Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag d. 6 juni

Cardio kl: 10:00

5000m roning på Concept 2 @ Damper setting 5

Tid: 18:32

- Fors**** jeg forberederede mig ikke væsentligt fra damper setting 10 til nu 5. Kunne sagtens mærke en ændring, men følte faktisk at jeg skulle have mange flere spin pr. min på 5'eren. Hvilket fik mine overlår til at syre lidt til..

Der er stadig en del, at arbejde på før jeg kan nå sub 18 min. Øv. lasse :bigsmile:

Teknik kl: 19:00

Det var meningen jeg skulle køre dag 2, uge 1 i mit OL program. Men jeg kom ret sent ned på havnen og var pludselig presset mht. tid. Så det endte med, at jeg mens der var introtime kunne låne en barbell og nogle vægte. Måtte desværre bare stå uden for, hvilket betød jeg ikke rigtig kunne køre tung front squat, og back squat pga. manglende rack.

Anyways. det blev til lidt snatch teknik.

1 Power Snatch --> 1 OH. squat 5x6 @ 30kg

Full Snatch 6x5 @ 40kg <- fokuserede på teknik, derfor den meget meget lave vægt.

Overhead press 5x5 @ 40kg <- igen teknik

The Bear Routine 2x12 @ 40kg

Det var ikke meget jeg nåede, men lidt har også ret !

Link to comment
Share on other sites

Du får godt nok givet noget gas herinde!!!

Du er jo SYYYGOOOOO!!!!! :devil:

Fedt med træning 2x om dagen!

Jeg synes, at du er lidt hård ved dig selv angående dine tider. Generelt synes jeg så absolut ikke du ligger på den så lade side, som du selv giver udtryk for! Keep it up, Beast! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Træning tirsdag d. 6 juni

Cardio kl: 10:00

5000m roning på Concept 2 @ Damper setting 5

Tid: 18:32

- Fors**** jeg forberederede mig ikke væsentligt fra damper setting 10 til nu 5. Kunne sagtens mærke en ændring, men følte faktisk at jeg skulle have mange flere spin pr. min på 5'eren. Hvilket fik mine overlår til at syre lidt til..

Der er stadig en del, at arbejde på før jeg kan nå sub 18 min. Øv. lasse :bigsmile:

Overhead press 5x5 @ 40kg <- igen teknik

Hvordan kunne du mærke forskel? Du fik et mere jævnt pace?

Lur mig om din roning ikke var pænere på damersetting 5 end på 10.

At du syrer til i dine overlår kunne godt tyde på, at du roer "forkert". Hold hælen i fodstøtten når du roer og fokuser på, at vinklen på dine underben og lår ikke bliver meget mindre end 90 grader. Så vil du uden tvivl kunne mærke, at du aktiverer dine baglår og hofte mere, og at du ikke syrer ligeså hurtigt til i dine overlår.

Se evt. filmen: Rowing Fast af Bruce Kocher på Crossfit Journal.

Den handler om hvordan du forbedre din 200 m tid på C2, men jeg bruger de samme principper selvom jeg roer længere.

Link to comment
Share on other sites

Du får godt nok givet noget gas herinde!!!

Du er jo SYYYGOOOOO!!!!! :devil:

Fedt med træning 2x om dagen!

Jeg synes, at du er lidt hård ved dig selv angående dine tider. Generelt synes jeg så absolut ikke du ligger på den så lade side, som du selv giver udtryk for! Keep it up, Beast! :devil:

Hey Mr. Kauf !

Det betyder en del når du siger det. Det er jo dig der har lagt navn til det ord/diagnose :bigsmile:

ja her i sommerferien prøver jeg, at træne 2 gange om dagen de dage det er muligt. Arbejder også ca. 200 timer om måneden, så det er et presset program. Men kan nogle gange træne før og efter arbejde. Hehe.

Hård ved mig selv.. ja det kan godt være - sådan har jeg vist altid været. Bliver bare en smule frustreret når jeg ikke lige når mine mål. Men som du siger, så kommer der stadig en god portion træning ud af det. Når jeg tænker over det det, så har jeg jo ikke engang dyrket CF i 6 måneder endnu. Så kroppen skal vel stadig vænne sig til den høje intensitet and so on. Tak for opbakningen :) Det nu rart !

