Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

UV-rugby foregår med finner og dykkermaske/snorkel i den dybe ende af svømmehallen. Bolden kan synke og stødes gennem vandet, og der er seks spillere i vandet fra hvert hold. Målene er en forvokset papirkurv skruet fast til bunden. Resten er meget lig alle andre boldspil :bigsmile:

Sådan ser det ud:

post-627-1168197101_thumb.jpg

Eller lidt mere uoverskueligt :tongue: :

post-627-1168197138_thumb.jpg

Du kan læse flere detaljer via linksene til venstre på denne side.

Det er DGI på Fyn som arrangerer løbene, her er et link. Det er ikke så Vestsjællandsvenligt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mads: Min teknik på Jensens er formentlig upåklagelig :4mewantfood:

Nu hvad finnesvømning angår: Når jeg tænker over det, bruger jeg som regel flyben. Jeg prøver at øve mig i at bruge hele kroppen incl kropsstammen, som man ser de rigtige finnesvømmere gøre det. Det er lidt ude over min motoriske kapacitet :tongue: , men så kompenseres med stærk muskulatur omkring hofteleddene. Der er relativt lidt bevægelse i knæleddene. Men jeg når ikke at tænke så meget over det, for så bliver jeg angrebet :wink:

Mon Mizz gider svømme til Reykjavik? :laugh:

Du skal nok ikke kigge for meget på finnesvömmerne. Det er större finne og anden distance. Få det i hoften. Meget samme bevægelse som vi mænd bruger i "særlige" situationer. Meget hofte. Lav amplitude og god kraft i benene.

Er sikker på at Mizz gider svömme til Reykjavik hvis hun havde overstået sit begynder kursus. Der er nu også fly herop :superman:

Og ja - teknikken på Jensens fejler ikke noget :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mads: Jeg synes i hvert fald jeg får en del ud af at bruge mavemuskulaturen, men den bruges jo også til mænds bevægelser i 'særlige situationer' :tongue:

.....

Mandag:

UV-rugby - 45 min

Af en eller anden grund lykkes det altid at få lavet nogle skævfordelte hold, og det lykkes så i ekstrem grad idag :blink: Jeg var så på det gode hold, men blev spist af med pladsen som v.wing :sneaky2:

Jeg forsøgte ellers at levere en færdigpakket løsning til holdsammensætningen hvor jeg var midtermand, men uden held, selvom jeg foreslog vi skulle slås om det :laugh:

Nå, men det er jo alligevel en fornøjelse at ligge på mål på et hold, som næsten aldrig er i forsvar (man spiller flyvende målmand i UVR) - så det meste af tiden gik alligevel med angreb :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

UV-rugby foregår med finner og dykkermaske/snorkel i den dybe ende af svømmehallen. Bolden kan synke og stødes gennem vandet, og der er seks spillere i vandet fra hvert hold. Målene er en forvokset papirkurv skruet fast til bunden. Resten er meget lig alle andre boldspil :bigsmile:

Sådan ser det ud:

post-627-1168197101_thumb.jpg

Eller lidt mere uoverskueligt :tongue: :

post-627-1168197138_thumb.jpg

Du kan læse flere detaljer via linksene til venstre på denne side.

Det er DGI på Fyn som arrangerer løbene, her er et link. Det er ikke så Vestsjællandsvenligt :wink:

Det der med det ligner andre boldspil....not in a million....Bortset fra jeg ikke kan svømme særligt godt, ved jeg nu hvorfor jeg ikke dyrker UV-rugby....man bliver jo våd :crazy: Det kræver garanteret en jern kondi; jeg tænker lidt på om det var sådan noget der kunne bruges i vinter-halvåret som alternativ træning. Er der mange skader i den sport? Måske giver svaret sig selv.... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det der med det ligner andre boldspil....not in a million....Bortset fra jeg ikke kan svømme særligt godt, ved jeg nu hvorfor jeg ikke dyrker UV-rugby....man bliver jo våd :crazy: Det kræver garanteret en jern kondi; jeg tænker lidt på om det var sådan noget der kunne bruges i vinter-halvåret som alternativ træning. Er der mange skader i den sport? Måske giver svaret sig selv.... :laugh:

Skader... ikke meget. Lidt forstuvede fingre er vel det meste det kan svinge sig op på.

