Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      15 apr
    Oksen fra Århus N

God påske-affyring, alle Molsterz!

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      21 mar
    mrphil2105

Jeg er igang med at fede mig selv op! MEN DET ER SVÆRT!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      21 feb
    Mhmm

Er godt træt af skinnebensbetændelse.. trods jeg har løbet i tre mdr, kommer det stadig HVER gang jeg har løbet på hårdt underlag...

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

Pro BB søges til nogle spørgsmål

• Please log in to reply
50 svar på dette emne

#41 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:
  • Køn:Mand
  • Sted:Storkøbenhavn

Indsendt 22. december 2011 - 04:33

Okay. Jeg forstår godt, hvad I mener. Beklager hvis jeg virkede upset eller sån noget. Er ærligt talt bare virkelig træt af at arbejde på denne SSO. Jeg brugte forresten kun ét af spørgsmålene fra J.A.
Havde ikke plads til mere.

Jeg har skrevet i fagene engelsk B, idræt C og biologi C.
Jeg fortryder virkelig at have valgt 3 fag i min SSO, da jeg selv nu frygter at have forvekslet for mange ting og dermed sikret mig en lavere karakter. Det skal nævnes at jeg klarer mig udmærket i skole. Scorede et 12-tal i NF eksamen sidste år (geografi, biologi og kemi til sammen) og 10 i mediefag eksamen. Jeg er bare pissedårlig til de her større afleveringer. Men kan godt overleve med en karakter på 4 eller deromkring.

Til dem det interesserer, min problemformulering:

Gør kort rede for musklers opbygning og funktion, og forklar, hvordan man ved træning kan øge muskelmassen.

Gør rede for, hvordan anabole steroider virker på muskelceller og muskler. Kom herunder ind på, hvilke bivirkninger brug af anabole steroider kan medføre.

Giv et eksempel på et træningsforløb og en kostplan for en bodybuilder op til en konkurrence, og begrund dit valg.

Analyser, hvordan Arnold Schwarzenegger fremstiller bodybuilding i henholdsvis bogen The New Encyclopedia of Modern Bodybuilding og filmen Pumping Iron, med særligt henblik på genrer og begreberne subjektivitet og objektivitet.

Sammenlign fremstillingerne og diskuter Arnold Schwarzeneggers forskellige måder at præsentere samme emnefelt.

Det var det. Må maks bruge 15 sider, og det gjorde jeg så også. Kunne godt ha' brugt flere sider, men ja... Meget udbredt emne.. Især med 3 fag. Men nu skal den bare afleveres.

#42 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 22. december 2011 - 08:24

Okay. Jeg forstår godt, hvad I mener. Beklager hvis jeg virkede upset eller sån noget. Er ærligt talt bare virkelig træt af at arbejde på denne SSO. Jeg brugte forresten kun ét af spørgsmålene fra J.A.
Havde ikke plads til mere.

Jeg har skrevet i fagene engelsk B, idræt C og biologi C.
Jeg fortryder virkelig at have valgt 3 fag i min SSO, da jeg selv nu frygter at have forvekslet for mange ting og dermed sikret mig en lavere karakter. Det skal nævnes at jeg klarer mig udmærket i skole. Scorede et 12-tal i NF eksamen sidste år (geografi, biologi og kemi til sammen) og 10 i mediefag eksamen. Jeg er bare pissedårlig til de her større afleveringer. Men kan godt overleve med en karakter på 4 eller deromkring.

Gør kort rede for musklers opbygning og funktion, og forklar, hvordan man ved træning kan øge muskelmassen.

Gør rede for, hvordan anabole steroider virker på muskelceller og muskler. Kom herunder ind på, hvilke bivirkninger brug af anabole steroider kan medføre.

Giv et eksempel på et træningsforløb og en kostplan for en bodybuilder op til en konkurrence, og begrund dit valg.

Analyser, hvordan Arnold Schwarzenegger fremstiller bodybuilding i henholdsvis bogen The New Encyclopedia of Modern Bodybuilding og filmen Pumping Iron, med særligt henblik på genrer og begreberne subjektivitet og objektivitet.

Sammenlign fremstillingerne og diskuter Arnold Schwarzeneggers forskellige måder at præsentere samme emnefelt.

Det var det. Må maks bruge 15 sider, og det gjorde jeg så også. Kunne godt ha' brugt flere sider, men ja... Meget udbredt emne.. Især med 3 fag. Men nu skal den bare afleveres.

Hvilket af dem brugte du?. Hvis jeg må spørge ?. :)

#43 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:

Indsendt 22. december 2011 - 09:37

Jeg brugte din anbefaling af fordelingen af næringsstoffer i procent. Jeg brugte det til at sammenligne med den kostplan, jeg inddrog i opgaven. Ville ha' brugt mere, men havde ikke mere plads. Men tak for det igen.

#44 Guest_J.A.-Træning_*

Guest_J.A.-Træning_*
  • Gæster

Indsendt 22. december 2011 - 09:50

Jeg brugte din anbefaling af fordelingen af næringsstoffer i procent. Jeg brugte det til at sammenligne med den kostplan, jeg inddrog i opgaven. Ville ha' brugt mere, men havde ikke mere plads. Men tak for det igen.

