Skummetmælk SKIDT under cut?


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid været meeeeget glad for skummetmælk. Det er da også en utrolig rar proteinkilde, som jeg benytter mig af både under cut og bulk. Hvis jeg bulker igennem, så ryger der let 5 liter ned, men nu hvor jeg cutter, så er det mere i størrelsesordenen omkring 3,5 liter. Jeg troede egentlig, det var fint. Der er meget protein, kulhydrater er der også, men jeg troede, det var af den gode slags, og fedtet er der næsten intet af.

Jeg snakkede så bare med en amerikaner, der sagde, mælk var en meget dårlig idé. Der var alt for meget SUKKER i, når man nu cutter??

Så, basically er mit spørgsmål simplethen, om det er fint at drikke store mængder skummetmælk under cut? (Mind you, jeg har absolut intet problem med at tabe mig, så i forhold til kalorier generelt er det intet problem. Det er kun om det er "dårlige" kalorier at få ind så at sige)

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede så bare med en amerikaner, der sagde, mælk var en meget dårlig idé. Der var alt for meget SUKKER i, når man nu cutter??

Der er ikke noget sukker i mælk. Kulhydraterne i mælken er udelukkende laktose. Bliv du bare ved med mælk, en god protein-kilde som du selv siger.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget sukker i mælk. Kulhydraterne i mælken er udelukkende laktose. Bliv du bare ved med mælk, en god protein-kilde som du selv siger.

Peter :smile:

Mange tak! Jeg syntes også, det lød meget underligt... Men hvad med den laktose, der er? Er det ellers noget fint noget? :D

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige nævnes at laktose også er en sukkerart, så hvad jeg sagde ovenover var dårligt formuleret. Betegnelsen "sukker" bruges normalt om sukrose, og det var med denne generelle betegnelse jeg konstaterede at mælken var uden sukker. Om laktose er en "bedre" sukkerart end sukrose skal jeg ikke kunne sige, der må andre hjælpe.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

istedet for arla mini 30 kan du også bare ta 9dl postevand, og 1 dl skummetmælk!!! det smager nogenlunde ens, men jeg vil vove at påstå at min opskrift er meget billigere!

Ikke enig, du får jo samme mængde protein i en liter arla min 30 som i en liter skummetmælk eller minimælk, men lige så lidt fedt, som i minimælken og mindre laktose.

Smagen kan diskuteres , jeg synes nu, den er ret uskadelig

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig, du får jo samme mængde protein i en liter arla min 30 som i en liter skummetmælk eller minimælk, men lige så lidt fedt, som i minimælken og mindre laktose.

Smagen kan diskuteres , jeg synes nu, den er ret uskadelig

det er rigtigt nok.. protein indholdet og fedt indholdet er det samme som i skummetmælk, men meningen var at jeg mener at det er spild af penge!! Den kan ikke bruges til at blande protein pulver med(ihvertfald ikke mit pulver), og så smager det ligesom 9dl vand balndet med 1 dl skummetmælk, syntes jeg.. men det er vel smag og behag.. Jeg ville bare mene at det var spild af penge!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid været meeeeget glad for skummetmælk. Det er da også en utrolig rar proteinkilde, som jeg benytter mig af både under cut og bulk. Hvis jeg bulker igennem, så ryger der let 5 liter ned, men nu hvor jeg cutter, så er det mere i størrelsesordenen omkring 3,5 liter.

Om dagen?? det kan umuligt være sundt! Jeg holder mig på max en liter pr. dag. Hvorfor ikke prøve og få protein gennem fast føde :4mewantfood: , så tarmene har noget at arbejde med!

Link to comment
Share on other sites

Problemet med mælk under diæt er, at det ikke mætter. I forhold til, at få samme mængde protein og kulhydrat fra fx kød og kartofler.

Det er rigtig i forhold til kartofler.. men et glas på 400g skummetmælk gør mig mæt.. meget!

Link to comment
Share on other sites

Mælk på diæt er da absolut ikke nogen god ide.. skal man holde en god diæt holder man sig helt fra mælkeprodukter.

Laktose er jo noget man vil holde sig fra når man er på diæt.. Har læst et sted at mælken forårsager en hævelse af insulin, hvilket man vil undgå på diæt. Kan ikke huske de tekniske detaljer i det, men det er vel pga. laktosen..

Link to comment
Share on other sites

Altså bare lige for at få det helt på det rene så er det med at tabe sig i sig selv det letteste i verden for mig. Det, jeg gerne vil frem til er, om skummetmælk ud fra et ernæringssynspunkt er skidt for diæten. Altså er den laktose, I siger der er i skidt? For så må jeg jo prøve at erstatte en stor del af det, hvilket jeg ikke har lyst til.

Jeg taber mig let, selv med meget skummetmælk, så hvis det har et fint nok indhold, så er jeg ligeglad med de mange kalorier... men har det dét?

Link to comment
Share on other sites

Om dagen?? det kan umuligt være sundt! Jeg holder mig på max en liter pr. dag. Hvorfor ikke prøve og få protein gennem fast føde :4mewantfood: , så tarmene har noget at arbejde med!

Vil da ikke mene 5 liter mælk er usundt? Jeg drikker selv mellem 3-6 liter om dagen, alt efter hvad får at spise selvfølgelig. Men ja, giver dig ret i at protein igennem fast føde også er min første priotet. Det er jo rugbrødet, som gør en stor og stærk! :superman:

Link to comment
Share on other sites

JensLyn17-> Det er fordi mælkens laktose giver et forholdsvis stort insulinudsving, hvilket man, alt andet lige, vil undgå når man er på diæt.

Hvis du ikke har problemer med at tabe dig samtidig med at du drikker mælk, så bare fortsæt. Der er intet sundhedsmæssigt i vejen med det.

Link to comment
Share on other sites

JensLyn17-> Det er fordi mælkens laktose giver et forholdsvis stort insulinudsving, hvilket man, alt andet lige, vil undgå når man er på diæt.

Hvis du ikke har problemer med at tabe dig samtidig med at du drikker mælk, så bare fortsæt. Der er intet sundhedsmæssigt i vejen med det.

I see... Det skal lige nævnes, at det er rigtigt, jeg taber mig let med alt den mælk, men indtil videre har mit cut bestemt ikke været den store succes (for meget muskel tabt, ikke specielt tydelig ændring i fedtprocent og stor tab i styrke), selvom jeg alt i alt har tabt over 10kg... Så hvis Jeg taber mig bedre (mere af det er fedt) af at undgå mælken, jamen så må jeg også gøre det :)

Tror I, mælken kunne have indflydelse her? Det kan vel også sagtens bare være fordi, jeg har gjort det for hurtigt, men hvis det er maden, så skal det rettes op på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share