En anden fed ting ved UV-rugby (altså udover at man bliver våd og kommer i sauna) er at man bliver tvunget til altid at tænke nogle træk frem. Man skal have bedre spilforståelse end i andre boldspil ellers er man bare sat af.

Husk at når du har afleveret bolden skal du pröve at finde ud af i hvilken retning du skal svömme op fur at trække vejret for at kunne komme ned og være med i spillet idag :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mads: Min teknik på Jensens er formentlig upåklagelig :4mewantfood:

Nu hvad finnesvømning angår: Når jeg tænker over det, bruger jeg som regel flyben. Jeg prøver at øve mig i at bruge hele kroppen incl kropsstammen, som man ser de rigtige finnesvømmere gøre det. Det er lidt ude over min motoriske kapacitet :tongue: , men så kompenseres med stærk muskulatur omkring hofteleddene. Der er relativt lidt bevægelse i knæleddene. Men jeg når ikke at tænke så meget over det, for så bliver jeg angrebet :wink:

Mon Mizz gider svømme til Reykjavik? :laugh:

Hvis jeg rent faktisk når frem til Reykjavik, så har jeg da lært at svømme undervejs :laugh: - så det ville måske være investeringen værd :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Yzer: UV-rugby i vinterhalvåret er et super supplement til løb - det giver (som du har gættet) en rigtig god kondition. De mest alvorlige skader jeg har fået ifm UV-rugby er løbeskader, fordi jeg lagde utrænet ud med 10 km'ere hvilket jeg nemt kunne grundet kondien fra rugby :tongue:

Det var i mine yngre dage... :innocent:

Men UV-rugby er helt fri af de store ledbåndsskader som plager andre boldspil, fx korsbåndsskader og ankelforstuvninger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Yzer: UV-rugby i vinterhalvåret er et super supplement til løb - det giver (som du har gættet) en rigtig god kondition. De mest alvorlige skader jeg har fået ifm UV-rugby er løbeskader, fordi jeg lagde utrænet ud med 10 km'ere hvilket jeg nemt kunne grundet kondien fra rugby :tongue:

Det var i mine yngre dage... :innocent:

Men UV-rugby er helt fri af de store ledbåndsskader som plager andre boldspil, fx korsbåndsskader og ankelforstuvninger :wink:

Jeg kan lige forestille mig det...fantastisk kondition...rasende hurtig på en 10'er...men led og muskler kan ikke lige følge med... :unhappy: Måske var det noget til næste vinter....jeg cykler også en smule om vinteren, men savner egentligt noget som er noget helt andet... :smile: Mit problem er bare, at jeg ikke svømmer så forfærdelig godt, men det var måske en mulghed at blive bedre til det gennem UV-rugby.

Link to comment
Share on other sites

Yzer: Du behøves ikke svømme særlig godt :smile: Det er kun lige i overfladesvømningen, man overhovedet behøves koordinere arme og ben, resten er bare at baske lidt med svømmefødderne. Hurtighed og teknik kommer med tiden.

Det sværeste ved UVR er at hitte hoved og hale i spillet. Giv det ½ års chance - ikke spildt, da du sagtens kan blive presset fysisk, men inden man føler sig 'spillet ind', kan der godt gå en vis tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

På sådan en restitutionsdag kan jeg alligevel ikke dy mig for at lave noget træningsorienteret :blush:

Men mest teoretisk, dog (udover lidt GTG med tactical pullups)...