Det er bare i orden. Kan huske fra min egen tid på gym, hvor hurtigt man bruger sine sidder. :)
Er bare glad for du kunne bruge noget af det.

#45 Karl Æg

Karl Æg

wannabee motherfucker

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.699 Indlæg:

Indsendt 22. december 2011 - 09:53

Det der har desværre ikke ret meget med en problemformulering. En problemformulering har karakteristik af et spørgsmål og formuleres ofte ikke længere end en enkelt sætning. Eksempelvis:

"Hvordan har træningsmetoder og dopingindtag hos professionelle bodybuildere ændret sig siden 1970'erne?"

Problemformuleringen skal være dén ene motivationsfaktor for opgaven. Den der driver lysten og værket, det du gerne vil. Så at sige. Google det evt. hvis du fortsat er i tvivl. En knivskarp problemformulering er alfa og omega for en god opgave og noget du bør bruge forholdsvis lang tid på.

I øvrigt vil jeg mene, at du gaber over aaaaalt for meget på så relativt begrænset plads. En SSO er, hvad, 20 sider? Der er skrevet doktorafhandlinger om krudt alene. Faren ved at brede sig så langt ud er, at du mister fokus og dybde. Og derfor er det også rigtig usmart at vælge at skrive i tre fag. Jeg skrev kun i engelsk, og det var rigeligt besværligt.

Det er helt tydeligt for mig at se, at du slet ikke har styr på, hvor opgaven skal hen. Ville du kunne skrive en meningsfyldt konklusion på nuværende tidspunkt? Jeg synes helt oprigtigt at du bør skrotte alt det du foreløbig har tænkt dig af tanker og starte helt fra bunden. Fokusér, præcisér og stram til. Forhold dig kun til det essentielle.

#46 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:

Indsendt 22. december 2011 - 10:03

Vi må maks bruge 15 sider tekst, og dem brugte jeg. Jeg har lige været henne og aflevere opgaven her for 2 timer soden. Umiddelbart fik jeg svaret på det hele. Dog var jeg ikke særlig tilfreds med hele opgaven grundet dets brede omfang. Men nu har jeg afleveret, så må håbe på det bedste. Ellers må jeg trække gennemsnittet op igen til eksamenerne til sommer.

Problemformuleringen er forresten ikke skrevet af mig, men mine to vejledere inden for fagene. Så fremover skal jeg nok huske at fokusere på det du nævner, Karl.
  • No6bach likes this

#47 peterhk

peterhk

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 39 Indlæg:

Indsendt 22. december 2011 - 11:06

Fedt du tager det til efterretning ibroken. Det kommer man langt med i livet. :smile:

#48 No6bach

No6bach

Count Camillo

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.867 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 22. december 2011 - 13:37

Vi må maks bruge 15 sider tekst, og dem brugte jeg. Jeg har lige været henne og aflevere opgaven her for 2 timer soden. Umiddelbart fik jeg svaret på det hele. Dog var jeg ikke særlig tilfreds med hele opgaven grundet dets brede omfang. Men nu har jeg afleveret, så må håbe på det bedste. Ellers må jeg trække gennemsnittet op igen til eksamenerne til sommer.

Problemformuleringen er forresten ikke skrevet af mig, men mine to vejledere inden for fagene. Så fremover skal jeg nok huske at fokusere på det du nævner, Karl.

Cool nok - nyd din juleferie :smile:

Tag det som en lærerig oplevelse. Det er virkelig noget du vil få gavn af senere i dit akademiske virke
That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not sufficient warrant. He cannot rightfully be compelled to do or forbear because it will be better for him to do so, because it will make him happier, because, in the opinion of others, to do so would be wise, or even right...The only part of the conduct of anyone, for which he is amenable to society, is that which concerns others. In the part which merely concerns himself, his independence is, of right, absolute. Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign.

#49 ibroken

ibroken

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 414 Indlæg:

Indsendt 23. februar 2012 - 10:26

Tænkte bare lige jeg ville opdatere mht karakteren for eksamen. Jeg fik 10 ;)

Tak for alle de råd, folkens ;) skal nok huske det fremover.

#50 Bindestreg2

Bindestreg2

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 21 Indlæg:

Indsendt 25. februar 2012 - 11:34

@ Karl Æg - gymnasieelever laver ikke selv deres problemformulering i deres sso. Det gør deres vejledere (dvs lærerne) i de relevante fag.
Problemformuleringen er derfor nøje konstrueret til det en gymnasieelev skal kunne.

Det er fint at du gerne vil dele ud af lidt akademisk viden, men her rammer din kritik fuldstændigt ved siden af, fordi du ikke er klar hvad eleverne forventes at præstere. Der er langt fra sso til uni-speciale.

#51 ThomasNA

ThomasNA

Forum macro-bitch

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9.610 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Odense

Indsendt 26. februar 2012 - 23:44

http://xkcd.com/386/
"If you have to eat shit, don't nibble."