Thomas Jagd 2006


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Endnu engang tak for den varme velkomst :smile:

Her er træningen for de 2 sidste par dage.

Lørdag den 22/7

En hurtig let omgang disko-dasko træning inden jeg skulle et smut til Odense og besøge svigerforældrene.

20 minutters intervaltræning på kondicyklen

Dumbell curls

22 kg x 2 sæt x 6 reps

25 kg x 1 sæt x 5 reps

Back raises

kropsvægt x 2 sæt x 20 reps

Side laterals

18 kg x 2 sæt x 12 reps

Søndag d. 23/7

Military presses

40 kg x 2 sæt x 5 reps

70 kg x 1 sæt x 4 reps

75 kg x 1 sæt x 3 reps

80 kg x 1 sæt x 2 reps

70 kg x 1 sæt x 4 reps

75 kg x 1 sæt x 3 reps

80 kg x 1 sæt x 2 reps

Semi-push-press

90 kg x 1 sæt x 2 reps

Dødløft

120 kg x 2 singles

140 kg x 3 singles

160 kg x 1 single

183 kg x 1 single

206 kg x 1 single (måske lidt dumt at køre så tungt 6 dage efter jeg tog 201 kg, når jeg på ingen måde er i god dødløft form. Men det føltes relativt OK. Der er stadigvæk lidt reserve i tanken)

Bænkpres

40 kg x 5 reps

70 kg x 3 reps

110 kg x 6 sæt x 2 reps (god fart på dem idag)

Pullups

kropsvægt (113 kg) x 8 reps

kropsvægt (113 kg) + 12 kg x 2 reps

kropsvægt (113 kg) + 18 kg x 1 single

One-arm overhead triceps extensions

18 kg x 2 sæt x 12 reps

Dumbell curls

18 kg x 2 sæt x 12 reps

10 minutters sjipning

4 spurter med 60 kg sandsæk på ryggen

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

specielt når jeg husker at fokusere mindst lige så meget på proces som mål.

Der ligger en meget vigtig point gemt her. Det gælder specielt for mit vedkommende. Og det er at lade træningen være målet i sig selv. Jeg elsker at træne, og har altid gjort det. Mit problem er bare at jeg meget nemt ender i en situation hvor træningen styrer mit liv, og bliver meget mål-orienteret.

Umiddelbart lyder det som en meget fornuftig plan, at sætte sig små nye mål i træningen hele tiden. Det har bare vist sig ikke at være smart for mig. For de mål jeg sætter mig, er ikke bare mål som jeg sigter efter, og som jeg når hvis jeg når dem. For mig bliver det på det nærmeste liv og død. Hvis jeg ikke når de mål jeg sætter mig, så bliver jeg i dårlig humør, og det går i høj grad ud over min hverdag. Det var en bidragende faktor til at jeg kørte sur i det. Jeg tager det simpelthen for seriøst.

Så for mit vedkommende er det bedre bare at hygge mig med træningen, og så tage de gevinster jeg får ud af det med mig. Jeg har en alt for forskruet konkurrence-mentalitet i forhold til mig selv, at det med garanti ikke er sundt i længden, hvis jeg konstant tænker i rekorder, fremgang og mål.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ser jo allerede lee'd ud med træningen.... :4flex: team WOW er ved at være oppe i omdrejninger igen :w00t:

velkommen tilbaw's :wink:

Tak skal du have. Ved ikke om jeg vil kalde det leee' :tongue: Det er ikke sjovt at skulle kæmpe med vægte som en gang var lette. Men det er jo desværre prisen man betaler for at være en slacker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der ligger en meget vigtig point gemt her. Det gælder specielt for mit vedkommende. Og det er at lade træningen være målet i sig selv. Jeg elsker at træne, og har altid gjort det. Mit problem er bare at jeg meget nemt ender i en situation hvor træningen styrer mit liv, og bliver meget mål-orienteret.

Umiddelbart lyder det som en meget fornuftig plan, at sætte sig små nye mål i træningen hele tiden. Det har bare vist sig ikke at være smart for mig. For de mål jeg sætter mig, er ikke bare mål som jeg sigter efter, og som jeg når hvis jeg når dem. For mig bliver det på det nærmeste liv og død. Hvis jeg ikke når de mål jeg sætter mig, så bliver jeg i dårlig humør, og det går i høj grad ud over min hverdag. Det var en bidragende faktor til at jeg kørte sur i det. Jeg tager det simpelthen for seriøst.

