Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

I 2 skal bare skrue op for den funktionelle træning og ned for de dårlige undskyldninger :laugh:

Jeg tror, at jeg er overtrænet. Ihvertfald har jeg de sidste par uger og især den seneste uge været fuldstændig drænet for energi. Jeg plejer at lide af vintertræthed, men ikke nær så udpræget som i de seneste par uger. Har sovet 8-10 timer hver nat og på trods af dette er jeg helt sindssygt smadret hele dagen. Orker intet og har meget svært ved at koncentrere mig, overskue ting og holde fokus. Den kommende uge står derfor på deload og en masse let funktionel træning i håb om at få energien tilbage.

Jeg har fra i dag også valgt igen igen at skære mit kaffeforbrug drastisk ned til 2 kopper om dagen. Har ellers været inde i en god rytme hvor jeg drak 1-2 kopper kaffe om dagen hvilket fungerede rigtig fint efter lidt tilvænning. De seneste par måneder har jeg dog drukket noget der ligner 10 kopper om dagen hvilket er alt for meget og har den modsatte effekt af det jeg ønsker. Mit energiniveau svinger op og ned i løbet af dagen fra HELT oppe at ringe til helt nede i kælderen. Det er helt sikkert ikke sundt og mit cortisolniveau må være skyhøjt. Jeg har desuden ofte svært ved at sove om aftenen på grund af dette. Så det er slut nu :smile:

Dagens deload:

High incline DB press:

1x12x26kg

2x12x36kg

Squat:

1x8x70kg

2x6x90kg

Reverse rows i TRX

2x12xbw

Knee jump + Knee tuck jumps:

1x20xbw - Fuuuuck det fik pulsen op!

4 runder af:

5 knee jumps + knee tuck jumps + 10 clapping pushups

Fuck jeg var ved at drætte om!

Her efter lavede jeg håndstand/håndgang. Fik nogle gode lange hold og fik en enkelt fristående

HSPU :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Som led i min deload uge besluttede jeg mig for at tage ned og lave et par WOD's i dag. Den slags HIIT træning passer også fint med, at jeg lige vil smide det kg fedt jeg har taget på over julen. Hvor er CF bare latterligt hårdt når ikke man er vandt til det! Måske jeg burde gøre den slags lidt mere :smile:

WOD:

3 rounds for time:

8 ring dips

8 wall jumps

10 ringrows (fra gulv)

10 kb swings @ 20kg

Første omgang 3.24 :crazy:

10 minutters pause

Anden omgang 3.14 :crazy: :crazy: :crazy:

Måtte ligge mig ned på gulvet og ralle i adskillige minutter efter 2. omgang. Mine underarme var fuldstændig syret til og gjorde seriøst nas. Der gik ca. 10 minutter efter WOD'en før jeg overhovedet kunne knytte min hænder :laugh:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Wall jumps? Jeg kan ikke tro det er sådan noget shaolin-shit, hvad betyder det i crossfit regi?

http://www.youtube.com/watch?v=Zxemsrw4kLU

Den øvelse er en dræber af format. Dine underarme og biceps syrer fuldstændig til og pulsen flyver i vejret. De skal selvfølgelig laves så eksplosivt som muligt :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg for motorisk retard til at lave ring dips, men kunne stadig ikke forstå du skrev det her

Mine underarme var fuldstændig syret til og gjorde seriøst nas. Der gik ca. 10 minutter efter WOD'en før jeg overhovedet kunne knytte min hænder :laugh:

da jeg tænkte wall jumps som i "løb på væggen" (lol) eller kravl over en forhindring, men kan godt se hvad du mener nu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg for motorisk retard til at lave ring dips, men kunne stadig ikke forstå du skrev det her

da jeg tænkte wall jumps som i "løb på væggen" (lol) eller kravl over en forhindring, men kan godt se hvad du mener nu :tongue:

Hehe ja der er ikke så mange som kender øvelsen, men den er super fed. Måske også overkill for underarmene at have walljumps,ringrows og KB swings lige efter hinanden. Prøv at lave dem ved lejlighed, så går det op for dig hvor hårdt det er :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion:

35 minutter blandet løb på bånd @ 1.5% stigning. De sidste 3km blev løbet med 13km/t

Leg extensions:

3x12x60kg - nemt

Pistols:

2x12xbw

Da jeg er ved at klæde om kommer der væltende en gruppe højlydte indvandrere ind i omklædningsrummet. De råber og skaber sig og en af dem nidstirrer mig totalt. Jeg tænker bare fuck nu af spader jeg magter ikke at høre på jer. Gutten som nidstirrer mig siger pludselig "Hey, du har sgu en flot krop man!" :laugh: .. Det var ikke lige det jeg havde forventet han ville sige. Rart at man kan blive overrasket. Fik så en lille snak om træning og diæt med hele flokken :smile: .. De spurgte self også om jeg havde krudtet den.. På vej i bad efter træning står der minsandten et par andre indvandrerfyre og overbeglor mig. En af dem siger så, at det godt nok er en flot krop jeg har fået bygget mig. Man kan sgu sige meget om de typer dér, men de er bestemt ikke bange for at anerkende andre fyre for deres resultater. Det kunne vi godt lære noget af her i jantelovs-Danmark :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion:

35 minutter blandet løb på bånd @ 1.5% stigning. De sidste 3km blev løbet med 13km/t

Leg extensions:

3x12x60kg - nemt

Pistols:

2x12xbw

Da jeg er ved at klæde om kommer der væltende en gruppe højlydte indvandrere ind i omklædningsrummet. De råber og skaber sig og en af dem nidstirrer mig totalt. Jeg tænker bare fuck nu af spader jeg magter ikke at høre på jer. Gutten som nidstirrer mig siger pludselig "Hey, du har sgu en flot krop man!" :laugh: .. Det var ikke lige det jeg havde forventet han ville sige. Rart at man kan blive overrasket. Fik så en lille snak om træning og diæt med hele flokken :smile: .. De spurgte self også om jeg havde krudtet den.. På vej i bad efter træning står der minsandten et par andre indvandrerfyre og overbeglor mig. En af dem siger så, at det godt nok er en flot krop jeg har fået bygget mig. Man kan sgu sige meget om de typer dér, men de er bestemt ikke bange for at anerkende andre fyre for deres resultater. Det kunne vi godt lære noget af her i jantelovs-Danmark :smile:

De vil ha' din krop, Bahahaha!

Ikke destimindre har du ret i at det ikke burde være et "tabu"

Link to comment
Share on other sites

Åh, Danmark. Landet hvor alle mennesker er fyldt med jantelov og hvor alle altid ser ned på folk med succes.

Eller ikke.

Og ja, jeg lyder meget sur og bitter! Har bare set lidt for mange interviews med danskere bosiddende i USA der siger at alle i Danmark lever efter Janteloven og hader alle der nogensinde har opnået noget som helst!

Det kan godt være jeg bare selv kun kender seje mennesker, (det er løgn), men jeg kan end ikke huske hvornår en af mine bekendte har set ned på succesrige mennesker, medmindre det var Justin Bieber. Som er nice. Og lækker.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Åh, Danmark. Landet hvor alle mennesker er fyldt med jantelov og hvor alle altid ser ned på folk med succes.

Eller ikke.

Og ja, jeg lyder meget sur og bitter! Har bare set lidt for mange interviews med danskere bosiddende i USA der siger at alle i Danmark lever efter Janteloven og hader alle der nogensinde har opnået noget som helst!

Det kan godt være jeg bare selv kun kender seje mennesker, (det er løgn), men jeg kan end ikke huske hvornår en af mine bekendte har set ned på succesrige mennesker, medmindre det var Justin Bieber. Som er nice. Og lækker.

Haha, du har fuldstændig ret :laugh: Det er den samme svada alle udlandsdanskere kommer med, når de bliver spurgt, hvorfor de flyttede fra Danmark. Det kunne også være folk ikke kunne lide dem, fordi de var nederen.

