Hvad gjorde en forskel?


jsc
 Share

Recommended Posts

Hvis I som mig sluger alt hvad der kommer af artikler om træning, kost osv, kunne jeg godt tænke mig at spørge:

Hvilke af de ting I har læst om har egentlig/virkelig gjort en forskel i jeres træning, styrke eller masse?

Det være sig træningsmetoder, ernæringsfif, motivationtips etc.

Link to comment
Share on other sites

Det meste af det som har gjort en væsentlig forskel på mig, er hvad jeg har læst mig til gennem utallige MOL-indlæg, og jeg har på fornemmelsen at jeg ikke er den eneste som har det sådan. :bigsmile:

Her er min liste over de vigtigste ting jeg har læst mig til og følgende efterprøvet med stor succes:

- At træne til udmattelse eller derover konstant kommer man sjældent langt med.

- Det er tilladt at træne hver muskel mere end blot 1 gang om ugen.

- Selvom man træner for en større og harmonisk krop, er det tilladt at træne andet end bryst og biceps. (I min ungdoms kådhed) :tongue:

- Store øvelser giver de bedste resultater og er også klart de sjoveste/fedeste B)

- Prisning af squat og dødløft på MOL -> fik mod på at lære disse øvelser -> lærte dem -> blev til powersvin B)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

At spise som en hest!

Jeg blev meget stærkere og en del federe da jeg sidste sommer spiste som en hest og trænede splitprogram (delt op i push of pull øvelser) 4-6 gange om ugen!

Nu træner jeg oftest fullbody hvilket har gjort mig lidt stærkere, men da jeg samtidigt prøver at smide de sidste kilo fedt er det så som så med muskelmasseøgning.

By the way: Da jeg tog mest på i styrke og muskelmasse kørte jeg ALLE øvelser til failure - hver eneste gang jeg trænede (4-6 træningspas pr. uge). Ikke just noget man bliver rådet til nu!

MVh

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke været på dette forum så længe, men et par gode råd om funktionel styrke fra MOL´s uformelle ekspertpanel og bl.a. artiklen "Blev stærk som en stilladsarbejder", har fået mig til at tænke anderledes.

Jeg træner vel nok i et eller andet omfang som alle andre drengerøve, for at se godt ud, så tøserne har noget at kigge efter(Vi er sgu glade for os selv her i Skandinavien), men jeg træner også for at have ekstra power til min MA træning. Her har par gode links til diverse boksesites hjulpet mig godt på vej hvad komplimenter træning angår.

Udefra MOL´s "univers" har Navy Seal træningsprogrammer, som der b.la andet kan findes brudstykker af på GetBig.dk været til stor hjælp.

Men en ting har jeg personligt erfaret, og det er, at man ikke skal lytte til alt det fylde, som man også bliver præsenteret for.

Link to comment
Share on other sites

De ting der har virket bedst for mig er:

Træning

- Eksplosiv træning! Både vækst, men selvfølgelig mest styrkemæssigt. Eksplosiv træning er vejen frem.

- Ikke at traine til failure, men at forlade skuden med et overskud.

- Højere frekvens. At træne hver muskelgruppe flere gange om ugen, uden failure.

- Skemalagt Progression. HST…

- Lave reps. Personligt ser jeg altid mest fremgang med at lave <6 reps.

Kost/Tilskud

- Højt protein indtag. Mange vil mene at det er til grin og alt for meget, men ca 3g protein pr. kg kropsvægt fungere for mig.

- Fedt! At spise nok fedt og af den sunde slags.

- Glemme alt om "Den Magiske Blå (Lovlige) Pille". Glem den… GLEM DEN! :teachingfinger: B)

Motivation

- Hård musik op til træning, rolig musik efter træning!

- Lytte til kroppen. Hvis man moser på hver gang, selvom kroppen er udkørt, så køre man træt og mister motivationen! Hvis man har planlagt tung træning, men dagen ikke er til det, så træn let og eksplosivt. Så kan man stadig forlade træningen med en følelse af succes og det hjælper på motivationen.

- Nøgne damer!?!? :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

At træne i en styrkeløftklub, hvor der er erfarne stykeløftere til at hjælpe og øse af deres erfaring. Det og så MOL (Internettet), hvor man kan læse oceaner af træningslitteratur som kan give baggrundviden og nye ideer til træningen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share