Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Till << Right on bro :cool:

Jernhenrik << 5kg? Aarh sku' vi nu ik liiige! Kan maximalt skrælle 2kg mere af før min krop går i undtagelsestilstand :tongue:

Durden << Ingen tvivl om, at der skal smides nogle excentriske OAC ind samt archers. Men weighted chins er helt klart også vigtige. Som sagt, så har min makker udelukkende kørt weighted chins og ingen excentrisk OAC eller lignende og han nailede adskillige singles i dag. Så det kan altså sagtens lade sig gøre ad den vej - jeg tror dog helt sikkert at en kombination er det mest optimale. Der kom i øvrigt et mega brød som udelukkende træner BB. Han kunne hive sig ½ op og han træner ikke engang chins.. Jeg har derfor en formodning om, at bicepsstyrke er stærkt undervurderet i OAC. Både min kammerat og ham gutten der løfter tungt i curls og curler ofte. Så nu har jeg en god undskyldning for også at gøre det :laugh:

Jannie << Godt du lige kan sætte folk på plads når jeg ikke er her :4police:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Der kom i øvrigt et mega brød som udelukkende træner BB. Han kunne hive sig ½ op og han træner ikke engang chins..

Masser af buff gutter kan lave mere eller mindre partials, men det er først cool, hvis der bliver trukket fra deadhang - og netop det lille stykke af ROM tror jeg bedst trænes unilateralt.

Men hey, hvis din buddy har den kun med tunge chins, så er jeg jo enten off eller også er han et mirakel :)

Hvad er hans 1rm kontra hans kropsvægt iøvrigt?

Link to comment
Share on other sites

Min teori er at weighted chins er et godt supplement til en OAC, men som så meget andet tror jeg ikke at man kan komme uden om at køre OAC hvis man vil være god til det.

Men der er vel ingen regel, uden en undtagelse :tongue:

Personligt mangler jeg det sidste stykke, hvor min hage kommer over stangen. Men måske er jeg uden for kategori.

Link to comment
Share on other sites

Jernhenrik << 5kg? Aarh sku' vi nu ik liiige! Kan maximalt skrælle 2kg mere af før min krop går i undtagelsestilstand :tongue:

Jannie << Godt du lige kan sætte folk på plads når jeg ikke er her :4police:

Har skam set dit profil billede, og der ser det ikke ud til du kan smide mange gram - så klø på med singles negativ, det skal nok kunne lade sig gøre.

Da jeg var 30 år yngre, 30 kg lettere kunne jeg nemt tage et par one-arm hævninger. Vægt betyder virkelig meget i denne øvelse :bigsmile: - - - og en smule styrke.

Link to comment
Share on other sites

Durden << Ja han er sgu lidt en wonderboy. Han har haft mega nemt ved at lære muscleups, human flag og frontleverpulls.

Hans 1RM kender jeg ikke, men han vejer 75kg og jeg mener at han kan tage 6 chins med 40kg, så det er jo ikke fordi det er alverden.

321 << Sejt du kan hive dig så langt op! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bænkpres:

1x15x51kg

1x4x71kg

1x4x81g

1x2x91kg

1x2x101kg

2x2x106kg (PR) - Kører jo bare super lækkert med bænken :smile:

Chins:

1x20xbw

1x4xbw +40kg

2x1½xbw +50kg (PR) - Havde egentlig håbet på 2 reps men der var ikke helt nok at skyde med.

Dyppedrenge:

1x20xbw

1x6xbw+20kg

1x6xbw+40kg

2x6xbw+50kg (PR)

Archer chins:

2x8xbw - De er jo pissehårde dem her. Havde aldrig prøvet dem før, men de er helt sikkert med fremover i min træning mod OAC. Tak til Durden for tip :wink:

Low incline DB flyes:

1x10x16kg

2x8x24kg

DB rows:

1x15x26kg

2x15x36kg

KB snatch:

1x12x20kg

1x20x32kg (PR) - Damn pulsen røg i vejret :laugh:

KB swing:

1x25x32kg

Ab-wheel på tæer ½ ROM

2x6xbw - AAAAAARGH de BRÆNDER! :devil: Kom længere ned end sidste gang :smile:

Ab-wheel på knæ:

1x20xbw

Lidt rotatorcuff træning

Alt i alt en fantastisk omgang!

Link to comment
Share on other sites

Når nu din træning spiller så godt for tiden, skal du så ikke snart lave 100 kg i clean & jerk? :4thumbup:

Haha jo det bliver jeg jo næsten nødt til. Jeg mangler stadig at få styr på teknikken, så må huske at træne clean ihvertfald en gang i ugen fremover så jeg kan komme efter det. Træner clean igen på onsdag :cool:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

See that you do. Og her vil jeg gerne foremhæve de flotte low incline flyes. Der findes næppe noget mere BB! approved move. Så får man nemlig både stærke og brede patter. Og ja, fine chins, men nem PR når man vejer ~ 50 kg selv... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cool ska jeg prøve!...

De er super nice! Du får trænet den helt rigtige bevægelsesbane i forhold til OAC :smile:

Har syge tømmermænd i dag. Kom hjem kl. 6 i morges og stod op kl. 12. Besluttede mig dog for at tage en hyggetræner med et par kammerater. Det gik egentlig udmærket.

Chins:

1x12xbw

Archer chins med 1 finger support:

3x3xbw - Nice!

Low incline DB press:

1x10x20kg

1x10x36kg

1x5x48kg (PR)

1x3x48kg - Der var ikke mere at skyde med

Clean:

2x10x40kg

1x10x60kg

5x1x80kg - kørte elendigt. Min teknik er lort. Ingen grund til at køre tungt før jeg har bedre styr på det.

Pendlay rows:

3x12x80kg

Hanging leg raises:

2x12xbw

Front lever pulls:

2x10xbw

Peck deck (blev doven her :laugh:)

2x10x80kg

Hammerdrenge:

2x6x24kg

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

De er super nice! Du får trænet den helt rigtige bevægelsesbane i forhold til OAC :smile:

Har syge tømmermænd i dag. Kom hjem kl. 6 i morges og stod op kl. 12. Besluttede mig dog for at tage en hyggetræner med et par kammerater. Det gik egentlig udmærket.

Chins:

1x12xbw

Archer chins med 1 finger support:

3x3xbw - Nice!

Low incline DB press:

1x10x20kg

1x10x36kg

1x5x48kg (PR)

1x3x48kg - Der var ikke mere at skyde med

Clean:

2x10x40kg

1x10x60kg

5x1x80kg - kørte elendigt. Min teknik er lort. Ingen grund til at køre tungt før jeg har bedre styr på det.

Pendlay rows:

3x12x80kg

Hanging leg raises:

2x12xbw

Front lever pulls:

2x10xbw

Peck deck (blev doven her :laugh:)

2x10x80kg

Hammerdrenge:

2x6x24kg

HVornår har fdk fået 48 kg håndvægte?

Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt fundet ud af, at det jeg kalder hanging leg raises er toes to bar. Jeg kører dem selvfølgelig strict og ikke CF style.. Skal ud at løbe snart. Havde egentlig planlagt en længere tur, men de 10mg morfin jeg nappede i går aftes sidder stadig i kroppen og jeg er sygt doven. Men mon ikke det hjælper at få kroppen lidt i gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share