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

Haha, du har fuldstændig ret :laugh: Det er den samme svada alle udlandsdanskere kommer med, når de bliver spurgt, hvorfor de flyttede fra Danmark. Det kunne også være folk ikke kunne lide dem, fordi de var nederen.

LOL :laugh:

Mads nu ved jeg ikke om det er Martin Thorborgs videoblog du henviser til? Jeg synes egentlig at han har en meget fornuftig tilgang til emnet. Han taler jo netop om, at janteloven findes i hele verden og ikke kun i Danmark. Jeg synes i øvrigt han har helt ret i, at janteloven især rammer dem som både er succesfulde og nogle røvhuller på samme tid (det er jo ikke unormalt at disse 2 ting hænger sammen).

I mine øjne rammer janteloven hårdere på nogle områder end andre. I Danmark er det blevet langt mere normalt at acceptere og se op til folk som har succes i erhvervslivet. Men med hensyn til træning er der jo ekstremt meget jantelov fra andre som ikke træner eller er i dårlig form. Folk er jo meget hurtige til at negligere ens resultater med, at man sikkert har krudtet den. Samtidig er det jo ikke sjældent, at man møder folk der har den holdning, at man nødvendigvis må være mega prol og uintelligent fordi man har lidt muskler. Sidst men ikke mindst, hvis man er veltrænet og en sommerdag smider trøjen, så gør man det selvfølgelig kun for at vise sin krop og skal ofte høre et par kommentarer for det. Hvis man til gengæld er en tynd splejset fyr så er det helt ok at rende halvnøgen rundt.

Det kan selvfølgelig være, at jeg i større grad end jer oplever disse ting. Det er jo så bare heldigt for jer :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

I mine øjne rammer janteloven hårdere på nogle områder end andre. I Danmark er det blevet langt mere normalt at acceptere og se op til folk som har succes i erhvervslivet. Men med hensyn til træning er der jo ekstremt meget jantelov fra andre som ikke træner eller er i dårlig form. Folk er jo meget hurtige til at negligere ens resultater med, at man sikkert har krudtet den. Samtidig er det jo ikke sjældent, at man møder folk der har den holdning, at man nødvendigvis må være mega prol og uintelligent fordi man har lidt muskler. Sidst men ikke mindst, hvis man er veltrænet og en sommerdag smider trøjen, så gør man det selvfølgelig kun for at vise sin krop og skal ofte høre et par kommentarer for det. Hvis man til gengæld er en tynd splejset fyr så er det helt ok at rende halvnøgen rundt.

Det kan selvfølgelig være, at jeg i større grad end jer oplever disse ting. Det er jo så bare heldigt for jer :smile:

Nu er du selvfølgelig også en del større end mig og folk er nok hurtigere til at dømme dig ud fra det. Stadigvæk vil jeg tro, at det er en ret universel ting og ikke noget der er specifikt for Danmark, at folk i dårlig fysisk form er jaloux på folk i god form og derfor ser ned på dem, fordi det er nemmere end at se indad og tænke på den kage man spiste igår og det besøg i fitness der aldrig blev til noget.

Jeg har aldrig hørt andet end ros fra folk, der selv træner og selv er i god fysisk form. En anekdote er sidste sommer, hvor jeg var hjemme i Aalborg og ude at spille bold med nogle gode kammerater. Der er høj solskin så jeg smider trøjen, og en af mine venner siger til de andre, "se selv, han er sgu da ved at blive rimelig buff" (han havde været ovre at besøge mig et par uger inden og de andre havde ikke set mig et stykke tid). En af mine venner siger så, "det var sgu da også på tide" med henvisning til, at jeg har trænet før uden at opnå det store. Han er selv tyk og jeg ved, at han vil ønske at han havde ryggrad til at træne, men han fejer det væk ved at sige "det er mega kedeligt at gå i fitness". Det tror jeg ikke er specielt dansk, men mere specifikt for den gruppe af folk, der ikke selv er i god form. Uden at jeg ved det, vil jeg tro det er det samme i mange andre lande.

