DaDanes log (vægttab, styrke, muskler, kondi og alt det der).


DaDane
 Share

Recommended Posts

Dato: Manag 1. juli 2019
Vægt: Ukendt
Dagens træning i AK Nordland med min Prinsen m.fl.. :pumpin: 
Squat6@20, 6@50, 5x6@80 kg.  Den går faktisk rimellig godt. Men et er nu tungt nok. Jeg har gode sæt og mindre gode sæt. Det er teknik, fokus og hoved.
Bænk: 8@20, 8@50,  4@70, 3,8,7,7,5@80 kg. (PR) Det første sæt med kun 3 reps skyldes at jeg ramte stativet. Det er fint nok. Og så et ordentligt sæt med 80 kg. Super nice PR. De næste par sæt var kun med 7'ere. Det var en smule træls, men ja. Jeg vil ikke lade det tage toppen af glæden over 8RM 80 kg! :firebounce:. Sidste sæt (som nok skulle have været næstsidste, de 3 talte ikke rigtigt) tappede. Jeg kunne nok have lavet nogle få reps, men jeg synes jeg var færdig. Om med en super PR. Så jeg er glad.

Dagens træning 2. del i FW alene - efter at været hos fys'en (mere om det nedenfor). :pumpin: 
Skulder rotationsøvelse, - både ind og ud3x10@2,5 kg.  Det gik fint. Prøver nok 3,75 kg næste gang.
DB Shrugs: 3 sæt med 28 kg. Udført som sidst, dvs. langsomt op, holde i toppen, helt ned i bund. Og når der ikke var mere at komme efter så hugge et par stykker.

Super PR i bænk må give 5 bananer, - på trods af at det kun var et sæt. Måske er det for optimistisk. Skulderen er stadig træls og så godt gik squat egentligt heller ikke. Omend de kom alle
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: 

Og så var jeg som nævnt ved fysioterapueten. Det var egentlig en skuffelse. Hun spurgte meget, og mærkede en del. Men hun sagde ikke ret meget. Direkte adspurgt var hun nok enig i mit gæt (biceps afklemning). Gav mig blot de der skulder rotationsøvelser. Vi skal ses om en uge. Jeg skal bl.a. tænke over hvornår i min hverdag det gør ondt. Jeg føler lidt hun famler og ikke er sikker. Og hun har ikke rigtig givet mig noget jeg ikke havde fået i forvejen. :blush:

 

Link to comment
Share on other sites

Månedsstatus for juni 2019:

Jeg tror de tre ting som kendetegner juni for mig har været.

1) Masser af PR, god fremgang, super. Fik trænet det jeg skulle også selvom der var pres på med censorater især.
2) Min første træningsskade, højre skulder. Træls! Og er det endnu
3) Nå ja, og så mit møde med kardiologen som ikke var så tilfreds med min livsstil.

Ad 1) Det er jo bare fedt! Desværre vokser træerne ikke ind i himmelen. Jeg får næppe nye PR'ere i juli og måske heller ikke i august. Men så skulle næste runde gerne komme. Jeg glæder mig allerede :bigsmile:
Nå ja, og den tid der går godt kommer jo ikke skidt tilbage. Jeg synes virkeligt jeg har fået nogle gode gains over de sidste par måneder (mere om det nedenfor).

Ad 2) Der arbejdes på det. Jeg var ikke så glad for fys'en. Men er i gang. Jeg er bange for at mange øvelser må ligge på standby, - formodentligt nok desværre flere måneder.

Ad 3) Jeg er i fuld gang med kost og cardio. Jeg tror det var et vigtigt wake-up call. Men også at hvis jeg respondere på det, så skal det nok gå alt sammen.

Dernæst lad mig lige kommentere på sidste måneds forventninger og hvordan det er gået.
 

Mine mere eller mindre realistiske planer (mere håber jeg) for juni er:

  • At slå min 8RM PR i BP (75 kg - som faktisk kun var en 6'er). 80 kg ville være super nice, men jeg kan mærke det lukker til. Måske er 75 for én eller flere 8'ere det jeg realistisk kan håbe på?

Det gik jo super. 80 kg (godt nok kun for et sæt, men alle 8 reps!)

  • At øge min squat - men den er allerede tung! Og der er meget langt op til min PR. Men 85 kg kunne være inden for rækkevidde og ikke tosset. Jeg håber nok på lidt mere inden pause (midt juli), men det kan godt være at 85 er meget realistisk?

Det nåede jeg ikke. Men jeg tænker stadig det er realistisk. 80 kg var ikke en walk-in-the-park, men der burde være mere at komme efter. Men ferien kommer snart.

  • At starte ny dødløft cyklus. Så jeg får næppe nogle PR i denne måned, men skulle gerne lægge op til en god 6'er i næste måned.

Det er nok så nogenlunde realistisk. Udover at jeg er bekymret om jeg, pga. ferie(r), får en PR i juli.

  • At fortsætte med PR's i øvrige øvelser. Sikkert ikke super meget. De fleste er ved at være tunge. Mon ikke det er realistisk med en lille forbedring i de fleste af følgende: Military, Low row, Preacher EZ curl, Træk til bryst, planken, Total abd og omvendt BP? Triceps pushdown kunne være nice, men jeg tvivler.

