Hvad gør jeg herfra?


Ny-begynder
 Share

Recommended Posts

Her er jeg.

23 år

83 kilo

178 høj

fedt procent 23.4

Har trænet i cirka 4 måneder

Træner overkrop 2 gange i ugen, hele overkroppen. Træner ikke ben fordi jeg er begyndt på kreatin og gider ikke have kramper i benene hele tiden, så venter med ben lige nu da de egentligt fint kan det de skal.

Jeg træner kun i maskiner, ikke med frie vægte, dog overarme med håndvægte engang imellem.

Nu til problemet

Jeg startede for cirka 4 måneder siden med at træne, jeg er blevet en smule større, og jeg kan godt mærke jeg kan løfte mere og mere for hver månede der går, Men jeg overvejer om det vil give mere at begynde at træne en time hver dag, mandag til fredag. Ville det være bedre? Hvilke ting ville give en god fedt forbrænding? vil gerne meget længere ned i fedt procent. Lige nu ror jeg en 2 3 kilometer hver gang jeg træner.

Er der nogen øvelser jeg bare skal bruge? Og kender desværre ikke alle de fine udtryk, så beskriv venligst.

Føler lidt det hele er gået lidt i stå, kan især ikke komme ned i fedt procent og det undre mig.

Hvordan regner i ud hvormeget i må spise, nu har jeg lige læst den artikel om ikke at bulke, men fatter stadig ikke hvordan i regner det ud?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt til at komme videre :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Måden at få fedtprocenten ned på... Den er ret simpel... Du skal spise mindre end du forbrænder... En god gammeldags slankekur :D

Det skal dog ikke være sådan en turbo kur... Du skal i kcal underskud.. F.eks. med 500kcal om dagen, og så sørge for at træne fornuftigt imens... Helst med fri vægte synes jeg... Hvis du indtager mindre end du forbrænder, så falder fedtprocenten med tiden... Cutter du får hårdt vil det gå meget ud over musklerne, gør du det stille og roligt vil du kunne bevare det meste af massen og du vil nok opleve at du får en betydelig flottere krop uden du faktisk har fået større muskler...

Så vejen frem.. KOSTPLAN :-)

Du kan jo skrive ned hvor mange kalorier der er i de ting du spiser, det står på pakken... Så kan du finde din ligevægt... altså der hvor du hverken tager på eller taber dig... Og så skære du ellers bare en passende mængdre fra...

Jeg bulker p.t. med en fedtprocent på gode 15... og vil helst ik have den højere op... Når jeg skal cutte satser jeg på 8-10%

Link to comment
Share on other sites

Siden hvornår er Kreatin + bentræning = kramper i benene?

Jeg tror mere ligningen hedder: Træning - ben + kreatin = diskopump/dovenlars.

:devil: Bliver sku lidt pissed når folk skriver sådan noget bs. Jeg har sku trænet ben indtil jeg begyndte på kreatin, det med ikke at træne ben er noget jeg blev rådet til, og som navnet siger er jeg sku ikke den der ved mest om det, altså følger jeg de råd folk giver mig.

Link to comment
Share on other sites

:devil: Bliver sku lidt pissed når folk skriver sådan noget bs. Jeg har sku trænet ben indtil jeg begyndte på kreatin, det med ikke at træne ben er noget jeg blev rådet til, og som navnet siger er jeg sku ikke den der ved mest om det, altså følger jeg de råd folk giver mig.

Okay. Men det nok det dårligste råd du nogensinde har fået så :smile: Hvordan lød argumentationen for at du ikke skulle kombinere kreatinkur og bentræning?

Du kan sagtens træne ben selvom du tager kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til Motion-online!

Hvis dit formål er at tabe dig, så skal du ikke tage kreatin. Det er med 99,9% sandsynlighed også unødvendigt, når du er nybegynder.

Her er nogle råd:

1) Du kan fint sætte din træningsmængde op. Prøv at veksl mellem cardio (dvs. løb, spinning, ro-maskine) og styrketræning.

2) Kom væk fra maskinerne i forbindelse med styrketræning og kom i gang med at træne ben.

3) Læg dig i svagt kalorieunderskud, som allerede foreslået.

4) Læs-læs-læs en masse på denne side!

Held og lykke!

Zorn.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke ? (ud over at det selvfølgelig binder nogte væske )

Når manden er nybegynder, der træner i maskiner og ikke ben, er det nok meget tvivlsomt om kreatin er den rigtige løsning på noget som helst. Som MZ skriver i en artikel om kreatin:

"Hvis man blot træner for at holde sig almindeligt i form er det nok en overdrivelse at begynde at spise kreatin. Hvis du derimod er typen, der træner kompromisløst og har optimeret alle de primære ting, såsom kost og restitution, så kan kreatin være det, der giver dig de sidste marginale forbedringer"

Hvilken af de to typer mon vor mand er?

Og når et af ønskerne er at komme ned i vægt, skal han nok heller ikke tage noget, der binder væske i kroppen.

Så alt i alt, vil det at tage kreatin være spild af penge i bedste fald.

Mvh.

