Dorian Yates


Puffer
 Share

Recommended Posts

Jeg kan best lide Blood and guts (Dorian Yates) frem for The Unbelievable (Ronniem Coleman)! Bloods and guts fortæller mere omrking træning end Ronnie´s movie!!

Fra en skale fra 1 til 10

Dorian Yates - Bloods and guts (10)(Rigtig god trænings video)

Arnold - Pumping Iron (6)(Handler kun om Mr O næsten)

Ronnie Coleman - The Unbelievable (8)(Handler om træning og Ronnie)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er virkelig skuffet efter at ha' set videon Blood & guts!

Al' træning som Dorian Yates foretager sig foregår i maskiner, han laver ingen squat og ingen ordentlig dødløft!

Og helt grelt er det at han bruger straps i bl.a. hans ryg maskiner samt en rear delt maskine, laver skulderpres i smithstativ og hans bendag består af leg extension/curls, benpres og maskin hacksquat! :(

Og så laver han sku ikke engang Yates rows på hans rygdag..... kun maskiner! :angry:

Og Yates og hans makker laver forced reps i alt hva' han foretager sig.....

Ronnies film er sej..... mere karismatisk, han laver i det mindste ikke forced reps..... på videoen og han laver de de fedeste øvelser: Basis!

Bloods and guts fortæller mere omrking træning end Ronnie´s movie!!

Hvor henne? Den træning kan man ikke bruge til en skid..... det eneste han viser er hvordan han træner i maskiner med forced reps og til failure!

Ronnies video er langt federe... man ser ham på arbejde, han snakker omkring sin tid som BB og man får et indblik i hans hver dag!

I Blood & guts ser man kun Yates og træningsmakker i hans personlige kælder gym og ikke andet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er virkelig skuffet efter at ha' set videon Blood & guts!

Al' træning som Dorian Yates foretager sig foregår i maskiner, han laver ingen squat og ingen ordentlig dødløft!

Og helt grelt er det at han bruger straps i bl.a. hans ryg maskiner samt en rear delt maskine, laver skulderpres i smithstativ og hans bendag består af leg extension/curls, benpres og maskin hacksquat! :(

Og så laver han sku ikke engang Yates rows på hans rygdag..... kun maskiner! :angry:

Og Yates og hans makker laver forced reps i alt hva' han foretager sig.....

Ronnies film er sej..... mere karismatisk, han laver i det mindste ikke forced reps..... på videoen og han laver de de fedeste øvelser: Basis!

Bloods and guts fortæller mere omrking træning end Ronnie´s movie!!

Hvor henne? Den træning kan man ikke bruge til en skid..... det eneste han viser er hvordan han træner i maskiner med forced reps og til failure!

Ronnies video er langt federe... man ser ham på arbejde, han snakker omkring sin tid som BB og man får et indblik i hans hver dag!

I Blood & guts ser man kun Yates og træningsmakker i hans personlige kælder gym og ikke andet!

Det beviser jo bare at maskiner kan havde lige så god virkning!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Baardi her. Ronnies video er federe, af flere grunde.

Man ser ham lave federe øvelser med mere vægt på. Man ser mere til manden bag kroppen. I Yates viedoen er det ren business, hvorimod Ronnie lader til at nyde det mere. Sidste punkt er også at man ser mere af Ronnie end Dorian. Dorian er totalt dækket til i det meste af videoen, mens Ronnie træner mere afklædt og også poserer lidt (skal ikke forståes på en bøssoid måde ;) )

Link to comment
Share on other sites

Det kan du tro!

Dette emne har været diskuteret til hudløshed:

Frie vægte er fin fin og maskiner er no no!

Det beviser bare at når man er på AS kan man slippe afsted med at bære indkøbsposer..... alene af den grund vokser end muskler!

Dette citat kommer fra Thomas J selv i en af de mange tråde som omhandler hvor skidt en BB kan træne, både principmæssigt og valg af øvelser og alligevel få store muskler!