Det er lidt både og. Jeg er gået frem i en del, men fik jo en skulderskade som lige satte nogle ting lidt på pause.

  • At maxe ud i total abd. (97½ kg).

Done that - og med videoproof.

  • At undgå alt for meget slik, men i øvrigt ikke være specielt obs på kosten. Det må komme i juli.

Kardiologen gjorde at det er startet. Jeg har en pose slik liggende i skabet. Den har ligget der mere end 2 uger nu. Det er jeg meget tilfreds med.
Og vægttab er startet, - både med vejning af mad og fokus på kost, ingen slik etc. Men også med cardiotræning. Begge dele er dog ret nyt.

  • Jeg håber at nå op på at træne 3 gange om ugen i juni. Heraf mindst 3 gange i AK Nordland.

Det er vist så nogenlunde nået.

Jeg har fået en del PR. Og så er det jo svært at få armene ned! (Altså bortset fra skaden - som gør at det kun er den ene der kommer ordentligt op :blush:)
Bænk nu 80 kg, skrå nu 70 kg (kun ét sæt), close grip nu 72½ kg  
Low row nu 110 kg :4jumpy:, i maj 85 kg, (før 70 kg 19/3-17) (En fremgang på 57% over de 2 måneder!)
Military nu 40 kg, i maj 35 kg (før 32½ kg 12/5-14)
Træk til bryst nu 70 kg i maj 67½ kg (før 62½ kg 10/5-14)
Preacher EZ curl 30½ kg (dog kun ét sæt), i maj 25½ kg (før 23 kg 12/5-14)
Total abd nu 97½ kg, i maj 92½ kg  (før 82½ kg 24/4-17). Og dermed max'ed ud i FW.

Omvendt BP stadig 70 kg (før 62½ kg 11/5-14)
DL stadig
135 kg (før 125 kg 13/4-2003)

Mine mere eller mindre realistiske planer (mere håber jeg) for juli er:

  • Holde dampen oppe. Få holdt noget ferie, men ikke glemme træning.
  • Fokus på kost.

Mine planer længere frem:

  • At få trænet regelmæssigt i 5 år og gerne mere. Det har jeg aldrig prøvet, på trods af at min 1. log her er fra 2003 og jeg allerede havde trænet lidt før det. Stephen Covey (7 gode vaner) siger at de fleste mennesker overvurdere hvad de kan nå på 6 måneder, men undervurdere hvad de kan nå på 5 år. (Jeg tror det er de to tidsrum, men det er frit efter hukommelsen). Jeg tror det er tilfældet for mig også. Og hvis jeg kan holde 5 år så tror jeg faktisk det kunne betyde store postitive konsekvenser, sundhed, udseende, styrke, etc.
  • Vægttab igen - men ikke så hurtigt som sidst.
  • Jeg kunne godt tænke mig at opnå den klassiske 1, 1½, 2 (100 kg bænk, 150 kg squat og 200 kg dødløft - 1RM). Mon ikke jeg kan nå 1-2 af dem i år hvis jeg kan holde dampen oppe? Det vil i hvert fald være en god motivation! Og det vil være en god start!

Mine planer er ikke (Ja det virker underligt at præcisere det, - men tidligere har jeg været endnu mere "jeg vil det hele" så jeg tror det er godt at præcisere):

  • Jeg har ingen planer om at opnå noget specielt med løb eller cykling. Jeg vil gerne have en smule bedre kondi, - men har ingen planer om at lave egentlig løb eller cykling.
  • Jeg har ingen planer om bodybuilding. Jeg vil gerne være stærk, - og det implicere nok større muskler. Faktisk er det ikke helt rigtigt. Jeg vil meget gerne have en pænere krop - men jeg har en klar prioritet (... tror jeg nok ...) og det er ikke BB.
Links til tidligere månedsstatus:
 
I dette meget lange indlæg er der status fra april, maj, juni og juli 2003
Link to comment
Share on other sites

På 6/30/2019 at 18:46 , Gregers TF skrev:

Jeg gætter... men jeg gætter på at sådan en fedt/muskelmåling skal laves på samme vægt hver gang. De er garanteret ikke kalibreret så fint, at forskellige vægte viser lige meget forkert. Og tallene er jo ikke endegyldige.

Btw, er jeg med på en omgang madvejning,. Jeg burde se at få smidt tre kg mens det ikke gør så meget at træningen påvirkes af det. Og de sidder skisme godt fast :dry:

 

FW påstår deres vægte er kalibreret rigtig godt, - og at man godt kan bruge forskellige centre. Måske er det korrekt?

Jeg fører madlog på fatsecret. Måske kan jeg kopiere dele herover. Ellers er makro'erne som vist på billedet. I morgen er selvsagt et gæt. I øvrigt skal jeg i byen i morgen aften. Så måske bliver det lidt mere der. Og næppe af det rigtigt sunde. :shades:

 

madMol.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag 2. juli 2019
Vægt: 109,1 kg I følge FW. Heraf 42,4 kg. muskler 
Dagens træning i FW alene :pumpin: 
Incl. gang: 60s 0 grader, 60s 1½ grader, 60s 3 grader, 60 s 4,5 grader, 60s 6 grader, 60s 7,5 grader, 60s 9 grader, 60s 10,5 grader, 60s 12 grader, 30s 13½ grader @ alt sammen med 6 km/t. Stadig en stille og rolig start. Men en smule længere end sidst (30s) - og dermed 1½ grader mere inklination. Det går da også godt! Maxpuls 190, - også lidt mere end sidst.
gang190702.jpg

Decl. situps3x8@bw.  Stadig en smule hjælp på de sidste, men det nærmer sig.

