Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

I går opvarmning med eleverne+deltog i et par boldbasisspil

om aftenen en god baskettræning, der startede ud en del skud plus 11 mandsfastbreaks og herefter en masse spil da vi havde gæstestjerner på besøg og det skulle udnyttes. God intensitet og var endda så heldig at holdene magede det således at jeg skulle håndtere bolden en hel del. Det var fint og der blev løbet MEGET.

påtænker at nå nå et crosstrainer-pas i dag og så står den på "top-kamp" søndag ude mod Holbæk . Snakkede lige med et par stykker i går om at det var min hjemmebane for snart 20 år siden :-D

Link to comment
Share on other sites

I går nuppede jeg en tur på crosstrainer. Det blev til 40 min med gennemsnitsbelastning på 297 watt. Derefter nuppede jeg 2 gange 20 strækkere og 2 gange 3 chinups. Tager det meget langsomt med at komme i gang med styrketræning, da jeg stadig kan mærke at albue og ben ikke er helt som de skal være.

I dag kamp mod Holbæk. Underlig oplevelse der blev præget af internt bøvl på holdet, som i og for sig skyldtes at vores træner havde taget 11 mænd med som alle forventede betydelig spilletid. Vi tabte efter en tæt første halvleg og gav dem blandt andet sejren ved at lave 4 tekniske fejl. DUMT. Jeg endte med at tage det som en oplevelse og fokuserede så på at hjælpe med udskiftninger osv...men kunne nu godt have brugt min søndag bedre, men gad ikke at skabe yderligere bøvl i min anden kamp så forsøgte bare at smile over det helt skæve udskiftningsmønster og det manglende hierarki på holdet.

Til gengæld havde jeg så energi til en tur mere i FW

Nuppede igen 40 min på crosstrainer og det blev til en gennemsnitsbelastning på 295 watt. og tog også lige 20 strækkere.

Er desuden startet på en marts måned uden slik osv i går (dog undtaget fredagsslik med junior og fejring af hans fødselsdag) og i morgen er der gået 2 uger uden cola. Det er jeg faktisk stolt af, når man tænker på at mit forbrug var oppe på minimum 3 L (dog zero/max) om dagen.

Link to comment
Share on other sites

i går stod den på baskettræning. Der var ikke mange tilstede, så træningen blev lay up, skud, og en del halvbane 4mod4. Spillemæssigt ok, træningsmæssigt begrænset udbytte da jeg ikke var vildt presset i min match up.

I dag et kort smut i FW hvor alle crosstrainere var optaget så jeg tog chancen og prøvede status af på løbebånd. 6 min opvarmning med 9 km i timen og så 4 gange 4 min med 12 Km/t, to min gang i mellem.

Bliver nok straffet i morgen, så det bliver sandsynligvis en hviledag. Nuppede også 2 gange 20 strækkere, ryg og mave.

Derefter blev følelserne lige revet rundt i biffen med 12 years a slave.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag var jeg til idrætskonference on implementering af bevægelse i undervisningen. Det var fint og inkluderede lidt hygge i hallen med diverse sjove lege og øvelser.

da jeg kom hjem faldt jeg sq i søvn og kom ikke til basket. Trængte åbenbart til det.

I dag var jeg med til lidt ultimate med eleverne og så nuppede jeg 40 min på crosstrainer med gennemsnitsbelastning på 297 watt og 2 runder m 3 chin ups 20 strækkere 20 mave 20 skrå mave 20 ryg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens baskettræning faldt til jorden, da jeg stod uden babysitter.

Nåede dog en løbetur i det dejlige vejr. Første løbetur i laaaang tid. Vel ca en 3-4 km. Desuden også noget fodbold med eleverne. var vel med i ca en halv time på stor bane.

Håber at nå en tur på crosstrainer eller en løbetur både i morgen og på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

spillede med i et par af elevernes fodboldøvelser i dag. Ca 20 min med god intensitet vil jeg tro.

Så en hurtig tur på crosstrainer. Måtte stoppe efter 25 min, da jeg blev SVIMMEL. Havde drukket alt for lidt væske. Kæmper lidt med at etablere nye vaner efter colaen er lagt på hylden. Gennemsnitsbelastning på 286 watt.