Edit: Det jeg vil frem til er ligesom Mads siger, at det er utroligt nemt at smide Jantelovs-kortet og det er lidt trættende i længden. På nogle punkter passer det stadigvæk på den danske kultur, men jeg synes slet ikke det er kendetegnende generelt for danskere.

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

Vi er stadigvæk pissedårlige til at sige noget pænt om andre. Og til at modtage det. Nu tænker jeg især til andre som man ikke kender; inden for bekendtskabskredsen er vi nok bedre til det.

Især mand-til-mand er der homofobisk skræk for at sige noget pænt om andres udseende, for tænk nu hvis det blev mistolket. Vores "dagsform"-tråd er et godt eksempel. En dag blev jeg læst over skulderen mens jeg var i den og det krævede en større udredning.

Om der så er mig der omgås de forkerte, danskere der generelt er lidt bornerte eller indvandrere der er åbne (når de først er lukket op), skal jeg ikke kunne sige.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Gregers. Det ligger simpelthen dybt indlejret i vores mentalitet, at det ikke bare er noget man gør. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om, at give en fremmed fyr en kompliment i omklædningsrummet for hans form. Især af frygt for at det vil blive misfortolket osv. Det vil jeg dog til at gøre fremover, for jeg får den fede optur på over den slags.

Jeg har i øvrigt aldrig oplevet at en dansker har givet mig komplimenter på den måde. Jeg har til gengæld faktisk en del gange oplevet at blive komplimenteret for min form af indvandrere ligesom jeg flere gange har fået probs for mit tøj. Det er sgu god stil og den slags burde man gøre noget mere :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

HVorfor diskuterer I jantelov? Det er jo ikke det, det handler om... Det handler om, at indvandre-knægtene ikke lider under samme social-intim-sfære-regler som de fleste med dansk baggrund.

Indvandregut: "Hey, hvad så mester, kan du ikk li vis mig, hvordan jeg skal træne mine arme for at de bliver lige så store som dine?! Jeg vil gerne have dem store hurtigt og de skal være lige så flotte som dine"

Typisk dansk gut: Skuler i det skjulte med fokusede øjne på de store arme - og eftergiver at være faldet i staver, hvis han bliver afsløret. Vedkomne ville typisk aldrig kommentere på en fremmed guts form, selvom han synes den er god. Ikke på grund af misundelse, men fordi det ville kvalificere ham til en lettere grad af wierdo...

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du rammer hovedet på sømmet der, Durden :smile:

Vi burde blive bedre til at komplimentere hinanden i vores lille land, i stedet for at være så bange for at hoppe ud af vores konforme "jeg-passer-mig-selv-du-passer-dig-selv" rolle. Jeg er også helt overbevist om, at dette er en af årsagerne til at vi drikker så meget. Det eneste tidspunkt det er 100% legitimt at kontakte fremmede mennesker, er i festligt laugh hvor folk er berusede. Det er sgu lidt sørgeligt at vi hælder så meget ned blot for at bryde en social barriere som i virkeligheden er komplet tåbelig. De fleste mennesker reagerer efter mine erfaringer positivt på kontakt fra fremmede, så længe man ikke opfører dybt mærkeligt :smile:

I går trænede jeg en masse funktionelt med my young padawan. Der var human flags, KB snatch, front lever pull, one-arm chinups med 5kg support, DB roll-out flyes, hanging leg raises osv.

Vi kørte en hel del muscle ups og det blev til omkring 25 i alt. Jeg fik dog ikke mere end 5 i træk hvilket irriterede mig, da jeg tidligere har taget 8. Jeg er blevet dårlig til at time mit kip og derfor kommer op mod stangen i en forkert vinkel. Derved kommer jeg ikke kommer over stangen selvom jeg har masser af kraftoverskud i musklerne. Så det skal der arbejdes på.