Det er næsten en smule rart at komme i gang med cardio igen. Og min kardiolog var ret insisterende, - så det er nok meget godt alt sammen. Min form er ikke noget at skrive hjem om, men det bliver bedre gang for gang. Så det er vel meget godt!
:banana: :banana: :banana: 

Dato: Onsdag 3. juli 2019
Mad: God sund mad, men ingen madvejning i dag. Jeg fik gæster og det var for bøvlet. Men grøn salat (med basilikum, babyspinat, tomater, gulerødder, chia, mandler, low-fat feta, grøntsagsblanding iblandet champignon og så oksecuvette. Lækkert og ret godt tror jeg.
Vægt: 109,2 kg I følge FW. Heraf 41,3 kg. muskler  Jeg er ikke så vild med at vægten så hurtigt skriver færre og færre kilo muskler!
Squat6@20 slow, 6@45 slow, 3x12@62½ kg. Ikke min dag i dag, men min makker skulle. Og @Fistandantilus havde vist mig et par idéer. Så jeg kørte langsomt på de første (ca. 7 sekunder ned tror jeg og så forsøge hurtigt op) og derefter et par sæt der var en del større end jeg plejer.
Close grip bænk: 8@20, 8@50,  3x8@70, 2x8@72½ kg. Det gik forrygende. Jeg er lidt ked af at jeg ikke forsøgte 72½ i alle 5 sæt.
Dødløft6@100, 4x6@130 kg. Jo jo, tung og hårdt ved kondi. Men det føles på en eller anden måde også mægtigt og godt. Første gang jeg kørte med flydende kalk. Det klistrer godt. Jeg jokede lidt med at jeg var ikke så bange for at tabe stangen, men lidt for at jeg ikke kunne give slip. Og så griser det faktisk mere end rigtig kalk synes jeg. Men det var super nice at have på. Jeg føler selv at ryggen lige knap var så god som den skulle være, men min makker sagde at det egentligt så o.k. ud. Så nice!
DB Shrugs: 3 sæt á 30 kg. Uden straps. Det ville have været rart. Så dem må jeg snart få købt mig.

Og så lidt muskelømhed ikke langt fra armhulen. Tror det er rotationsøvelsen, - er dog ikke sikker.
Nice sæt. Der er ikke mange øvelser når man sådan er 'handicappet', men jeg synes faktisk det gik sk... mega godt. Og det på trods af at jeg følte mig træt og ugidelig hjemmefra. Jeg tænker 4 bananer. :banana: :banana: :banana: :banana: 

Dato: Torsdag 4. juli 2019
Mad: Rester fra i går - og så min nøddeblanding (ca. 100 gram blandede mandler og valnøddekerner) og så 20 gram mørk chokolade (85%). 
Vægt: 109,6 kg I følge FW. Heraf 41,2 kg. muskler 
Dagens træning i FW alene :pumpin: 
Incl. gang: 60s 0 grader, 60s 1½ grader, 60s 3 grader, 60 s 4,5 grader, 60s 6 grader, 60s 7,5 grader, 60s 9 grader, 60s 10,5 grader, 60s 12 grader, 60s 13½ grader @ alt sammen med 6 km/t. Stadig en stille og rolig start. Men en smule længere end sidst (30s). Max puls denne gang er 192, - jeg kan næppe fortsætte med lige at give den et minimalt nøk op hver gang. Min max puls er formodentligt et sted mellem 197 og 202. (Hvilket i øvrigt er godt for en mand i min alder.)
gang190704a.jpg

Low row: 3x8@115 kg (PR) Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige. Den var hård ved under 100 kg - men bliver ved med at give. :bigsmile: Maskinen går til 120 kg, - så det ender jo nok med at jeg maxer ud snart.
Stiv arm push down i træktårn: 8@10, 8@15, 2x8@20 kg. Hold da op den syrer i arme og vinger. Nok egentligt mest i arme. 
Incl. gang: 25 minutter med 5 km/t og 5 grader, 5 minutter med 5½ km/t og 5½ graders inklination. Det gik egentligt meget godt. Prøver nok 5½ km/t 5½grad i 30 minutter næste uge. Bliver det for presset falder jeg ned på enten hastighed eller vinkel. Vil godt køre 30 minutter, - jfr doktorens befaling.
gang190704b.jpg

Det gik faktisk super godt. Og nice med en lidt længere cardio. 5 km/t lyder ikke af meget og 5 graders inklination er vist heller ikke noget at prale af. Men det skal nok blive bedre. Og 30 minutter med en puls på over 150 i en stor del af tiden, - det tænker jeg da er en fin gang cardio! Og så lige en PR. :banana:  :banana:  :banana:  :banana: 

