Biceps og triceps


powersvin2
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Har virkelig problemer med at få mine arme+ triceps med, selv om kiloerne flyver på mig.

For at få et biled af det startede jeg på 52 kilo den 24-04-05 og er nu oppe på 76-77 kilo som morgen væk. Synes selv det en fantastisk fremgang, og hvergang jeg går på vægten sammen med min trænings kammerat, som går herinde under navnet pegasus, ryster han i bukserne: ;4thumbup:

Skal dog tilføjes at hans størrelse og styrke overgår mig stort på nuværende tilpunkt, men på badevægten er forskellen ikke altid så stor.

Irritationen fremkommer så når man kan se hvor god fremgang de andre muskler har, især mine vinger, ben og ryggen kommer stille og rolig.

Lige 2 gode eksempler på vingernes fremgang

Sommers efter 3 uger på hst fra 52cm til 92cm og denne gang også på hst, dog kun efter 14 dage fra 92cm til 100. Skal lige siges målene er i spændt tilstand.

Her kommer problemerne så, med den kropsbygning jeg har nu ligner mine arme små tændstikker og dette er virkelig komisk at se på, total nedtur!!!!!

Så kommer det i sikkert alle har, venter på, armeernes mål de måler sølle 30cm i spændt tilstand.

Mit nuværende hst program ligger størst focus på overkroppen, og ser således ud

Mandag og onsdag

Alle øvelser udføres med 2x efter cyklusen og Smal bænk og biceps curls 3x efter cyklusen

Sumo dødløft

Bænk

Bent rows

Chinups

Læg

Laterrear

Bagskulder

Smal bænk

Millitæripress

Biceps curl

Mave

Fredag er programet identisk, dog tilføres 5x5 sqaut, med fokus på at øge i vægt hvergang

Da jeg har fået komplimenter om frølår, men der skal satme squates, når der bulkes også det pisse sjovt.

Store Basis øvelser som sqaut, dødløft og bænkpress = for mig, Røv Tunge Vægte og der hvor de svage skilles fra de stærkeste!

Har i nogle erfaringer med nogle programmer, som fokuser mere på arme? Eller er den magiske vej tålmodighed knægt!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

MOl har en eller ande mærkelig uskreven regel om at isoleret armtræning er spild af tid. Jeg er ikke enig - det eneste mine arme responderer på, er en helvedes masse volume ved isoleret armtræning. Masser af curls, dips, fransk pres og videre i den dur.

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre at vejen frem er tålmodighed, for selve programmet fejler bestemt ikke noget :blush:

Det lyder til at du er meget tynd og høj?

Du kunne prøve og kigge lidt på programmet "Squat dig til større arm", hvor du supersetter Biceps og Triceps.

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=467

Vil ikke desideret sige jeg er tynd, men nærmere, kommet på højde med en normal kropsbygning, bare med et tydeligt stref af at jeg træner.

Højden er ikke noget særligt sølle 177cm, bare temmelig lange arme af min størrelse.

Link to comment
Share on other sites

MOl har en eller ande mærkelig uskreven regel om at isoleret armtræning er spild af tid. Jeg er ikke enig - det eneste mine arme responderer på, er en helvedes masse volume ved isoleret armtræning. Masser af curls, dips, fransk pres og videre i den dur.

Yes, jeg har altså også gjort den erfaring, at de store compund øvelser bliver nødt til at blive fulgt op af diverse iso-øvelser...hvis altså mine arme skal vokse.

Edited by Seb M
Link to comment
Share on other sites

Jo genetisk bestemt hvad muskler du vokser mere i end andre.. fx vokser mine ben og ryg extremt meget i forhold til mit bryst. For at få større biceps er det vigtigt at køre isolerede øvelser som fx scoot curls. nogle tror de kan nøjes med bent over rov og almindelig curls.. :laugh: .. Jeg køre Scoot Curls stang og Scoot cable curl(Single hand).. Plus biceps trænes ved Chins og Bent over rov

Dog vil jeg hellerik formode at Maximal biceps/triceps forøgelse kan forekomme ved kun en ugenligt træning. med mange forskellige øveler

Jeg træner biceps/triceps 5 gange på en 14 dages trænings forløb, 2 biceps iso øvelser og 4 triceps øvelser.

Til dem som ikke har specifikke øvelser til underarmens muskelatur, vil jeg anbefale 100% anbefale dette hvis du har et yndske om store biceps :rolleyes:

Edited by StylaNo1
Link to comment
Share on other sites

Jeg går osse med problemer med armene, jeg stiger langsomt i vægt, men jeg syntes slet ik der kommer nogen volumen på, jeg har trænet siden januar 05, så jeg er ved at være godt med, men armene de ligner sig selv...

Kunne vi evt lokke StylaNo1 til at smide hans program ned et sted, så vi andre kan studere det! jeg kan desværre ikke køre franskpress, pga mine albuer gør herre naller når jeg udfører den øvelse, men der er jo osse masser af andre tricpes øvelser...

mvh Søren P

Link to comment
Share on other sites

Du har ingen iso-arm øvelser. Ved godt mange siger det ikke er nødtvendigt, men jeg er nu efterhånden blev af en lidt andenholdning. Mine arm sker der ikke en skid med når jeg køre programmer der ikke har iso-øvelser til armene. Jeg prøvede sidst et program som er nævnt - squat dig til større arm, hvor der også er godt med iso-øvelser til armene samtidigt med der også er store basicøvelser. På de første 4-5 uger var der +1 cm - tror der røg 2 kg i masse ca. Hehe så hvis jeg havde bulket hårdt var det nok blevet til mere. Det er i hvert fald et forsøg værd vil jeg mene. Så forsøg dig med nogle iso-øvelser. Det kan sagtens bare være en enkelt til både bicep og tricep. Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Saet fokus pA dem. Soerg for at taeske dem mere end hidtil og pA andre mAder. bAde ift. antal rep og selve oevelserne.