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kunne du mærke forskel? Du fik et mere jævnt pace?

Lur mig om din roning ikke var pænere på damersetting 5 end på 10.

At du syrer til i dine overlår kunne godt tyde på, at du roer "forkert". Hold hælen i fodstøtten når du roer og fokuser på, at vinklen på dine underben og lår ikke bliver meget mindre end 90 grader. Så vil du uden tvivl kunne mærke, at du aktiverer dine baglår og hofte mere, og at du ikke syrer ligeså hurtigt til i dine overlår.

Se evt. filmen: Rowing Fast af Bruce Kocher på Crossfit Journal.

Den handler om hvordan du forbedre din 200 m tid på C2, men jeg bruger de samme principper selvom jeg roer længere.

Oy Lasse.

Ved ikke om det er særligt beskrivende, men synes at der var mindre inerti i systemet på setting 5. Hvilket betød jeg skulle holde min frekvens/kadance/spin pr. min væsentligt højere. Men ja det føles lettere, men det gjorde det absolutte ikke nemmere. hehe.

Jeg så faktisk en film i forgårs, hvor det med de 90 grader også blev nævnt. Men samtidig sagde de også, at man godt(!) måtte løfte hælen lidt når man er i udgangspositionen. Vil prøve at gøre som du siger, og også se filmen fra crossfit journal. Kunne være fedt med en sub 18 eller det der er tæt på... 18:10 ville være okay :)

Hvad er dine tider, altså ud over de 5000m som du gjorde på 18:1x. Right ?

Din 200m, 500m og 2000m ?

Link to comment
Share on other sites

By the ways boys.

Så er 2. event/ 2. wod offentlig gjort til Fit As Fuck d. 25 september..

As many rounds as possible in 10 min.:

10 kettlebell snatches 32/24 kg. (5 each arm)

200 m. sandbag run 40/30 kg.

10 burpees

http://fitasfuck.wordpress.com/2010/07/06/wod-2-for-the-fit-as-fuk-crossfit-challenge/

Fuck me det bliver hårdt. Må igang med de 32kg KB snatches og sandbag running... 40kg lyder af meget... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Oy Lasse.

Ved ikke om det er særligt beskrivende, men synes at der var mindre inerti i systemet på setting 5. Hvilket betød jeg skulle holde min frekvens/kadance/spin pr. min væsentligt højere. Men ja det føles lettere, men det gjorde det absolutte ikke nemmere. hehe.

Jeg så faktisk en film i forgårs, hvor det med de 90 grader også blev nævnt. Men samtidig sagde de også, at man godt(!) måtte løfte hælen lidt når man er i udgangspositionen. Vil prøve at gøre som du siger, og også se filmen fra crossfit journal. Kunne være fedt med en sub 18 eller det der er tæt på... 18:10 ville være okay :)

Hvad er dine tider, altså ud over de 5000m som du gjorde på 18:1x. Right ?

Din 200m, 500m og 2000m ?

Hvordan man er bygget og hvor smidig man er, spiller helt sikkert også en væsentlig rolle.

Jeg tror bare man skal forsøge at fokusere på det og ellers skyde den af.

De er nu ikke prangende. Jeg har én gang roet en 500m helt kold på 1:26 eller 1:28. 1000 m i Afghanistan på 3:14 (DS 10). 2000 m ved jeg ikke. Men har i en WO roet på 6:55. All-out ligger den vel på 6:40. 5000 m på 18:15 vist.

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

By the ways boys.

Så er 2. event/ 2. wod offentlig gjort til Fit As Fuck d. 25 september..

As many rounds as possible in 10 min.:

10 kettlebell snatches 32/24 kg. (5 each arm)

200 m. sandbag run 40/30 kg.

