Taber jeg mig sådan her?


calillemilla
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Er en pige på 25 år. Jeg er ikke overvægtig som sådan (se billeder). Men min mave og overarme er lidt slaskede.

Jeg spiser følgende på en normal dag:

Morgenmad:

60 g havregryn

250 g skummetmælk

20 g rosin

Mellemmåltid:

Banan eller pære

Middag:

2 stk fuldkornsrugbrød

30 g 13% cheasy ost

25 g kylling/mager kødpølse

Mellemmåltid:

Banan/pære

Aften:

Det er lidt forskelligt, men prøver at holde det på 4-500 kalorier.

Mellemmåltid:

1-2 stk groft knækbrød med lidt fedtfattig smøreost.

Derudover træner jeg på crosstrainer/cykel hveranden dag i 45 min med rimelig høj intensitet. Hver dag tager jeg 2*25 mavebøjninger og 2*10 armbøjninger (jaja, jeg er lige startet, hehe).

Er det ikke tilstrækkeligt til at få bugt med mine problemområder? Jeg orker virkelig ikke styrketræning... men er det overhovedet nødvendigt?

post-16452-1221906228_thumb.jpg

post-16452-1221906237_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrke træning er altid godt, det sure er du ikke kan punkt slanke. Altså træne mave og tabe dig der, eller du kan godt det tager bare meget lang tid. Link

Sandt nok du godt vil træne lidt cardio og forbrænd kalorier men jo mere muskelmasse jo mere støber du kroppen, og jo mere masse jo mere forbrænder du.

Spis evt mere protein da det hjælper med at opbygge muskler.

Link to comment
Share on other sites

nå ja, jeg glemte at ifølge madital ligger mit daglige protein indtag på omkring 20-25 %. Så tror ikke jeg kan spise meget mere end det.

Nej, jeg ved godt jeg ikke kan punktslanke. Men håbede bare at hvis jeg var i kalorieunderskud så var det fint. Gider ikke styrketræning, men det siger du så jeg skal?

Kan bare ikke se hvad jeg kan gøre ved maven andet end at tage mavebøjninger. Har også en håndvægt, så armene kan jeg godt træne mere.

Link to comment
Share on other sites

nå ja, jeg glemte at ifølge madital ligger mit daglige protein indtag på omkring 20-25 %. Så tror ikke jeg kan spise meget mere end det.

Nej, jeg ved godt jeg ikke kan punktslanke. Men håbede bare at hvis jeg var i kalorieunderskud så var det fint. Gider ikke styrketræning, men det siger du så jeg skal?

Kan bare ikke se hvad jeg kan gøre ved maven andet end at tage mavebøjninger. Har også en håndvægt, så armene kan jeg godt træne mere.

Ja styrke træning vil klart hjælpe, der er ingen der siger du skal følge Arnolds program vel :tongue:

Jeg ser intet problem i at du øger dit protein indtag, det skader ikke og gode kødvalg har ikke de høje kcal.

Start med et helkrops program nogle gange om ugen, der skal nok ske noget hvis du starter med at træne.

Prøv evt nogle hold så du ikke sider i kedlige maskiner hele tiden.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Det gode ved at styrketræne, under en diæt, er at man bevarer muskelmasse.

Lad os sige du taber dig 5 kg, udelukkende ved kcal-underskud og ikke dyrker hverken motion eller styrketræning ved siden af. På den måde ryger der måske 2,5 kg muskelmasse og 2,5 fedtmasse.

Hvis du nu styrke- og motionstræner med god intensitet, kan fordelingen måske være 0,5kg tabt muskelmasse og 4,5kg tabt fedtmasse.

Ikke at du skal tabe dig 5 kg, og tallene er absolut fiktive. Det var mere for at formidle budskabet. :)

edit: Hård motionstræning (i høj grad intervaltræning) kan muligvis også give dig et ok muskelmasse-bevarings-respons... men nok ikke så godt som tung styrketræning. :)

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

nå ja, jeg glemte at ifølge madital ligger mit daglige protein indtag på omkring 20-25 %. Så tror ikke jeg kan spise meget mere end det.

Nej, jeg ved godt jeg ikke kan punktslanke. Men håbede bare at hvis jeg var i kalorieunderskud så var det fint. Gider ikke styrketræning, men det siger du så jeg skal?

Kan bare ikke se hvad jeg kan gøre ved maven andet end at tage mavebøjninger. Har også en håndvægt, så armene kan jeg godt træne mere.

I følge de undersøgelser, jeg har læst vil du med det program, du allerede følger, øge din muskelmasse, så du behøver ikke at styrketræne mere, end du gør. Har ikke udregnet dit kalorieindtag, men mon ikke du er i kalorieunderskud?

Du får protein nok. Du skal huske at få nok kulhydrat, da din krop ellers vil omdanne muskler til kulhydrat, hvad du jo ikke er interesseret i, så regn efter, at forbruget ligger på ca 60% af dit kalorieindtag, så længe du træner så intenst, som du gør.

