Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Uge 6:

Cat - dødløft - 5sæt x 2reps med 140kg

Chin ups - 5sæt x 8reps, 8reps, 5reps +20kg, 1rep +40kg, 8reps

Cabel Rows - 4sæt x 6-10reps med 70-100kg

Isolatet dumbell curls - 4sæt x 8reps med 16-20kgs håndvægte

Barbell curls med olympisk vægtstang - 2sæt x 10reps med 30-40kg

Lige efter træningen tog jeg ned på stranden, hvor vi blandt andet spillede lidt strandfodbold (Hvis der er nogen der synes de har for små lægge, så kan varmt anbefale denne diciplin :retard: )

Efter strandeturen stod den på firmafodbold i en times tid! De fik selvfølgelig alle sammen hug ;) .

En fysisk aktiv dag må man sige! Men nu er det også hviledag imorgen, så det går nok!

Træningen idag gik ganske udemærket! Dødløften var noget bedre end sidste dødløft-speed dag. Jeg fik dog ikke trænet squat idag, da jeg vidste at jeg skulle ud og spille fodbold. Til gengæld fik jeg kørt noget rigtig god chinups træning og noget ekstra biceps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tænkte på at du kan prøve at smide dit avatar billede ind i et billedprogram og så forøg lysstyrken en andelse, det er ret svært at se noget på det. Så kan samtidig beskære det så du kommer til at være i midten af billedet. Så kommer det til at ligne et pro billede af en BB'er ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ser sgu godt ud Onkel Troels... Nu går al den bold træning vel ikke for meget ud over din træning.....???

Efter strandeturen stod den på firmafodbold i en times tid! De fik selvfølgelig alle sammen hug

Så kan de lære det, ka' de.... :biggrinbounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mass<< Mange tak :rolleyes:

Naaa, jeg tror ikke at det betyder alverden med lidt fodbold. Det er trods alt kun om sommeren at jeg spiller fodbold.

Men det ku da godt være at det ikke var så smart at springe squatten over, bare fordi at jeg skulle ud og spille bold!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 6:

Mavemaskine - 6sæt x 12reps med 70kg

Tung bænkpres - 3sæt x 2reps med 125kg + et sæt med 100kg x 6reps

Incline dumbell press - 4sæt x 6-8reps med 32,40,44 og 34kgs håndvægte

Militarypress - 4sæt x 6reps med 60,50,50,50kg

French press - 3sæt x 8-10reps med 50kg

Jeg startede med at træne mave, da der var mange der skulle bruge bænkpressen idag.

I bænkpres startede jeg med to opvarmnings sæt og smed så de 125kg på stangen.

Jeg var en smule nervøs i starten for hvor svær den ville være. Jeg lagde mig ned og spændte godt op. 1rep - nærmest eksplosiv

2rep - ingen problemer

De to efterfølgende sæt gik næsten lige så godt. Det var bare helt kanon :)

Efter bænkpressen stod den må incline dumbell press! En øvelse som jeg ikke har kørt i meget lang tid! Ellers en øvelse som jeg har kørt rigtigt meget før i tiden. Det gik også ganske udemærket. Der var rigeligt overskud.

Men da jeg kom til militarypressen var der efterhånden ved at være udsolgt!

Tilsidste lidt frenchpress! Herlig øvelse!

En rigtig god træningsdag :) :)

Igen idag blev jeg overtalt til at tage med ud og spille noget firma fodbold! Det blev til en times tid i nogenlunde adstadigt tempo! På trods af det svedte jeg helt vildt :retard:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 6:

Tung dødløft - 3sæt x 2reps med 170kg

Cabel Rows - 6sæt x 8-10reps med 90-100kg

Leg Raises - 3sæt x 16reps med hele bunken

Hammer curls 3sæt x 6reps med 20-26kgs håndvægte

Squat - 3sæt x 6reps med 50-90kg

+Et max rep forsøg med 50kg i bænkpres = 50reps blev det til. Inspiret af Amourd Females log.

En stille og rolig dag! De 170 i dødløft kørte uden større problemer. Jeg kørte uden stropper idag, for at styrke mit greb lidt. Jeg tror dog at jeg vælger at bruge stropper næste uge, hvor jeg skal ha 3reps med samme vægt som idag.

Jeg følte ikke at jeg havde så meget energi idag, men styrke følte jeg var der.

Squat træningen idag blev kørte stillle og roligt uden den store energi.

Forinden skulle jeg lige prøve et max reps forsøg med 50kg i bænkpres. Jeg var ret øm efter træningen i går, men Thomas J mente at det er god restitutionen, så det tror jeg på :D

Jeg skulle se om jeg kunne slog politiskolen rekord med over 80reps. Det gik ikke. Men det havde jeg nu heller ikke regnet med.