10 burpees

http://fitasfuck.wordpress.com/2010/07/06/wod-2-for-the-fit-as-fuk-crossfit-challenge/

Fuck me det bliver hårdt. Må igang med de 32kg KB snatches og sandbag running... 40kg lyder af meget... :bigsmile:

Få din stil til at spille 100% med 24'eren og leg sideløbende lidt med 32'eren, til du føler dig mere sikker. Det er mit bedste råd i forhold til snatch. Teknikken skal være i orden, ellers dør du af at snatche de 32, især hvis du bliver presset.

Sandsækråd: Få lavet dig en 40 kg. sandsæk NU og bliv gode venner med den. Gå med den, løb med den, snatch den, squat den - lær den at kende, så du ved hvordan den og du opfører sig i forhold til hinanden. 40 kg. er ikke så slemt, når man kender den, men kender man ikke sin sæk, så vil den dræne en for energi!

Edit: Har lige prøvet workouten. Den er rigtig fed! Mit råd er endnu en gang - bliv gode venner med snatchet og især hvordan du vil få sandsækken op på skuldrene. De skarpe hjørner, som jeg ser dem, ligger i at få sandsækken op på plads, uden at bøvle for meget med den, samt håndskiftet i snatchen. Det er umiddelbart de to steder, hvor man kan bruge for meget tid - ellers er det sgu' bare med at komme ud over stepperne! En lækker workout, der presser systemet, når man er i gang, men som man restituerer superhurtigt fra og er kampklar igen på no time! :cool:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Crossfit onsdag d. 7. juli

På havnen til RX workout efter hektisk dag i køkkenet... Havde glemt min cykel på arbejdet, så løb til træning og hentede så cyklen på vej hjem.

Pre opvarming:

2.5 km løb

- kan mærke det går bedre og bedre med løbet. Skinnebenene klager virkelig minimalt nu, og jeg er blevet lidt gladere for at lunte af sted... :4thumbup:

Opvarming:

20m høje knæ løft

3x20m Franken Stein walks så højt som muligt2

2x20m lunges med twist af torso skiftende fra side til side

20m "over the fench" lateral lunges

Dertil:

20/10 tabata

wide stand on the spot sprint

L-sit ups (mulighed for alternating med et ben ad gangen)

Wide Lateral Lunges

Twisting MED-Ball situps

Gym Ball Hyper extensions

x3

WOD - C&J m. sprint

Vi startede med at skulle sprinte i 5 sek og derefter sætte en streg der hvor vi kom til. Der skulle så sprintes ud til det punkt og tilbage igen ON THE MINUTE.

I den restrende tid skulle vi Clean & (split) Jerke. WOD'en var færdig når man havde lavet 30 C&J's.

Jeg kørte med 50kg da min teknik ikke er alt for god.

Tid: 7:10.

- SKu hårdt at skulle sprinte ind i mellem !

Derefter lidt teknik i KB snatches.

Fik rigtig godt styr på selve swinget (den halve arc om man vil) samt det at få lavet nogle gode hight pulls. Kørte først med 16kg KB og endte på 24kg KB.

Derefter lidt C2B. Tror jeg fik små 15-17 stykker. Men pressede mig heller ikke !

Sluttede med lidt M.U. teknik og det resulterede i at jeg fik lavet min første rigtige MU, hvilket klar var dagens lyspunkt :superman: Men kan altså "kun" lave dem strict lige nu.. Så må kippet komme senere :)

I morgen "hviledag" da jeg skal arbejde hele dagen!

Link to comment
Share on other sites

Få din stil til at spille 100% med 24'eren og leg sideløbende lidt med 32'eren, til du føler dig mere sikker. Det er mit bedste råd i forhold til snatch. Teknikken skal være i orden, ellers dør du af at snatche de 32, især hvis du bliver presset.

Sandsækråd: Få lavet dig en 40 kg. sandsæk NU og bliv gode venner med den. Gå med den, løb med den, snatch den, squat den - lær den at kende, så du ved hvordan den og du opfører sig i forhold til hinanden. 40 kg. er ikke så slemt, når man kender den, men kender man ikke sin sæk, så vil den dræne en for energi!

