Mere protein eller


KimPetersen
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er 17 år vejer 77 kg og begyndte at træne for at lave noget andet end bare lektier og nu er jeg så blevet lidt hooked på det her styrketræning.

Mit spørgsmål er blot om jeg får nok protein eller om jeg bør få fat i noget protein pulver.

Min kost er meget fast

Morgenmad; Havregryn med mælk og sukker

Frokost: 4 skiver rugbrød med smør kødpålæg eller leverpostej

Mellemmad før træning: Ups

Aftensmad: kommer an på hvad min mor servere sædvanligvis noget sundt med kød, kartofler og grøntsager.

Min træning er 7 dage om ugen meget let 10 til 30 minutters motion.

Mandag: Ben og Biceps

Tirsdag: Bryst og Triceps

Onsdag: Skulder og læg (mave)

Torsdag: nakke og ryg

Fredag: Ben og Biceps

Lørdag: Skulder og læg (mave)

Søndag: Bryst og Triceps

Jeg er meget uerfaren (4 måneders træning) men jeg kan bestemt mærke jeg bevæger mig fremad men jeg er i tvivl om kosten er på plads især den der før træning som jeg tit misser om jeg skulle fylde den ud med proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

7 dage om ugen er for meget da dine muskler har brug for en restitueringsdag, ellers kører du videre uden resultat og kører din muskler i bund så det får modsatte effekt.

ved godt du ikk træner det samme hver dag men du bruger samme muskler til at udnytte fuldt kompentance af de andre så de dage du ikk træner men stadigvæk vil lave noget forslår jeg en cykel tur da det også er godt for lår musklen som giver mere testertyron så dine muskler måske udvikler sig lidt mere.

ps. altid godt med tun eller anden form for fisk efter trænning. husk det skal indatges SENEST 45 minutter efter :)

god træning.

/kmba

Link to comment
Share on other sites

7 dage om ugen er for meget da dine muskler har brug for en restitueringsdag, ellers kører du videre uden resultat og kører din muskler i bund så det får modsatte effekt.

ved godt du ikk træner det samme hver dag men du bruger samme muskler til at udnytte fuldt kompentance af de andre så de dage du ikk træner men stadigvæk vil lave noget forslår jeg en cykel tur da det også er godt for lår musklen som giver mere testertyron så dine muskler måske udvikler sig lidt mere.

ps. altid godt med tun eller anden form for fisk efter trænning. husk det skal indatges SENEST 45 minutter efter :)

god træning.

/kmba

Sikke noget vås, der er intet i vejen med programmet som sådan. At programmet nok ikke er optimalt for en n00b er en anden sag.

Drikker du ½L mælk efter træning får du, og det er vildt, 17 gram(!!!) protein.... Hvis man indtager tunen senere end 45 minutter efter træning, dør man så?

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Tunen kan være totalt ligegyldig, med mindre han spiser den før træning.

Det tager lang tid at fordøje tun.

Jeg husker ikke hvor længe, men det kan man måske finde under kost og kosttilskud, hvor tråden egentlig hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share