Af nævneværdige ting på styrkefronten kørte jeg 2x6 reps i chins + 30kg

Det er bestemt ikke sidst gang jeg kører samme WOD som i forgårs. De ringdips har virkelig smadret mit bryst godt og grundigt og generelt havde jeg bare dejlige DOMS i hele kroppen. Jeg skifter dog walljumps ud med knee jumps + tucked jumps i stedet, så jeg skåner underarmene lidt.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Ville egentlig have løbet i dag. Blev dog ringet op af en kammerat som fortalte, at vores rings var kommet med posten. Dem måtte vi selvfølgelig ud at prøve :4thumbup:

Derfor smuttede vi ud i risskov og øvede muscle ups samt lavede et par udendørs WOD's. Det var vildt lækkert at træne udenfor i smukke omgivelser med frisk luft :smile:

WOD #1

4 rounds of:

8 ringdips

12 get-ups

12 ringrows

12 thrusters med en stor gren :laugh:

WOD #2

3 rounds of:

10 pullups

20 airsquats

10 ringpushups

20 lunges

Det endte med at blive til en del flere airsquats for mit vedkommende, da min makker var absurd langsom til at køre ringpushups. Fuuuuck det sved i benene til sidst! :crazy:

Har lige klippet en lille video sammen fra dagens træning. Det er IKKE mig med de absurd grimme shorts :laugh:

Martin B << Bemærk i øvrigt hvor lidt jeg kipper i forhold til min CF kammerat :wink:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Nej det er dælme ikke meget kip du laver, ser rigtig godt ud. der er god styrke i dig :4thumbup:

Nej du skulle altså have været med nede i det nye CF center idag. Der var rig mulighed for at teste nogle skills af og der var bare kanon stemning.

Jeg ville skam også rigtig gerne have været med, men jeg kom hjem kl. 6 i morges rimelig beruset så jeg kom sgu ikke op kl. 9 :laugh:

Tog ned for at træne/drikke kaffe og snakke med et par kammerater. Det blev dog til en ganske udmærket omgang alt i alt på trods af at jeg var helt smadret i kroppen efter 2 dage i træk med funktionel træning og WOD's og en druktur. Brugte 3 timer fra jeg kom til jeg gik, men det var skide hyggeligt :laugh:

Bænkpres:

1x12x51kg

1x3x71kg

1x3x91kg

1x3x101kg - Fin styrke! Skal have 4 reps næste gang.

High incline DB press:

1x10x26kg

1x8x36kg

2x8x42kg

Powerclean:

1x5x60kg

1x5x60kg

1x4x70kg

1x4x80kg

3x miss @90kg

Det er simpelthen ufatteligt så dårlig min teknik bliver når det bliver tungt. Jeg glemmer fuldstændig at bøje i benene og står pludselig med stangen oppe ved halsen uden at have noget sted at ligge den :nonono: Styrken fejler dog ikke noget heldigvis. På alle 3 reps fik jeg trukket stangen op til halsen men glemte fuldstændig at bøje i benene. Jeg må nok bide i det sure æble og træne en del teknik endnu med lettere vægte, selvom jeg synes det er røvsygt.

Efter min fiasko med clean besluttede jeg mig for at prøve snatch. Har længe siddet og luret videoer og været fascineret over øvelsen så nu skulle det være. Det kørte egentlig ret fint.

Powersnatch:

1x5x40kg

1x3x50kg

4x1x60kg

Kørte fint og overraskende god fart på. Jeg gør dog samme fejl som i clean. Da vægten røg op på 60 kom jeg ikke nær så langt ned i knæ som da den var på 40 og 50. Det kørte dog væsentligt bedre end clean. Jeg tænker derfor, at jeg vil øve snatch i et stykke tid og se om det ikke har indflydelse på min clean teknik.

Abwheel:

2x15xbw

DB curl:

2x10x20kg

Der ud over blev der lavet lidt pullups samt en del håndstand og håndgang.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share