Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
hey sild .. ja, du stiller sq nogen (for kvalificerede) spørgsmål ind imellem :nissetunge: men jeg ved du vil mig det godt :innocent::blush:

Ja hvor mon jeg har lært det ?? :innocent: Går vist begge veje på den gode måde.

har for sjov skyld haft skridttæller på idag - 31.121 skridt ! godtnok i langsomt tempo, men på betongulv, og klatre oppe i 5 sals højde på "skrøbelige" træpaller.... :cry: og jeg er TRÆT i både krop og sjæl.................. Kosten har ikke været noget at råbe hurra for - 3 måltider - plus en enkelt mandarin.... :dry: har ikke kunnet tælle, men vægten siger 69,9... (aftenvægt igen, ligesom igår....) Well... vist ikke den rigtige måde at tabe sig på, hvilket jo heller ikke er hovedformålet..........men ... man skal jo være i kontrol :innocent:

Øhm havde du is økser og klatre sele med ?? sej funktionel træning ... og ikke et ord om provianten - take care power woman :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Faktum er, i hvertfald, at efter skitræningen for nogen uger siden, peb knæet lidt for meget, og jeg løb ind i en lille væsketing - og når "overmagten" siger "hold dig i ro" - så gør Vivs naturligvis det! der er trods alt ingen grund til at udfordre skæbnen mere end nødvendigt... Så, derfor har jeg ikke været i min log et stykke tid.........For jeg gider ikke skrive her, når det ikke handler om træning....
Nu er der imidlertid grønt lys igen for træning, og det vil jeg så benytte mig af, der er trods alt ikke længe til at skiferien løber af stablen, og med de tæsk jeg sikkert får på førstedagen, så må jeg sørg for at være i så god form som muligt....

Ja pas endelig på at det ikke går galt med knæene, men godt at du har fokus på det og hele tiden justerer derefter selv om jeg godt ved det er svært når man gerne vil træne meget

Link to comment
Share on other sites

Træning 12-12-05

Opvarmning:

2 k løb, puls 161 (brav kamp af flere grunde for at holde den nede), speed 8,6-9,0, level 1, 201 kcal

Styrk:

Leg Press: 3x8 á 110 kg

Vertical traction: 3x9 á 35 kg

Biceps: 3x8 á 10 kg :mad:

Triceps: 3x8 á 12½ kg :crazy:

Glute: 3x8 á 20 kg :dry:

179 kcal

Cardio:

Kondicykel 10 km, 120 rpms, puls 159-171, 195 kcal

Diverse:

Squats med 3 bodybars (blir nødt til at ofre mig og gå op i stativet fremover) 3x8

Lunges med 5 kgs håndvægt 3x8

Mave på bold: 3x max

"æggestilling" 3x max

101 kcal (den æggestilling gi'r godt på tælleapperatet)

Udstræk

Måske denne træning bliver udsendt på et tidspunkt..........

Næste træning:

tirsdag, Spin 1720 m/Hammer

Ønsker alle en god dag

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Øhm havde du is økser og klatre sele med ?? sej funktionel træning ... og ikke et ord om provianten - take care power woman :hippy:

hihih - nej, men jeg kunne godt ha' brugt det, der oppe under loftet.... :dry: der var lidt højt ned....

Hej Vivsen,

Jamen du skal være mere end velkommen til at løbe det sønne'jyske land tyndt! :bigsmile:

tak for det :bigsmile: nøjes vist med Als i ugen efter jul.. med velkvalificeret træner-hjælp :bigsmile:

Og til Duenn: jeps, that's the one, tak!!! :blush:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Well, nu træningsprogrammet er! fastlagt for resten af 2005, kommer her for indeværende uge:

Træningsplan uge 50

mandag morgen: 2 k løb, styrk, kondicykel - done

tirsdag: spin 1720

onsdag: norge på kundebesøg = fri

torsdag morgen: 2 k løb, styrk, crosstrainer

fredag morgen: løb, cross, kondicykel

lørdag sen morgen: 2 k løb, styrk, 2 k løb

søndag: fri

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Træning 13-12-05

....endelig fik jeg gavn af noget jeg har skrevet i denne log - nemlig at jeg overhovedet kom afsted... havde det SLET ikke i mig, som nogen vil vide.....

Opvarmning: mave, ryg + 10 min "let spin"

Spinning 1 v/Michael Hammer - 56 min (heraf de sidste 4 på "frihjul" gr. kramper og sukkerkold) (k.45 min)

Puls max 179, avg 148 - 1014 kcal (incl opvarmning) - maxpulsen kom til mit nye hit "hung up" med Madonna....efter det gik jeg mere eller mindre flad i en krampe, kom tilbage efter et par mins "snydespin" - men til sidst var der udsolgt..

