Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Returning to the dark side you are, hmmm?! 4signme.gif

Hehe. Ihvertfald ikke styrkeløft. Men vægttræning kan jeg sgu nok aldrig forlade helt. Nu nærmere sommeren sig jo og så vil man jo gerne ha' lidt muller på kroppen hvortil Flottemandstræning jo er super til den slags :bigsmile:

Nu når jeg tænker over det så er det faktisk kun lidt over 1 uge siden jeg lavede BJJ. Men det kan også føles som lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i Prol'style and fitness:

Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x90kg, 3x110, 3x110kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x110kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x60kg

Incline Dumbell Press - 12x36kgs, 12x34kgs, 12x32kgs

French press - 15x30kg, 15x30kg, 10x50kg

Supersættet med

Ez bar Curls - 15x30kg, 15x30kg, 10x50kg

Pullups - 3sæt x 10reps

Mave - Lidt blandet højrep træning og et enkelt sæt ab wheel

Hyggelig træning hvor jeg fik sludret lidt med Mass'kinen der var igen med at brænde sine hjul helt ned. Lee'

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Bjj - 1½time

Har haft afsindig DOMS i mine indadfører efter front squat med 50kg i torsdag. Har dårligt kunne binde mine sko :laugh:

Det påvirkede også dagens træning. Men da jeg først blev varm gik det hæderligt. Specielt da jeg rullede noget No-Gi. Det har jeg sgu savnet. No Gi er mere dynamisk og kraftfuldt og lidt mindre teknisk end med Gi. Jeg kan få lov at udnytte min styrke i No gi. Det var sgu meget fedt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Dips - 4sæt x 20reps

Supersættet med

Pulldowns - 4sæt x 8reps

Bjj - 1½time

Fokus på at at tage ryggen og 2 chokes derfra. Derudover et setup til en crucifix. Nice nice.

Så blev der rullet. Gik bedre end sidst men stadig en lidt doven holdning til tider. Der var en Islænding med idag der har trænet Mma et års tid samt en del judo. Så helt sikkert fed sparring imod ham. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Prol'style and fitness:

Front Squat - 10x20kg, 10x65kg (Mine inderlår var stadig DOMS'et så droppede det. Men 65kg er også flot for sådan en type som mig med lange slanke muskler :4disguise: )

Leg extension - 6sæt x 10reps

Supersætte med

Standing Leg Curls - 6sæt x 10reps

Læg - 3sæt x 20reps

Benpres - 3sæt x 20reps

Chest Supported Rows - 3sæt x 15reps

Kabel Rows - 3sæt x 15reps

Log Press - 8x50kg, 6x70kg, 6x70kg, 8x50kg (Fik at vide at 'træstammen' vejer 50-55kg. Men regnede bare med 50kg)

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 12/12/10/10/8/8 med 16kgs håndvægte

Pec Dec Flyers - 4sæt x 10reps

Seated Shoulderpress in Smithrack - 10x30kg, 8x50kg, 8x70kg

Dumbell Hammercurls - 8x22kgs, 8x24kgs, 8x20kgs

Cardio:

ArcTrainer - 15min (Sveden dryppede af mig)

Dejlig runde :cool:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Igen var Daniel træner og vi fik kørt en masse basic stuff. Altid godt.

Synes jeg sporede en lille fremgang i mit game igen. Det kunne også kun gå fremad. Fik ihvertfald bevæget mig meget mere og var mindre anspændt. Det betød også at jeg var meget rundhåndet med at dele submission ud idag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

5timers kløvning af brænde. Lee' DOMS i underarme og lænderyg bagefter.

Søndagstræning i Prol'style and fitness:

Incline Closegrib benchpress - 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x70kg

Incline Press i maskine - 4sæt x 6-10reps

Ab Wheel - 4sæt x 10reps

Dumbell Pullovers - 3sæt x 10reps med 34kgs håndvægt

Pulldowns - 4sæt x 10reps

Laterels i maskine - 4sæt x 10reps

IOMS i mavemullerne efter ab wheel. Nice nice. Prolfaktoren var enorm idag. Røvgevir og halstusser i massevis og biler med store streamere i bagruden hvor der står:"I Hate the World" Lulz..fnis..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Biceps - 9sæt x 8-12reps (Fordi det giver flottemandsarme)

BJJ - 2timer

Fokus på angreb fra guarden. Kimura sweep og kimura samt en collar choke jeg ikke kendte. Nice.

Vanligt blev der rullet tilsidst. Der var ikke særligt mange erfarne til træning idag og mit game kørte ret godt. Så jeg fik virkeligt delt submission ud. Dejligt for selvtilliden selvom det nok giver mere at få tæv.

Men helt sikkert en god runde.

Link to comment
Share on other sites

Tak for igår Troels!

Jeg mente fandme nok at jeg havde set dig et sted før da jeg hørte dit navn. :laugh:

Det var sgu en fed oplevelse at være til første BJJ træning ever, uden nogen form for kampsportserfaring med i tasken ...jeg er der helt sikkert igen i morgen! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for igår Troels!