Edit: Har lige prøvet workouten. Den er rigtig fed! Mit råd er endnu en gang - bliv gode venner med snatchet og især hvordan du vil få sandsækken op på skuldrene. De skarpe hjørner, som jeg ser dem, ligger i at få sandsækken op på plads, uden at bøvle for meget med den, samt håndskiftet i snatchen. Det er umiddelbart de to steder, hvor man kan bruge for meget tid - ellers er det sgu' bare med at komme ud over stepperne! En lækker workout, der presser systemet, når man er i gang, men som man restituerer superhurtigt fra og er kampklar igen på no time! :cool:

Fulgte dit råd mr. Kauf og kørte lidt teknik. Fik lidt hjælp til teknikken af Anders Borgergren fra Butchers Lab (mener jeg det er ). Det hjalp nu en del. :D

Skal igang med de sandsække ja. Vi har fået lavet nogle, men de vejer vist kun 20 kg, så ved ikke hvor meget jeg kan hente ved at teknik træne med dem.. det er lidt træls (for at sige det på godt jysk)

Var den ikke nasty, at komme igennem ? Hvor mange runder fik du ??? FORTÆL FORTÆL :superman::crazy::cool::devil:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Fulgte dit råd mr. Kauf og kørte lidt teknik. Fik lidt hjælp til teknikken af Anders Borgergren fra Butchers Lab (mener jeg det er ). Det hjalp nu en del. :D

Skal igang med de sandsække ja. Vi har fået lavet nogle, men de vejer vist kun 20 kg, så ved ikke hvor meget jeg kan hente ved at teknik træne med dem.. det er lidt træls (for at sige det på godt jysk)

Var den ikke nasty, at komme igennem ? Hvor mange runder fik du ??? FORTÆL FORTÆL :superman::crazy::cool::devil:

Du må se at få dig en tungere sæk! Der er ikke så meget andet at sige til det. Enten må du lave din egen, eller også må du se om centeret vil købe nogle. Muscledriver USA har vist nogle fornuftige nogle, ligesom Crossgym også har. De koster dog lidt basseører. Ellers er der den klassiske med en køjesæk fra et militært overskudslager og tredobbelte sorte sække med sand i og gaffatape omkring. Køjesækken er lidt stor til så let en vægt, men det kan lade sig gøre. Hvis du kun træner med de 20 kg., vil du blive grimt overrasket, når du skal bugsere de 40 kg. op på skuldrene.

Den var god!

Jeg synes, at den er perfekt afbalanceret på både vægt, distance og tid på de enkelte discipliner. Runderne holder jeg lidt igen med, mest for at være en cocktease, men også fordi den blev lavet som dessert oven på en hård træning. Jeg kan dog sige, at jeg kom lidt længere end DBM :shades:

Vi brager den af igen på fredag og ser hvad vi får ud af den - resultatet vil nok være afhængig af om jeg overholder min hviledag i dag eller ej.. hvilket jeg nok ikke gør, når vejret er så godt og lørdagen i forvejen er planlagt træningsfri :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du må se at få dig en tungere sæk! Der er ikke så meget andet at sige til det. Enten må du lave din egen, eller også må du se om centeret vil købe nogle. Muscledriver USA har vist nogle fornuftige nogle, ligesom Crossgym også har. De koster dog lidt basseører. Ellers er der den klassiske med en køjesæk fra et militært overskudslager og tredobbelte sorte sække med sand i og gaffatape omkring. Køjesækken er lidt stor til så let en vægt, men det kan lade sig gøre. Hvis du kun træner med de 20 kg., vil du blive grimt overrasket, når du skal bugsere de 40 kg. op på skuldrene.

Den var god!

Jeg synes, at den er perfekt afbalanceret på både vægt, distance og tid på de enkelte discipliner. Runderne holder jeg lidt igen med, mest for at være en cocktease, men også fordi den blev lavet som dessert oven på en hård træning. Jeg kan dog sige, at jeg kom lidt længere end DBM :shades:

Vi brager den af igen på fredag og ser hvad vi får ud af den - resultatet vil nok være afhængig af om jeg overholder min hviledag i dag eller ej.. hvilket jeg nok ikke gør, når vejret er så godt og lørdagen i forvejen er planlagt træningsfri :tongue:

Ja det er nemlig det jeg er klar over :D Skrev til Sarah Linsdatter da hun skrev på FitAsFuck's hjemmeside at hun kunne skaffe billigere CrossGym udstyr. Hun kan skaffe sådanen CORDURA® Sandbag til 990kr.

