Øge antallet af armbøjninger markant


rhodos
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg har nu fået endnu et træningsmål jeg gerne vil opnå. Jeg er lidt på bar bund omkring hvordan jeg træner dette. Målet er at øge antallet af armbøjninger til 100 og det samme med mavebøjninger. Men hvordan skal jeg lige træne op til dette? Må jeg træne denne type styrke/udholdenheds/teknik træning HVER dag eller skal jeg ligesom ved alm. styrketræning (som kommer til at ligge sideløbende med) holde 1 dags pause imellem hvert trænings pas?

Derudover smider i bare personlige erfaringer og andre gode råd om hvordan jeg kan opnå dette ind i tråden hvis nogen derude skulle have erfaringer de vil dele.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar! Og tak for link! Der er dog noget jeg ikke helt forstår. Hvad er forskellen på træningen ved odd (ulige?ex 1,3,5,7,9) og Even days (lige dage?2,4,6,8,10?) ?

On Odd Days

Do 200 pushups in as few sets as possible in addition to your regularly scheduled workout of cardio exercises. You can still do upper body workouts on these days if you are already on a program. This is a supplemental 200 pushups using maximum repetition sets (4 x 50, 8 x 25 ... it's your choice how you get to 200).

On Even Days

Do 200 pushups throughout the day. This can be little sets of ten done every half hour or fifty pushups done four times throughout the day.

Link to comment
Share on other sites

Den måde jeg gjorde det på, var at jeg de dage jeg trænede almindeligt, lavede mine strækkere i så få sæt som muligt, sammen med den alm træning.

De dage jeg ikke trænede valgte jeg bare et antal jeg ikke havde problemer med og lavede sæt hen over dagne med det antal, til jeg nåede ønskede antal reps.

Link to comment
Share on other sites

Ahh.. Er forskellen at man på Odd days SKAL tage dem i så få sæt som muligt og man på EVEN days selv må vælge? Hvis ja, hvad kan du så anbefale med opdeling på Even days teddy?

Jep noget i den stil, men mærk efter hvad der føles fornuftigt. Når du skal lave så mange reps skal du ikke presse dig selv alt for hårdt.

Find et antal reps som du ikke har for svært ved og kør en masse sæt ud over dagen.

Jeg havde ferie den ene af ugerne, så der valgte jeg ca 2/3 af mit max antal og så bare et sæt hist og her.

Link to comment
Share on other sites

Undrer mig lidt når jeg ser den måde hvorpå de på military.com laver push-up's. Jeg så et sted at man ikke skal bruge flad hånd, men istedet lave pushup's på knoerne. Det skulle være skadeligt for håndledene at lave pushup's med flad hånd, men jeg ved ikke om det er korrekt?

Iøvrigt er det også hårdere at lave dem på knoerne, bl.a. fordi bevægelseslængden forøges, så man går ned i antal pushup's når man skifter fra flad hånd til knoer.

Link to comment
Share on other sites

Undrer mig lidt når jeg ser den måde hvorpå de på military.com laver push-up's. Jeg så et sted at man ikke skal bruge flad hånd, men istedet lave pushup's på knoerne. Det skulle være skadeligt for håndledene at lave pushup's med flad hånd, men jeg ved ikke om det er korrekt?

Iøvrigt er det også hårdere at lave dem på knoerne, bl.a. fordi bevægelseslængden forøges, så man går ned i antal pushup's når man skifter fra flad hånd til knoer.

Det behøves nødvendigvis ikke at være hårdere at lave dem på knoerne, det kommer blot an på hvordan man tager dem, men nevermind. Det belaster uden tvivl håndledene at tage dem på flad hånd, desuden ved at tage armstrækere på knytnæverne så får du os med tiden nogle robuste og solide knoer der med garanti nok skal vække frygt hos selv de aller største :O

men ellers der jo os altid den mulighed at tage dem på tommelfingrene ;-)

Edited by bj-jensen
Link to comment
Share on other sites

Det behøves nødvendigvis ikke at være hårdere at lave dem på knoerne, det kommer blot an på hvordan man tager dem, men nevermind. Det belaster uden tvivl håndledene at tage dem på flad hånd, desuden ved at tage armstrækere på knytnæverne så får du os med tiden nogle robuste og solide knoer der med garanti nok skal vække frygt hos selv de aller største :O

men ellers der jo os altid den mulighed at tage dem på tommelfingrene ;-)

Ellers kan du jo altid tage dem ligesom ham her (0:24-0:37):

Link to comment
Share on other sites

Hej Kongsfelt - Tak for link. Hvilke resultater har dine venner haft med det program? Jeg er pt. på 5. dagen af det program teddy henviste til. Er begyndt at holde helt af armbøjningerne selvom mængden godt kunne halveres efter programmet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share