Jeg kunne måske godt ha taget en fem stykker mere. Med så lav vægt er det tit et spørgsmål om viljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her idag væltet jeg ud af sengen kl 12:15 med 'tømmerdrenge'!!

Fuck fuck!! Jeg skal jo være med i et motionsløb i Fredericia (Hannerupløbet), med løbsstart kl 12:30 :blink:

Så det var bare om at komme i løbeklunset, og ud på cyklen!

Da jeg ankom var der tyve sekunder til løbsstart, og der manglede jeg stadigt at få min Chip og mit løbenummer :o

Nå, men jeg fik da mit løbenummer og chip, så jeg deltog! Men det betød også at jeg kom til at ligge allerbagerst! Bagved folk med barnevogne og en masse folk som bare ville gå løbet rundt! Så det blev til et 'lidt løb og lidt gang' løb! Hvilket også kan ses på min tid som var ca. 27min, ved 4,6km.

Men med de 'tømmerdrenge' og den løbeform jeg er i for tiden var det vel egentligt godt nok at jeg ikke kunne løbe igennem, pga af forholdende!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 7:

Cat - bænkpres 5sæt x 2reps med 105

Closegrib lockouts på smithmaskine - 70, 160, 200, 230(MISS :angry: )

Decline bænkpres på smithmaskine - 60kgx10reps, 100kgx6reps, 120kgx1rep, 150kgx1rep :)

incline dumbell flyers - 4sæt x 8-10reps med 30kgs håndvægte

Dip - 3sæt x 6-12reps med 20-40kg mellem benene.

Centret var totalt fyldt op i dag, så det resulterede i at vi blev nød til at vente en del på udstyret! Det var meningen at vi ville kører lockouts i squat stativet men da der var så mange ville vi ikke optage det på en øvelse.

Det blev i noget lockouts i smithmaskinen i stedet for, sammen med min makker, Tonni og Thomas! Tonni var suværen i denne øvelse med sine korte arme! Jeg var suverænt den svageste!! Selv min makker på 75kg tog mig med 40kg :angry: Men han tog også mere end Thomas, så vi brugte vores lange arme som undskyldning :D

Til gengæld kørte det helt kanon i decline bench, hvor jeg satte ny PR i denne øvelse med 150kg :devil:

Flyers og Dip kørte også udemærket idag, så alt ialt en rigtig hård og god træningsdag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 7:

Cat - dødløft 5sæt x 2reps med 140kg

Squat - 60kgx10reps, 100kgx8reps, 120kgx6reps, 130kgx2reps, 100kgx8reps, 100kgx6reps

Pull ups - 4sæt x 6-8reps, sæt 2 og 3 blev kørt med +10kg

Cabel Rows med lige stang og bredt greb - 4sæt x 8-10reps med 70-80kg

Mave med håndklæde under lænden - 4sæt x 16reps med +10g

Rigtig god og hård dag igen idag!

Dødløften kørte rigtig godt og eksplosivt idag med masser af overskud :)

Squatten kørte også bedre end den har gjort i lang tid! Der er helt klart sket fremgang her!

Det har været rigtig gode trænings sessioner på det sidste, hvilket jeg klart tror skyldes at jeg har trænet med en makker som er med på at træne på samme måde som jeg!

Men i næste uge starter studierne og jeg flytter til Odense igen, så må vi bare håbe at motivationen og fremgang bliver ved!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 7: (Ekstra dag udover programmet)

Leg Raise - 3sæt x 20reps med hele stakken

Seated leg Raise - 3sæt x 16reps med 50kg

Mave på 45Grader bænk - 6sæt x 20reps

Cuban Press - 3sæt x 6reps med 30kg

Isolatet biceps curls - 3sæt x 8-10reps med 16-20kgs håndvægte

Dumbell Biceps curls - 4sæt x 4-25reps med 24kg, 30kg, 18kg, 14kgs håndvægte

En lille hygge dag udover programmet! Det blev til noget læg, mave og bicepstræning + en smule rotatormanchet træning.

Det var første gang at jeg kørte cubanpress så jeg skulle lige øve tekniken lidt. Jeg ville heller ikke kører den for hård når jeg skal kører tung bænkpres imorgen.

Det blev faktisk til en udemærket gang bicepstræning, hvor jeg trænede isolatet curls med Thomas J.