Styrketræningsplan - udover kærnetræning

Hjemmetræningspas 1

Swings

Pistols + overhead squat

Chinups tung

Pushups

Hanging leg raise

Overhead press, fx bottom up

Windmills

Hjemmetræningspas 2

Swings/snatch

One arm pushups + alm. pushups

Chinups ladders

TGU

Overhead press, fx crush press

Windmills

Hanging leg raise

Centertræningspas

Squat eller dødløft

Bænkpres

Pullups

Dips

Køres skiftevis 2, helst 3 gange/uge. Jeg kan ikke helt hitte ud af om der er for mange øvelser i hjemmetræningspassene. Any comments? :smile:

Link to comment
Share on other sites

På sådan en restitutionsdag kan jeg alligevel ikke dy mig for at lave noget træningsorienteret :blush:

Men mest teoretisk, dog (udover lidt GTG med tactical pullups)...

Styrketræningsplan - udover kærnetræning

Hjemmetræningspas 1

Swings

Pistols + overhead squat

Chinups tung

Pushups

Hanging leg raise

Overhead press, fx bottom up

Windmills

Hjemmetræningspas 2

Swings/snatch

One arm pushups + alm. pushups

Chinups ladders

TGU

Overhead press, fx crush press

Windmills

Hanging leg raise

Centertræningspas

Squat eller dødløft

Bænkpres

Pullups

Dips

Køres skiftevis 2, helst 3 gange/uge. Jeg kan ikke helt hitte ud af om der er for mange øvelser i hjemmetræningspassene. Any comments? :smile:

Syntes det ser fornuftigt ud med øvelsesvalget - personligt mener jeg dog det er vel mange forskellige i hvert træningspas. Prøv evt. at få flg. representeret ved een øvelse i hver wo:

1. Pres for overkroppen

2. Træk for overkroppen

3. Pres for benene

4. En ballistisk øvelse

Hvis du stadig har lidt reserver, så kast en god core øvelse ind.

En anden mulighed, som jeg selv benytter mig af for tiden, er at finde to gode basisøvelser - en grind og en ballistisk, og så lade dem være grundpillen i din træning. På mellemdagene kan du så køre hvad der nu falder dig ind.

Men lad fornuften råde og fortsæt med at give den gas. :devil:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Yzer: Du behøves ikke svømme særlig godt :smile: Det er kun lige i overfladesvømningen, man overhovedet behøves koordinere arme og ben, resten er bare at baske lidt med svømmefødderne. Hurtighed og teknik kommer med tiden.

Det sværeste ved UVR er at hitte hoved og hale i spillet. Giv det ½ års chance - ikke spildt, da du sagtens kan blive presset fysisk, men inden man føler sig 'spillet ind', kan der godt gå en vis tid :wink:

Ha..jeg kan lige forstille mig selv i den forkerte ende af bassinet i overfladen...mens alle andre er under vandet i den anden ende... :laugh: Men det kan da godt være jeg prøver til næste vinter...og risikerer drunkedøden :crazy: Jeg overvejer ihvertfald at finde noget alternativt at supplere vinter sæsonen med.

Link to comment
Share on other sites

Michael: Tak for super respons :bigsmile:

Det er i tråd med mine tanker, men kan jo også blot lade det komme an på en prøve :wink:

En anden mulighed, som jeg selv benytter mig af for tiden, er at finde to gode basisøvelser - en grind og en ballistisk, og så lade dem være grundpillen i din træning. På mellemdagene kan du så køre hvad der nu falder dig ind.

Lyder interessant - dvs. de to basis øvelser hver 2. dag og 'noget andet' KB træning de andre, eller?

Yzer: Du kommer hurtigt efter det.. Du har jo konditionen (vær dog opmærksom på at efterforbrænding efter et løbepas giver dårlig bundtid) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

UV-rugby - 2 kampe

I 1. division. Vi skulle spille mod 2. holdet fra vor elitedivisions-naboklub, samt en skønsom blanding af gamle og nye spillere fra Svendborg. Førstnævnte kamp var som ventet en regulær afklapsning til os, men underligt nok var det her jeg ydede mest med en række irriterende bolderobringer, som dog aldrig kom videre, da der aldrig var nogen at aflevere til :tongue:

Vi vandt 2. kamp mod et hold, som havde set vores lidet glorværdige præstation i første kamp, og undervurderede os derfor :wink:

