Mit program?!


deltaz07
 Share

Recommended Posts

Heeeeey...... !

Jeg er en frisk gut på 20år som kører efter dette program:

Mandag:

Ryg/Skulder/Biceps

Tirsdag:

Bryst/Triceps

Onsdag:

Ben/Læg

Torsdag:

Skulder/Nakke

Fredag:

Biceps/Triceps

Lørdag:

Hvile

Søndag:

Hvile

Er dette lige i overkanten eller hva?

Jeg startede på dette program i Jan 01, der vejede jeg ca. 75 kg, og nu er jeg oppe på 92 kg :)

Jeg kører således at jeg kan tage max 6-7 reps, og så tvinger min makker 2 mere ud af mig hvor han hjælper lidt...

Lad mig høre fra jer......  :)

Link to comment
Share on other sites

Har du øget din vægt med 17 kg. på 8 måneder? :confused:

I bekræftende fald; hvordan sidder de ekstra kilo, og hvordan er din styrkefremgang?

Du nævner ikke, hvor mange sæt du tager pr. øvelse, og hvor mange øvelser du har pr. træningsgang...?

Jeg startede selv for nogle år siden med at træne alle hverdage, og det virkede også fint for mig. Nu er jeg dog skiftet til at træne ca. 3 gange om ugen, og er begyndt at satse på store basisøvelser fremfor isoleringsøvelser, og det kan jeg klart anbefale indtil videre. Umiddelbart ville jeg stryge dine skulder/nakke-dage og dine biceps/triceps-dage og så træne disse muskler lidt hårdere på dine ryg/skulder/biceps-dage og bryst/triceps-dage. Men på den anden side: hvis du ikke har taget 17 kg. ren fedt på, så har du vist fat i en træningsmodel, der virker for dig. :)

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Tak for det hurtige svar....

Tjaaa de 17KG er nok 33% fedt, men jeg arbejder stadig på at omdanne dette til muskler.... :)

F.eks drikker jeg 3 liter skummetkakao + 1liter letmælk HVER DAG......

Jeg kører ca. 9 sæt i hver muskelgruppe, med 6-8 reps....

Jeg er også blevet en hel del stærkere.... f.eks kunne jeg tage 60-70 i bænk da jeg startede, nu ligger mit max på ca. 125 KG :)

Mvh.

Benny

Link to comment
Share on other sites

jeg kan kun sige at hvis det er rigtigt, så er du endten overnaturlig, eller fuld af løgn *s* :smile2:

Ej men hvis du har haft den fremgang forstår jeg slet ikke hvorfor du spørg. Hvis du har taget 14kg på i ren muskel masse, så burde du altså være RET stor nu.

Og hvis du har for øget din BP med 60kg på 8 måneder, så har du vidst ramt noget nær det optimale program for dig.

Men er det uden krudt? bliver du udsat for fysisk pres i hverdagen i dit arbeje? har du haft trænet før?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager 500 kg. i bænk for tiden, men regner med at nå de 600 kg indenfor en måneds tid. Det kræver bare, at jeg træner lidt mere end de 6 gange om ugen jeg kører nu. Derudover tror jeg, at jeg vil supplere mit bænkpres med 5 sæt pec-dec og 5 sæt cable cross-overs - det vil helt sikkert gi mine patter et totalt overdrevet pump - ihvertilfælde iflg. Flex Wheeler, der har skrevet om, hvordan han træner i Muscle & Fittness.

Jeg har også tænkt på at køre nogle sæt concentration curls efter jeg har kørt barbell-curls og preacherbench-curls, men måske ikke hver dag. Jeg kører nok det udvidede bicepsprogram fredag og lørdag eftermiddag så jeg er klar til at rykke i byen og score damer om aftenen.

Jeg har til gengæld droppet squats (de irriterede mig) og kører nu kun et minimum af bentræning (1 sæt leg-extension og 1 sæt leg-curls (begge sæt med 10 kg)).

Grunden til at jeg har droslet ned for bentræningen er, at jeg ikke vil tage energi fra overkropsøvelserne.

Iøvrigt vejer jeg 120 kg med en fedtprocent på 2% - jeg spiser mest proteinpulver som daglige måltider  - men supplerer op med noget Aminobol, Bulkix-RX, HPA, Optirippedcutmegamuscleprohormonemix til 3 af mine 10 pulvermåltider.

Hvad kører I i bænk ?

Link to comment
Share on other sites

MILO, du tager prisen for det sjoveste indlæg i MO´s historie!!! =)

Det skal lige siges at der er andre danske (mere useriøse) sites, som beskæftiger sig med denne slags debatter (hvor meget kan du løfte og hvor stor er du - DOH!) ligesom de beskæftiger sig med hårfjerning, om muskler "score," og andre - i træningsøjemed ligegyldige ting - så skal vi ikke lade dem om det, og koncentrere os om TRÆNING!!?