Altid herligt med et godt pump i sine biceps :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 7:

Tung bænkpres - 3sæt x 3reps med 125kg

Dumbell shoulderpress - 10repsx2x28kg, 8repsx2x32kg, 6repsx2x36kg(PR), 8repsx2x32kg

Dumbell laterals - 4sæt x 10reps med 14kgs håndvægte

Bend over dumbell laterals - 4sæt x 10reps med 9kgs håndvægte

French press - 6sæt x 8reps med 50kg

Først skal det lige nævnes at jeg har DOMS i mine biceps, lats, pecs, mave og hele bentøjet :ilovemuscle:

Bænkpres kørte rimeligt godt hvis det ikke var fordi at jeg har ondt i min venstre skulder ved bænkpres. Jeg mærker ikke noget til den ved skulderpres! Jeg er ikke helt sikker på hvor det stammer fra!! Jeg tror dog at det er fordi at jeg har sovet på min venstre arm, eller også kommer det fra cubanpress igår, eller ganske enkelt for mange pres øvelser!!

Jeg tror dog ikke at det er noget slemt! Det skal nok gå 100% iorden igen i løbet af forhåbentligt ikke lang tid!

Skulderpress kørte rigtigt godt idag, og jeg fik også en ny PR i denne øvelse med 36kgs håndvægte! Det er første gang at jeg kører så tungt i denne øvelse!

Så stod den på diverse Laterals hvorefter vi sluttede af med vores Frenchpress marthon. Det var sgu en der ristede Triceps :devil:

Alt i alt en god dag, men med skulderen som skår i glæden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 7:

Tung dødløft - 3sæt x 3reps med 170kg +2singels med 170

Goodmornings - 10reps med 60, 6rep med 80, 6rep med 100, 8rep med 80

Dimel deadlift - 10x60kg, 8x100kg, 8x100kg, 8x100kg

Shrugs - 4sæt x 8reps med 140kg

Cabel Rows - 4sæt x 8-10reps med 90-120kg

Hammer Curls - 6repsx22kg, 6repsx28kg, 2-3reps med 34kg (Jeg kastede dem op :puke2: :lol: )

Biceps curls - 1sæt x 40reps med 12kgs håndvægte(Ren aerobic :treadmill: )

Statisk hold med en 12kgs håndvægt i hvor hånd - 1min og 2sek (Hvis jeg bare var lige så stærk som jeg var udholden i mine skuldrer <_< :huh: :lol:)

Lidt grebstræning som viste sig at være lidt for tungt for mine små tynde underarme ;)

Alt i alt en rigtig god og inspirende dag!! Jeg trænede med Thomas og Claus i omkring 2 1/2 time, og der var masser af rigtig powerliftning stemning.

Mit dødløft kørte ganske udemærket, og det var så heldigt at vi alle tre skulle primært kører med 170kg på stangen, så det var helt perfekt!

Goodmorning var OND :devil: Jeg kan allerede mærke nu at jeg får DOMS i lænden i morgen!

Så fik jeg også prøvet Dimel Deadlift idag! Nu må vi se om det også kan mærkes i haserne i morgen!!

Jeg kørte Shrugs og CabelRows alene, mens Claus og Thomas trænede bænkpres.

Så skulle der batles i Hammercurls tilsidst, og Thomas insisterede på at bestemme vægt og Rep antal! Så lad dog drengen tænkte Claus og jeg, vi skal jo ikke ha at han begynder at græde :lol: :D :lol:

34kgs håndvægte var vidst lige en tand for meget af det gode :retard:

Jeg sluttede af med noget statisk hold med 12kgs håndvægte, hvor jeg vandt over en anden gut i centret i overlegen stil :kickass: ;) :lol: Jeg slog også min gamle rekord på omkring de 58sek, så det er jo helt perfekt!

Efter træningen stod den på stærkmands videoaften med Pizza og proteindrik ved Thomas.. I'm at the stronges of all, I'm from Iceland and i'm at VIKING!!! Yeahh!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Troels! Fin dag! :)

Her er klippet med din dødløft. Nasty med 3 reps med 170kg... Det tror jeg sgu ikke jeg kunne. Du har de samme sygdomme som jeg selv, ser det ud til: For hurtig til at fyre benene af og runding i ryggen.

Men der er god fart. Det må jo være ca. 90% af dit max. :)

MPEG (10MB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desværre har vores trafik-overfølsomme ADSL-linie til min webserver (hvor klippene ligger) smidt sig på skjoldet. Midlertidigt kan man derfor hente direkte fra min hjemmecomputer her.

Desværre kan den ikke trække ret mange samtidige forbindelser, så får du en fejl må du prøve igen senere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har lige set videoklippet hvor du dødløfter.....Du er jo en mean mådderfokker :sneaky: :sneaky: :sneaky:

Vi ses mandag.