Link to comment
Share on other sites

Dato: fredag 5. juli 2019
Mit blodtryk i morges var super. Bedst til dato. Jeg tænker måske at jeg responderede godt på 30 minutters cardio?
Mad: Stadig på resster, men jeg tror at jeg spiser sådan lige under kalorieindtag og med sunde ting, 100 gram nødder (mandler og valnødder), en smule mørk chokolade (20 gram), lækkert oksekød, grøntsager og salat.
Vægt: 109,6 kg I følge FW. Heraf 41,7 kg. muskler.
Squat6@20. 6@60, 5x8@82,5 kg. Som altid, tung. Men det gik.
Skrå bænk: 8@20, 8@50, 5,5,1@70 kg. Det gik ikke rigtigt. Bekymret for skulder, men nok også manglende styrke.
Legpress6@100, 6@120, 6@140, 2x6@150 kg. Meget tung. Men det føles egentligt godt at løfte tungt og føle sig tryg i at udføre løftet. Jeg var meget brugt i sidste sæt!
DB Shrugs: 3 sæt á 32 kg. Uden straps. Det ville have været rart. Så dem må jeg snart få købt mig.
Rotationsøvelser (ind og ud): 3x10@3,75 kg. Den begynder at være lidt tung, men det går fint.
Decl. situps: 3x8@bw. Tung, stort set uden hjælp. Men det kunne også mærkes i mavsen.
Slow squat: 2x5@40 kg. Ganske hård.

God omgang træning! Bænken, - not so much. Men fint at få brugt benene.
 :banana: :banana: :banana: :banana: 



Dato: Fredag 6. juli 2019
Mit blodtryk i morges var meget ringe. Måske fordi jeg havde sovet ringe (og måske for lidt). Hmm.
Mad: Jeg var med til bryllupsreception i dag. Så lidt for meget kage. Men ellers god og sund mad.
VægtDuede ikke i dag. :hmmm:
Dagens træning i FW alene :pumpin: 
Incl. gang: 60s 0 grader, 60s 1½ grader, 60s 3 grader, 60 s 4,5 grader, 60s 6 grader, 60s 7,5 grader, 60s 9 grader, 60s 10,5 grader, 60s 12 grader, 30s 13½ grader @ alt sammen med 6 km/t. Knap så meget som sidst, - men med højere puls (193). :blush:


gang190705a.jpg

Incl. gang: 5min 5 grader, 5½ km/t.
2½ min 5½ grader, 5½ km/t.
2½ min 5½ grader, 6 km/t.
5 min 6 grader, 6 km/t.
5 min 6 grader, 6½ km/t. 
 Jeg fik først tændt uret (grafen nedenfor) i starten af dette pas ved en fejl.
2 min 6½ grader, 6½ km/t.
1 min 6 grader, 6½ km/t. 
Nærmest ironisk, idéen var at sætte en rimelig belastning på - og så bare køre i 30 minutter. Meen 5 grader, 5½ km/t var noget nemmere end jeg troede - og stille og roligt mere og mere, indtil det var en del for meget. Jeg endte så faktisk med ikke at komme helt op på 30 minutter desværre. Men ved starten af uret (efter 5 min med 6 grader, 6 km/t) var pulsen 'kun' omkring 140. Jeg vil gætte på at jeg kan køre 30 minutter ved ca. 160. Og det er det der er målet. At køre 30 minutter så hårdt jeg sådan rimeligvis kan uden at det er til at dø af. Og 180+ i puls er i hvert fald for meget. Og 140ish virkede for fesent. Så et eller andet sted derimellem tror jeg.
gang190705b.jpg


Det var noget træls med min 'form-forbedrende'-gang. Det var tilbage fra sidst.
Til gengæld gik det jo sådan set godt i lang-langsom-gang. Bare lidt træls at jeg ikke kunne finde et godt punkt og endte med at overgøre det. Men alt i alt tænker jeg stadig 3 bananer.

:banana:  :banana:  :banana: 

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag 7. juli 2019
Mit blodtryk i morges var igen super. Det kunne bekræfte min teori om at 30 minutters cardio er godt (kardiologen nævnte det godt nok også, så det er ikke kun min teori :cool:)
Mad: Mere eller mindre ét måltid, primært fordi jeg kom for sent hjem fra træning, - som igen var todelt. Først i Nordland og så lidt i FW, prøve forskellige maskiner for supplement til overkrop, men de drillede alle skulderen, og så mine 30 minutters cardio. Men jeg får (jeg mangler lige snack'en (100 gram nødder og 20 gram mørk chokolade), men jeg formoder den kommer) 2000 kcal med 137 gram protein, 81 gram kulhydrat og 124 gram fedt. Det er lige til den lave ende. Jeg vil gerne op på ca. 2300 kcal.
Food.png
Vægt: Ukendt.
Dagens træning i Nordland m. Prinsen m.fl.:pumpin: 
Squat6@20. 6@50, 6@80 kg. Bare lige opvarmning. Egentligt er det ikke squatdag i dag. Men måske skulle jeg have kørt det lidt mere. Dødløften blev droppet (se nedenfor).
Bænk: 6@20, 6@50, 4@60, 3@70, 2@80, 1@90 kg. (PR). Det gik super godt, indtil 90 kg. Den gik lidt i skulderen. Desværre! Men jeg fik den relativt problemfrit op. Og en meget fin PR. Så den del er super!
Dødløft8@50, 8@80, 8@80 kg. Selv dødløft kunne mærkes i skulderen. Meget meget nedern!
Walking lunges: 4 sæt á 0 kg. Legede lidt med teknik. Til at starte med kunne jeg faktisk ikke udføre den uden hjælp (en hånd på benet), men det gik bedre tilsidst. Jeg tror det er en ret nice øvelse. Men jeg kan næppe tage mange kilo!
2. del af træningen i FW, alene.:pumpin: 
Jeg fik prøvet en del maskiner som supplement til bænk. Men de gik alle i skulderen. Jeg tror den måske er en smule hyperfølsom i dag.

