Protein pasta


mugge
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt en pose idag. Den skulle indeholde 26 gram protein mod 12 gram for almindelig pasta og 59 gram kulhydrat mod 74 gram i almindelig pasta. Fedt er der 1 gram i mod 2 i lamindelig pasta. Altsammen pr. 100 gram. Det skulle være opnået ved at erstatte noget af durumen med soya. Det er selvfølgelig ikke noget man kan baserere sit proteinindtag på, men det er vel en klar forbedring i forhold til almindelig pasta.

Det skulle tilligemed være meget velsmagende og skulle ikke falde sammen eller klistre.

Jeg vil lave den i aften og så vil jeg beskrive mine indtryk i et indlæg i tråden.

Men er der nogle, der har prøvet den. I relation til styrketræning må en sådan pasta da være et fund.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt en pose idag. Den skulle indeholde 26 gram protein mod 12 gram for almindelig pasta og 59 gram kulhydrat mod 74 gram i almindelig pasta. Fedt er der 1 gram i mod 2 i lamindelig pasta. Altsammen pr. 100 gram. Det skulle være opnået ved at erstatte noget af durumen med soya. Det er selvfølgelig ikke noget man kan baserere sit proteinindtag på, men det er vel en klar forbedring i forhold til almindelig pasta.

Det skulle tilligemed være meget velsmagende og skulle ikke falde sammen eller klistre.

Jeg vil lave den i aften og så vil jeg beskrive mine indtryk i et indlæg i tråden.

Men er der nogle, der har prøvet den. I relation til styrketræning må en sådan pasta da være et fund.

Godaften.. :smile:

Jeg har ikke selv prøvet det, men har da selv været tæt ved at købe det.. meeen.. jeg holder mig nu til den billige fuldkornspasta.. der kan man tit finde 4 x 500gr. for ca. 25 kr. i de fleste tilbudsaviser.. hehe.. og så en gang god kød i form af kylling, kalkun eller magert oksekød dertil for at holde protein-niveauet oppe..

Men jeg følger lige med i anmeldelsen af pastaen.. hvis det skulle være velsmagende, kunne det måske tænkes, at det skulle prøves en dag.. :4mewantfood:

Og jo.. det må vel være godt med et lidt højere protein-niveau.. især mht. folk som ikke spiser meget kød etc..

Link to comment
Share on other sites

Der er stor diskussion omkring hvor meget protein man kan optage af gangen, men de fleste siger det er ca. 30 gram. Hvis du spiser 150g af den billige pasta er det 18g protein og med noget kød ved siden af kommer du vel hurtigt op på de 30g så det er et spørgsmål om protein pastaen vil gøre den store forskel..?

Men håber den smager godt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu berrette om smagen af protpastaen.

Den smager faktisk rigtig godt. Hvis vi tager en god almindelig tørpasta som De Cecco som reference, er den lidt grovere i smagen, dog ikke helt som fuldkornspasta, men den har en god kraftig karakterfuld smag. Konsistensen var fin. Helt på linje med De Cecco. Klister overhoved ikke. Jeg har glemt, hvad den kostede.

Den er helt sikkert dyrere end pastaen fra Netto.

Jeg er godt klar over at sojaprotein ikke er på højde med animalsk protein, men der har da været prof. bodybuildere, der har været vegetarer.

At vegetabilsk protein ikke har effekt på muskelvækst synes jeg er et lidt voldsomt udsagn.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men disse bodybuildere har været vegetarer, ikke veganere, dvs æg, ost og mælk har fyldt en stor del af deres kost.

Nu har jeg ingen referencer, men jeg mener at animalsk protein indeholder alle 7 essentielle aminosyrer, mens vegetabilske kun indeholder 2-4

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ingen referencer, men jeg mener at animalsk protein indeholder alle 7 essentielle aminosyrer, mens vegetabilske kun indeholder 2-4

Det er udelukkende et spørgsmål om at sætte sig ind i tingene, så man kombinerer de forskelige vegetabilske proteiner korrekt. At det så er nemmere blot at spise animalsk protein er en anden sag...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt en pose idag. Den skulle indeholde 26 gram protein mod 12 gram for almindelig pasta og 59 gram kulhydrat mod 74 gram i almindelig pasta. Fedt er der 1 gram i mod 2 i lamindelig pasta. Altsammen pr. 100 gram. Det skulle være opnået ved at erstatte noget af durumen med soya. Det er selvfølgelig ikke noget man kan baserere sit proteinindtag på, men det er vel en klar forbedring i forhold til almindelig pasta.

Det skulle tilligemed være meget velsmagende og skulle ikke falde sammen eller klistre.

Jeg vil lave den i aften og så vil jeg beskrive mine indtryk i et indlæg i tråden.

Men er der nogle, der har prøvet den. I relation til styrketræning må en sådan pasta da være et fund.

Hey hvor købte du pastaen og hedder det bare "Protein Pasta" eller hvad?

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det er og så at finde i et større supermarked på 5 bukstaver, og som starter med F, og slutter på x

Jeg syntes det gode ved det pasta, er at den mætter meget bedre og længere end både alm. og fulkornspasta,

og når man som jeg, kommer sent hjem fra arbjde, er det nemt og hurtigt at koge noget protein pasta, kommer noget tomassovs på, og evt. mager revet ost,

så har man fået proteiner, selv om man ikke har kød i huset!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ville bare lige minde folk om det her pasta. Det er begyndt at komme flere steder til omkring 10kr. Så det er relativ billige proteiner og god mad :4mewantfood:

Fandt det pt i netto og har planer om at opkøbe alt hvad de har :tongue:

www.pastalife.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share