Jeg mente fandme nok at jeg havde set dig et sted før da jeg hørte dit navn. :laugh:

Det var sgu en fed oplevelse at være til første BJJ træning ever, uden nogen form for kampsportserfaring med i tasken ...jeg er der helt sikkert igen i morgen! :4thumbup:

Hey. Det havde jeg ikke lige set. Fedt du er begyndt til BJJ. Det er en superfed sport :cool:

Håber vi kan få sparret lidt på torsdag. :smile:

Du virker ok stærk så du skal nok hurtigt blive en svær modstander :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagsflottemandstræning i Fitness World -

Løbebånd - 20min (10-12,5km/t)

Incline Dumbell Press - 12x36kgs, 12x36kgs, 12x36kgs

Kabel Flyers - 6sæt x 6-10reps

Cuban Press med håndvægte - 8x12kgs, 8x12kgs, 8x12kgs

Seated Dumbell Press - 10x26kgs, 10x30kgs, 10x24kgs

Chest supported Rows - 5sæt x 10reps

Triceps på gulv

Dejlig, dejlige omgang flottemandstræning. Man kan allerede se at flottemandstræningen har gjort mig mere flot på den flottemandsbodybuildingsmenikkeformegetafdetgodeogstadigatletiskelookmåden :cool:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Sweeps hvor angriberen er stående. 3 styks blev drilles en masse. Fino fino.

Fik lidt hård sparring da blåbælte Christian var tilbage. Havde klart initiativet det meste af tiden men har bare møj svært ved at submitte ham. Så begge vores runder endte ud i nul submission. Derudover fik jeg rullet lidt med huz :smile: Så ud til at han godt kunne bruge lidt bedre cardioform :tongue: Men ellers gjorde han det fint :smile:

Fino træning.

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha :D

Der er INGEN tvivl om at cardioen er mit svage punkt. Men jeg vil påstå at man så heller aldrig har været forpustet for alvor, før man har prøvet det med en 95 kg mand ovenpå sig, som prøver på at submitte en :)

De 2 første runder gik ok for de holdt godt igen, men Christian fik mig fuldstændig gassed og så tog du over! :D

Den sidste runde med Alexander? var jeg bare helt færdig. Det skar faktisk lidt i stoltheden :p

Men altså cardioen - den burde sgu blive bedre med tiden ;)

Jeg syntes tekniktræningen var superfed, men jeg har godt nok svært ved at rumme det hele.

Planen var egentlig at styrketræne lørdag, men jeg tror bare jeg vælger at give kroppen noget hvile i stedet, bare lige denne gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha :D

Der er INGEN tvivl om at cardioen er mit svage punkt. Men jeg vil påstå at man så heller aldrig har været forpustet for alvor, før man har prøvet det med en 95 kg mand ovenpå sig, som prøver på at submitte en :)

De 2 første runder gik ok for de holdt godt igen, men Christian fik mig fuldstændig gassed og så tog du over! :D

Den sidste runde med Alexander? var jeg bare helt færdig. Det skar faktisk lidt i stoltheden :p

Men altså cardioen - den burde sgu blive bedre med tiden ;)

Jeg syntes tekniktræningen var superfed, men jeg har godt nok svært ved at rumme det hele.

Planen var egentlig at styrketræne lørdag, men jeg tror bare jeg vælger at give kroppen noget hvile i stedet, bare lige denne gang ;)

Husker også stadig hvordan jeg hyperventilerede i starten. Jeg kæmpede som gjaldt det livet og var da vidst også en bøvlet modstander i sådan ca. 2min :laugh:

Nu har jeg lært at slappe mere af. Men det kan stadig sagtens blive MEGET bedre endnu. Det er det fede ved denne sport. Sometime less is more.

Du skal bare fortsætte. Så vil du hurtigt mærke en forbedring i hvor længe du kan rulle. Dels grundet bedre cardio men i særdeleshed fordi det bliver dig mere vant med de forskellige teknikker.

Men du har helt ret I at det kræver noget særligt mentalt at være på bunden og blive most samtidig med at ens puls ligger imellem 180-200 :w00t:

Det er ikke så rart men man lærer supermeget af det. Både teknisk men også mentalt :cool:

Ps. Du kan sagtens styrketræne ved siden af BJJ'en :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Bjj - 1½time

Denis, Salar, Daniel og jeg var til træning. Startede ud mod Daniel som jeg plejer at ha' ok styr på. Han er god teknisk men har ikke så meget killerinstinct og mangler noget råstyrke. Hvis jeg bare mosler derud af og trækker igennem med en kimura kan jeg som regel få den. Det var dog ikke min plan idag. Ville gerne ha' noget bevægelighed på. Det gik også nogenlunde. Både kampene mod Salar og Denis endte uden submissions.

