Skal bruge noget til mine knæ


Rommy89
 Share

Recommended Posts

Mine knæ er begyndt at gøre lidt ondt under træning. Og jeg tror jeg skal bruge noget bind noget om mine knæ.

Jeg har set mange prof har noget de nærmest binder om deres knæ.

Nogen der kender navnet, og hvor det kan købes? Helst på nettet.

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mine knæ er begyndt at gøre lidt ondt under træning. Og jeg tror jeg skal bruge noget bind noget om mine knæ.

Jeg har set mange prof har noget de nærmest binder om deres knæ.

Nogen der kender navnet, og hvor det kan købes? Helst på nettet.

Tak :smile:

Det de binder om deres knæ skulle vel aldrig være knæbind? :tongue:

Her er en mol-tråd om emnet: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=31927

Link to comment
Share on other sites

Det er sq lidt tidligt at få bøvl med knæene.

Husk at få tjecket din teknik i øvelserne.

Og at få set dit program godt igennem for volumen og øvelsesvalg. Måske kører du for mange sæt og måske er der ubalance mellem baglår og forlår.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Kanon tak..

stock2.gif På lager Lev. -7 dage

Varenummer: 1004

Knæbind

Kanon knæbind..Fra Titan

Er det til begge knæ, eller skal jeg købe 2 af dem?

Jeg tror da at jeg kører øvelserne rigtigt, alt er selvlært da jeg har udstyret herhjemme, og jeg stadig er en begynder. Men tror det vil hjælpe meget med sådan et par :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kanon tak..

stock2.gif På lager Lev. -7 dage

Varenummer: 1004

<a href="http://www.jbv-trading.dk/shop/productinfo.asp?id=1004" target="_blank">Knæbind

</a>Kanon knæbind..Fra Titan

Er det til begge knæ, eller skal jeg købe 2 af dem?

Jeg tror da at jeg kører øvelserne rigtigt, alt er selvlært da jeg har udstyret herhjemme, og jeg stadig er en begynder. Men tror det vil hjælpe meget med sådan et par :4thumbup:

Der er til begge knæ........

Link to comment
Share on other sites

Knæbind af "vikle-om-typen" er ikke til skadesforebyggelse, kun til at løfte mere. Køb nogle neopren-bind istedet.

Jeg vil jo mene, at der er noget galt såfremt man bliver nødt til at bruge bind eller knævarmere. Hvis ikke man kan squatte uden er der enten noget galt med ens knæ, ens teknik eller begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil jo mene, at der er noget galt såfremt man bliver nødt til at bruge bind eller knævarmere. Hvis ikke man kan squatte uden er der enten noget galt med ens knæ, ens teknik eller begge dele.

Det er klart knæbind af den ene eller anden type ikke er løsningen på knæ-problemer, men de kan være en del af den. Et varmt knæ er nu engang bedre end et koldt. Jeg læse en artikel om sunde knæ på t-nation og der var punkt 1 at købe sig et par knævarmere. Ikke at t-nation er verdens klogeste på træning, men de ved vist mere om det end du og jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er klart knæbind af den ene eller anden type ikke er løsningen på knæ-problemer, men de kan være en del af den. Et varmt knæ er nu engang bedre end et koldt. Jeg læse en artikel om sunde knæ på t-nation og der var punkt 1 at købe sig et par knævarmere. Ikke at t-nation er verdens klogeste på træning, men de ved vist mere om det end du og jeg :smile:

Min personlige erfaring er at knævarmere svarer til at pisse i bukserne for at holde varmen. Jeg følte at mine knæ blev svagere af altid at træne med dem eller knæbind på de tungere set. Løsningen for mig var at sænke vægten en smule, fokusere på tekniken. Så forsvandt knæsmerterne. I dag bruger jeg udelukkende bind på de tungeste set op til stævne.

Link to comment
Share on other sites

Min personlige erfaring er at knævarmere svarer til at pisse i bukserne for at holde varmen. Jeg følte at mine knæ blev svagere af altid at træne med dem eller knæbind på de tungere set. Løsningen for mig var at sænke vægten en smule, fokusere på tekniken. Så forsvandt knæsmerterne. I dag bruger jeg udelukkende bind på de tungeste set op til stævne.

syns, det du siger lyder som det mest rigtigt !

Link to comment
Share on other sites

Et varmt led fungerer bedre, og gør at slid på brusk mindres. Det kan ikke diskuteres at det er en god ide.
Jeg forstår ikke dit antiparti mod knækogere, Squatfather. De hjælper jo ikke en meter med at løfte eller flytte stress fra et sted til et andet. De varmer bare!

Rommel

Men hvad skal de varme for? Efter opvarminigsettene bør knæene være varme. Desuden støtter de omkring leddet. Såfremt man ikke kan squatte tungt uden er der noget galt med ens teknik, eller i værste fald med ens knæ.

Link to comment
Share on other sites

Thanks til jer alle sammen.. Super hjælp som altid :4thumbup:

Sort er nemlig über farven :superman:

har sorte bukser, sort tank top, sort håndledsbeskytter og sorte handsker. Med sorte knævarmere bliver sættet jo komplet :smile:

Ehh, og så lige et lille dumt spørgsmål :innocent:

Er der til begge knæ i det link jeg gav i toppen?

Edited by Rommy89
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share