Til triceps plejer jeg at koere meget tungt igennem 3-4 saet i foerste oevelse, og sA have en roevfuld iso oevelser pA bagefter med hoejere rep range dvs. 8-12.

For mig har det virket fint at bruge weighted dips eller fransk pres (smal baenk kan ogsA bruges) som den tunge hovedoevelse. Som iso oevelser kan du bruge diverse kabel pres, onearm extensions osv.

Jeg koerer efter samme skema med Biceps. En tung oevelse i starten. Normalt Barbell curls og sA ellers en roevfuld iso oevelser efter med hoej reprange.

OvenstAende har virket fint for mig.

Du kan ogsA vaelge at koere et program der mest fokuserer pA Armen i en periode og sA skaere ned pA ren vedligeholdelse af resten af kroppen.

Men hovedsagen er vel bare, at fA dem sat pA hArdere arbejde end de er vant til, sA skal de nok vokse med opgaven :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg simpelthen nød til at bryde ind :blink:

Jeg er efterhånden blevet opdraget af MOL, og diverse artikler på nettet, til at flerledsøvelser er vejen frem. Selv for maksimal muskelvækst. Men nu bliver jeg sgu' forvirret. Er det bare forskelligt fra person til person, hvad som hjælper bedst?

Jeg syntes jeg har noget utrolig meget fremgang, på de 14 dage jeg har kørt HST.

Pulldowns, rowing, bent over barbell rows og biceps curls har allerede øget massen på mine arme, selvom jeg har kørt 15 reps i hvert sæt.

Men kunne godt tænke mig at se, nogle af de kloge hoveder komme på banen!

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg simpelthen nød til at bryde ind :blink:

Jeg er efterhånden blevet opdraget af MOL, og diverse artikler på nettet, til at flerledsøvelser er vejen frem. Selv for maksimal muskelvækst. Men nu bliver jeg sgu' forvirret. Er det bare forskelligt fra person til person, hvad som hjælper bedst?

Jeg syntes jeg har noget utrolig meget fremgang, på de 14 dage jeg har kørt HST.

Pulldowns, rowing, bent over barbell rows og biceps curls har allerede øget massen på mine arme, selvom jeg har kørt 15 reps i hvert sæt.

Men kunne godt tænke mig at se, nogle af de kloge hoveder komme på banen!

Desværre.. Enten nøjes de med artikler på forsiden, har forladt MOL, har forladt MOL + afholder sig fra træning; eller har helliget sig noget VL.. Men der er dog også andre komeptente personer du kan tilspørge :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg simpelthen nød til at bryde ind :blink:

Jeg er efterhånden blevet opdraget af MOL, og diverse artikler på nettet, til at flerledsøvelser er vejen frem. Selv for maksimal muskelvækst. Men nu bliver jeg sgu' forvirret. Er det bare forskelligt fra person til person, hvad som hjælper bedst?

Jeg syntes jeg har noget utrolig meget fremgang, på de 14 dage jeg har kørt HST.

Pulldowns, rowing, bent over barbell rows og biceps curls har allerede øget massen på mine arme, selvom jeg har kørt 15 reps i hvert sæt.

Men kunne godt tænke mig at se, nogle af de kloge hoveder komme på banen!

Det er forskelligt fra person til person. Dog er hovedkonklusionen på utallige diskusioner vedrørende emnet at, isoleret armtræning versus armtræning + squat, at med squat så bliver man hurtigere større.

Se evt denne tråd:

Squat - Godt for armene

Men det er rigtigt at et utrolig stort volumen på armene selvfølgelig får dem til at vokse. En jeg kender havde decideret armdage og fik 1,5cm på få måneder :blink: , Det skal dog siges at Kosten selvfølgelig har en meget stor betydning!

Link to comment
Share on other sites

Powersvin > Smid noget Squat og benpres ind i dit program. Undersøgelser viser at de store basisøvelser, udløser en masse testeteron og hormonvækst. Så tror du vil opleve en rigtig god fremgang, ved at ligge disse øvelser ind i dit program.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke fakta, at squat eller dødløft gennem udskillelse af en række hormoner vil have en nævneværdig effekt på musklerne i armene. Det er muligt, men der er endnu ikke kommet nogen som helst undersøgelser frem, der kan bakke påstanden op. Derimod er der snakket meget, om de famøse undersøgelser i flere år, uden at de er kommet på banen.

Hvis der derudover også kigges på, hvor mange restitutive ressourcer der vil blive benyttet på indkorporeringen af disse øvelser, som til dels vil bevirke mindre fokus på andre øvelser, så bliver sandsynligheden for at dette er vejen frem endnu mindre.

Hvis armene ikke vokser gennem træningen, men andre muskler gør, så skal der kigges på armtræningen. Altså hvordan rammes de og hvor ofte. Forsøg med andre øvelser, større volumen, højere intensitet og/eller øget frekvens vil i dette tilfælde være vejen frem.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share