I øvrigt ser du pæn og slank ud på billederne, så du skal nok bare satse på at holde den figur de næste 30 år, og med et højt men nænsomt motionsniveau er du godt på vej :4thumbup:

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Maden ser fornuftig ud, vejen frem er STYRKETRÆNING og mere cardio, de piger der har de flotteste kroppe dyrker styrketræning, du skal være bange for at få komme til at ligne et muskelbundt/bodybilder det sker ikke, med mindre man selv ønsker det og træner rigtig meget styrketræning.

Du skriver at du træner med rimelig høj intensitet, hvad ligger din puls på og ved hvad din max puls er? du skal helst over 160 i puls.

Hvorfor orker du ikke styrketræning?

Du skriver at du godt ved punktslankning ikke virker også træner du mavebøjninger og armbøjninger :laugh:

Held og lykke med dit projekt og din krop er nu ikke så dårlig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Maden ser fornuftig ud, vejen frem er STYRKETRÆNING og mere cardio, de piger der har de flotteste kroppe dyrker styrketræning, du skal være bange for at få komme til at ligne et muskelbundt/bodybilder det sker ikke, med mindre man selv ønsker det og træner rigtig meget styrketræning.

Du skriver at du træner med rimelig høj intensitet, hvad ligger din puls på og ved hvad din max puls er? du skal helst over 160 i puls.

Hvorfor orker du ikke styrketræning?

Du skriver at du godt ved punktslankning ikke virker også træner du mavebøjninger og armbøjninger :laugh:

Held og lykke med dit projekt og din krop er nu ikke så dårlig :bigsmile:

Ifølge maskinen ligger min puls imellem 130 og 170, cirka. Jeg kører intervaltræning, så det er enten eller i 5 min af gangen, altså 5 min 145, og 5 min 175. Regner med jeg kan stole på maskinen.

Jeg har bare ikke motivationen til maskiner, det er for 'stillestående' til at jeg gider gøre det jævnligt. Og jeg prøver på at leve en livsstil jeg gider at holde resten af mit liv, det ved jeg allerede nu at styrketræning ikke kommer til at være en del af. Men regner med at noget pilates kan gøre det lidt ud for det i den nærmeste fremtid.

P.S. Ja, jeg modsagde mig selv med det punktslankning, det kan jeg godt se :laugh: De mavebøjninger er vist bare noget jeg gør for at jeg føler at jeg gør noget ved problemområderne, og ikke bare dyrker cardio. Det giver ikke mening, det er noget psykologisk, tror jeg.

P.P.S. Tak fordi du synes min krop ikke er dårlig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Og tak for de andre råd og svar, forresten :bigsmile:

Jeg har fulgt min ovenstående plan over træning og mad den sidste måned, men synes ikke rigtigt at vægten viser mere end -1 kg. Har endda undgået alkohol i weekenderne. Men har nok syndet lidt med slik i weekenden i stedet for alkohol, så jeg prøver lige at tage mig sammen og skære slikket væk.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Nu ved jeg godt du skriver at du ikke er så meget for det med styrketræningen, men mig at se, trænger du altså ikke til at tabe dig :). En flot slank krop du render rundt med da..

Istedet, ville jeg nok skifte en enkelt eller to af dine cardio ture ud med en omgang stryrketræning..

Det vil være med til at stramme en smule op på hele kroppen. Du vil formegentlig ikke tabe dig synderligt meget, men du skal også tænke på, at muskelmassen vejer mere end fedt..

Derudover. Når du opnår en større muskelmasse, vil dig hvile-stofskifte også stige, og du vil ganske enkelt forbrænde mere, selvom du ikke dyrker mere cardio.

Cardio 2 gange om ugen, og styrke 1 gang om ugen vil være mit forslag.. din kostplan ser glimrende ud :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare ikke motivationen til maskiner, det er for 'stillestående' til at jeg gider gøre det jævnligt. Og jeg prøver på at leve en livsstil jeg gider at holde resten af mit liv, det ved jeg allerede nu at styrketræning ikke kommer til at være en del af. Men regner med at noget pilates kan gøre det lidt ud for det i den nærmeste fremtid.

Du behøver altså ikke "sidde i maskiner" for at dyrke styrketræning. Man kan nå langt med håndvægte og sin egen kropsvægt:

Maveøvelser på gulv (skrå og lige)

Push-up for armstrækkere og brystmuskler på gulv.

Sav-øvelsen med håndvægte for øvre ryg.

Rygbøjninger på gulv for nedre ryg.

Skulder push-up med håndvægte

Med en ribbe e.l. kan du træne chin-ups for den brede rygmuskel, og man kan starte blidt med at støtte lidt på gulv og senere fortsætte med langsom udstrækning osv

Squat på gulv med håndvægte

Hasemuskler ved opspark på gulv

osv

osv

Politikens Slankebog, f.eks., har et væld af forslag til maskinfri øvelser.

Man behøver ikke at sidde og ligne en robot!

Og svareren har ret: Det er godt at supplere kredsløbstræningen med generel styrketræning for at fremme lavere fedtprocent og opnå bedre velvære.

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share