Z.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke KUN for at komme ned i vægt, men for at komme til at se større/bedre ud

, og der har jeg læst mig til, og set at det hjælper meget med en lavere fedt procent. Så altså jeg træner for at blive større, det er derfor jeg spørger hvad jeg skal gøre nu, sorry hvis det ikke fremgik ordentligt i teksten, men jeg vil samtidigt også gerne ned i fedt procent.

Kreatin råd. Jeg fik bare afvide at man helst ikke skulle træne ben når man indtager kreatin, da det skulle kunne give voldsomme benkramper, og det må jeg da indrømme jeg ikke har lyst til, jeg have tænkt mig at tage benene igen når jeg prøver at stoppe kreatin igen, man skal jo holde pause jævnligt siger de kloge. Men der blev jeg så klogere :4thumbup:

Hvordan gør i helt præcist det med at måle hvad i spiser? Jeg mener svigermors mad eksempelvis kan man jo ikke lige få afvide hvad indeholder præcist? Nogen der har samme start tal som mig cirka der kan fortælle mig hvad de spiste?

Forstår sku ikke helt hvordan i regner den ud. :innocent:

Hjælper det meget at gå fra maskiner til frie vægte? og hvorfor?

Hjælper det bedre hvis man bruger forskellig cardio en på en måde hver gang?

Og til slut, mange tak for jeres svar :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke KUN for at komme ned i vægt, men for at komme til at se større/bedre ud

, og der har jeg læst mig til, og set at det hjælper meget med en lavere fedt procent. Så altså jeg træner for at blive større, det er derfor jeg spørger hvad jeg skal gøre nu, sorry hvis det ikke fremgik ordentligt i teksten, men jeg vil samtidigt også gerne ned i fedt procent.

En lav fedtprocent vil give dig en mere markeret krop, men ikke større muskler.

Du skal vælge om du vil ned i fedtprocent, eller op i muskelmasse først, for du kan ikke gøre begge dele på samme tid.

Kreatin råd. Jeg fik bare afvide at man helst ikke skulle træne ben når man indtager kreatin, da det skulle kunne give voldsomme benkramper, og det må jeg da indrømme jeg ikke har lyst til, jeg have tænkt mig at tage benene igen når jeg prøver at stoppe kreatin igen, man skal jo holde pause jævnligt siger de kloge. Men der blev jeg så klogere :4thumbup:

Det har intet på sig. De eneste kramper jeg har døjet med, er pga. væskebalanceproblemer i forbindelse med meget og intens cardio. Kreatinen har intet med dette at gøre.

Hvordan gør i helt præcist det med at måle hvad i spiser? Jeg mener svigermors mad eksempelvis kan man jo ikke lige få afvide hvad indeholder præcist? Nogen der har samme start tal som mig cirka der kan fortælle mig hvad de spiste?

Forstår sku ikke helt hvordan i regner den ud. :innocent:

Mange af os bruger krop&kost regnearket (find det via. google) og en køkkenvægt. Færdiglavet mad hos familien eller ude tager jeg selv på øjemål. Det bliver man ret heftig til efter et par måneder med en køkkenvægt og en masse forskellige madvarer.
Hjælper det meget at gå fra maskiner til frie vægte? og hvorfor?

Det hjælper hvis du gir' den gas!

Man bruger en del flere muskler ved frie vægte, idet man selv skal have styrken til at stabilisere løftene og holde balance. I maskiner er der som regel kun frem og tilbage, eller op og ned. Du er låst fast af maskinen og meget tit er der tale om isolation af enkelte muskler ...det er fint til visse personer, men hvis du vil være stor, så drop dem.

Hjælper det bedre hvis man bruger forskellig cardio en på en måde hver gang?

Og til slut, mange tak for jeres svar :4thumbup:

Nogle cardio-redskaber aktiverer kroppen mere end andre og har derfor potentiale til at forbrænde mere energi, men det kræver en tilsvarende hård indsats af brugeren.

I bund og grund handler det bare om at brænde kcal. af over en længere periode, så det er vigtigt ikke at køre død i det, eller hade det. Så lav det cardio du kan lide, eller bland det hele sammen. Bare du gir' den gas!

Held og lykke og pas nu på med at æde alt information råt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/kost_og_kostti...rtment-syndrom/ - Lyder som om at nogle kan få krampe af at indtage kreatin kombineret med bentræning. Men det er nok næppe noget der skal afholde en fra at træne ben, man kan da i det mindste afprøve om man har tendens til krampe ved bentræning, før man afskriver kreatinen.

*har ik lige læst alle indlæg, så hvis det er en repost så undskylder jeg...

Link to comment
Share on other sites

Ja, men som artiklen angiver, så er det kun hvis man har tendens til kompartment-syndrom (for stort tryk i musklen / for lidt plads indenfor muskenhinden) at det er et problem.

Altså, hører man ikke til de meget få, der har kompartment-syndrom, så er der intet problem! Skulle det vise sig, at man alligevel har denne tendens, så stopper man blot med at anvende kreatin. Faktisk vil jeg umiddelbart formode at kreatin indtag i givet fald er problematisk, uanset om man træner ben eller ej, idet det giver vædske ophobning i kroppen generelt. Sådan læser jeg da også artiklen!

Summa sumarum: ingen undskyldninger for ikke at træne ben :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share