Kunne godt være fristet. Synes ikke rigtig jeg kan finde noget bedre alternativ - hvor man ikke skal ud i noget MacGyver fiks faks.

Sækken skulle kunne indeholde 50kg sand, så det ville være fornuftigt at træne med 50kg . Der er jo 40kg til stævnet...

Ved du evt. hvor man kan købe nogle i DK . Billigerer alternativer modtages gerne :D

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit fredag d. 9. juli

Formiddag kl: 11:00

Teamede op med en af de andre instruktører så jeg kunne få kørt noget Clean teknik. Morten som han hedder er Crossfit certificeret i OL løft så det er med at drage nytte af :D

Opvarming:

Sjip

Frankensteins

Wall Balls @ 7kg MED Ball ( vi har ikke tungere )

KB Snatches @ 24kg

Hindu Pushups

Udstrækning

WOD - Clean Teknik

2x10 @ 40kg

1x5 @ 45kg

1x5 @ 50kg

1x5 @ 55kg

1x5 @ 60kg

1x5 @ 65kg

1x2 @ 70kg

1x2 @ 75kg

1x2 @ 80kg

1x2 @ 85kg

2x0 @ 90kg

- Jeg startede meget let ud, da jeg ville have meget fokus på at få det rigtige brush og generel god teknik. Havde aldrig cleanet mere end 60kg (MED DÅRLIG STIL) før. Ved de 90kg var det slet ikke min styrke eller stil der satte begrænsningen. Idet jeg var på vej ned i squatten fik jeg ret ondt i venstre albue. Så valgte ikke at presse den mere. Fokus var også ved, at forsvinde lidt.

Jeg tror godt jeg kan komme op og cleane 100kg inden for en overkommenlig tid. Det var som sagt hverken power eller stil der satte en stopper for de 90kg i dag..

FIk også lidt Snatch teknik, men det blev ikke til noget nævneværdig da jeg var lidt træt og generelt ufokuseret.

Eftermiddag kl: 16:00

Var hjælpeinstruktør på dagens to hold, et fra 16 til 17 og fra 17 til 18.

Da holdet kl 16 ikke var så stort, valgte jeg at spæde lidt til med min egen krop.

Opvarming:

Tabata 20/10

Air Squat

Push Presses

Burpees

A-Situps

x3

WOD:

16-8-4

Thrusters @ 40kg

Box Crunches

Box S.H.D.P @ 32kg KB

TId: 2:41

- Stille og roligt !

I mellem de to træninger i dag, var jeg ude og spise med Morten. VI fik en god snak omkring Paleo (hulemandskost) og jeg har bestilt The Primal Blueprint. Vil se om jeg få skåret lidt fedt væk og generelt blive mere lean/ få en bedre kost ! Ikke at jeg spiser dårligt nu overhovedet. Men det lyder lidt interessant så hvorfor ikke tjekke det lidt ud..

Har I erfaringer med Paleo ?

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Crossfit lørdag d. 10. juli

Forsevan det er varmt i dag... WOW !

Opvarming:

2.5km løb ned til havnen

Dertil

Sit ups

Air Squat

Push Ups

- Interval efter instruktørens likeing.. Det blev helt til en biptest til sidst :)

også 800m spurt !

WOD - AMRAP:

15 min af:

8 K2E

6 Jumping Squats

4 Ring Dips

Runder: 18-19stk

- Min K2E teknik skal fin pudses en del. Dertil hjælper det ikke at det magnesium jeg havde på hænderne blev til grød pga. en psykopat stor svedproduktion fra min side af...

Også min første dag med fuld Paleo mad. For første gang i 3-4år har jeg ikke fået havregrød til morgenmad, så var meget spændt på mit energi niveau når jeg ikke får det kulhydrat spark. Men det gik nu rigtig fint med energien.