Nuppede også to runder med 3 chin ups, 20 strækkere, 20 crunches, 20 skrå mave og 20 rygbøjninger

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ikke lige fået logget i denne uge. Energien har ikke rigtig været tilstede da jeg har været lidt presset oven i hovedet.

sidste weekend gik med druk og alt for lidt søvn

Søndag gik en del, dømte 3 basketkampe og spillede selv en kamp.

mandag træning, men med et ton af afbud. Blev til en hel del to mod to.

tirsdag en halv time på crosstrainer men en gennemsnitsbelastning på 302 watt

torsdag til træning men så var dre sq kun to i hallen udover mig, så gik igen...:-(

i dag intervaltræning med eleverne. Grundig opvarmning. 10 min med 30-20-10. 5 min aktiv restitution og så et tabata interval. OUCH

mandag starter jeg på cut/kur. Har sat et mål om at smide 10 kg på de næste 9 uger. Det skal nok blive umuligt, men efter at det er lykkedes at smide colaen er det et naturligt næste skridt i jagten på selvværd og en mere velfungerende krop.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Junior var syg i sidste uge, så det blev ikke til så meget træning.

Søndag flyttede jeg for min søster( ned fra 2. sal og op til 2 sal). Det var en barsk omgang og efterlod mig reelt med tilløb til kramper i benene flere dage efter, så reelt var dte meget godt det ikke blev til meget træning.

Tirsdag og fredag nåede jeg en halv time på crosstrainer. torsdag spillede jeg en halv time ultimate med eleverne. Hele ugen blev lavet maveøvelser, da jeg er sprunget på en af de der mave-challenges i en fb-gruppe.

Søndag spillede vi kamp og jeg gjorde det faktisk ganske glimrende med ca 20 pinde på kontoen. vi vandt endda :-)

I dag var det baskettræning, hovedsageligt med halvbanespil. Fik desuden klaret 135 crunches, 54 leglifts og 120 sek planke.

Link to comment
Share on other sites

Den forgangne uge var præget af skolerejse med arbejdet. Fik dog lavet en del mave, suppleret med strækkere og rygbøjninger. Gik desuden mange kilometer i Berlins gader. 2 af dagene på den rigtige side af 10 k.

I dag 120 crunches, 50 leg raises, 2 min planke, 50 strækkere og 50 rygbøjninger.

35 min på crosstrainer med gennemsnitsbelastning på 295 watt

i morgen årets sidste turneringskamp. Hvis vi vinder rykker vi en række op.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg droppede desværre OSB, da jeg ikke ikke har råd til transporten. Men de vandt sq 3 div igen, det havde jeg ikke helt set komme for det har virkelig knebet at skrabe spillere nok sammen.

Jeg spiller i Slagelse. Vi vandt vores sidste kamp i går, så rykker op i 3 div næste år, men det bliver nok opad bakke pga kemi og manglende rutine.

Som nævnt sidste kamp i går. Spillede ca en halv kamp, da vi spillede meget socialt med 12 spillere der skulle have spilletid så jeg tog også en del mave, strækkere, rygbøjninger, lunges, squats osv. I dag nappede jeg en halv time på crosstrainer med en gennemsnitsbelastning på 295 watt og så også en runde mavechallenge.

nu står den nok på pause indtil lørdag, da jeg er alene med junior indtil lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Der sker ikke noget banebrydende for tiden, men jeg holder fast i at få nogle dates med crosstraineren på ca en halv time med ca 300 watt og får jeg også lavet nogle kropsvægtsøvelser. i morgen starter sommerbasket, så må vi se hvad det giver.

Albuerne piver stadig lidt så decideret styrketræning bliver det ikke til og løb må af hensyn til knæet også venter til der er faldet flere kilo af. Jeg har svært ved at holde et stabilt kalorieunderskud, men jeg har ikke opgivet projektet endnu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Har ikke skrevet i et stykke tid, da jeg har været skuffet over at det på ingen måde fungerer med at nå mine mål(først og fremmest regelmæssig motion og signifikant vægttab). Men er nu noget frem til at det er jo er for min egen skyld jeg skriver så jeg kan følge hvordan det går og de par stykker der kommer til at klikke på mine posts kan jo være komplet ligeglade med om jeg når mine mål eller ej.

Anywho, målene er de samme omend jeg har erkendt at jeg ikke kan sætte tidshorisont på, da det ikke har fungeret for mig i lang tid. Jeg erkender at at jeg i perioder mangler overskud til at holde fast og derfor må jeg bare se det som en lang proces, hvor alle små skridt i den rigtige retning er noget positivt. Det skal jeg holde fast i og minde mig selv om.

I dag fik jeg klaret 30 min på crosstrainer og 2*5 min m 12 km/t på løbebånd.

I går aftes nuppede jeg 3*20 airsquats og strækkere.

Link to comment
Share on other sites

Hele to pas i dag :-)

formiddag:

22 min på crossttrainer med god intensitet. Havde planlagt 30 men var presset og skulle gemme lidt energi til senere.

5*10 swings med 16 kg skiftevis med 5*10 strækkere. Begge dele uden brok fra albue så det er luksus.

Eftermiddag: 38 km cykeltur, transport til den gamle hvor jeg skal lege havemand de næste to dage.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share