I morgen: fri

nu: :4mewantfood:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Træning 13-12-05

....endelig fik jeg gavn af noget jeg har skrevet i denne log - nemlig at jeg overhovedet kom afsted... havde det SLET ikke i mig, som nogen vil vide.....

kom tilbage efter et par mins "snydespin" - men til sidst var der udsolgt..

:superman::devil: :4thumbup:

Gu' havde du det i dig. Super kørt. Sejt at du gjorde det :nissecool:

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Well, nu træningsprogrammet er! fastlagt for resten af 2005, kommer her for indeværende uge:

Træningsplan uge 50

mandag morgen: 2 k løb, styrk, kondicykel - done

tirsdag: spin 1720

onsdag: norge på kundebesøg = fri

torsdag morgen: 2 k løb, styrk, crosstrainer

fredag morgen: løb, cross, kondicykel

lørdag sen morgen: 2 k løb, styrk, 2 k løb

søndag: fri

/Vivs

Ref til ovenstående: en laaaaang rejsedag igår - og for sent op i morges, for meget om ørerne på job osv. - hermed bliver torsdag og søndag blir byttet rundt... :smile:

sild, metc, anita og kasper: tak for jeres support ! den betyder meget for mig !! :smile:

Og nu til kødgryderne....

I morgen: morgentræning - og ferie :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: men betyder ikke jeg skal ligge på den lade side... :wink: :4mewantfood:

/Vivs

edit: akut ændring: træning fredag: spin 9.20 v/M.H :innocent:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Træning 16-12-05

Spinning 1+ v/Michael Hammer :hippy: :hippy:

:yahoo::yahoo::yo:

:4jumpy: spinners high........intet mindre - de sidste 20 mins :devil:

Godtnok er pulsen ikke "prangende" - eller tegn på et eller andet - max 171, gn snit 151, 907 kcal, 58 mins....til gengæld ville jeg i gamle "banandage" have idømt timen 5x :banana: masser af dejlig op-ad-bakke-tung kørsel i selskab med centerchefen, guru2 og så en instruktør, der måske læser med her, siden Madonna først kom på de sidste 8 min ? :tongue:

Indkøbene til i aften og jule"aften" med svigerfamilien i morgen overstået - nu skal jeg slappe af en times tid og så i køkkenet... :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: den skal ikke ha' for lidt.

I morgen: cardio men primært styrk ..inden der skal laves julemad i stor stor stil.... :4mewantfood:

God fredag til MOL :bigsmile:

/ :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Træning 17-12-05

Opvarmning: 2k løb

Styrk: (jeg var mega-svag idag.....)

legpress: 1x1 á 110 kg + 3x8 á 100 kg

lat machine: 3x8 á 25 kg

glute: 3x8 á 20 kg :nonono:

Biceps: 3x8 á 10 kg

Triceps: 3x8 á 10 kg

Squat: 3x8 á 2 bodybars

mave på bold: 3x lige og 3x skrå

walking lunges

alm. lunges

ryg på bold: 3x 8

Den svage træningsindsats var nok til at få humøret ned hvor det ikke burde være - og så gik jeg hjem......

Måske det skyldtes den gode mad (og vin) jeg fik igår :innocent: i selskab med gode mennesker ...

Og nu stiller jeg om til husmodergenet i mig selv,med kalkun, and, 2 slags kartofler, ris alamande.... :nissecool:

God lørdag til mine læsere !

/ :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

....... :dry: stik mig en rulle tudekiks.... nej, bar' gi' mig en hel palle....

Igår: :devil::devil: klistrede sofaen sig til ryggen af mig :devil::devil: , og ud på eftermiddagen begyndte "allergierne" mod rap-and at brede sig - så ingen træning... (note to self: så blev det genbekræftet... vi kan ikke tåle and, vivs!!!)

Planen var jo så morgentræning her til morgen, men efter at have hostet uafbrudt i et par timer i løbet af natten, behøvede jeg en time ekstra (som blev til 1 3/4 !! :blush: ) for at opnå sædvanligt skønhedsniveau :laugh::tongue: , så ... Meeen, har tasken med, så det kan jo blive senere på dagen....

FORELØBIG plan for resten af ugen følger lidt senere, den skal vist lige efterses for evt. ændringer - når jeg har chekket korpusset for sundhedstilstanden.....

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

nej for søren da vivs - kan du holde nallerne fra andestegen!!! :4mewantfood:

håber du er ved at være ovenpå....

kh anita :superman:

....... :dry: stik mig en rulle tudekiks.... nej, bar' gi' mig en hel palle....

