HST og weightgain på restitutionsdage


til_lykke
 Share

Recommended Posts

Hey MOL'er

Hvordan er det så lige det hænger sammen med weightgainer/protein på de dage man ikke træner? :blink:

Jeg har trænet on/off de sidste 6 år, men nu har jeg fået mulighed for at gøre noget ved det for alvor (også godt hjulpet af en masse inspiration fra MOL :cooldance: ).

Planen er at begynde på et HST-program, men hvordan er det lige det hænger sammen med kalorie-indtaget (weightgain) de dage hvor man ikke træner? -bør man nedjustere kalorieindtaget i restitutionsdagene, eller bare fortsætte?

Så vidt jeg kan se ud fra diverse artikler og tråde i forum, så skal man bruge lidt ekstra tid på de store muskelgrupper (ben, ryg, bryst), men hvor mange sæt vil være fornuftigt at køre i løbet af et træningspas ialt?

Kan man i øvrigt køre 2-dages split sammen med HST eller er det nødvendigt at køre fullbody?

Hvis nogen skulle være i tvivl er målet MASSE :devil:

Håber der er nogen som kan hjælpe...

Morten

Edited by til_lykke
Link to comment
Share on other sites

Der skal også spise på hviledagene. Musklerne har en omtrentlig restitutionstid på 48 timer og i den tid skal de have materialer fra kosten til at genopbygge sig efter den nedbrydende træning.

Du kan sagtens overføre progressionsprincipperne fra HST til en split-træning. Det med antallet af sæt har jeg med vilje sprunget over, da jeg ikke selv følger normen.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så er der jo faktisk ikke så meget andet at gøre end bare at komme igang... Man bliver jo ikke stor og stærk ved at ligge på sofaen :cooldance:

Hvis man kører et split-program sammen med HST, hvordan vil det så i praksis fungere? Èn af ideerne med HST er at man ikke kører til failure. Vil man så bare have kortere træningspas, eller skal man kører flere sæt/øvelser og dermed komme tættere på failure?

Hvad angår restitutionstiden - hvis man f.eks. træner 1. split mandag og 2. split tirsdag, vil man så skulle holde "fri" onsdag og starte forfra torsdag eller...? :blink:

Det er vist det der kaldes rookie-spørgsmål :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så er der jo faktisk ikke så meget andet at gøre end bare at komme igang... Man bliver jo ikke stor og stærk ved at ligge på sofaen  :cooldance: 

Hvis man kører et split-program sammen med HST, hvordan vil det så i praksis fungere? Èn af ideerne med HST er at man ikke kører til failure. Vil man så bare have kortere træningspas, eller skal man kører flere sæt/øvelser og dermed komme tættere på failure?

Hvad angår restitutionstiden - hvis man f.eks. træner 1. split mandag og 2. split tirsdag, vil man så skulle holde "fri" onsdag og starte forfra torsdag eller...?  :blink:

Det er vist det der kaldes rookie-spørgsmål  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har kørt 2-split med HST principper... har excel filer og det hele.. En startgave fra mig! Nu har du os bare og udnytte det :D

Du kan jo bare ændre på øvelser osv, men programmet er godt som det er.

Program_ManTors.xls

Program_TirFre.xls

Link to comment
Share on other sites

Jamen så er der jo faktisk ikke så meget andet at gøre end bare at komme igang... Man bliver jo ikke stor og stærk ved at ligge på sofaen  :cooldance: 

Hvis man kører et split-program sammen med HST, hvordan vil det så i praksis fungere? Èn af ideerne med HST er at man ikke kører til failure. Vil man så bare have kortere træningspas, eller skal man kører flere sæt/øvelser og dermed komme tættere på failure?

Hvad angår restitutionstiden - hvis man f.eks. træner 1. split mandag og 2. split tirsdag, vil man så skulle holde "fri" onsdag og starte forfra torsdag eller...?  :blink:

Det er vist det der kaldes rookie-spørgsmål  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har kørt 2-split med HST principper... har excel filer og det hele.. En startgave fra mig! Nu har du os bare og udnytte det :D

Du kan jo bare ændre på øvelser osv, men programmet er godt som det er.

<{POST_SNAPBACK}>

Fantastisk med den slags startgaver :4thumbup:

Så er det vist bare pumpetid :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share