Jeg lavede dog en dum ting idag. Jeg hoppede direkte fra K2E over i Jumping Squats, hvilket også fint. På nær lige sidste runde hvor jeg åbenbart ikke fik bøjet nok i mit venstre knæ, resulterende i venstre knæ tog alt belastningen. Samtidig med, at det føltes som om knæet flex'ede unaturligt meget bagud. Har derfor lidt ondt i venstre side af knæet. Dvs. den posterior menisken..

Fik dog hurtigt lagt is på, hvilket hjalp en del. Derpå gik jeg stile og roligt hjem.. No running for me .. Hehe.

Er spændt på hvordan knæet er i morgen og mandag !!!

Link to comment
Share on other sites

Crossfit Mandag d. 12 Juli

DAMN DET VAR HOT HOT HOT !

Opvarming:

Diverse hofte udstrækningsøvelser

Frontbridge

Push up variationer

Rotor cuff

Teknik:

40 min KB Snatch tenik

- Der er noget at arbejde på :)

WOD:

AMRAP 10min

3x3 KB Snatch @ 24kg

40m Sandbag sprint @ 20kg

6 Burpees

7 runder (+ en 1/3 af 8. runde)

- Tja. Der skal arbejdes over hele linjen.... Burpees sad dog i skabet... :superman: :4thumbup: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Crossfit Tirsdag d. 13. Juli

Teamede op med nogle fra havnen kl 11.

Opvarming:

15 min udstrækning

+

21-15-9

O.H.W. Lunges @ 20kg

High Jumping Burpees

Skill Drill:

5x5x5 Snatch

40-45-50kg

- Jeg er god til at komme under stangen, mangler bare at åbne helt op i hoften først.

WOD - FGB = Fight Gone Bad or in this case Fight Gone Barbell

4 runder af:

Alle kørt med 40kg

1min Power Clean

1min Power Snatch

1min Front Squat

1min Jerk

1min Pause

Antal Reps: 256 (fordelt på, 71, 68,68, og i 4. runde 49reps)

- Jeg sigtede efter 20 Power Cleans hver runde, og så havde jeg sagt til mig selv at 5 power snatches var okay. Men fik ca. 8 hver gang. Min force var klart i front squatten hvor jeg min. fik 25 reps. I Jerk brændte jeg bar ud hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Crossfit onsdag d. 14. juli

Nåede lige RX holdet idag, da jeg var så heldig at få lidt før fri fra arbejdet :bigsmile:

Opvarming:

2 runder af:

20m Shrimp

20m Duck Walk

20m Bear Crawl

20m Aligator Crawl

+ udstrækning

kørte også lige noget let back squat for at løste lidt op i skinkerne efter FGB'en i går.

WOD:

AMRAP @ 16min

40-60m Farmer Walk @ 2x24kg KB

15 T2B <- HAR JEG SÅ INGEN TEKNIK I.

10 TIre Back Extensions

Antal runder: 5 hele og 95 % af 6. runde. Men det er selvfølgelig kun 5 der tæller.

- Mine underarme kom godt nok på overarbejde her. Det var underligt ikke, at være presset på åndedræt eller syre i hele kroppen. Alt stres var centraliseret i underarmene, og resten af kroppen kunne sagtens give mere.

Havde jeg bare kipping teknikken i orden til T2B så havde jeg snildt fået 8-9 runder tror jeg.

En meget anderledes men cool nok WÅT:

I morgen torsdag = Hviledag :)

Lige et lille note:

Så er jeg godt igang med min 7. eller 8. dag med Paleo og det kører bare. Jeg har ingen cravings efter brød, havregryn og andre refined carbs som ellers pryder en ellers normal kost. Samtidig så føler jeg mig meget lettere, i den forstand at jeg ikke bliver sådan rigtig "dansker" mæt og træt efter et måltid. Min forbrænding kan jeg tydeligt mærke er røget utroligt højt i vejret, samtidig med at mit energiniveau er meget meget mere jævnt igennem hele dagen.

Jeg kan også klart se, at jeg binder mindre væske i underhuden og generelt virker mere cut. SWEET ARSE ! Jeg ser frem til, at køre på med Paleo og få og se alle de gode virkninger det bringer med sig....

