Dårlig træningsdag/dagsform


Psygurd
 Share

Recommended Posts

Håber det her indlæg er placeret rigtigt :)

Det er idag min fødselsdag, YAY, men samtidig også den dårligeste træningsdag jeg har haft længe, om ikke nogensinde.

Min dag førløber således fremtil træningen:

8.30 times søvn

9.30 Står op - Spiser morgenmad: 2 skiver rugbrød med fedfattig ost + 1 glas skummet mælk + 1 æble

10-11 Drikker ca ½-1l. vand

11.15 Drikker en halv shake (2 dl skummet mælk + 20g whey 80%) og en spiser en håndfuld rosiner

11.30 Mødes med kammerat i motionscenter

11.45 Efter opvarmning skal jeg til at begynde på min træningsprogram (triceps,skulder,bryst,mave), ligger ud med bænkpress, ligger ud med 10x50 kg som opvarmning, derefter var planen at jeg skulle tage 3x8-9 stykker med 95kg, hvilket jeg har gjort de sidste 2 uger og gennemført.

Men ved 7'ende rep i første sæt begynder det bænkpres godtnok at blive tungt, bliver nød til at afbryde og tager 5 kg af til næste sæt.

Næste sæt (med 90kg) bliver jeg nød til at afbryde på 6 rep.

Tager 5kg af igen og i næste sæt bliver jeg igen nød til at afbryde på 6 rep (med 85kg). Dette er aldrig sket for mig før.

I de resterende øvelser tog jeg ca 15-20% af vægten af, men havde alligevel store problemer med at udføre dem.

Efter styrketræning plejer jeg at tage en halv shake endnu og derefter løbe omkring 4km, normalt uden de store problemer - Idag var jeg lige til at lukke op og skide i efter omkring 2.

Hvad kan ligge til grund for sådan en dårlig træningsdag? Har ikke været på druk eller lavet andet sjovt i weekenden som jeg kunne forstille mig kunne have indflydelse på min træning. Føler mig sund og rask som altid.

Mig

Male

22år (præcist :p )

87kg (morgenvægt)

Edited by Psygurd
Link to comment
Share on other sites

HVor høj er du? - bare for at finde ud af hvor godt de 87 kilo er fordelt?

Men jeg synes heller ikke du får så meget "rigtig" mad indenbords, for hvis man trækker shaken fra får du jo kun to skiver rugbrød!

Jeg er en 15-årig normalvægtig dreng på 80 kilo og 182 høj, jeg ville nok spise det dobbelte måske endda tredobbelte?

Jeg ville normalt spise:

Youghurt.

Brød

Frugt

Juice og mælk

Link to comment
Share on other sites

jeg er 1.86 og har en fedt% på omkring 14

Jeg spiser et lille måltid ca hver 2½ time, hvis jeg spiser mere end det jeg gør der vil jeg simpelthen føle at jeg overspiser, og jeg er bestemt ikke hardgainer. Normalvis ville jeg have spist havregryn istedet for rugbrød. Indtager omkring 2500 kcal daglig da jeg godt vil lidt ned i fedt% inden badesæsonen indtræffer, og det har jeg gjort de sidste 2 uger. Uden det har haft den store indflydelse på min træning.

Normalvis har jeg nok spist en 2-3 gange inden jeg tager op og træner, så kan godt være det er der problemet ligger. Men har altså trænet lige så tidligt, uden mere i maven, flere gange uden de store problemer.

Ved heller ikke rigtig hvad jeg havde forstillet mig at få af svar, håbede vel bare på det var en der sagde "hey, det er ************* der nok er problemet"

Må vel bare træne lidt senere i morgen hvor jeg har fået lidt mere mad i kroppen og se hvordan det går :)

@The-Pimp - Ville du have spist 6 skiver rugbrød til morgenmad? :blink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er den morgenmad han normalt indtager, så er det næppe det der er problemet, da han jo ikke normalt har problemer med at gennemføre sit program. Der kan være mange årsager til man har en dårlig dag, sjovt nok har man ikke den samme tendens til at overfortolke mv. når man har en dag med vind i sejlene. Hvis det fortsætter over en uge kan du begynde at spekulere på ting som søvn, kost, tid til deload mv.

