Fedtprocents vægt


RhyMe
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en fedtprocentsvægt. Kan desværre ikke finde nogen som de har dem i motionscenteret der printer en lille bon ud, men den her kommer tæt på sys jeg. :

http://www.sport-tiedje.dk/soehnle/bodybal...comfort_fs5.htm

Er det for dyrt? Er der nogen der ved om de er præcise nok eller om jeg burde kigge efter noget andet?

Rhyme

Link to comment
Share on other sites

Hej

Om den er for dyr? Tjae, den kan nogle ting som de billigere vægte ikke kan så det er den vel ikke.

Om den er præcis kan jeg næsten med sikkerhed svare nej til, men det er der ikke nogen der er så det skal ikke holde dig fra at købe den.

For RELATIVT kan den sagtens være fin - du skal bare sørge for at veje dig på præcis samme måde hver gang, ellers bliver det meget upræcist. Find en fast morgenrutine hvor vejningen indgør i samme mønster og du vil sagtens kunne bruge tallene til at se tendens i kroppens (evt.) udvikling.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

BUMP

Jeg købte omtalte vægt, og efter en uges brug fadede displayet, så det nu er umuligt at se, hvad der står. HAr naturligvis prøvet at skifte batterier.

Ifølge forhandleren er det åbenbart et kendt problem med Soehnle produkterne, selvom de ikke ville ud med tal for, hvor stort et problem det er. Jeg fornemmede dog på tonen, at det er et stort problemt (det er så for min egen regning).

Jeg prøver dog at få en ny af samme model igen, da jeg var godt tilfreds med den - den uge den virkede. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en fedtprocentsvægt. Kan desværre ikke finde nogen som de har dem i motionscenteret der printer en lille bon ud, men den her kommer tæt på sys jeg. :

http://www.sport-tiedje.dk/soehnle/bodybal...comfort_fs5.htm

Er det for dyrt? Er der nogen der ved om de er præcise nok eller om jeg burde kigge efter noget andet?

Rhyme

Til den pris kunne man håbe at det er en af de bedre på markedet, men jeg vil stadig påstå det er penge ud af vinduet.

Til almindelige menneskers behov vil jeg påstå at målebånd og/eller en fedttang kan give et lige så godt bud på fedtprocenten, og det er mere til at forholde sig til end et tal en bio-impedansmåler spytter ud.

Analyse af energiforbrug, diverse aktivitetsanbefalinger, trendvisning og klokkeslet!!! kan jeg ikke se hvad skal jeg bruge på en badevægt. Vil jeg lave statistik og grafer på mine tal ryger de i Excel.

En digital vægt til et par hundrede og et målebånd til en 20'er, så burde du være kørende. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en fedtprocentsvægt. Kan desværre ikke finde nogen som de har dem i motionscenteret der printer en lille bon ud, men den her kommer tæt på sys jeg. :

http://www.sport-tiedje.dk/soehnle/bodybal...comfort_fs5.htm

Er det for dyrt? Er der nogen der ved om de er præcise nok eller om jeg burde kigge efter noget andet?

Rhyme

Der findes et utal af impedans målere og de er alle gode til at måle impedans! Desværre er impedans alene ikke nogen særlig god indikator på fedtprocent medmindre den har indbygfget forskellige formler der tager etnicitet og træningstilstand i betragtning! Som der allerede er nævnt kan en sådan metode dog sagtens bruges til at vise evt fremskridt i formen da usikkerhederne primært er mellem forskellige personer og ikke imellem forskellige målinger på samme person.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg meget svært ved at tage seriøst fra en mand med en fjernstyret helikopter... :tongue:

Man kan ikke spørge til formålet med features og gadgets - de kan fint være formålet i sig selv! :w00t:

:laugh:

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det sgu begrænset hvor meget sjov man kan putte i en badevægt.

PS: I øvrigt nok det mest ufornuftige køb jeg nogensinde har gjort. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share