Igår: :devil::devil: klistrede sofaen sig til ryggen af mig :devil::devil: , og ud på eftermiddagen begyndte "allergierne" mod rap-and at brede sig - så ingen træning... (note to self: så blev det genbekræftet... vi kan ikke tåle and, vivs!!!)

Planen var jo så morgentræning her til morgen, men efter at have hostet uafbrudt i et par timer i løbet af natten, behøvede jeg en time ekstra (som blev til 1 3/4 !! :blush: ) for at opnå sædvanligt skønhedsniveau :laugh::tongue: , så ... Meeen, har tasken med, så det kan jo blive senere på dagen....

FORELØBIG plan for resten af ugen følger lidt senere, den skal vist lige efterses for evt. ændringer - når jeg har chekket korpusset for sundhedstilstanden.....

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

FORELØBIG plan, uge 51

mandag: løb / gå sædvanlig udendørs rute 4 k

tirsdag: spin 1720 v/M.H.

onsdag: havde planlagt skitræning på hold, men tør vist ikke efter sidste oplevelse...... alternativet: fri

torsdag morgen: 2 k løb, styrk, kondicykel

fredag: fri - hvis ingen træning onsdag, blir her en lille morgen-jule-cardio

lørdag: fri + :4mewantfood: (ikke and, nej!! det er heldigvis ikke tradition i familien)

søndag: fri ...havde planlagt løb, men tvivler på det blir til noget... men i hvertfald kommer der nogen gåture...

Er igang med at finde ud af, om Sønderborg kan byde på "klippekortsordning" så jeg kan få trænet lidt ....hvis nogen af mine læsere ved noget, så send mig gerne en pm - der er tale om mere end 1x træning...lidt øv at fit.dk ikke har købt en kæde op, der har en afdeling der.... :laugh:

"træning" 19-12-05

GÅ 4,1 k - i forhøjet tempo.. lidt lala - men har dog bevæget mig :innocent:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

FORELØBIG plan, uge 51

mandag: løb / gå sædvanlig udendørs rute 4 k

tirsdag: spin 1720 v/M.H.

onsdag: havde planlagt skitræning på hold, men tør vist ikke efter sidste oplevelse...... alternativet: fri

torsdag morgen: 2 k løb, styrk, kondicykel

fredag: fri - hvis ingen træning onsdag, blir her en lille morgen-jule-cardio

lørdag: fri + :4mewantfood: (ikke and, nej!! det er heldigvis ikke tradition i familien)

søndag: fri ...havde planlagt løb, men tvivler på det blir til noget... men i hvertfald kommer der nogen gåture...

Er igang med at finde ud af, om Sønderborg kan byde på "klippekortsordning" så jeg kan få trænet lidt ....hvis nogen af mine læsere ved noget, så send mig gerne en pm - der er tale om mere end 1x træning...lidt øv at fit.dk ikke har købt en kæde op, der har en afdeling der.... :laugh:

Well, det går som bekendt ikke altid som jeg selv gerne vil...missede spin 1720 - og sågar også 1820... gode råd er dyre...............Well...Men vi er igang med årsafslutning, og eh....... ja...det er som det er...

Træning 20-12-05

udendørs løb (!!) - 6k (vistnok PR!!!), puls 176, avg 144, 549 kcal - 49 min (indsæt her snegle-smiley) - der blev naturligvis gået noget af vejen, ikke at forglemme et mindre styrt jeg havde på hjemturen, det var mørkt, og tilsyneladende glat, der hvor jeg landede med højre (!!) fod, og straks ka-pum! lå jeg der... skulle lige chekke knæ og hjerne, og så løb jeg videre....

En ting jeg skal fordrive tiden med i juleferien: købe vinterløbetøj....

Er der nogen erfarne løbere i min log, der kan fortælle mig om man skal have specielle "isløbesko" :blush: til denne årstid, eller ? hvad løber i andre i når der er risiko for glatte veje ???? :please::4oops:

Har fået afslag fra alle fit-centrene på Als mht klippekort..............så må finde på noget andet.....

Nu: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

udendørs løb (!!) - 6k (vistnok PR!!!), puls 176, avg 144, 549 kcal - 49 min (indsæt her snegle-smiley) - der blev naturligvis gået noget af vejen, ikke at forglemme et mindre styrt jeg havde på hjemturen, det var mørkt, og tilsyneladende glat, der hvor jeg landede med højre (!!) fod, og straks ka-pum! lå jeg der... skulle lige chekke knæ og hjerne, og så løb jeg videre....

En ting jeg skal fordrive tiden med i juleferien: købe vinterløbetøj....