Incl. gang: 30 minutter 6 grader 6 km/t + 1 minut 7 grader 9 km/t. Jeg tror jeg ramte den lange del rigtig godt. Pulsen stiger langsomt og når op på næsten 180. Jeg kan næppe håndtere meget mere i gennem længere tid. Den sidste del var bare lige for at få pulsen op. Måske kunne den have været hårdere. Men jeg skal vel kun form-forbedre hver anden dag. Eller?gang190706.jpg
Alt i alt en noget rodet omgang. Men 90 kg i bænk og endda uden at det føltes rigtig hårdt er absolut super. Men skulderen var virkelig træls.

Jeg tænker 3 bananer.
:banana:  :banana:  :banana: 

 

I morgen skal jeg til fys'en. Håber det bliver bedre!

 

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag 8. juli 2019
Mad: Jeg kan ikke huske det. Men efter I.F. protokollen og formodentligt i underkanten. Måske 1900 kcal.
Vægt: 109,5 kg Heraf 41,9 kg muskelmasse jfr. FW
Dagens træning i FW alene.:pumpin: 
Ramp ud løb: 60s 0 grader, 60s 1½ grader, 60s 30 grader, 60s 4½ grader, 60s 6 grader, 60 s 7½ grader, 60s 9 grader, 60s 10½ grader, 30s 12 grader - alle med 6 km/t. Hmm. Jeg klarede det et helt minut længere (og dermed også 1½ grad stejlere) i fredags.
loeb190708a.png
Stiv arms pushdown5x8@20 kg. Uhj den var hård. Mega meget syre. Men jeg tog 5 sæt!
Squat: 6@20, 6@60, 5x6@85 kg. Hård nok, men det gik
Low row3x8@120 kg. (PR) og maxed ud i FW. Tung!
Leg press: 8@100, 2x8@150 kg. Av av av. Der var også syre for alle pengene. Sjovt så føles den mindre tung end squat, men langt mere syre.
Shrugs: 3 sæt á 34 kg. Den er fin. Stadig uden straps. Det er ved at være træls.
Rotationsøvelser: 3x10@5 kg. Nok! I hvert fald ud. Indad kan der måske øges. 
Incl. gang: 10 min med 6 grader 6 km/t. Alt for hård. Jeg magtede ikke 30 minutter!
loeb190708b.png

Rimelig lortecardio! PR i low row er fin, squat gik, bob bob. :banana:  :banana:  



Dato: Tirsdag 9. juli 2019
Mad: 0 kcal. (fuld-faste).
Vægt: 109,5 kg Heraf 42,5 kg muskelmasse jfr. FW
Dagens træning i FW alene.:pumpin: 
Ramp ud løb: 60s 0 grader, 60s 1½ grader, 60s 30 grader, 60s 4½ grader, 60s 6 grader, 60 s 7½ grader, 60s 9 grader, 60s 10½ grader, 60s 12 grader, 60s 13½ grader - alle med 6 km/t. Noget bedre. Måske jeg var for god ved mig selv. Max puls var kun 186, - så jeg kunne nok have startet næste inklination.
loeb190709a.png
Pause

Incl. gang: 5 min med 6 grader 6 km/t. Hård, men som ovenfor. Måske kunne jeg godt lige have givet en smule mere?
loeb190709b.png

Nå ja, det gik da bedre med ramp up. Neej, den var for lidt. Bare en enkelt banan for det. :banana:

Dato: Onsdag 10. juli 2019
Mad: I.F. Hos min mor om aftenen. Men det gik nu godt tror jeg.
Vægt: Ukendt.

Ingen træning.