Link to comment
Share on other sites

Lad os lige slå en ting fast.

Hvad Dorian eller Ronnie nu end gør rent træningsmæssigt, har INGEN som helst relevans for os andre overhovedet, da vi enten ikke bruger AS eller nogen kun bruger det i begrænset mængder i forhold til de herrer. Derfor er det fuldstændigt håbløst at konkludere noget som helst træningsmæssigt udfra deres træningsvideoer, men det er i det mindste fed underholdning, ihvertfald Ronnies video.

LIGHT WEIGHT! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvad Dorian eller Ronnie nu end gør rent træningsmæssigt, har INGEN som helst relevans for os andre overhovedet, da vi enten ikke bruger AS eller nogen kun bruger det i begrænset mængder i forhold til de herrer. Derfor er det fuldstændigt håbløst at konkludere noget som helst træningsmæssigt udfra deres træningsvideoer, men det er i det mindste fed underholdning, ihvertfald Ronnies video.

YE!

Yea Buddy, light weights!!!!

Boooooo!

Link to comment
Share on other sites

De tunge basis øvelser har den sideeffekt at de frigiver flere hormoner end maskin øvelser, nu er jeg godtnok ude hvor jeg ikke kan bunde, men i og med at Dorian Yates har ekstremt gode gener, med hensyn til muskelvækst, og fylder sig med kunstige hormoner konstant, er den naturlige frigivelse af hormoner måske slet ikke så vigtige, som hos os dødelige mennesker. Derfor vil jeg give Bardi og Xax fuldstændig ret, hans måde at træne på kan vi IKKE bruge til noget som helst.

Link to comment
Share on other sites

Plexus> nu vil jeg godt betvivle den effekt, som den kortvarige hormonfrigivlese har. Når det så er sagt, så er basisøvelser klart at foretrække. Ikke fordi de sørger for at kroppen frigiver hormoner, men fordi de er mest effektive til at træne flere muskler af gangen, giver funktionel styrke og størst massetilvækst.

Det skal også påpeges at Yates i sine unge dage, både squattede og dødløftede, men måtte stoppe (angiveligt pga. skader).

Link to comment
Share on other sites

For at den naturlige hormonfrigørelse skulle kunne spille en større rolle, er det nødvendigt at den er længerevarende. Da den kun varer et par timer max, tvivler jeg på at den har nogen større effekt.

Basisøvelserne stresser hele kroppen og det er nok nærmere derfor at massetilvæksten fordeler sig lidt over det hele, ift. isolationsøvelser som kun stresser målmusklen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu at Blood and Guts er en anelse bedre end Ronnie´s video. Det at han laver forced reps skyldes jo at han træner efter noget der ligner HIT systemet. Ikke noget galt i det. At man så kunne argumentere for at det måske er det som i sidste ende var skyld i at man den måtte stoppe pga. alvorlige skader er en anden sag. Og Dorian har lavet sin del af tunge squat og dødløft. Han måtte stoppe med almindelig squat pga. en hofte skade som påkrævede operation. Hvad angår dødløft og bent rows, så laver han da dem i Blood and Guts videoen (omend han ikke dødløfter særligt tungt). Han laver ikke yates rows ene og alene fordi det var den øvelse han sprang hans biceps ved, og skiftede derfor til almindelige rows efter denne episode.

Den primære grund til at jeg bedst kan lide Yates videoen skyldes den hardcore atmosfære. Det er hardcore træning hele vejen igennem. Ikke alt det pop lort der er i Coleman videoen. Jeg kan ikke klare Coleman´s lille pigestemme når han råber wooooooo og light weight. Yates trækker sig ind i sig selv og bliver en lean mean english machine :D Ronnie render rundt og skriger som en lille 12 årig pige. Det eneste som trækker op i Ronnie´s video er at han laver rigtige øvelser, og han løfter TUNGT. Men nu er Ronnie også tidligere styrkeløfter, det er Yates ikke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share