Jeg havde lidt svært ved at sætte mig op til kampen, da vores første 3 mål var gledet ind i løbet af kort tid :sleeping:

Alt ialt 1 times kamprugby :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Squash - 1 1/4 time

Jeg havde idag store planer om styrketræning og 6 km løb forinden squash. Sofaen overmandede dog i en grad, så hele fyraften gik indtil da... Af et billigt Ikeamøbel at være, så er den utroligt persisterende :tongue:

Så jeg snorkboblede, men var til gengæld vældig frisk på banen, ikke mindst fordi jeg er stort set skadesfri for første gang i ...ja, årevis :w00t:

Kun lidt knurren fra hø. hofte og SI-led, som netop har fået sin forhåbentlig sidste laserbehandling idag (det virker faktisk :blink: ). Jeg vandt :innocent:

Løbet snupper jeg i morgen, og styrketræning blev til

Chinups ladders 1-2-3 x 2

her før sengetid. Man skal jo heller ikke overdrive :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Muddercup MTB/terrænløb - 1:02:etellerandet

Triathlonklubben holdt 3. afdeling af en serie crossduathlons kaldet Muddercup, en skønsom blanding af MTB og terrænløb. Vi tøser (2 stk) skulle køre løb-MTB-løb-MTB-løb, og mændene fik en MTB-løb ekstra. Løbeturen var ca. 2,5 km, og MTB ruten vel nok dobbelt så lang, og temmelig krævende teknisk.

Det var så det som tog en times tid :smile:

Men så var der også lige 15 km cykling derud i stiv modvind (det tog 3 kvarter), fremvisning ved gennemkørsel af både MTB ruten og løberuten (langsomt, hvis man er mangeårig mandlig triatlet), og 15 km cykling hjem igen, og der havde vinden selvfølgelig lagt sig :tongue::4whip:

Alt i alt var jeg i gang med enten MTB eller løb i varierende intensitet fra kl. 0915 til 1300, med kun et stykke kage og 1 L vand som brændstof :blink:

Det meste af tiden har jeg haft en eller anden mærkbar koncentration af mælkesyre i lårene... Det varer vist længe inden mine type II dominerede lårbasser tilgiver mig... Kapillærnet ja tak :laugh:

Men i og med vi 2 tøser var ca. ligegode (jeg hang lidt i løB), så var der fed konkurrence på selve cup'en.. Næste gang snupper jeg bilen derud ligesom den anden :wink:

Nå, men armene skulle jo også brændes aw, så efter en gang rugbrød m.m.:

Svømning - 50 min

Ca. 2 km teknik og crawl. Halvdelen af bassinet var lånt ud til en flok optimistjollesejlere som skulle lave kæntringsøvelse, så der var dømt kødsuppe på tre baner med ca. 10 mennesker på hver :sleeping:

Jeg er mørbanket :wub:

Det var vist meget godt jeg ikke fik lavet pistols i går :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

DGI Crossløb - 2700 m

...på 12:03 min (4:26 min/km)!

Og jeg som aldrig har løbet over 2650 m på en Coopertest :yahoo:

Jeg var oven i købet temmelig træt i stængerne efter de der små 4 timers MTB og løb igår, og ville egentlig bare lunte afsted for hyggens skyld. Men Fanden tog ved da jeg øjnede en chance for at blive det hurtigste hundyr i skoven, så det blev jeg :smile:

Så nu kommer der en PR i loggen :tongue:

Styrketræning center

Bænkpres - 5x5 x 45 kg

Pullups, tactical - 3x5 x mig

Squash - 50 min

En pinefuld omgang, og makker var ligeså træt som mig. Vi trak tænder ud på hinanden gennem 5 sæt :crazy:

Min makker mener iøvrigt vi skal stille op til Fynsmesterskaberne igen i år for at forsvare vores sidste- og næstsidsteplads :laugh:

Alt i alt en skønne træningsweekend :wub:

Selvom jeg åd som en mejetærsker lørdag i et forsøg på at resupplere glykogendepoterne, kunne vægten kun lige snige sig op på 70,2 kg :freaked:

I aften skærer jeg ikke fedtet fra ribbensstegen :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træningsplan uge 3:

Mandag: Styrketræning, Pilates og UV-rugby

Tirsdag: Løb 6 km og boksning 1 time

Onsdag: Løb 5 km og styrketræning

Torsdag: Restitutionsdag

Fredag: UV-rugby landsholdstræning

Lørdag: UV-rugby landsholdstræning

Søndag: Løb 7 km, styrketræning og måske squash.

