeg måske behøver lidt mere restituering, end så mange andre gør. Men det er jo en grundlæggende betingelse, som ingen kan lave om på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share