Lidt blandet landhandel


TranceT
 Share

Recommended Posts

Onsdag d.30/01-08

Lidt nattetræning once again..

Kunne ikke så godt larme med bænken (skønt lysten virkeligt var der!), så kørte:

Strækkere med ben hævet, mavebøjninger, benpres (squat uden vægt) og rygøvelse:

25,30,30,30

20,25,25,25

15,20,20,20

10,15,15,15

5,10,10,10

5,5,5,5

Kørt uden pauser imellem :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag d.1/02-08

Bænkpres:

10*60, 5*80, 3*100 (!!), 0*110 (sååå tæt på), 1*105 (god power, nice'n'easy), 10*80

Wtf... Hvad jeg lige kunne nå inden jeg skulle videre til fest :smile:

Var rimeligt tæt på at have de 110 kg, men min support skulle lige gå ind og tage over :dry: ... men fint nok :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.07/02-08

Squat: 10*60, 6*90, 6*90, 6*90, 6*90,

BB-curls: 10*40, 10*40, 10*40

Stille og roligt, men med korte pauser, så dampen blev holdt oppe :smile:

Edit:

Aftentræning:

Kickboxing @ 1½ time... Max busted. Blev vækket 5 min før afgang, så var helt rundtosset, og kom små 10 min for sent (kørte så over tid i sidste ende..). Var ikke meget værd, men fik da et par gode kampe trodsalt :cool:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Søndag d.10/02-08

Dødløft: 5*60, 5*120, 5*110, 5*100

Squat: 5*60, 5*100, 5*100, 10*60

- Rigtig, rigtig, RIGTIG fesen energi. 120kg føltes som om de var alt for tunge, og et par af de 100kg i squatten blev partial - fesent!

Tror lidt det skyldes kosten m.m. igår (arbejde fra 11-23, og fik 1 skål havregryn m. nødder og 2*½ pizza (den mad vi får betalt gennem arbejdet) resten af dagen). Gik kold da jeg kom hjem.

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.13/02-08

Bænkpres: 10*60, 5*90, 5*90, 5*90, 5*90 - og så hastigt på arbejde.

Lidt aftentræning efter jeg kom hjem igen:

Dødløft: 10*60, 10*80, 10*80 - og så nix mere, da jeg gerne skulle orke træning imorgen :laugh:

BB-curl: 10*35, 10*35, 10*35 - langsomt ned og langsomt op... Syrer ekstra godt :devil:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.14/02-08

1½ times kickboxing. Nasty omgang idag. Tough opvarmning.. Løb, afbrudt af div mavebøjninger as usual. Derefter blev vi delt op i 3 hold, a kørte strækkere, b kørte mavebøjninger og c trippede & slog på sandsæk for fulde drøn... 10 sek af gangen @ 6 runder.... Ond omgang for skuldrene.

Derefter var der kamptræning, kun iført handsker og tandbeskytter... Dvs ingen skinner..

Sidder pt med en del blå mærker på skinnebenene (godt at kuldespray er opfundet :crazy:)... Men god omgang - en lille blodnæse var der også plads til, heldigvis løb det dog ikke! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.20/02-08

En lille update fra min side af.. Kickboxingen i torsdag skulle vise sig ikke at være helt så uskyldig alligevel...

Dette handler dog ikke om hverken blodnæsen eller skinnebenet, men stammer fra en del af opvarmningen :smile:

Under opvarmningen fik jeg slået hul på knoerne på min højre hånd, 2 steder - bevares, dette er sket før og var helt fint... Denne omgang skulle så vise sig at være lidt anderledes.

Jeg kom hjem, og var lidt øm både på/i skinnebenet og på knoerne. Gav det hele lidt ro, og gjorde ellers as usual om fredagen. Natten til lørdag var jeg (ædru) i byen med nogle af drengene, og allerede der så sårene så kedelige ud, at de spurgte ind til hvad der var sket. Sagde så at det ikke var noget som sådan, men var blot rimeligt øm (mest når jeg bevægede ring-fingeren - var dog stadig i stand til at spille bordfodbold :cool:)

Da jeg vågnede lørdag omkring 10-tiden, kunne jeg godt mærke jeg var ekstra øm, og sårene så en smule betændte ud. Så jeg kørte på apoteket og fik fat i noget brintoverilte, og noget intim-sæbe og kørte derefter hjem, rensede med lidt brintoverilte og smed hånden i sæbevand af 2 gange. Tog så på arbejde om aftenen (17.30 - 23), og kunne godt mærke at hånden ikke var helt optimalt.. Kunne knapt nok trykke på knapperne med fingrene uden at det smertede (arbejder i et call-center). Fino, fino - der skal noget stærkere til. Da klokken nærmer sig 23 (omkring 22.40) ringer jeg til vagtlægen for at høre hvad jeg burde gøre.

Forklarer ham hvordan landet står, at jeg var til træning og havde slået hul på knoerne, og at sårene efterfølgende var blevet inficeret - og at denne infektion havde bredt (i form af en rød stribe) sig lige ned omkring/over håndleddet. Fair, fair siger han - der er (ifølge ham) ingen grund til at jeg kommer ned til vagtlægen - det jeg skal er at gå ned på apoteket, og købe noget creme/salve (fugidin), og han sender en recept igennem så jeg kan hente det om 10 min.