Jeg brænder godtnok UV-rugbyklubben af torsdag aften, hvor der er kamp i Ribe. Men jeg når såmænd ikke at få fri alligevel, sikkert :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

DGI Crossløb - 2700 m

...på 12:03 min (4:26 min/km)!

Og jeg som aldrig har løbet over 2650 m på en Coopertest :yahoo:

Jeg var oven i købet temmelig træt i stængerne efter de der små 4 timers MTB og løb igår, og ville egentlig bare lunte afsted for hyggens skyld. Men Fanden tog ved da jeg øjnede en chance for at blive det hurtigste hundyr i skoven, så det blev jeg :smile:

Så nu kommer der en PR i loggen :tongue:

Det tror jeg på..tillykke. 4.26 på en cross-rute :superman: Hvad kan det så ikke blive til på en flad landevej? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Thx :bigsmile:

Formentlig lidt hurtigere :wink: Vi gled en del rundt i mudderet og hoppede over 2 væltede træer undervejs...

Jeg spekulerer lidt på om iform.dk's løberuteopmåler skyder over mål (det er den jeg normalt bruger) - der er jeg aldrig nået under 5 min/km, og jeg løb da ikke forfærdelig meget hurtigere idag :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

Pilates - 45 min

med Lotte Paarups Pilates med Kvalitet 1-dvd :tongue:

Styrketræning med KB

Swings (enhånds) 15/15x3 x 16 kg

TGU 7/7x1 x 12 kg

Windmill 5/5x3 x 16 kg

Chinups ladders (1-2-3)x5

TGU må lige vente til jeg har fået flexibiliteten tilbage i højre hofte med fx overhead squat, da det river for meget i SI-leddet når jeg ikke har fuld bevægelighed i hoften... 1 år med lyskeskade giver faktisk lidt skrumpning af ledkapslen. Fyssen sagde også min hø. gluteus max var mindre end venstre :blink:

UV-rugby - 45 min

Endnu engang fik jeg bekræftet hvor lidt v.wing og hvor meget angriber jeg er :crazy:

Jeg kan sagtens spille målmand, men det trækker tænderne ud af min angrebsiver, fordi jeg er forpligtet til at dække spanden i en fast bundet rytme, når vi er i forsvar, og bliver nødt til at holde pulsen nede. Så da vi byttede lidt rundt og jeg røg ind som midtermand, steg pulsen med 50 slag/min - og så kom der gang i sagerne :w00t:

Ikke bare for mig, men for holdet som helhed :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

Pistols - 1/1x6

Løb - 6 km

På 33 min.

Boksetræning - 1 time

De der pistols bliver faktisk noget nemmere hvis jeg gør som Pavel siger :tongue:

Som fx at spænde kærnemuskulaturen... Det gav langt mindre wobblewobble :smile:

Løbeturen var en tung omgang. Det er vist meget godt jeg skal have 3 dages pause efter i morgen.

Det er et stykke tid siden jeg sidst var til boksetræning (ca. 1 måned), men jeg har såmænd ikke tabt i form - tværtimod. Cirkeltræningsdelen var faktisk lidt wuss. Jeg teamede op med 2 gutter som stod lange i næbbet da jeg nuppede den største vægtstang i bicepscurls :laugh:

Jeg tror faktisk jeg blot vil vedligeholde med en time hver 14. dag, mest for sandsæktræningens skyld, som stadigvæk er hård. Og så har jeg ikke helt lært at sjippe endnu :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share