Så for mit vedkommende er det bedre bare at hygge mig med træningen, og så tage de gevinster jeg får ud af det med mig. Jeg har en alt for forskruet konkurrence-mentalitet i forhold til mig selv, at det med garanti ikke er sundt i længden, hvis jeg konstant tænker i rekorder, fremgang og mål.

Thomas

Det kan jeg udmærket godt sætte mig ind i. Og som du selv siger, tag det som det kommer, og glæd dig over dagene du skal træne.

Mener det var CT eller Tate der sagde: "Make working out part of your life, not your entire life"

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa Thomas :smile: Dåmmas :tongue:

Det er godt at se dig tilbage på mol, tynde stakit :tongue: Jeg håber at det går godt med det hele, ellers :smile:

Og hvis du kigger forbi Odense, kunne det være hyggeligt, hvis du kiggede forbi (ps. vi kan godt sætte mere end 206 kg på til dig i dødløft :tongue: )

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa Thomas :smile: Dåmmas :tongue:

Det er godt at se dig tilbage på mol, tynde stakit :tongue: Jeg håber at det går godt med det hele, ellers :smile:

Og hvis du kigger forbi Odense, kunne det være hyggeligt, hvis du kiggede forbi (ps. vi kan godt sætte mere end 206 kg på til dig i dødløft :tongue: )

Stefan

Ja, jeg har jo hørt i får jeres egen helt private jernhule. Den må jeg lige over og chekke ud, når i får gang i den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der ligger en meget vigtig point gemt her. Det gælder specielt for mit vedkommende. Og det er at lade træningen være målet i sig selv. Jeg elsker at træne, og har altid gjort det. Mit problem er bare at jeg meget nemt ender i en situation hvor træningen styrer mit liv, og bliver meget mål-orienteret.

Umiddelbart lyder det som en meget fornuftig plan, at sætte sig små nye mål i træningen hele tiden. Det har bare vist sig ikke at være smart for mig. For de mål jeg sætter mig, er ikke bare mål som jeg sigter efter, og som jeg når hvis jeg når dem. For mig bliver det på det nærmeste liv og død. Hvis jeg ikke når de mål jeg sætter mig, så bliver jeg i dårlig humør, og det går i høj grad ud over min hverdag. Det var en bidragende faktor til at jeg kørte sur i det. Jeg tager det simpelthen for seriøst.

Så for mit vedkommende er det bedre bare at hygge mig med træningen, og så tage de gevinster jeg får ud af det med mig. Jeg har en alt for forskruet konkurrence-mentalitet i forhold til mig selv, at det med garanti ikke er sundt i længden, hvis jeg konstant tænker i rekorder, fremgang og mål.

Thomas

Vise ord Thomas - Har faktisk gået og tænkt lidt over dette på det sidste og tror jeg har det på sammen måde som dig. Så rart, at se det skrevet ned og at andre har det på sammen måde. Og husk så nu heller ikke at lade dig stresse af loggen - Mange vil sikkert følge den med spænding og gerne se at der kommer giga løft i den igen - Men træn i dit eget tempo og husk glæden ved træningen er den vigtigeste....Jeg vil ihverfald følge med uanset hvor du havner stykemæssigt - det er jo bare spændende at se hvordan du træner og læse om dine tanker og holdninger omkring det.......

God vind Thomas,

JBH0007/BONDI

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Og husk så nu heller ikke at lade dig stresse af loggen - Mange vil sikkert følge den med spænding og gerne se at der kommer giga løft i den igen -

Tænkte selv på nøjagtigt det samme da jeg startede loggen. Og det er jo naturligt nok, hvis forventningerne er i top, når man tænker på at jeg har været meget stærkere end jeg er nu. Men jeg er nødt til at se således på det, at dette er et helt nyt træningskapitel i mit liv, og det jeg løftede for 2-3 år siden, har ikke noget at gøre med min træning nu. Så jeg tager tingene som de kommer, og håber folk gør det sammme.

Har iøvrigt fulgt din log på bodybuilding.dk et stykke tid, og du er jo en massiv og stærk gut, med en god portion træningserfaring. Det er rart at se at folk giver den ligeså meget gas i træningen, selvom de efterhånden har været i gamet i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver for tiden at ramme et lille kalorieunderskud hver dag, i håb om at smide noget af det spæk man uværligt får opbygget når man har siddet foran computeren i næsten 1 år, uden at lave det store. Det har dog den effekt at nogen dage er næsten uoverkommelige rent træningsmæssigt. Det hele føles tungt og energien er i bund. Idag var en af de dage.