LETS GO PRIMAL :devil:

Link to comment
Share on other sites

7 dages strict paleo og dit liv er ændret - det sælger :wink:

Forglem ej en Paleo snack!

http://www.crossfitfootball.com/uploads/football/image/IMG_0299.jpg

Ja lidt TV-shop var der vel over det indlæg. Men fuck it, jeg synes nu det virker så hvorfor ikke bare fortælle det :cool:

Edit:

Grineren billede... :) Der kunne nu godt være sådan en ren Paleo shop her i århus. Tror den vil sælge big time :4mewantfood: :4thumbup:

Er du på Paleo vognen ?

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Ja lidt TV-shop var der vel over det indlæg. Men fuck it, jeg synes nu det virker så hvorfor ikke bare fortælle det :cool:

Edit:

Grineren billede... :) Der kunne nu godt være sådan en ren Paleo shop her i århus. Tror den vil sælge big time :4mewantfood: :4thumbup:

Er du på Paleo vognen ?

Selvfølgelig. Fedt du allerede har gode resultater med det.

Nej det er jeg ikke. Jeg tænker selvfølgelig over hvad jeg propper i hovedet, men ellers spiser jeg alt hvad jeg kan komme i nærheden af :4mewantfood:.

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Crossfit fredag d. 16. juli

Opvarming:

2.5km løb ned til havnen.

Derefter lidt sjov med drengene:

15-10-5:

Firehose Waves

Farmer Walk @ 32kg KB

Box Jumps

Tire Slams @ 6kg hammer

Tire Flips

MedBall Slams

WOD - Givet af Asger fra Crossfit Copenhagen:

5 runder af:

15 KB Swing @ 3

15 Burpees

Tid: 6.23

- Den var meget hårdere end jeg havde regnet med. Kom virkelig i iltgæld. Den sidste runde burpees var godt nok heller ikke de mest eksplosive og højt hoppende til dato. FUCK ME :devil:

Nedkøling:

2.5km løb hjem

- Det var der ikke meget nedkøling over. Nærmere overophedning i den her varme. :superman::blink::crazy::wink::w00t::laugh::blush::devil::cool:

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Fejring af Crossfit Games 2010

I anledning af, at Miko, Speeler og alle de andre gik amok i the states, i årets Crossfit Games, afholdte vi på havnen i Århus et mini CrossfitGames.

Der blev taget ugangspunkt i de tre første WODs fra Crossfit Games 2008 og den 4. WOD - Finale WOD'en - blev en lettere skalleret udgave af Finalen fra Crossfit Games 2009.

DAG 1 - Lørdag d. 17. Juli - WOD 1, 2 og 3

WOD 1 - 900m Hill Sprnt

Vi mødtes Kl 10:00 i Risskoven, gik routen igennem også var det ellers igang.

Vi startede i bunden af en 150m lang bakke men jævn stigning det meste af vejen. Dog var de sidste 30-35m sygt stejle :devil: Derefter gik det stejlt nedad hvorefter det planede ud og man kom hen til bakken igen. Vi sluttede på toppen af bakken for at få den to gange..

Mine baglår og baller syrede sygt til 20sek efter jeg var færdig, de andre troede jeg havde fået en fiber.. hehe.

Tid: 3.28sek

Det havde jeg ikke lige regnet med. Troede jeg ville været et godt stykke over 4min.

Derefter nogle timers pause:

WOD 2 - FRAN

kl 14:30 gik vi igang. Jeg var rimelig nervøs, dels pga. konkurrencegenet kommer frem i een og dels fordi jeg tidligere har haft DÅRLIGE oplevelser med denne dame. Sidst blev jeg vildt svimmel og kunne slet ikke fokuserer i 30 min efter.