Fin runde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igen lidt træning på arbejdet:

Pullups - 10sæt x 6reps

Seated Dumbell Press - 3sæt x 10reps med 30kgs håndvægte

Seated Shoulderpress in smithrack - 3sæt x 8reps

Ez-barbell Curls - 4sæt x 12reps med 35kg (Spøer Range :cool: )

Chestpress i maskine - 20x55kg, 10x90kg, 10x90kg, 20x55kg

Fin lille omgang flottemandstræning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i OBBC:

Pullups - 10xmig, 10xmig+10kg, 10xmig

Bænkpres - (10x60kg, 10x60kg), 1x100kg, 2x100kg, 3x100kg, 4x100kg, 5x100kg, 6x100kg, 5x100kg, 4x100kg, 3x100kg, 2x100kg, 1x100kg (Fungere godt med sådan en ladder når man er slap..)

High Incline Dumbell Flyers - 3sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte

Dumbell Pullovers - 10x36kg, 10x38kg, 10x40kg

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Supersættet med

Crunches - 3sæt x 20reps

Cuban Press med håndvægte - 3sæt x 8reps med 12,5kgs håndvægte

Skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps

Cardio:

Løb - 12min med 10-15 km/t

Superlækker omgang i gode gamle OBBC. Var nær ikke kommet hjem fra centret igen da jeg stødte ind i Champen der jo har et godt snakketøj :tongue:

Ellers var der også lidt sjove typer. Som eksempelvis en gut der gik og talte med sig selv og øjensynligt var psykisk syg. Jojo. Derudover var der en kvinde som man i den grad skulle være homoseksuel for at tænde på som mand. Ihvertfald ownede hun mig hårdt på muskelmasse :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Mere torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Daniel var træner og vi kørte en masse basis ting. Under sparringen startede vi alle kampe stående idag. Min første kamp var mod ham den Islandske MMA gut der også har en solid Judo baggrund. Den først endte han med at lave et hoftekast på mig men jeg trak hurtigt guard og satte end armbarre op derfra. Den næste gang prøvede han igen på et hofte kast men jeg endte med at tage ryggen på ham og lavede igen en armbarre. Bagefter en stille og rolig ruller med Kathrine. Derefter en tur med Daniel og tilsidst en runde mod en af de andre hvidbælter jeg ikke kan huske hvad hedder. Havde fint styr på mine modstandere idag men vi skal helt sikkert ha' mere af det kamp hvor vi starter fra stående. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har haft 6 dage uden træning :blink:

Tog en løbetur igår på ca. en halv time.

Idag:

Fitness World:

Pulldowns(Underhåndsgreb) - 4sæt x 12reps

Pulldowns i maskine - 4sæt x 12reps

Kabel Rows - 4sæt x 8reps

Face Pulls - 4sæt x 10reps

Upright Rows - 4sæt x 10reps med 20-40kg

Incline Bænkpres - 5sæt x 5reps med 91kg

Pec Dec Flyers - 4sæt x 10reps

Seated Shoulderpress - 4sæt x 10reps

Dumbell HammerCurls - 4sæt x 8reps med 22kgs håndvægte

Spider Curls - 3sæt x 10reps

Mave på bold - 4sæt x 20reps

Thrusters - 40rep med 12kgs håndvægte (IOMS i lårene)

Meget tiltrængt at få trænet lidt igen. Rigtig fin runde.

Link to comment
Share on other sites

Fik lavet lidt i fredags:

Løb - 30min

Krydret med lidt chinups i et klatrestativ jeg løb forbi.

Ellers har weekenden bestået af polterabende med store mængder øl, kød og fodbold :4thumbup:

Var desuden ud i en forhindringsbane og en god omgang tovtrækning som mit hold selvfølgelig vandt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

KondiCykel - 1time (Mens jeg sad og så Portugal lammetæve NordKorea i fodbold)

Smal Bænkpres - 10sæt x 12reps med 60kg

Pullups - 10sæt x 3-5reps

Skulder kombi - 4sæt

Mave - 2sæt

Tirsdagstræning:

Incline Dumbell Curls - 6sæt

Supersættet med

Incline Dumbell Tatepress - 6sæt

Ez-barbell Curls - 6sæt

Supersættet med

Pushdowns - 6sæt

Er ikke medlem af noget træningscenter for tiden så træner bare lidt let vedligeholdelse. Og så vil jeg løbe en tur imorgen.

I aften står den på BJJ igen efter en hel uge hvor jeg pjækkede.

Link to comment
Share on other sites

Bjj - 1½time

Uha, det var lækkert at komme igang igen efter 1½uges pause. Morten var tilbage som træner og der var et par nye gutter med idag og ellers generelt mindre erfarne folk. Vi øvede lidt selvforsvars kast. 2 varianter. Derefter noget basis armbarre fra sidekontrol og et sweep fra guarden.

Tilsidst blev der i vanlig stil rullet. Jeg kørte mine modstandere fuldstændigt over hvilket måske ikke var så flinkt men havde bare brug for det efter 1½uge uden Bjj. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share