MVH, DBM

P.s  MILO --> 1 sæt leg-extension x 10 KG er sgu for meget.. du behøver jo ikke at vise dine ben på stranden til sommer!! bare ta´cyklen til træning!! :o)

Link to comment
Share on other sites

Lige en kommentar til Benny deltaz07:

Jeg tror på, at du har øget med 60 kg. i bænkpres, for jeg har kigget i min logbøger og kan se, at jeg selv i sin tid lavede næsten samme nummer. Jeg tror dog du narrer dig selv, hvis du tror at 67% af dine nyerhvervede 17 kg. består af muskelvæv...

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror umiddelbart man skal passe på med at gøre grin med folk som siger de er steget meget. Jeg giver MILO og de andre ret i det de siger (hvis jeg tolker det rigtigt vel at mærke :)   og det er at der er utrolig mange unge mennesker som går ufattelig meget op i hvad de kan bænkpresse, hvor store deres biceps er, og hvor flot deres bryst er. Så er ting som dødløft og squat lige meget. Det burde være omvendt. Squat og dødløft lægger et styrke og muskelmasse fundament man ikke kan få på anden måde. Så er der dem som har taget skridtet og begyndt at træne dødløft og squat, men som træner med latterligt små vægte. Dødløft og squat er ikke hygge øvelser, og det kræver stor koncentration at presse sig selv til at løfte de tunge vægte som er nødvendige for at skabe fundamentet. Det hjælper ikke noget at tage 3 hurtige sæt x 8-10 reps med 60 kg og tro det er nok.

For at sætte tingene lidt i perspektiv, så kan jeg nævne at min nye træningsmakker, som jeg begyndte at træne sammen med i januar, har øget sit dødløft fra 150 kg til 240 kg på 8 måneder. Inden nogen kommer med dumme kommentare, så vil jeg slå fast at han ikke tager nogen sjove ting. Det var bare for at illustrere at man sagtens kan stige hurtigt hvis man træner ordentligt. Han har selvfølgelig også haft en god coach ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager min træning meget seriøst, og selve træningen er for mig lige så vigtig som resultatet. På den anden side ville jeg da lyve, hvis jeg påstod, at jeg var ligeglad med, hvordan mit bryst og mine biceps ser ud. Der er sq da også sport i, hvor meget man kan bænke.

Det er altså bare ikke alle, der synes det er lige fedt at rykke jern, og derfor gør de det kun for at få "strand-muskler". Det er da fair nok! Sådan startede jeg selv, men jeg har med tiden udviklet en lidenskab for sporten, og det håber jeg også at andre vil gøre. Jeg er dog ret sikker på, at overdrevet sarkasme og hån ikke er måden til at få entusiasme til at smitte. (Selvom jeg synes MILOs indlæg var grineren! :biggrin:)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Det var på ingen måde for at nedgøre bænkpres. Det ville også være lidt dumt som styrkeløfter ikke :)

Det jeg mente var bare at folk har så travlt med hvad de kan bænke. Jeg synes det er temmeligt ynkeligt hvis man blærer sig med at man kan bænkpresse 120 kg, hvis man kun kan squatte og dødløfte 60 kg.

Jeg snakkede heller ikke decideret om strand gutterne, men om de mange mennesker som gerne vil være større og stærkere, men som koncentrere sig om kabeløvelser og andet ligegyldigt pjat istedet for at løfte noget tungt jern. Du kan få en pæn udvikling i overkroppen af at træne bænkpres, men ønsker man en stor stærk ryg og et par stærke muskuløse ben, så er det svært at komme uden om tung squat og dødløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

For at komme lidt tilbage til emnet.

Jeg er overbevist om at Benny var ret stærk i forvejen, og kunne måske godt løfte mere end 70 kg i bænkpress. Jeg synes at man ret hurtig sætter flere kg på lige i starten, har jeg ret. For jeg synes godt nok at 60 kg på 8 måneder er helt utrolig, han er jo den fødte styrkeløfter.

Jeg ved fra mig selv, da jeg startede i januar 2000 kunne jeg bænke 40 kg(nu skal i ikke trine) da jeg havde lært at køre nogenlunde kontrolleret, og jeg vejede ca 72 kg.

I dag vejer jeg kun 76 kg, og kører bænkpress med 70+(3x8 reps), jeg har gennem tiden trænet mellem 3 og 6 gange om ugen, efter forskellige programmer og øvelser.

Jeg syntes da ellers lige selv at det var gået så godt :(

Det skal dog siges at jeg lige før sommerferien begyndte at træne hver muskelgruppe 1 gang om ugen, istedet for to. På de tre måneder er jeg gået fra 60 til 70 kg bænkpress, så jeg har nok fat i noget af det rigtige for mig

MVH Carsten Chr

PS. Thomas, er det dig der er på billedet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share