21-15-9

Thrusters @ 42.5kg

Pull Ups @ BW

Tid: 5:01 <- Det er en PR med 2:37min mener jeg. Den første rund lavede jeg 1:20, men skulle nok bare ha' taget det lidt mere med ro. For jeg blev sygt svimmel og mistede - som sidst - fokus og blev en smule desorienteret. Det føltes som om jeg var ved at besvime. Anyways, min spotter fik råbt godt af mig og jeg fortsatte (selvfølgelig). Det tog mig godt nok lang tid, at komme mig bagefter. Hvilket jo igen bare bekræfter at FRAN er en af de tunge damer :superman: Er glad for min tid, men også lidt træt af jeg er 2sek fra at være sub 5min :blush:

Igen nogle timers pause mens vi fik tanket godt op og så live streaming fra CrossfitGames 2010 .... FEDT AT SE :weight_lift: :4thumbup: :clap:

WOD 3 - Deadlift n' Burpee

Mener vi gik igang med denne WOD omkring 18:30 tiden, imens det 2. heat af mændendes heat blev streamet direkte. Vi ville se Miko og Speeler kæmpe Head to head i 3. heat, så det var med at blive færdig inden de gik igang.

Da en af de andre har en dårlige iskers (mener jeg den heder) nerve, valgte vi at skallere vægten på dødløften en del. Faktisk helt ned til sølle 80kg for mændene, hvilket så blev 40kg for kvinerne. Det var selvfølelig for, at alle kunne være med da vi jo faktisk kun var 5 (4 mænd og en kvinde) og for good spirit. Dog vil jeg mene at tiderne kom til, at lægge rigtig tæt grundet den lette vægt.

5 rounds for time:

5 Deadlift @ 80kg

10 Burpees

Time: 2:38

- Var lidt skuffet over mine burpees. De var slet slet ikke så hurtige som de normalt er. Men på den anden side, så er det vel også okay efter man har været "i gang" hele dagen. Det var klart burpees der var hårdest her.

Herefter gik vi ud og fik lidt at spise og dermed var det slut på dag 1...

DAG 2 - Søndag d. 18. Juli - WOD 4

Vi mødtes i HQ på havnen kl 12:00 og fik slemt alle redskaberne ud til vores 4. og sidste WOD - Chipperen fra CrossFit Games 2009. Det var nærmest en helt WOD i sig selv, at slæbe så meget udstyr ud. Vi var en ekstra person i dag, da vi fik selvskab af intet mindre end VERDENS MESTEREN i bænkpres 2010 - Maj Bjørn Ramses fra AAB. Fedt hun kom ned forbi og svedte med os..

WOD 4 - Chipper

15 Squat clean 60/30kg

30 Toes to bars

20 Box jumps

15 M.U. (alternativt hvis man VIRKELIG ikke kunne lave M.U.s 30 Ring dips)

30 Push Press KB 16/8kg

30 D.U.

15 Thrusters 50/25kg

30 Pull ups/ 60 ring pull ups

30 Burpees

100 m O.H. walking lunges 20/10kg

Tid: 29:25

Damn en masse øvelser. Min helt helt store svaghed er de M.U. som tog en evighed. Må jeg hellere lære.

Lige et lille gruppebillede til at slutte af med...

post-6576-039850300 1279481598_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

wa sætan, cåtter då åller wa ?

79kg det er jo min morgenvægt, og ville da skyde dig til at kigge væsentligt højere !

Er det bare idag du har kørt meget maskine eller er det noget du gør ofte. Det er "okay" med lidt maskine engang i mellem, men søg i stedet efter de frie bevægelser i stedet !!!

Hvornår skal du lege med FRAN ? :devil:

Jaaa, det nok noget at gøre med ikk alt formeget at spise og en tom tarm oven på weekenden tror jeg :S

har jo også sagt flere gang, jeg er kun en splejs vedsiden af dig!

Jeg sys ikk selv at jeg kører ret meget maskiner, det føles mest som om jeg køre dem som afslutning på træningen. Ku godt ske jeg sku holde en pause fra dem et par uger.

Åhhh, hende Fran!! Det må jeg se at få gjordt snarest! Tror jeg tager ned torsdag og kører den, kan du ikk lige lave en warmup til fran?

btw. Fuck du har haft en svedig weekend! good job! Fedt billed, dit bedste pose ever:)

Edited by Niklas_M
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share