Mænd lider, når de ser muskler


Tina
 Share

Recommended Posts

Ved ikke helt hvor dette emne hører til, og det er ikke for at starte en debat, men synes bare jeg ville informere dem der ikke læser BT.

På en side i BT er en af sidernes overskrift i fed:

MÆND LIDER NÅR DE SER MUSKLER

Dette er naturligvis en amerikansk undersøgelse, der viser at de fleste mænd bliver usikre og misfornøjet nå de ser en afklædt mand i reklamerne med en pæn muskuløs krop (Marky Mark vist iført Calvin Klein Buksershorts)

Resultaterne af undersøgelsen viste at de fleste mænd der var usikre på deres egen krop, ikke rangerede de mandelige modeller sælig højt. I modsætning til de mænd der var tilfredse med deres egen krop som godt kunne se den mandlige model så godt ud.

Konklusionen af denne undersøgelse var at disse reklamer er med til at gøre mænd usikre hvad angår deres krop, men vil næppe have dramatisk følger, men for få mænd ville det kunne føre til phsykiske lidelser i form af sygelig kropsfiksering, ekstrem træning, BB og slankekure.

Så drenge....

Hvilken kategori falder i under??

Manden der er selvsikker og tilfreds med sin krop, og sagtens kan tale posetivt om en mandelig model, eller manden der rakker den flotte maskuline model ned for at få det bedre med sin egen krop???

:D :D :D :D :D :D :wave:

Link to comment
Share on other sites

jeg tror nærmere jeg er manden der ikke er helt tilfreds, men ikke har noget problem med at kunne rose andre. Dog er jeg heller ikke så utilfreds at jeg synes jeg har en grim krop. Helt tilfreds er jeg heller ikke selvom det egentlig ikke er ønsket om en pæn krop der er drivkraften bag min træning.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. jeg kigger og vurderer kritisk, måske som en dommer ved et fitness stævne, tror faktisk ik' jeg ligger mærke til helheden, om han 'ser godt ud', snarer detaljer, er han ribbet, abs, årer, proportioner, kulør etc etc etc. Det giver personlige mål, for modellerne, som kvindelige modeller for jer tøser, sætter idealet for os mænd... så i sidste ende træner vi for at i tøser skal ha noget lækkert at se på, så vi i sidste ende kan få nogle flere af jer med hjem ;)

Om han ser godt ud ? Så tænker jeg, hvilken type kvin' ville synes han ser godt ud.

Det er klinisk og præcist...

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Må tilslutte mig Brainrod´s holdning. Kigger på hvordan hans muskler er proportioneret i forhold til hinanden osv.

Er ikke tilfreds med min egen krop, er ikke ked af den, faktisk lidt stolt, men ikke tilfreds. Har dog ikke noget som helst problem med at omtale en anden mand i rosende vendinger.

Link to comment
Share on other sites

Nu ligner den gennemsnitlige amerikanske mand jo også noget der er løgn med grotesk overvægt :puke2: , som han ikke engang gider gøre noget ved (og det er vist efterhånden ikke engang en overdrivelse), så han kan aldrig leve op til modellen.

Men mon ikke de gerne selv ville se sådan ud alligevel ;)

På MOL stræber alle jo efter at få en bedre krop, så en veltrænet model kan nok ses som et forbillede (med mindre man synes, at de er for små ;) ), så resultaterne holder nok ikke her. :)

Og som KJ siger, så har kvinder det nok på præcist samme måde :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg regnede også med de fleste herinde hørte til de mænd der sagtens kan se på en mandlige model uden at gå i panik og farer ned til lægen for at få slankepiller el lign.

Der er ikke noget mindre usexet end en mand der har store komplekser over sin krop, det gør ham både usikker og genert.

Det giver personlige mål, for modellerne, som kvindelige modeller for jer tøser, sætter idealet for os

Både og..Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men personligt synes jeg de fleste modeller er for tynde, og jeg vil ikke sulte mig selv for at rende rundt og ligne et anoreksivrag ( topmodeller) osv...

Jeg synes at der er det hele taget nogle faste mål hvad der gør en kvinde til en kvinde, og det er ikke ved at kigge på modellerne, men hvad der gør en kvinde feminin i det hele taget. En kvindelige model der følger disse mål, er i mine øjne langt kønnere end modellen der kun er fremme i den sæson det er på mode f.eks kort hår.