Cool, cool - jeg skriver til min mor, og forklarer hende sagen (da hun har arbejdet diverse steder, og har en masse creme/salve... Måske der var denne derhjemme). `

Jeg triller hjem fra arbejde (arbejder i Roskilde).. Kommer hjem, og infektionen ser ud til at have bredt sig en smule.

Her ringer min mor så, og spørger lidt ind til det. Jeg forklarer at denne røde stribe er lidt over håndleddet nu. Hun siger hun gerne vil se på den, og at salven/cremen næppe bliver nødvendig.

Okay? Jeg sidder og hygger lidt med damen, og indenfor kort tid kommer min mor susende ind af døren (hun var hjemme på halvdelen af tiden det normalt tager). Beder mig vise hende armen, og får så at vide jeg godt kan tage tøj på, og at vi skal på skadestuen (skønt hun lige er kommet fra hospitalet :tongue: (der arbejder hun)).

Imens jeg tager tøj på kan jeg høre et par rum væk, at hun giver lægevagten den største sviner, og at hun vil føre en klagesag :crazy:

Vi kører så på skadestuen, hvor de kigger på armen, og siger at infektionen er i lymfe-systemet, og at jeg bare skal sætte mig og vente på en læge, men at jeg nok skal forberede mig på rigtig lang ventetid (sådan er det jo om natten) - i den tid der går, inden jeg får anvist et værelse (en times tid efter ankomst), er infektionen nået op hvor bicepsen hæfter (vi snakker en 2 cm tyk, rød streg).

De haster så lidt, og en læge kommer lidt før beregnet (tror at min mor hjalp lidt på ventetiden :smile:). Hun siger at det ikke ser særlig godt ud, og havde jeg ventet blot et døgn på at komme havde jeg nok ikke kunne nå at komme i behandling (fedt at få at vide man kunne have kradset af, på at følge vagtlægens anbefaling :blink:). Anyways, jeg bliver så sat på 'noget' penicillin (1,8gram / 3 gange dagligt) med det samme, og det skulle jeg ellers være på i en 10 dages tid :dry: Er virkeligt noget der går lige i systemet..

Forsøgte mig så med min første træning idag:

Bænkpres: 12*60

- styrken fejler intet (er jo også kun en uges tid siden sidst :tongue:), men føles skidt i armen - nu her, 5 min efter sættet føles der stadig en irritation i armen - lige omkring der hvor infektionen løb.. Om det er placebo (tvivler jeg meget på, da jeg sjældent bliver påvirket mentalt af sådan noget) eller om den bare skal have længere tid til at regenerere ved jeg ikke :smile: - tror jeg vil tage et sæt om dagen, til jeg kan køre et ordentligt workload!

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Søndag d.24/02-08

Dødløft: 10*60, 10*80, 10*80

Blev ringet op og fik at vide vi skulle ud af døren om 10 min (huhej med tempo), så var nødt til at hoppe på træning inden morgenmad (lykken er at stå sent op ind imellem :dry:). Gik fint nok, og var rart lige at få trænet lidt igen. Ville ikke hoppe for højt op, da det var uden den vilde næring i kroppen, og efter en længere pause (uden at vide om jeg er på toppen igen endnu :blush:).

Kan dog mærke det lidt i lænden, som jeg sidder på arbejde nu her.. Men den har også altid være så skrøbelig ;]

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.25/02-08

Bænkpres: 10*60, 5*90, 5*90, 4*90, 8*80, 6*80, 6*80, 6*80, 6*80, 6*80

Må hellere gemme lidt energi til kickboxing også :smile: Med en uges pause bliver det ikke helt let :crazy:

Aften

~1½ times kickboxing - stadig fucked up på penicillin, så var ikke helt på toppen... Men var sq rart at få rørt sig igen :smile: Fik sparket hul på det inficerede sår jeg har på maven, så t-shirten fik en dejlig blodig plet :tongue::crazy:

Men fino nok træning, heldigvis mest fokus på ben! :bigsmile:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Mandag d.03/03-08

Bænkpres-mania: 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75, 5*75

Kørte 1 sæt hvert andet minut (startende 15.37, så 39, 41, 43, 45, 47, 49, ...., 16.07) - fino nok i starten, men blev pænt tough omkring sæt 12, og ved sæt 15 var jeg pænt svedig :crazy: - plejer ellers ikke at ske når jeg kun kører bænkpres...

Vil løbende blive kørt lidt maveøvelser frem til kick-træning i aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.03/03-08

Kom ikke til kickboxing da halsen gjorde vrøvl - og da jeg alligevel ikke kan køre kamptræning grundet den inficerede talg-knude på maven kunne det sq også være ligemeget... Total røvtur for tiden :dry:

Kørte istedet et lille sæt squat og curls, som supersæt. inden aftensmaden.

Squat: 10*60, 10*60, 10*60, 10*60, 10*60

Curls med OL-håndvægt: 10*30, 10*30, 10*30, 10*30, 10*30

Det hele kørt langsomt ned og langsomt op - top nutch! Ikke så meget vægt på squat, da ryggen stadig er noget øm :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share