Proteiner


Skunk
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har fået fat i 4 kg. soyaprotein (smager fint)!!

Er der nogen som vil anbefale mængden af det, og hvor tit...? osv...

Lige nu styrketræner jeg 2 gange om ugen (efter motionsboksning), og kan mærke ømhed næsten hele ugen.

Er det nok kun at indtage proteinen før og efter træning. Eller SKAL det indtages hver dag hele ugen?

Hvor mange gram protein skal indtages hver gang?

Hvis kroppen får mere end den har brug for, bliver proteinerne så omdannet til fedt, eller bliver de "skidt ud"?

På forhånd tak!

skUnK.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at se hvor meget protein du indtager i løbet af en almindelig dag, man anbefaler normalt omkring 2 g/kg kropsvægt. Så hvis du ikke får så meget protein, så vil jeg anbefale dig at spise dit soja hver dag. Lige inden du går i seng og lige når du står op er også gode tidspunkter at tage noget på, for hvis du spiser aftensmad kl 19 og så ikke spiser før kl 7 igen, så kommer kroppen let i underskud af protein.

Men ellers er lige efter træning også en god ide.

Link to comment
Share on other sites

Til dig som skrev, at du var begyndt at tage protein - nemlig soyaprotein

skal du vide at den absolut dårligste proteintype er soya.

Hvad gør så den dårligere end andre typer protein.

Jo, soyaprotein er den type af alle proteiner som man er dårligst til at optage. Det handler jo om, at den proteinmængde som vi spiser skal vi optage så meget som muligt af i musklerne. Hvis så hovedparten af det protein vi spiser ikke bliver optaget er der ikke så meget ved det.

Mit råd til dig er, at du skal gå over til en anden proteintype hvis du vil have noget ud af det.

Der er ingen tvivl om, at det virker. Protein er byggestenen for at du kan opnå større/stærkere muskler ved træning, men kroppen skal altså have en protein som den kan optage.

Og til slut - Husk at det ikke er i træningslokalet at dine muskler vokser.

Det er faktisk i restitutionen efter træning at dine muskler bliver større/stærkere. Derfor er planlægning af din træning i forhold til muskelgrupper meget vigtig.

Fortsat go`træning - og held og lykke med en ny type protein.

PS. Forhør dig der hvor du træner eller i de butikker der sælger proteiner.

Hilsen

Lars H. :o

Link to comment
Share on other sites

Horne ->

skal du vide at den absolut dårligste proteintype er soya.

Rent nonsens. Det kommer an på hvilke behov man har.

Jeg har hørt at soya protein optages langsomere, men ligefrem dårligere har jeg nu aldrig hørt om. Det kunne være interresant med en reference.

Link to comment
Share on other sites

Craw->

Hehe...Ja BV-mæssigt er whey soya overlegen. Men så stor er forskellen ikke. Jeg tvivler på at man kan mærke forskel. Soya har tilgengæld en masse sundhedsfremmende fordele, hvis man altså kan få det ned. Twinlab Supro soya smager ganske fint. Husk at det skal være Dupont Supro hvis man vælger soya. Supro Soya er:

Kolesterolfrit

Fedtfrit

Sundhedsfremmende

Fri for aspartam

Laktosefrit

Rig på isoflavoner (som er hæmmer kræftceller)

Vitamin og mineral rigt

Link to comment
Share on other sites

Lige en kort sidebemærkning....

...jeg kan huske at jeg læste et sted(MOL eller Getbig), at det var østrogen fremmende, hvilket skulle være en ulempe.....Om der er noget om det ved jeg ikke, da jeg ikke satte mig yderligere ind i det..

Ville bare lige nævne det..

Jeg har selv noget soyaprotein, og spiser det selv da det er billigt ;)

Link to comment
Share on other sites

...jeg kan huske at jeg læste et sted(MOL eller Getbig), at det var østrogen fremmende, hvilket skulle være en ulempe.....

Det var på getbig, men guruen Jørgen Storm (JS) skød øjeblikkeligt myten i sænk. Jeg har desuden ikke fundet nogle referencer. Måske er der andre som har nogen gode referencer liggende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share