Link to comment
Share on other sites

"Både og..Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men personligt synes jeg de fleste modeller er for tynde, og jeg vil ikke sulte mig selv for at rende rundt og ligne et anoreksivrag ( topmodeller) osv..."

- selvfølgelig, modellerne er også kun stereotypen på idealet, idealet for individet varierer heldigvis... jeg ser da også helst at min kvinde har lidt kød på kroppen, og når de modeller er så super tynde, så bliver der heller ikke til meget mere end to spejlæg foran.. det er heller ikke _helt_ hvad jeg drømmer om... Men vi kan vel blive enige om at idealet hælder mere imod det 50kg tunge(lette) anorexi offer, end det hælder mod den 100kg tunge kran ?

Link to comment
Share on other sites

må jeg præsentere en fantastisk undertøjsmodel:

(tror måske bare det bliver lidt svært at hive ham ned i et par små stramme bukser med en lille smart krøllet diesel skjorte LOOOL)

Det jeg vil frem til er, at modeller ofte er gennemsnitpersonen bare med en meget lavere fedtprocent. Jeg ville personligt foretrække at skaffe noget masse før jeg rippede ned til en lignende fedtprocent - resultatet skulle gerne udmynte sig i noget ala Baldwin... huh, det sidder godt på den mand... hvilken symmetri... hvilken attitude

post-5-1035107714.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jamen, det er da rigtigt nok... Fint! :baaa:

Tjae, jeg ser dem som en slags midlertidigt forbillede... Et mål... Motivationsbooster om man vil...

Piger... Klart, jeg har mine helt egne regler for hvornår piger har en flot krop... Kig lidt på det, og se om du kan blive enig... Det kan mange nok godt... ;)

Lidt brede hofter (Symboliserer velstand og sundhed) en slank talje (Symbolisere bare at de ikke er fede...)

Den gyldne mellemvej. Tyndt er ikke pænt, tykt er langt værre, og slank er tit tættere på tynd end "Den gyldne mellemvej"...

("Tip: Piger der ikke er høje har ofte den "bredhofter/slank talje" jeg snakker om...")

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Først til Tina... du skabte vidst en debat alligevel ;) Men ok emne! Meget aktuelt vil jeg sige.

Tjah, jeg hører vel til den gruppe der er træt af at se perfekte mænd iført et eller andet modesmart-daddel. Man bliver sku altid lidt usikker når man ser en med større vaskebræt end en selv <_< . Skifter mellem øgning og modstand i motivationen. Med mindre de selvfølgeligt er unaturligt, over, steroide-vrags store/rippede... det er sku for åndsvagt... Hvis man bare har lidt respekt for sig selv begynder man ikke på det lort.

Men så langt som til at skulle sable modeller ned, hvis de nu har større eller mere rippede muller end en selv. Langt fra... Godt for dem, de har jo arbejdet for det. (Men nedsablet bliver de sku hvis der kommer Hormoner med ind i legen :retard:)

Mvh Ethan Hunt

Link to comment
Share on other sites

>Ethan Hunt

(Men nedsablet bliver de sku hvis der kommer Hormoner med ind i legen )

Ej hold dog op mand!! Inde i maximal muskelvækst vil du gerne have billederne frem af Will (World) Harris, men herinde synes du folk på AS er tamme?!

Det er ikke min mening at afspore denne udemærket debat, men jeg synes bare det var lidt tamt...

Jeg hører til gruppen der kigger på en undertøjsmodel og tænker:

"Han er vel nok flot, er det en reklame for småt og smart?"