Dato: Torsdag 11. juli 2019
Mad: Planen er at gå lidt over i dag. Jeg har været i gang med at fråde. 2 æg, smørristede portobello, 320 gram kyllingebryst uden lage, næsten 700 gram grøntsager m.m. Planen var ét måltid (plus nødder senere - eller i slutningen af måltidet), men det magter jeg ikke. Jeg har spist ca. halvdelen og er meget meget meget mæt. Men o.k. dagen er ung endnu :bigsmile: eller måske nærmere, mit spisevindue startede for lidt over en time siden, - så der er meget at give af endnu.
Vægt: 108,5 kg Heraf 41,6 kg muskelmasse jfr. FW
Dagens træning i FW alene.:pumpin: 
Ramp ud løb: 60s 0 grader, 60s 1½ grader, 60s 30 grader, 60s 4½ grader, 60s 6 grader, 60 s 7½ grader, 60s 9 grader, 60s 10½ grader, 60s 12 grader, 60s 13½ grader, 60s 15 grader - alle med 6 km/t. Bedst endnu. Jeg kom helt op på 15 grader, - og skulle kun løbe/lunte de sidste par minutter. Det føltes super godt. Min max puls var 'kun' 189. Langt bedre end de sidste par dage!
loeb190711a.png
Squat: 6@20, 6@60, 5x6@87½ kg. Hård nok, men det gik. Jeg synes faktisk det er hårdt!
Shrugs3 sæt á 36 kg. I dag med straps. Og i dag foreslog min fys så (endeligt?) at jeg skulle lave den øvelse - eller rettere. Egentligt bare den passive del. At holde håndvægten - for at lave træk i skulderen.
Rotationsøvelser: 3x10@5 kg udaf og 10@6,255, 2x10@7,5 kg indaf. Det er stadig tungt udaf. Men jeg tror det er fitn.
Leg press: 8@100, 3x8@150 kg. Av av av. Der var også syre for alle pengene. Jeg kørte 2 minutter pr. sæt (udførsel + pause = 2 min). Sidste sæt var hårdt. Allerede inden 1. rep var der syre!
Walking lunges: 3 sæt á 0 kg. Den er også hård endnu.
Incl. gang: 20 min med 6 grader, 5 minutter med 7 grader, 5 minutter med 8 grader, 1 minut med 6 grader alt sammen med 6 km/t. Meget meget meget bedre end mandag og tirsdag! Meget! Som det ses på grafen var 8 grader nok lige til den gode side, men 7 grader var faktisk i underkanten. Og bare i mandags og tirsdags var 6 grader uudholdeligt. Hmm.
loeb190711b.png

Det var egentligt et godt træningspas! Bare træls at der stadig er så meget bøvl med skulderen. 4 bananer. :banana:  :banana:  :banana:  :banana:  

Nå ja, - og så var jeg til fys igen i mandags. Måske brækket AC-led tror jeg de kalder det. Der var skulderen og kraveben mødes. Ikke noget der skal opereres. Men klart det er ømt. Ro. Jeg fik lagt sportstape som vist gjorde noget godt.
Torsdag igen. Skulle lavet noget mobilitetshalløj. Han trak og bad mig gøre noget også. Og kom så frem til at jeg skal lave noget der minder om shrugs (bare holde den) - eventuelt både opret og foroverbøjet. Men sætte skulderen tilbage inden - og så ikke gøre noget aktivt, - så ja. Den vil nok falde frem når jeg bøjer mig, men det er o.k.
Jeg er altså ikke alt for trygge ved dem. :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at komme igennem mit sunde slik-fri og dog højkalorie indtag i går. (Med slik har jeg jo haft god succes :hmmm: med højt kalorieindtag tidligere).

Dato: Fredag 12. juli 2019
Mad: I dag er jeg så under. 1919 kcal, med 121 gram protein, 132 gram fedt (smør, fiskeolie, makrel i tomat, nødder og mine grøntsager (som er forarbejdet mad, jeg tror det er planteolie de har puttet i)) og 46 gram kulhydrat.
Vægt: 108,5 kg Heraf 41,8 kg muskelmasse jfr. FW
Dagens træning i FW alene.:pumpin: 
Incl. gang: 30 min med 6 grader, 6 km/t. Væsentligt hårdere end i går. Jeg var ved at kaste håndklædet i ringen flere gange, men så hårdt var det heller ikke. Så jeg tog mig sammen. Men sammenlign pulskurven med i går. Meget højere. I dag kommer jeg hurtigt op på 160 (efter ca. 5 minutter) hvor jeg i går først kommer over ca. 145 da jeg øger inklinationen. Og selv ved 7 grader når jeg ikke over 150. Det synes jeg er ret underligt!

loeb190712.png

Passive shrugs3 sæt á 38 kg. Ingen trækken op, bare hold. Først ca. 8 sekunder upright, så læner jeg mig en smule forover (og holder ryggen pæn, - det er ikke helt let, men jeg gør det) og så upright igen. Så pause - og forfra. Selvfølgelig med straps nu hvor jeg har fået nogen.
Hmm. Halvringe omgang. Hvorfor er min "løbe" performance så forskellig fra dag til dag?

:banana: :banana: :banana: 