Jakob siger, at der kommer to nye (lækre) piger i klassen (dem er der jo stor mangel på i klassen), så kan alle I singelfyrer jo godt pudse scorebemærkningerne klar :) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

CJ<< Jo, tak for klippene! Jeg har desværre ikke set dem af mig selv endnu! Men jeg prøver lidt senere! Det virker vel senere!

Thyge<< Hej mester! Ja, det er sgu herligt med nogle, ifølge Camma, lækre tøser i klassen.

Jeg er begyndt at pudse scorer bemærkningerne af....Vi du med hjem og se min frimærkesamling.....Øhhh, har jeg ikke set dig før......Vi du være med til at lege far, mor og børn..... Er det ik en ny bluse den der?? Den er pæn B) :D :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnus<< Ja, jeg har også lagt mærke til at min ryg ikke er helt så ret som den burde være! Men med de lettere vægte er teknikken også langt bedre! Det er først når jeg kommer op omkring 85-90% at teknikken ryger lidt væk :(

Jeg vil sige at jeg aldrig kunne lave et maksforsøg med perfekt form! Om det så ligefrem er sundt for ryggen?? Men som Xax siger så er det afgørende at lændedelen er ret, da L4 og L5 er de meste hyppige områder for discosprolaps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg skulle ifølge mit program ha' været nede og træne både idag og igår, men jeg har ikke lige fået mig taget sammen til at melde mig ind i et center i Odense endnu! Jeg regner med at det bliver Fyens Helse sport - prisen er simpelhen for fordelagtig i forhold til OBBC!

De ekstra hviledage det er blevet til tror jeg kun er en god ting, jeg har ihvertfald stadig DOMS i haserne fra i fredags, og min venstre skulder har ihvertfald også haft gavn af noget ekstra hvile!

Jeg skulle lige hører om der er nogle af jer der ved hvor man kan downloade et godt antivirus program - Norton Antivirus virker ikke på min computer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uge 8:

Cat-bænkpres - 5sæt x 2reps med 105kg

Closegrib benchpress - 1sætx8reps med 60kg

1sætx3reps med 100kg

1sætx1reps med 135kg (Ny PR :devil: )

1sætx1rep med 140kg (Ny PR :devil::devil: )

1sætx8reps med 100kg

Military press - 6sæt x 3-8reps med 60-70kg

Dumbell laterels - 3sæt x 10reps med 12-16kg

Pushdowns - 5sæt x 10reps med 60-90kg

Ab weel - 4sæt x 10reps

Det var så første gang i mit nye center i Fyens helse sport! Og det er jo noget lidt andet end der hvor jeg har trænet i hele min sommerferie! Der hvor jeg trænede i Fredericia kendte jeg stort set alle i centret og af dem har hovedparten rimeligt styr på deres basisøvelser, og man oplever ofte at squatstativet er optaget!

Da jeg var nede i fyens helse sport idag, kiggede jeg mig omkring og obserede at alle kørte enten forcede bicepscurl eller bryst på en brystmaskine :huh:

Ókay, det var måske også lidt af et tilfælde, for jeg ved da at der er nogle der kører basisøvelser i Fyens helsesport, det er bare ikke mange procentmæssigt iforhold til der hvor jeg trænede i Fredericia.

Nå, men til det træningsmæssige! Man kan sige at det var lidt en blandet dag idag! Da jeg begyndte at kører bænkpres kunne jeg konstatere at min skulder stadig gør mindst lige så ondt som sidst jeg kørte bænkpres :angry: :thumb_down: :angry:

Det er fanme noget lort! Jeg håber bare at den når at blive klar inden jeg skal makse!

Så havde idag bestemt mig for at jeg ville prøve at makse i closegrib bænkpres og frygtede også at skulderen ville gøre ondt her! Det var dog ikke tilfældet! Ingen smerte ved denne øvelse!

Mit første forsøg på at slå min PR var på 135kg! Den fløj op uden problemer :o Jeg var lidt overrasket da jeg ikke har kørt denne øvelse i laaang tid! Næste forsøg var så på 140kg! Der skulle lige kæmpes lidt mere, selvom det langtfra var en fighter :banana::banana::banana:

Det tegner rigtigt godt styrkemæssigt for en ny PR i bænkpres!

Jeg må indrømme at jeg tjekkede mange gange om det nu virkelig VAR 140kg der sad på stangen!! Jeps den var sgu god nok :superman:

Jeg fik også prøvet ab weel idag! Jeg ved nu ikke!! Jeg er knap så begejstret som det lyder til mange andre er for dette stykke træningsredskab.

En dag hvor det er noget lort at min skulder gør ondt ved alm bænkpres, men hvor mit closegrib bænkpres overskyggede det hele og gjorde det til en superdag alligevel :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now