Jeg er da hverken superflov eller superglad for min krop, men at folk kan falde helt i staver over en eller anden CK model forstår jeg ikke rigtig... Men fair nok, damerne er helt vilde med dem så: Two thumbs up!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er brandærgeligt at vi (dem der nu måtte føle sig truffet incl. mig selv) går og sammenligner os med billeder af kendte og "perfekte" mennesker. Billeder siger ingenting. Overhovedet ingenting. Jeg sad og så "Ushi Heiku" i går med Ms. Mukuba.... mon ikke de fleste er enige om at hun ikke just er indbegrebet af skønhed (uden dog at være decideret grim, men hvem er egentligt det når det kommer til stykket? ) hun havde nogle billeder med af sig selv... og ja: på de billeder ser hun knaldgodt ud! hvis jeg aldrig havde set hende på tv, men kun havde set de billeder, så ville jeg tænke at hun var perfekt og ville ønske at jeg så ud lige som hende... Et andet eksempel er Popstars: deltagerne ser da meget normale ud... som de fleste unge man kan møde på strøget, men når de så bliver make-uppet og klædt på... voila! et stk. popstar coming up. Ingen kritik af dem overhovedet.... men blot en reminder om at vi alle ville lige stjerner hvis vi fik den samme professionelle behandling med hår, tøj, make up, prof. foto... faktisk burde man unde sig selv en tur til en rigtig model fotograf engang, og få taget nogle virkeligt gode billeder.... så ville man se at "de perfekte mennesker" nok også bare er helt almindelige når det kommer til stykket.

/Litopsi, der var model i sine unge dage og derfor ved hvor stor forskel der er på billede og virkelighed.

Link to comment
Share on other sites

>Lagoon

Du lyder som en tilhænger af snasket?

Nej, du kan sku Quote mig for meget, men ikke for at sige at de her super-AS-store-rippede- BB´ere er pæne! Det er imponerende, ja. Men det er fandme også grimt! Det er lidt alá freakshow :retard:

Og det er den mening jeg har, ligegyldigt hvilket forum du spørger mig i.

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er brandærgeligt at vi (dem der nu måtte føle sig truffet incl. mig selv) går og sammenligner os med billeder af kendte og "perfekte" mennesker. Billeder siger ingenting. Overhovedet ingenting. Jeg sad og så "Ushi Heiku" i går med Ms. Mukuba.... mon ikke de fleste er enige om at hun ikke just er indbegrebet af skønhed (uden dog at være decideret grim, men hvem er egentligt det når det kommer til stykket? ) hun havde nogle billeder med af sig selv... og ja: på de billeder ser hun knaldgodt ud! hvis jeg aldrig havde set hende på tv, men kun havde set de billeder, så ville jeg tænke at hun var perfekt og ville ønske at jeg så ud lige som hende... Et andet eksempel er Popstars: deltagerne ser da meget normale ud... som de fleste unge man kan møde på strøget, men når de så bliver make-uppet og klædt på... voila! et stk. popstar coming up. Ingen kritik af dem overhovedet.... men blot en reminder om at vi alle ville lige stjerner hvis vi fik den samme professionelle behandling med hår, tøj, make up, prof. foto... faktisk burde man unde sig selv en tur til en rigtig model fotograf engang, og få taget nogle virkeligt gode billeder.... så ville man se at "de perfekte mennesker" nok også bare er helt almindelige når det kommer til stykket.

/Litopsi, der var model i sine unge dage og derfor ved hvor stor forskel der er på billede og virkelighed.

:thumbwink:

Link to comment
Share on other sites

Joergen> er træt fordi jeg har vendt om på dag og nat, har skiftende arbejdstider men går i seng langt over midnat lige meget hvad tid jeg skal møde dagen efter.

Billeder snyder meget helt enig Litopsi.

Er træt af alle de her før og efter billeder, hvor de på før billederne altid er trætte, blege og sure at se på, og så kommer efter billederne hvor de har fået taget lidt sol, smiler over hele femøren og har noget tøj på der fremhæver deres krop på den posetive måde. Workout & fitness havde taget nogle "almindelige" mennesker og givet dem en personlig træner. Pigerne der var med havde fået i ført nogle lavtsiddende trusser der fremhævede deres lidt for store hofter og talje, men på efterbilledet havde de et på højt siddende på som slankede deres talje.

Man kunne da godt se at der var sket noget, men jeg mener bare at hvis jeg skal kunne bruge sådanne billeder, skal de være iført det samme tøj på alle billederne.

Link to comment
Share on other sites

>Ethan Hunt

Du lyder som en tilhænger af snasket?

Er det så forfærdeligt?

Det skal lige siges, jeg er stadig clean, men jeg regner da med at begynde på et tidspunkt...

Men jeg havde bare misforstået dig, sorry! Det virkede bare som om du var helt vild med Will Harris, men ikke folk på AS... My mistake!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share