Lidt blandet landhandel


TranceT
 Share

Recommended Posts

Fredag d.27/7-07

Bænkpres: 6*75, 6*75, 6*75, 6*75, 6*75

Squat: 5*60, 5*100, 5*100, 5*100, 5*100, 5*100, 6*100

Puha, har rendt og lavet førstesal de sidste par dage, så mine arme var totalt tilsyrede da jeg skulle til at træne (har lige kickstartet en ny omgang diæt i mandags, da jeg skal til at være stævneklar!). Min plan var 10 sæt bænkpres, men da jeg ligger på 9'ende dagen med sygdom, og diæten ikke hæver energi-niveauet væsentligt, magtede jeg bare ikke mere end 5 sæt nu her.

Gjorde derfor klar til squat, og unrackede de 60kg, som for første gang i laaang tid føltes semi-tunge :blink:

Racker den så igen, og monterer nogle nye skiver og unracker og tænker fååårk, hvis 80kg føles så tunge er det da kun med nød og næppe jeg får de 100.... Indtil det gik op for mig der faktisk var 100 på stangen :blush:

Edit: Havde sat 1 sæt med 100 for lidt på :smile:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d.31/7-07

Nå, kæresten har besluttet at vi skal til jylland imorgen og besøge hendes søs, så ville prøve kræfter med bentræningen idag istedet for.

Squat: 10*60, 10*70 - kørte fint begge 2!, 6*100 og så no more. Belastningen var for stor til lænden (tilsyneladende stadig mærket efter DL træningen i foregårs).

Valgte derefter ikke at stresse den yderligere, så ventede lidt og unrackede 60 - men ak... Det var den ikke så glad for.

Kørte derefter lidt træning med kropsvægt; lidt mavelir, noget lungeværk og noget kiro-rygøvelse.

Den kiro-rygøvelse er bare genial til at ramme lænden når den er lidt øm. Fjernede umiddelbart smerten, og har lidt massage i sigte senere, så er nok hurtigt ovenpå der igen :superman:

Det mest ærwelige er godt nok at min mobil fuckede op tidligere idag, så jeg ikke kunne læse/skrive sms'er...

Fik så genstartet den her kl 19.30 (den er lidt svær at tænde :blush:), og fandt til min store ærgelse ud af at det ikke var damen, men min træner der havde skrevet at ferie-perioden var slut, og der var træning kl 19.30.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d.3/8-07

Bænkpres: 10*60, 6*85, 6*85, 5*85, 4*85, 8*80

Barbell Curl: 10*35, 10*35, 10*35, 10*35, 10*35

Lidt i tvivl om hvorvidt jeg tog 2 eller 3 sæt med 6*85, men sådan er det jo at blive gammel :innocent:

Ellers nice træning, og lækkert pump... Ved at komme god størrelse på igen :devil:

Vægtupdate: Da jeg kom hjem fra Spanien d.18/7 bongede vægten ind på 87 kg, hvor morgenvægt idag var 84,8 @ 25,4 fedt-%.

Dog tror jeg fedtprocenten reelt set er et par procent lavere, men ellers niceren nok. Vil gerne ned og ligge stabilt mellem 70-75, så kører fornuftigt indtag frem til forår, hvor jeg så sætter en diæt igang hvis det stadig halter der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d.5/8-07

Dødløft: 5*60, 5*100, 5*100, 5*100, 5*100, 5*100

Klaret på under 10 min, da der var lidt stress på her til middag :blush:

Kunne godt mærke lænden en smule, men kørte også squat igår.

Røg lige lidt mave på da jeg kom hjem fra arbejde:

Dragonflags: 8*bw (ned til 3/4!),6*bw - suppersættet med: crunch: 30*bw, 30*bw (1 sæt efter hver DF) og curls: 10*40, 10*40 (1sæt efter hver crunch). Og afsluttende 20 crunches, hvor man kommer helt op og slår skiftevis med hver arm, ligefrem.

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Mandag d.6/8-07

Så blev det atter tid til lidt insane kickboxing :crazy:

Vores træner var fraværende, så træningen var ikke helt som den plejer...

