Den så kaldte Six-Pack


Dannie_94
 Share

Recommended Posts

Hejsa mennesker, jeg er en 17 årig dreng som ønsker en Six-pack ligesom alle andre også gør. derfor søger jeg hjælp til hvordan jeg skal få den frem for musklerne har jeg. min fedtprocent er på 11,3 (målt med en tanita vægt) jeg har prøvet at læser tusinde vis af andre forums for at se om jeg kunne lærer noget, men nu er jeg blevet forvirret af alle de meninger der er omkring emnet. selvfølgelig passer det vel nok alt det jeg har læst, med diverse slankekurer og træningsprogrammer. men nu vil jeg prøve at oprette eget forum så jeg kan få noget hjælp hvis det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Hep,

Det er jo ret svært at svare på når vi ikke ved hvad du har læst og som har forvirret dig :smile:

Men for lige at hjælpe dig i gang:

Har du fedt på maven, så skal du tabe dig før du får six-packen.

Den fedtprocent du får oplyst på en tanita-vægt er til at lukke op sk... i - hvis du måler dig flere gange og under præcis! samme forhold, kan du følge en udvikling, men det absolutte tal er røv og nøgler.

Hvis problemet ikke er fedt på maven, så er der bunker at rådgivning i det underforum der hedder styrketræning, som kan hjælpe dig til at få musklerne til at gro.

Der er så mange tråde om emner her på siden allerede at jeg ikke kan forestille mig at du ikke på max 1 time, kan finde svaret på dine spørgsmål hvis du søger lidt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som GregersTF skriver, så kan du ikke bruger vægtens opgivelse af din fedtprocent til noget som helst. Usikkerheden i målingerne er høj.

Sixpack opnår du ved en kombination af en tilstrækkelig lav fedtprocent og en tilstrækkeligt veludviklet muskelmasse. Lav fedtprocent gør det ikke alene. Og veludviklede mavemuskler, der er dækket af et ordentligt lag spæk, giver heller ingen sixpack.

Det er egentlig ret simpelt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Da det er kort fortal, kan der ligeså godt stå i denne tråd, at maven bør trænes som alle andre muskler.

Altså med høj belastning. Mellem 60 og 100% af 1RM (One repetition maximum) hvor 60% svarer til ca. 15 gentagelser.

Hvis der skulle være tvil om det emnet er der, som sagt, general info at hente i nævnte forum, omkring træning for hypertrofi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share