Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Torsdagstræning på arbejdet:

Hyper Extension - 5sæt x 20reps

Leg Extension - 6sæt x 10reps (Disse 2 lavet let fordi min ryg og knæ elsker det :smile: )

Skulder:

Seated Dumbell Press - 10x12,5kgs, 10x15kgs, 10x17,5kgs, 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs

Seated Shoulderpress in smithrack - 6sæt x 6reps med 50kg+vægten af stangen i smithstativet

Onearmed leaning dumbell laterels - 6sæt x 10reps

Inverted Pecdeck flyers - 6sæt x 10reps (Sad lige i bagdelt og imellem skulderbladene)

Triceps:

Standing Dumbell triceps extension - 6sæt x 10reps med 12,5-15kgsh hændvægte

Derefter en masse udstrækning og mzkenziepushups.

Har lige tanket op med smørrebrød og abrikos sodavand. Så er jeg ellers max klar på BJJ i aften :4thumbup:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Bjj - 1½time

Som sædvanligt en times tekniktræning efterfulgt af en halv times sparring. Nåede bla 2 kampe mod Denis. Den første endte uden submission med mig på toppen i halfguarden. Den anden kamp prøvede jeg at med spiderguarden men Denis endte med at passere og submitte tilsidst.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagsbodybuildingmandetræning i Prol'style and fitness:

Ryg:

Pullups - 6sæt x 6reps med +20kg

Dumbell Rows - 6sæt x 8reps med 40-50kgs håndvægt

Rear delt flyers - 6sæt x 10reps

Pattøj:

Bænkpres - (6x60kg), 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg (Slet ikke så ringe med en 6er på 120kg når man tager min træningsindsat samt kropsvægt i betragtning :smile: )

Incline Press i maskine - 6sæt x 8reps (En gammel ny plateloade maskine der sad vildt godt i pattøjet)

Flat Dumbell Flyers - 6sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Mave:

Roman Chair - 3sæt x 20reps

Supersættet med

Mave på gulv - 3sæt x 12reps

Arme:

Triceps extension i maskine - 4sæt x 15reps

Supersættet med

Biceps Curls i maskine - 4sæt x 15reps

Superduper omgang i Prol'style and fitness. Har ellers gået og følt mig lidt fed men da jeg først fik pump på, poppede vener frem og havde en superduper runde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Præcis, det minder mig om at vi snart må have dig med ud på hvalfangst

Jeg er ikke sikker men jeg tror at jagtsæsonen starter nu, vi må lige spørge Måååsen, han er den eneste der har harpuntegn

Helt sikkert. Det er alt for længe siden sidst. Kunne være godt med nogle gode Rom og Whiskey efterfulgt at god LOL når Lunau og Mååsen går på hvalfangst. Det vækker jo gode minder :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Prol'style and fitness:

Pullups - 5xmig, 5xmig+15kg, 5xmig+25kg, 5xmig+25kg, 5xmig+25kg

Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x100kg, 10x80kg

Dødløft - 6x65kg, 6x65kg, 6x115kg, 6x145kg (Med overhåndsgreb)

Military Press - 6x50kg, 6x50kg, 6x50kg, 6x60kg

Chest supported Rows - 4sæt x 10reps

Chestpress i maskine - 4sæt x 10reps

Lige hjemvendt fra Berlintur hvor kosten hovedsageligt bestod af currywurst og tysk øl :4thumbup: Tilgengæld gik vi ofte omkring 15-20km om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Lidt torsdagstræning på arbejdet:

Ben:

Leg extension - 10sæt x 10reps op til stakken

Benpres - 6sæt x 10reps (Med benene højt på pladen for at fokusere på røv og baglår)

Supersættet med

Læg i benpres - 6sæt x 10reps

Leg Curls - 6sæt x 10reps op til stakken

Mave:

Mavebænk - 3sæt x 10reps

Supersættet med

På bold - 3sæt x 20reps

Biceps:

Biceps - 6sæt x 10-20reps

Ikke meget at lave på arbejdet idag så havde masser af tid til træning. I aften står den på BJJ. :superman:

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 1½time

Stående kamp idag med fokus på dobbelt legged takedowns.

Derefter sparring startende fra stående. Startede ud mod Denis som virkeligt trak ud. Tror vi stod 5-6min uden nogle af os kunne få nogle ned. Tilsidst var jeg fuldstændig wasted og faldt næsten ned selv. Fulgte op lige bagefter mod Morten. Hårdt hårdt..

De 2 sidste 6mins runder startede vi på gulvet. Gik nogenlunde.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

Bjj Masterclass med JP - 4timer

Masser af superfede teknikker idag:

- ankle pick, lead leg setup

- tomoenage, double sleeve setup

- open guard pass: to outside, half-stack

- open guard pass: to inside, switching base

- kneebar from half guard bottom

- helicopter sweep

- omoplata

Kneebar from half guard bottom lærte jeg bare aldrig. Også lidt mere avanceret end hvad vi ellers er vant til at træne. Ellers nogle fede brugbare teknikker og lavede også Omaplataen under sparringen bagefter.

Michael Pedersen kom også og sparrede med os tilsidst. Så vi var en god stor flok idag. Sparringen var pæn udmattende og synes jeg har mistet en smule udholdenhed i forhold til for en måned siden. Men ellers gik det fint.