Tirsdag d. 25/7

Bænkpres

60 kg x 2 sæt x 5 reps

90 kg x 1 sæt x 3 reps

100 kg x 1 single

110 kg x 1 single

120 kg x 1 single

133 kg x 1 single

142 kg x 1 single (havde planlagt at forsøge med mere, men synes de 142 kg var alt for langsomme til at det var klogt at prøve på mere)

Military presses

40 kg x 2 sæt x 5 reps

70 kg x 8 sæt x 3 reps

Pullups

kropsvægt x 8 sæt x 3 reps

Power cleans

70 kg x 1 single

80 kg x 1 single

90 kg x 1 single

100 kg x 2 singles

Barbell curls

40 kg x 8 reps

50 kg x 6 reps

60 kg x 4 reps

70 kg x 2 reps

15 minutter på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hmm lægger du ikke også ud med en ret stor volumen. husk på du har dekonditioneret i et år :smile: du kører jo immervæk 32 worksets

Njaaa, nu har jeg jo trænet siden starten af juni, hvor jeg kørte en masse kropsvægttræning med ret stor volumen, så min work capacity er faktisk okay. Og jeg har øget den langsomt henover ugerne. Jeg vil nærmere sige min intensitet er for høj. Men det er min store svaghed. Jeg har konstant og igen en tendens til at løfte for tungt for ofte. Jeg har en rimelig god arbejdsbyrde-tolerance, men jeg bukker ret hurtigt under for +90 % træning, hvis jeg gør det for tit. Så jeg må hellere holde mig i skindet de næste par uger, og fokusere på volumen, eksplosivitet og form/teknik.

Link to comment
Share on other sites

Godt at en af "legenderne" er tilbage, du en af de folk der fik mig fra at køre failure HIT programmer til at få orden på træningen! Gav mig en masse motivation, så det er herligt at du er tilbage.. Synd du ikke har planer om at stille op til lidt styrkeløft dog.. :smile:

Man skal aldrig sige aldrig :bigsmile:

Men umiddelbart har jeg andre mål med træningen lige nu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig sjovt når jeg tænker over det, så er jeg langt bedre til at træne andre, end til at træne mig selv. Jeg overholder jo aldrig de ting jeg advarer andre imod. Det er med garanti også derfor jeg kørte fast sidst jeg var i topform.

"Hold dig fra at køre for tungt for ofte". Ja, goddag mand økseskaft. Det er lettere sagt end gjort for en gammel WSB praktikant, som elsker at presse sig selv.

"Lad være med at køre til failure for tit" Jo jo, men det er jo sjovt at teste sine grænser af ikke.

Det er egentlig trist at man godt ved hvordan man bør træne, men ikke selv overholder det altid :rolleyes:

Hvis jeg vil have det maksimale ud af min træning den her gang, så bør jeg måske nok holde mig selv lidt mere i skindet, og acceptere at alle træningspas ikke behøver at være lige hårde og tunge :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Spøg til side. Hyg dig med det, det er alligevel det der giver mest i længden

Ja, og så er der jo desværre en uhyggelig ussel øvelse i styrkeløft som man åbentbart skal lave som de kalder squat eller på dansk benbøj :crazy:

Giv mig et push-pull stævne, og jeg vil give det seriøs overvejelse :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig sjovt når jeg tænker over det, så er jeg langt bedre til at træne andre, end til at træne mig selv. Jeg overholder jo aldrig de ting jeg advarer andre imod. Det er med garanti også derfor jeg kørte fast sidst jeg var i topform.

"Hold dig fra at køre for tungt for ofte". Ja, goddag mand økseskaft. Det er lettere sagt end gjort for en gammel WSB praktikant, som elsker at presse sig selv.

"Lad være med at køre til failure for tit" Jo jo, men det er jo sjovt at teste sine grænser af ikke.

Det er egentlig trist at man godt ved hvordan man bør træne, men ikke selv overholder det altid :rolleyes:

:laugh: lyder alt for bekendt :4thumbup: :innocent:

men sådan er det vel i perioder når man ikke lige har et program der er skåret total ud i pap, så skal man jo lige prøve :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share