Jeg tror i øvrigt de der mobilitetsøvelser har hjulpet. Jeg er stadig øm når jeg sover. Det er noget rigtig skrald. Men bortset fra det kan jeg mærke større bevægelse og mindre smerte i løbet af dagen. Faktisk meget lidt smerte i løbet af dagen.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Dato: Lørdag 13. juli 2019
Mad: Jeg har prøvet at spise lidt rigeligt i dag, men jeg tror faktisk ikke det er lykkedes. Tværtimod. Men jeg er ikke sikker, for jeg har ikke fået det skrevet ind. Dog startede jeg med 1100 kcal elller noget i den stil på en shake og en bar, noget jeg ikke har gjort længe. Og så hjem til mad. Men så var jeg også meget mæt. Fik dog lidt lidt bøf og lidt Portebello svampe ned til aften. Og så mine nødder. Til gengæld er planen en fuldfaste lørdag. Men det kan også nå at gå i vasken. :cool:
Vægt: 108,4 kg Heraf 41,7 kg muskelmasse jfr. FW
Dagens træning i FW alene.:pumpin: 
Ramp up: 60 s 0 grader, 1½ grader, 3 grader, 4½ grader, 6 grader, 7½ grader, 9 grader, 10½ grader, 12 grader og så 38 sekunder med 13½ grader. Alle med 6 grader, 6 km/t. Stadig meget svingende. Det har været bedre, men det er nu en af de bedre dage. Jeg undrer mig stadigt meget på hvad forskellen skyldes.
loeb190713a.png
Squat: 6@20, 6@60, 5x6@90 kg. Jeg synes godt nok den er hård. Jeg tabte balancen i et sæt. Nåede faktisk at gribe den, men fik alligevel smidt stangen ned på safety-pins. Men så måtte jeg jo bare tage det sæt om. Det er hårdt for kondi (med en maxpuls på 175 er det jo næsten cardio), men styrken er bestemt også presset!
squat190713.png

Shrugs3 sæt á 38 kg. Derefter også de der passive - også hvor jeg lænede mig frem (a la one arm BOR). Det tror jeg var en dårlig idé. Men opret er det super.
Leg press: 8@100, 3x6@150 kg. Av av av. Stadig rigtig rigtig meget syre. Og så kan jeg endda se at jeg skrevet (og formodentligt har gjort) 8'ere sidste gang.
Rotationsøvelser: 3x10@5 kg udaf og 3x10@7,5 kg indaf. Det gik fint.
Walking lunges: 1 sæt á 0 kg, 2 sæt á 5 kg. Den er også hård endnu. Men næsten lettere med håndvægt (balance og så'n).
Incl. gang: 31 min med 6 grader alt sammen med 6 km/t. Hårdt - og varmt. Jeg kampsvedte!
loeb190713b.png

Varmt! 90 i squat var lækkert, - selv med et drop. Løbene var bob-bob. Bedre end andre gange, men ikke helt på toppen. Jeg tænker 3 bananer.
:banana: :banana:  :banana:  

Jeg er ikke så vild med min fysioterapeut, men jeg må indrømme at noget er ved at virke. I hvert fald noget. Jeg har mindre ondt, og fik sovet rimeligt i nat. Og om dagen er bevægelsen meget bedre. Næsten så godt som før jeg startede ved fys (det er lidt ironisk - og lidt rigtigt. Der gik jo lang tid før jeg fik tid ved fys'en. Og i den tid blev tingene ikke bedre).

Jeg tænker at køre S.D. - også af hensyn til skulderen. Og så fordi jeg har brug for at genstarte squat tror jeg. Og af andre årsager.
Men jeg forventer at være super klar måske allerede søndag den 21., nok mere realistisk mandag den 22.

Jeg tænker at faste hele dagen i morgen, - men er åben over for at det kan gå anderledes. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oh man, - det er længe siden.
Jeg har været på bible-camping med 1) Ingen træning, 2) mad jeg ikke helt selv har kunnet styre.
Ang. 2 var det dog meget bedre end forventet. Ikke desto mindre, og måske også af lidt andre årsager, øgede jeg min faste.
Så jeg lavede 40 timers faste fra lørdag aften til mandag. Det meste af søndag kørte jeg fra Århus op midt i Sverige. Så jeg tænkte at det bare vil gøre mit liv lettere. Og når man nu kan... :bigsmile:
Så skiftede jeg til OMAD (One meal a day, - eller 20:4). Hvor jeg spiste aftensmad og så efter ca. 1½ time spiste 100 gram blandede nødder (1:2:3 cashew, mandel, valnød) og med 10-20 gram meget mørk chokolade (85%)). Det gjorde jeg mandag og tirsdag. Masser af god salat, lækkert kød. Nice. Og nok af det. Ingen brød, ingen ris, pasta, ...

Og så onsdag gik jeg all in. Fuld faste. Det endte med at vare 9½ døgn. De første 4-5 døgn fik jeg en smule salt, men ikke ordentligt planlagt. Efter 5 døgn fik jeg ½ tsk seltin (K rigt salt), ½ tsk himalaya salt (har flere andre mineraler end standard salt) og så en magnesium pille dagligt.

Det gik godt. Jeg havde det absolut fantastisk i Sverige. Af en eller anden grund crashede jeg lørdag (hvor jeg kørte hjem igen). Blev tosse-sulten, kunne slet ikke få tankerne væk fra mad etc. Men diciplinen var god. Og søndag morgen vågnede jeg op og følte mig glad og mæt! :cool:

Det er forgæves, at I fra tidlig morgen til sent om aftenen slider for det daglige brød; for den, Herren elsker, får det, mens han sover. (Salme 127,2)

Derefter gik det faktisk godt igen. Jeg var sulten hver aften, men ikke slemt. Og havde det fantastisk hver morgen.

Jeg endte min diæt fredag morgen. Torsdag, - altså dagen inden, jeg fik taget en blodprøve hos min læge. Mit triglyceridtal er nu normalt. Nice.

Det påvirkede også min vægt positivt (altså i nedadgående retning).


