Skal bruge noget til mine knæ


Rommy89
 Share

Recommended Posts

Men hvad skal de varme for? Efter opvarminigsettene bør knæene være varme. Desuden støtter de omkring leddet. Såfremt man ikke kan squatte tungt uden er der noget galt med ens teknik, eller i værste fald med ens knæ.

Støtten af et par knævarmere er yderst minimal, og knæet er et af de led i kroppen, med dårligst blodgennemstræmning, derfor er det også det, der har det største behov for "ekstra" varme.

Link to comment
Share on other sites

Thanks til jer alle sammen.. Super hjælp som altid :4thumbup:

Sort er nemlig über farven :superman:

har sorte bukser, sort tank top, sort håndledsbeskytter og sorte handsker. Med sorte knævarmere bliver sættet jo komplet :smile:

Ehh, og så lige et lille dumt spørgsmål :innocent:

Er der til begge knæ i det link jeg gav i toppen?

Der er kun til 1 knæ :smile:

Link to comment
Share on other sites

Støtten af et par knævarmere er yderst minimal, og knæet er et af de led i kroppen, med dårligst blodgennemstræmning, derfor er det også det, der har det største behov for "ekstra" varme.

Jeg er udemærket klar over, at støtten fra et par knævarmere ikke er vanvittig stor. Men de støtter altså stadigt. Og de kan da helt sikkert være gode for folk som har deciderede knæproblemer. Der hvor jeg stejler er når der raskt væk anbefales knævarmere til gud og hver mand. For en sund og rask atlet bør de ikke være nødvendige.

Blot fordi noget står på T-Mag er det jo ikke den ubestridte sandhed.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mine knæ er begyndt at gøre lidt ondt under træning. Og jeg tror jeg skal bruge noget bind noget om mine knæ.

Jeg har set mange prof har noget de nærmest binder om deres knæ.

Nogen der kender navnet, og hvor det kan købes? Helst på nettet.

Tak :smile:

Hvorvidt knævarmere er en god eller dårlig ide, vil jeg ikke blande mig i. MEN synes så afgjort du skal få efterset din teknik! Tag til en af de mange gratis prøvetimer og spørg en instruktør. Eller (måske endnu bedre) konsulter en fysioterapeut.

Hvor på knæene er det mere præcist det gør ondt? Har du fået vrid i, eller slag på knæeene?

Jeg er efterhånden blevet (forholdsvis :wink: ) klog af skade. Grunden til at jeg vil anbefale en fysioterapeut, er at de til tider ser ting som selv læger ikke lægger mærke til. Jeg fik således scannet mit højre knæ 2 gange for hhv. 2 og 3 år siden uden at lægerne (som vel at mærke arbejdede på Idrætsklinikken i Århus) kunne finde ud af hvad der var galt. Først derefter blev jeg sendt ind til en fysioterapeut. Det tog hende ca 5 minutter at konstatere at problemet var misforhold mellem musklerne omkring knæet.

Held og lykke med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt knævarmere er en god eller dårlig ide, vil jeg ikke blande mig i. MEN synes så afgjort du skal få efterset din teknik! Tag til en af de mange gratis prøvetimer og spørg en instruktør. Eller (måske endnu bedre) konsulter en fysioterapeut.

Hvor på knæene er det mere præcist det gør ondt? Har du fået vrid i, eller slag på knæeene?

Jeg er efterhånden blevet (forholdsvis :wink: ) klog af skade. Grunden til at jeg vil anbefale en fysioterapeut, er at de til tider ser ting som selv læger ikke lægger mærke til. Jeg fik således scannet mit højre knæ 2 gange for hhv. 2 og 3 år siden uden at lægerne (som vel at mærke arbejdede på Idrætsklinikken i Århus) kunne finde ud af hvad der var galt. Først derefter blev jeg sendt ind til en fysioterapeut. Det tog hende ca 5 minutter at konstatere at problemet var misforhold mellem musklerne omkring knæet.

Held og lykke med det :smile:

Mange tak for dit svar! :smile:

Intet er bedre end personlig erfaring!

Det er slet ikke så slemt, jeg er begyndt at varme mere op, og jeg fokusere mere på min teknik nu, og jeg har ikke kunne mærke noget de sidste mange gange jeg har trænet squat.

Jeg valgte ikke at investere i kogerne da de er for dyre for mig lige pt :crazy: , og jeg tror heller ikke jeg har brug for dem.

Men tak for hjælpen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for dit svar! :smile:

Intet er bedre end personlig erfaring!

Det er slet ikke så slemt, jeg er begyndt at varme mere op, og jeg fokusere mere på min teknik nu, og jeg har ikke kunne mærke noget de sidste mange gange jeg har trænet squat.

Jeg valgte ikke at investere i kogerne da de er for dyre for mig lige pt :crazy: , og jeg tror heller ikke jeg har brug for dem.

Men tak for hjælpen! :smile:

Dum prioritering... Rigtig dum... Men hey, dit tab...

Link to comment
Share on other sites

What? At fokusere mere på teknik og opvarmning som har virket for mig er en dum prioritering?

Kom igen :crazy:

Jeg valgte ikke at investere i kogerne da de er for dyre for mig lige pt , og jeg tror heller ikke jeg har brug for dem.

Dét er en åndssvag prioritering. 400 kr for to stks, der kan holde dine knæ top notch i flere år. Hvad har du sidst brugt 400 kr på?

Link to comment
Share on other sites

Dét er en åndssvag prioritering. 400 kr for to stks, der kan holde dine knæ top notch i flere år. Hvad har du sidst brugt 400 kr på?
Sandt som sagt. 400 er ingenting for ens sikkerhed, men jeg vil da meget hellere klare mig uden hjælpemidler hvis muligt :smile:

Nu har jeg virkelig losset mig selv, og givet den peber med teknik, og opvarmning for at slippe for at skulle have bind om knæene, og det har virket indtil videre. Hvis jeg føler at det ikke hjælper mere, vil jeg ikke tøve med at købe noget for at beskytte mine knæ, det er klart.

Jeg kan se nu at det blot har været min uheldige formulering, det er absolut ikke pengene der har gjort at jeg ikke har købt og brugt dem :bigsmile:

Tak for din hjælp - du har ret! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share