Er der nogen erfarne løbere i min log, der kan fortælle mig om man skal have specielle "isløbesko" :blush: til denne årstid, eller ? hvad løber i andre i når der er risiko for glatte veje ???? :please::4oops: /Vivs

Pas nu på dig selv, Vivs, vi kan ikke ha', at du kommer til skade

6km udendørs løb.... godt gået :4thumbup:

Vinterløbetøj er uundværligt i denne kolde tid, -jeg er selv en frossenpind, og er rigtig rigtig glad for mine tykke tights og vindtætte (clima-fit) løbejakke, vanter og hvis det er rigtig rigtig koldt.... så er jeg også iført hue. Ja, man er et kønt syn :nissecool:

Jeg har ikke specielle "isløbesko", men hvis jeg har mistanke om glat føre, løber jeg mere forsigtigt og tager ikke så lange skridt, og bruger i det hele taget en del energi på at holde balancen. Ikke optimalt, men det går :rudolph:

Du må ha' løbeskoene med hjem på vinterferie, og brænde lidt krudt af på vejene, når fitnesscentrene ikke har lyst til at åbne dørene for dig :nonono:

Go' fornøjelse, og hvis ikke vi snakkes..... Glædelig jul :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Pas nu på dig selv, Vivs, vi kan ikke ha', at du kommer til skade

6km udendørs løb.... godt gået :4thumbup:

Vinterløbetøj er uundværligt i denne kolde tid, -jeg er selv en frossenpind, og er rigtig rigtig glad for mine tykke tights og vindtætte (clima-fit) løbejakke, vanter og hvis det er rigtig rigtig koldt.... så er jeg også iført hue. Ja, man er et kønt syn :nissecool:

Jeg har ikke specielle "isløbesko", men hvis jeg har mistanke om glat føre, løber jeg mere forsigtigt og tager ikke så lange skridt, og bruger i det hele taget en del energi på at holde balancen. Ikke optimalt, men det går :rudolph:

Du må ha' løbeskoene med hjem på vinterferie, og brænde lidt krudt af på vejene, når fitnesscentrene ikke har lyst til at åbne dørene for dig :nonono:

Go' fornøjelse, og hvis ikke vi snakkes..... Glædelig jul :newyear:

Hey du

tak :blush:

Vinterløbetøj er bare et must, og jeg gider ikke gå ned, pga dårligt/manglende udstyr! og vil Sønderborgs fitnesscentre ikke lukke mig ind i juleugen, ja, så er der kun en vej (og så iøvrigt :hands: der ikke falder sne/is..) .. at træne udendørs på en måde.

Jeg vidste godt det kunne være glat, men da jeg løb den modsatte retning, var der ingenting.. og jeg løber i forvejen med musseskridt, så de skridt kan næsten ikke blive mindre......

Hvordan gik timen med mr. Hammer?

For at hjælpe en tilsyneladende stresset hr. Spock, :unsure:, genudsender vi følgende fra mit indlæg i går aftes

missede spin 1720 - og sågar også 1820... gode råd er dyre

:tongue:

Og så glæder jeg mig til at se alle gæve hw'ere i templet efter nytår! :bigsmile:

Husk mit spørgsmål om "isløbesko" står stadig åbent..selvom jeg har konsulteret fagkundskaben, så lader det til at være et erfarings/holdningsspørgsmål... ?

God dag til alle !

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Well, det går som bekendt ikke altid som jeg selv gerne vil...missede spin 1720 - og sågar også 1820... gode råd er dyre...............Well...Men vi er igang med årsafslutning, og eh....... ja...det er som det er...

Træning 20-12-05

udendørs løb (!!) - 6k (vistnok PR!!!), puls 176, avg 144, 549 kcal - 49 min (indsæt her snegle-smiley) - der blev naturligvis gået noget af vejen, ikke at forglemme et mindre styrt jeg havde på hjemturen, det var mørkt, og tilsyneladende glat, der hvor jeg landede med højre (!!) fod, og straks ka-pum! lå jeg der... skulle lige chekke knæ og hjerne, og så løb jeg videre....

En ting jeg skal fordrive tiden med i juleferien: købe vinterløbetøj....

Er der nogen erfarne løbere i min log, der kan fortælle mig om man skal have specielle "isløbesko" :blush: til denne årstid, eller ? hvad løber i andre i når der er risiko for glatte veje ???? :please::4oops:

Har fået afslag fra alle fit-centrene på Als mht klippekort..............så må finde på noget andet.....

Nu: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

/Vivs

Hej,

Faldt lige over din log......

Vinterløbesko! Der kan jeg anbefale ICEBUG eller "VJ Sarva" begge gode løbesko med små metalpigge under. Giver et godt greb på næsten alt.

Altid en fornøjelse at møde andre tri-/duatleter :)

Hold kæden stram!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share