Startede med 15 min løb/tripning/opvarmning. For derefter at køre 50 mins teknik/konditionstræning.. Startede med cirka 15 mins slag/spark-serier (første serie var hoved, mave, uppercut - Anden serie var knæ, lige højre, venstre hook). Derefter skulle arme/bryst straffes. 10 strækkere i langsomt tempo, op og holde i 15 sek, ned og pushe (ned og stå 5 cm over jorden (stadig armbøjnings-stilling) og så køre halvt op - gentagende i cirka 10 sek), op og holde 15 sek, 10 strækkere, op og holde 15 sek, ned og pushe, op og holde 15 sek, ned og pushe, op og holde 15 sek, stritte med røv og køre bredstående ned så hovedet lige rører - 5 langsomme reps, op og holde 15 sek, 10 af samme reps dog i hurtigere tempo, op og holde 15 sek, i bue ned og op (strit med røv og kør med hovedet ned først - videre frem og op og holde for derefter at køre tilbage samme vej) @ 5 reps og så done.

Behøves jeg nævne at jeg synes det var insane, og absolut ikke fik kørt alle reps :crazy: gik død da vi skulle i bredstående og køre ned og 'røre' med hovedet....

Derefter var der interval-spurt på tværs af rummet (for at få pulsen endnu mere op), og derefter blev maven straffet.

Samlet set har det nok været omkring 10-15 min brysttræning (uden pause), 5 min intervalspurt og så 10-15 min mave-afstrafning.

For at slutte af med 10 mins kamptræning, som jeg absolut ikke deltog i. Mine underarme var helt færdige, så kunne ikke holde hænderne oppe... Kørte istedet nogle spark, da jeg ville booste smidigheden en smule (Meget tiltrængt efter så lang pause! :tongue:). Og slutteligt 5 mins udstrækning.

Alt i alt en til dels fed træning. Fortryder godt nok jeg trænede igår (og dog), men vil finde ud af om han skal coache fast, så jeg kan tilrettelægge styrketræningen.

Mine mål pt er at smide lidt vægt ligeså stille, øge smidigheden og styrken, og så ellers kunne stille op til stævner igen når jeg lander omkring ~70-75 kg.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d.10/8-07

Bænkpres: 10*60, 6*80, 9*70, 7*70, 6*70

Curl: 15*30, 12*30, 10*30, 10*30, 8*30

Pump-pump :]

Ikke lige optimalt, men efter den failure-træning i mandags, var det faktisk først idag jeg orkede at bruge venstre arm :crazy:

- var dog højre skulder der gjorde ondt, mens jeg kørte bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d.12/8-07

Dragonflags: 7*bw, 5*bw supersættet med: crunch: 50*bw, 30*bw

Brændte godt :]

Er begyndt at lave nogle mave-serier dagligt, men gider ikke notere alm crunches, medmindre det er supersættet med dragonflags, som brænder så dejligt :devil:

Dybden bliver btw bedre. De første 5 DF var næsten helt nede (5/6 or so), og resten knapt så dybe - men de bed godt!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d.14/8-07

Bænkpres: 10*60, 10*60, 8*60 - Kunne godt mærke jeg havde trænet pat igår også, men var nice nok!

Curl: 5*50, 8*45, 6*45

Stille og roligt... Skal gemme lidt energi til kick i aften :cool:

- Og så lige halvanden times kick med fokus på teknik! :]

Fik kun en enkelt kamp - og endda kun fordi jeg sagde jeg absolut skulle have en før jeg ville skride :tongue:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.15/8-07

Godt øm efter kickboxing igår fik jeg lige sparket lidt DL inden jeg skulle på arbejde:

10*60, 5*100, 5*100, 6*100 - og så var jeg out of time. Ville godt have nået 5 sæt, men der skulle pludseligt lige fikses en del i rummet før jeg kunne komme til at DL :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.16/8-07

Lidt kickboxing igen! Halvanden time... Igen med den normale træners fravær, og idag gik det så ud over skuldrene... Men det var vist også mest vores egen skyld ;]

Vi begyndte at syre skuldrene, ved at svinge dem i cirkler hhv i strakt arm ud til siden (relativt små cirkler), og i cirkler med strakte arme lidt ud og op i forhold til hovedet - Den der først gav sig skulle tage 10 strækkere (er jo ikke en decideret straf, men blev lidt af en princip-sag for folk til sidst) - Endte med vi stod og syrede armene i 8-10 min, før træneren sagde fint nok, så lægger vi os alle ned og tager 20 :laugh: ... Fårk det gjorde nas, og resulterede da også i at mine skuldre var for busted til strækkerne i slutningen af træningen :tongue: døde efter de første 30, og kørte så kun med på hver 2,3,4 eller lign :4whistling:

Men var nice nok bagefter.. Blev kørt lidt kamp og nogle fede teknikker.. Fik lært 3 nye måder at grabbe en modstander og give ham knæ på (hvor han er låst fast). :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d.18/8-07