Tilsidst blev der uddelt lidt ekstra striber til nogle af os. Så nu er der 2 striber på det hvide bælte :4thumbup:

I aften står den på hygge og UFC med folk fra klubben :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fik også lige lavet lidt på Crosstraineren igår:

Crosstrainer - 20min

Efter roningen var min krop fuldstændig færdig. Kæft, hvor er det 2000metere på tid bare unaturligt hårde..

Upper igen mit cardio og downer mit vægttræning da næste BJJ turnering ligger lige om hjørnet. Choke Cup. Har ikke helt bestemt mig for om jeg vil deltage endnu men det er nok 80% sikkert jeg gør det, da det bliver afholdt i Odense på hjemmebane :smile:

Havde dog regnet med at jeg skulle hygge mig her hen over sommeren og bare blive bedre teknisk, men hvis jeg deltager i Choke Cup tager jeg det som det kommer og bare passer den normale træning.

Link to comment
Share on other sites

Fik også lige lavet lidt på Crosstraineren igår:

Crosstrainer - 20min

Efter roningen var min krop fuldstændig færdig. Kæft, hvor er det 2000metere på tid bare unaturligt hårde..

Upper igen mit cardio og downer mit vægttræning da næste BJJ turnering ligger lige om hjørnet. Choke Cup. Har ikke helt bestemt mig for om jeg vil deltage endnu men det er nok 80% sikkert jeg gør det, da det bliver afholdt i Odense på hjemmebane :smile:

Havde dog regnet med at jeg skulle hygge mig her hen over sommeren og bare blive bedre teknisk, men hvis jeg deltager i Choke Cup tager jeg det som det kommer og bare passer den normale træning.

Du skal helt sikkert stille op Troels !

Dit game bliver testet på en masse måder du ikke er vandt til og det er meget lærigt.

Efterfølgende har du et meget bedre overblik over hvad du har brug for at arbejde på.

Link to comment
Share on other sites

Du skal helt sikkert stille op Troels !

Dit game bliver testet på en masse måder du ikke er vandt til og det er meget lærigt.

Efterfølgende har du et meget bedre overblik over hvad du har brug for at arbejde på.

Gør jeg nok også :smile:

Synes bare det var lidt for tæt på Danish Open og synes ikke jeg har kunnet nå at forbedre mit game synderligt siden.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning på arbejdet:

Concept II Roergometer - 200meter x 10 med 20sek pause imellem hver 200meter. Holdt alle 200meter på under 40sek på nær en enkelt hvor jeg var for sloppy. Dælme en god og hård runde :superman:

Crosstrainer - 10min

Sofa Cykel - 10min

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 100kg (Pinky Grip)

Face Pulls - 6sæt x 10reps

Leg Extension - Masser af lette sæt fordi jeg kan li' at ha pump på quads

En Hulens masse udstrækning. Jeg har i den grad brug for det.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Opfølgning af teknikker fra Masterclass'en i lørdags. Var sammen med en gut der åbenbart havde trænet ben for første gang i lang tid så han var utrolig ømskindet. Kunne dårligt rører ham uden han klappede ud selv det slet ikke var forsøg på submission :laugh: Men det gik nu fint nok.

Derefter specifik sparring startende fra åben guard afsluttet med alm. rul startende fra knæene. Kondien føltes god idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt hurtig fredagstræning:

Løb ~ 4km

Løb med hunden så de første 2km var i super hurtigt tempo. Derefter blev hunden træt og det gik langt mere adstadigt de sidste par km.

Fik også lige revet lidt armstrækkere af:

Armbøjninger - 1sæt x 100reps (Uha da da. Det kørte bare. Kunne godt ha' lavet Pr, men da armene var op ad en lille bakke var det lidt snyd. Derfor forsøgte jeg heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Bjj - 1½time

Torben, Salar, Morten samt undertegnede var til trænining idag. Rullede især meget med Torben som er tilbage igen efter noge sygdom. Fedt var det at Salar også var tilbage efter ferie. Han er klart en af vores bedste kæmpere så fantastisk at få ham tilbage at rulle imod :4thumbup:

Torben og jeg aftalte at vi godt måtte bruge benlåse idag så det gav ham lidt en fordel da han har trænet en del Sambo. Jeg har glemte fuldstændigt at forsvarer mig mod dem så røg I et par gange. Ellers styrede jeg nu kampene.

Fed fed træning idag. Rullede over 1times effektiv træning og var på ingen måder træt da jeg stoppede :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Concept II Roning / Enarms dumbell squat and press - 200meter/1min press/200meter/1min press/200meter/1minpres (Hård kombi)

Kondi Cykel - 10min

Pushups - 20/15/10rep

Supersættet med

Spread Eagle Situps - 20/15/10rep

Chest Supported Rows 3sæt x 10reps

Supersættet med

Chest press i maskine - 3sæt x 10reps

Coc1 - 4sæt x 10reps med hver hånd

Efterfulgt af Pullups - 10rep hvor jeg hang indtil grebet gav op

Biceps - 2sæt x 8reps

En masse udstrækning..

En rodet runde. Vil fokusere en del på min smidighed her op til næste stævne. Vil tror det begrænser mit Bjj game flere steder. Derudover selvfølgelig cardiovaskulær fokus og bare lidt hygge BB engang imellem for ikke at atrofiere helt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share