Link to comment
Share on other sites

det er ikke fordi du trænede tidligere på dagen, end du plejer? for jeg skal personligt have fået 2-3 måltider ind, inden jeg overhovedet gider så meget som at tænke på at løfte en vægt.

det kan jo godt være at du burde have gjort det samme. men er jo normalt ikke lige så stærk om morgenen, fordi kroppen ikke har fået næring i mange timer

Link to comment
Share on other sites

Søren W <-- så gør du det vel også efter en ordentlig omgang morgenføde.. for du vil da næppe være lige så stærk om morgenen efter 1 skive rugbrød, som du vil være længere hen ad dagen, hvor du har kastet en masse mad i hovedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Håber det her indlæg er placeret rigtigt :)

Det er idag min fødselsdag, YAY, men samtidig også den dårligeste træningsdag jeg har haft længe, om ikke nogensinde.

Min dag førløber således fremtil træningen:

8.30 times søvn

9.30 Står op - Spiser morgenmad: 2 skiver rugbrød med fedfattig ost + 1 glas skummet mælk + 1 æble

10-11 Drikker ca ½-1l. vand

11.15 Drikker en halv shake (2 dl skummet mælk + 20g whey 80%) og en spiser en håndfuld rosiner

11.30 Mødes med kammerat i motionscenter

11.45 Efter opvarmning skal jeg til at begynde på min træningsprogram (triceps,skulder,bryst,mave), ligger ud med bænkpress, ligger ud med 10x50 kg som opvarmning, derefter var planen at jeg skulle tage 3x8-9 stykker med 95kg, hvilket jeg har gjort de sidste 2 uger og gennemført.

Men ved 7'ende rep i første sæt begynder det bænkpres godtnok at blive tungt, bliver nød til at afbryde og tager 5 kg af til næste sæt.

Næste sæt (med 90kg) bliver jeg nød til at afbryde på 6 rep.

Tager 5kg af igen og i næste sæt bliver jeg igen nød til at afbryde på 6 rep (med 85kg). Dette er aldrig sket for mig før.

I de resterende øvelser tog jeg ca 15-20% af vægten af, men havde alligevel store problemer med at udføre dem.

Efter styrketræning plejer jeg at tage en halv shake endnu og derefter løbe omkring 4km, normalt uden de store problemer - Idag var jeg lige til at lukke op og skide i efter omkring 2.

Hvad kan ligge til grund for sådan en dårlig træningsdag? Har ikke været på druk eller lavet andet sjovt i weekenden som jeg kunne forstille mig kunne have indflydelse på min træning. Føler mig sund og rask som altid.

Mig

Male

22år (præcist :p )

87kg (morgenvægt)

Hvordan ser dine pauser ud i forhold til din træning?

Lyder til du har ramt failure, hvis det ikke er sket før på samme måde er det nok fordi du ikke holder nok pauser. Har prøvet det samme. Det hjælper også tit at tage en uge fri, hvis man træner meget

MVH PK

Link to comment
Share on other sites

personligt synes jeg ikke det med maden gør den store forskel .. med mindre man ligefrem er sulten eller skal dyrke hård konditionstræning som f.eks. roning ... desuden burde han da også have noget energi i kroppen fra alt det han har spist dagen før ... siger ikke det er optimalt at træne uden at have spist ordenligt først .. men det er nok ikke mest her problemet ligger .. så skulle det jo være fordi det er fordi han er ved at blive "sulten" pga. flere dages færre kcal... hvilket han jo også siger han har indtaget... :)

Link to comment
Share on other sites

Det er vist en røver, jeg træner tit om morgenen og der er ingen styrkeforskel.

Den er vist god nok. Jeg mener ihvertfald at Joachim B Olsen har udtalt at han præsterer bedst om eftermiddagen, da hans testosteronniveau er højst på dette tidspunkt. Hans resultater om morgenen var altid dårligere.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

personligt synes jeg ikke det med maden gør den store forskel .. med mindre man ligefrem er sulten eller skal dyrke hård konditionstræning som f.eks. roning ... desuden burde han da også have noget energi i kroppen fra alt det han har spist dagen før ... siger ikke det er optimalt at træne uden at have spist ordenligt først .. men det er nok ikke mest her problemet ligger .. så skulle det jo være fordi det er fordi han er ved at blive "sulten" pga. flere dages færre kcal... hvilket han jo også siger han har indtaget... :)

Meget uenig.. Jeg er meget afhængig af min morgenmad - eksempelvis hvis jeg skal træne tidligt en weekend er jeg nød til at spise stor morgenmad en time inden - hvis ikke, præsterer jeg utroligt ringe og har intet overskud. Det samme gælder for resten af døgnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share