Bænkpres: 5*60, 4*90, 6*80, 5*80, 8*70, 7*70, 6*70

Squat: 10*60, 10*80, 10*80, 10*80, 10*80, 10*80

- pause (Bilka-indkøb :blink:)

Suprine row: 12*bw, 10*bw, 10*bw, 8*bw

Curl: 8*35, 8*35, 8*35, 8*35

Kunne godt mærke på patten og skuldrene at de stadig led lidt efter torsdagens træning, primært ved bænkpres, men også lidt ved Suprine Row (skuldrene). Benene var ikke så medtaget igen (Restituerer åbenbart hurtigere :smile:)

Alt i alt fint nok træning, med lidt lavere volumen end normalt - men så længe jeg får passet træningen ved siden af kickboxingen, så er det da et stort skridt fremaf i forhold til sidste år (og første ½ år af dette år).

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.20/8-07

Nå 1 time og 45 minutters kickboxing igen - Heldigvis ingen syretræning (bliver kørt imorgen, men snupper først træning igen torsdag!). Dog var det ret hårdt oven på den omgang bold igår.

Startede med 15 mins tripning (Trippede grundet jeg intet sjippetov havde med :blush:), dog med lidt høje knæløft, spark bagi o.lign undervejs.

Derefter blev der kørt lidt teknik (blandede slag; lige for, hooks, uppercut, leverslag osv). Og derefter ½ times kamp efterfulgt af 15 mins udstrækning.

Været ret nice træning, dog har jeg overbebyrdet min underarm en smule, da jeg knap kan holde en liter mælk uden at syre til lige nu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.23/8-07

Bænkpres: 5*35, 10*70, 10*70, 10*70, 9*70, 8*70, 6*70

Dødløft: 5*70, 5*110, 5*110, 5*110, 5*110, 5*110

Havde stadig lidt ondt efter kick i mandags (giver mig lidt for meget tror jeg). men gik fint alligevel. Bænkpres føltes ekstremt tungt (føltes som 80 kg :crazy:). Gik dog fint.

Dødløft var tilgengæld varierende. Ramte nogle gode udgangspositioner ind imellem, hvor de fløj op - selv i sidste sæt!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.27/8-07

Kick blev desværre udsat da jeg gik og ventede en opringning fra min mekaniker :dry:

Fik klaret lidt bænkpres, som skulle have været opvarmning til kick, lidt tidligere på dagen:

Bænkpres: 5*40, 8*80, 7*80, 6*80

Tirsdag d.28/8-07

Har trænet på skolen idag, for første gang ever; Udvalget var ikke videre imponerende, så tog hvad der var:

Bænkpres: 10*stang+40, 10*stang+60, 8*stang+70, 8*stang+60 - Kettler shite på et ustabilt stativ :cry:

Pulldown: 10*60, 8*75, 8*70

Spark og slag på sandsæk i cirkus 15 min

Curl med EZ-bar: 10*stang+20, 10*stang+30, 10*stang+30, 8*stang+30

Og done...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.30/8-07

1½ times kick-boxing (på trods af jeg kom 15 min for sent grundet en lorte-scooter der ikk ville starte :devil: ) ;

Nåede lige 15 mins basket... Derefter var det 10-15 mins løb, efterfulgt af noget opvarmnings-boksning. Derefter lidt spark-serier, og så ellers kamp for resten. Sluttede af med lidt blandet trip - shipning. Delt i 2 hold, det ene hold tripper og slår på sandsæk, det andet hold shipper - og der bliver så skiftet efter X minutter... God måde lige at brænde det sidste ud. Derefter udstrækning og så lidt afkøling på hjemvejen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.3/9-07

1½ times Kick once again :smile:

Lagde ud med noget opvarmning (Løb, 'stikbold', m.m.), for derefter at tage lidt slag/spark-serier, som blev rundet af med nogle full-power spark :devil: Fårk det er hårdt når den får max gas :thumbup:

Noget kamp-træning og lidt udstrækning som afslutning - perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.5/9-07

Lidt fesen omgang, da mit træningsudstyr er lidt blokeret inde pt :dry:

Lavede lidt blandet squat (et-bens, alm squat), armstrækkere (alm stand, spredt stand, small stand og et par enkelte OA-pushups), Pull-ups (kun et enkelt sæt da det straffer hænderne noget så grusomt på bjælkerne her). Og det var sådan cirkus det. Straffer maven efter arbejde tror jeg.

Lavede 100 blandede straf-reps til maven (ud i en køre), og 25 langsomme strækkere efter work.

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share