Dato: Lørdag 13. juli 2019 Vægt: 108,4 kg Heraf 41,7 kg muskelmasse jfr. FW. Dette er sidste måling før jeg tog til Sverige.
Dato: Søndag 21. juli 2019 Vægt: 104,1 kg Heraf 41,0 kg muskelmasse jfr. FW. Første måling efter jeg kom hjem. - Og her er fasten jo godt i gang.
Dato: Mandag 22. juli 2019 Vægt: 103,8 kg Heraf 41,1 kg muskelmasse jfr. FW.
Dato: Tirsdag 23. juli 2019 Vægt: 102,3 kg Heraf 39,9 kg muskelmasse jfr. FW.
Dato: Onsdag 24. juli 2019 Vægt: 101,3 kg Heraf 39,6 kg muskelmasse jfr. FW.
Dato: Torsdag 25. juli 2019 Vægt: 101,7 kg Heraf 41,1 kg muskelmasse jfr. FW. Sidste måling stadigt fastende. Jeg slutter fasten 26. juli om morgenen. (Før jeg kom i FW - og dermed kunne jeg ikke på en fair måde lave en måling. For jeg er altid fastende når jeg vejer mig).
Dato: Lørdag 27. juli 2019 Vægt: 101,7 kg Heraf 40,0 kg muskelmasse jfr. FW.

Træning?

Tjoeh. Jeg har stadig problemer med skulderen, så det er begrænset. Men cardio, jo. Og squat.
I øvrigt var jeg hos en ny fysioterapeut i fredags. Det var meget bedre. Og jeg skal i gang med lidt flere øvelser. Det er stadig ikke alt endnu, - men mere.

Træning 21. juli i FW alene.:pumpin: 
Ramp up: 60 s 0 grader, 1½ grader, 3 grader, 4½ grader, 6 grader, 7½ grader, 9 grader, 10½ grader, og så 12 grader i 30 sekunder. Max puls var 194.image.thumb.png.8a02600ad101325a8c85832366d4f4d6.png

Rotationsøvelser 5x10@5/7,5 kg. De var faktisk hårde i dag.
Shrugs 4 sæt á 36 kg.
Incl. gang: ~25 min med ? (Jeg husker det ikke) grader alt sammen med 6 km/t. Hårdt. Jeg gav op, lidt før planen (30 min).
image.thumb.png.84fd87bfdbc0928a3f671f88175ebea8.png

Træning 22. juli AK for Squat og FW alene bagefter for cardio. :pumpin: 

Squat: 6x5@70 kg. Alt for hårdt. Det skulle være let.  Men jeg fik dem da.
Incl. gang: 30 min med ? (Jeg husker det ikke) grader alt sammen med 6 km/t.
  
image.thumb.png.8441641d3352b92eef350c3874d3642a.png

Træning 23. juli FW alene. :pumpin:
Ramp up - når kun ud på 7 minutter (0, 1½, 3, 4½, 6, 7½ grader). Pulsen når også "kun" op på 184. Alligevel er det for hårdt til at jeg føler jeg kan / gider.
image.thumb.png.d8ca08c520418133d56ed7731126a69e.png

Rotationsøvelser ok
Shrugs med 38 kg - tung
Inkl. gang
image.thumb.png.3c4e42f7554dd2e5bc37c9efe8477cfd.png

Som det ses giver jeg op også der. Men vil alligevel ikke give helt op. Så jeg ender med at gå uden hældning (0 grader) stadigt med 6 km/t.
image.thumb.png.be17c91f66868b5395479c7a5f491709.png

 

Træning 24. juli  :pumpin: 

Squat: 6x5@72½ kg. Stadig tungt!
Incl. gang: 30 min med ? (Jeg husker det ikke) grader alt sammen med 6 km/t.
image.thumb.png.18cd813c85b4f5e72bd6b5ae7c570b5e.png

Træning 25. juli  :pumpin: 
Ramp up
image.thumb.png.4074a93dd6bf673fd58c70b14b3806ed.png

Shrugs 38 kg
Rotation gik godt.
Inkl. gang - 2 graders hældning, - 35 minutter.
Jeg er stadigt fastende, - men tog denne gang en monster. Nøej det føltes godt! :bigsmile:
image.thumb.png.165e2f1f003fd19a31e91acce89cabb8.png

Træning 26. juli. Og en masse god snak med @Fistandantilus  :pumpin: 
Squat: 6x5@75 kg.
Jeg snød lidt. Ingen løb.

Træning 27. juli  
:pumpin:  - Nu efter at have brudt fasten!
Ramp up 8 minutter, - dvs. 1 minut med 0, 1½, 3, 4½, 6, 7½, 9, 10½ grader. Så der er et stykke op til hvad jeg før har gjort.
image.thumb.png.063ea9f727d9d4c663eddfe3adefd4fa.png
Shrugs med 38 kg.
Inkl. gang - 2 graders hældning i 30 minutter 6 km/t og derefter øgede jeg såvel inklination og hastighed for lige at få pulsen op igen.
image.thumb.png.6778fd4a967a61f9997f5b0ddffcab6b.png

Hmm. Jeg var ret sikker på at min max puls var 197 eller 198. Gad vide hvor høj den rigtigt er. :devil:

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share